Dat zou wel leuk zijnquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen als er een 12, dan wel 13 inch pro komt
Ik neem hem ook nooit mee, maar op de bank hangen en fokken/devven gaat makkelijker met een 12" dan met een 15" laptop op schoot.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:15 schreef Q. het volgende:
Nee, ik wil juist een groter scherm, ik neem dat ding toch zo goed als nooit mee en 13" vind ik eigenlijk aan de kleine kant.
Ik vind het ideaal, ik loop regelmatig met dat ding te sjouwen en als ik weer eens met de trein 4 uur moet reizen is het toch weer iets waardoor ik die tijd niet uit m'n neus zit te vreten maar daadwerkelijk nog wat nuttigs kan doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:15 schreef Q. het volgende:
Nee, ik wil juist een groter scherm, ik neem dat ding toch zo goed als nooit mee en 13" vind ik eigenlijk aan de kleine kant.
De geruchten zeggen maart, Apple zelf houdt het op de lente van 2007.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:28 schreef Repeat het volgende:
wanneer komt die leopard eigenlijk? lijkt me ook wel het wachten waard nl...
Ik ga uit van juni ergens.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
De geruchten zeggen maart, Apple zelf houdt het op de lente van 2007.
http://www.garnierstreami(...)switch.asp?stream=27quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
welke codec heb ik hier voor nodig?
http://sbs6.crossmediaventures.com/darts6/ (ik kan wel uitzending gemist zien, ik heb flip4mac en die petran codecs ofzo)
Als je 'm zelden meeneemt, ben je dan niet beter af met een desktop? Een laptop is nu eenmaal gemaakt voor mobiel gebruik, vandaar dat er geen 24" scherm op zitquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:15 schreef Q. het volgende:
Met een iMac op de bank zitten gaat niet zo lekker. Ik heb een desktop Windows-pc maar die gebruik ik erg weinig, alleen voor spelletjes, zit liever in de woonkamer (waar geen ruimte is voor een desktop) dan in mijn computer-ruimte.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:37 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Als je 'm zelden meeneemt, ben je dan niet beter af met een desktop? Een laptop is nu eenmaal gemaakt voor mobiel gebruik, vandaar dat er geen 24" scherm op zit
Het is wel fucked up, ik kan em ook alleen met WMP10 en WMP11 pas afspelen. Niet dat ik graag Darts volg, maar het is wel irritant dat ik niet elk wmv, asx, asf bestand meer op m'n mac kan afspelen. Ik geloof dat Flip4Mac nog niet zo ver is met de codecs. MS vernieuwd z'n codecs om de zoveel tijd en vervolgens nemen ze flip4mac over, doen ze er niks meer mee...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
welke codec heb ik hier voor nodig?
http://sbs6.crossmediaventures.com/darts6/ (ik kan wel uitzending gemist zien, ik heb flip4mac en die petran codecs ofzo)
quote:Flip4mac
Supported Video Codecs
• Windows Media Video 9
• Windows Media Video 8
• Windows Media Video 7
• ISO MPEG-4, versions 1.0 and 1.1
• Microsoft MPEG-4, versions 2 and 3
• Microsoft Motion JPEG
VLCquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://www.garnierstreami(...)switch.asp?stream=27
Deze link in VLC copy/pasten.
En aangezien die plugin incompetent is zul je het met VLC Player moeten doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
VLC
Ik wil gewoon een stukje streaming shit in mij browser kijken?
het probleem is dat ze imo geen echte desktop hebben, het is of een pleurisdure pro, of de toch wat magere mini.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:37 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Als je 'm zelden meeneemt, ben je dan niet beter af met een desktop? Een laptop is nu eenmaal gemaakt voor mobiel gebruik, vandaar dat er geen 24" scherm op zit
Tijn?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:03 schreef Svyatagor het volgende:
Weet iemand hoe de standaard Mac-geluidskaart is? Ik zit te geilen op een Macbook, maar wil die dan ook gebruiken voor (amateur)homerecording dingetjes. Doe het nu op de PC met een M-Audio Audiophile pci-geluidskaart vanwege lage latency etc. Heb ik bij de Mac ook een betere (externe) interface nodig voor VST's, en ander simpel opnamewerk, of kan de standaardkaart gebruiken?
En als die uit komt weet ik nu al dat je het kleurtje net niet goed vind.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
het probleem is dat ze imo geen echte desktop hebben, het is of een pleurisdure pro, of de toch wat magere mini.
Wat eigenlijk mist is een imac-achtig ding zonder scherm
Van hoge latencies heb je in OS X sowieso weinig last, omdat CoreAudio veel beter is dan wat Windows gebruikt om geluid af te spelen en op te nemen.quote:
Hmm, laat ik zo zeggen de line-in is niet te gebruiken voor een standaard microfoon headsetje. Ik geloof dat de Line-in alleen werkt met invoerapparaten die een eigen stroomvoorziening hebben, dat werd mij destijds verteld in de Apple store. Maar als je diverse forums bekijkt lees je toch wel dat je van die audiofielen hebt, die zeggen dat er teveel vertraging in zit, met opnames. Maar misschien moet je dan voor de Macbook Pro gaan..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:03 schreef Svyatagor het volgende:
Weet iemand hoe de standaard Mac-geluidskaart is? Ik zit te geilen op een Macbook, maar wil die dan ook gebruiken voor (amateur)homerecording dingetjes. Doe het nu op de PC met een M-Audio Audiophile pci-geluidskaart vanwege lage latency etc. Heb ik bij de Mac ook een betere (externe) interface nodig voor VST's, en ander simpel opnamewerk, of kan de standaardkaart gebruiken?
Het is dan ook een line-in, geen mic-in.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hmm, laat ik zo zeggen de line-in is niet te gebruiken voor een standaard microfoon headsetje.
Tja, dat moest iemand me ook even vertellen, dacht dat die ingang kapot was ofzo..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is dan ook een line-in, geen mic-in.
Maar je kunt natuurlijk wel gewoon prima de ingebouwde microfoon van je MacBook gebruiken.
Ja, dat klopt. De MacBooks hebben een gecombineerde analoge en optisch digitale line-in, maar geen mic-in. Ze hebben wel een ingebouwde microfoon en die is best aardig voor bv video conferencing of een home recording.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Tja, dat moest iemand me ook even vertellen, dacht dat die ingang kapot was ofzo..
Maar meestal is het een combinatie van mic/line-in op PC's en conventionele laptops.
jij zit gelijk met een rode kloppende kop achter je scherm als er iets gezegd wordt over een mac wat niet in jouw straatje van rukken op iWhatever past hequote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En als die uit komt weet ik nu al dat je het kleurtje net niet goed vind.
Maar wel weer raar de de iMac het dan wel heeft.. Of ik snap de logica niet helemaal...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. De MacBooks hebben een gecombineerde analoge en optisch digitale line-in, maar geen mic-in. Ze hebben wel een ingebouwde microfoon en die is best aardig voor bv video conferencing of een home recording.
Als je iets beters aan wil sluiten om bv een mooie opname te maken, zou ik altijd een externe geluidskaart gebruiken, dan kun je gewoon met fantoomvoeding en XLR werken.
Thanks. Het gaat me er vooral om dat ik met niet al teveel latency kan monitoren. Ik gebruik nu Amplitube 2 als gitaar-VST op de pc, en dat gaat perfect. Maar ik heb'm laatst om te proberen op een standaard windows-laptop van een vriend geïnstalleerd, en toen had ik wel Asio4All nodig om het zonder latency te kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van hoge latencies heb je in OS X sowieso weinig last, omdat CoreAudio veel beter is dan wat Windows gebruikt om geluid af te spelen en op te nemen.
Op zich kun je met de standaard geluidskaart van een Mac in bijvoorbeeld Garageband al best leuk aan de gang, maar als je wat serieuzere opnames wil gaan maken, is een externe geluidskaart natuurlijk wel een goede investering. De convertors in zo'n interne geluidskaart zijn bijvoorbeeld nooit echt goed.
Mja, maar dan komt er meteen weer 600 euro bij ofzo.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hmm, laat ik zo zeggen de line-in is niet te gebruiken voor een standaard microfoon headsetje. Ik geloof dat de Line-in alleen werkt met invoerapparaten die een eigen stroomvoorziening hebben, dat werd mij destijds verteld in de Apple store. Maar als je diverse forums bekijkt lees je toch wel dat je van die audiofielen hebt, die zeggen dat er teveel vertraging in zit, met opnames. Maar misschien moet je dan voor de Macbook Pro gaan..
Genoeg muzikanten die daar mee werken: Moby, Junkie XL zijn iig 2 waarvan ik weet dat ze de MBP gebruiken.
Tja, je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang gaan zittenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:01 schreef Svyatagor het volgende:
Mja, maar dan komt er meteen weer 600 euro bij ofzo.De config die ik nu op het oog heb voor een Macbook is al ruim 1500 euro.
![]()
Ja, dat gaat op een Mac dus vrij aardig met de interne geluidskaart zonder iets bijzonders te hoeven doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Thanks. Het gaat me er vooral om dat ik met niet al teveel latency kan monitoren. Ik gebruik nu Amplitube 2 als gitaar-VST op de pc, en dat gaat perfect. Maar ik heb'm laatst om te proberen op een standaard windows-laptop van een vriend geïnstalleerd, en toen had ik wel Asio4All nodig om het zonder latency te kunnen gebruiken.
Uiteraard.quote:Ik neem aan dat je standaard externe audio-interfaces (usb of firewire) ook op de mac kunt gebruiken?
Volgens mij ondersteunen zowel Garagaband als Logic geen VST's, maar wel Audio Units. Er zijn wel sequencers voor de Mac die VST's ondersteunen, zoals Cubase of Ableton Live.quote:En ondersteunt Garageband VST-plugins?
De interne geluidskaart van een MacBook of MacBook Pro is ook niet heel erg anders en qua uitbreidingsmogelijkheden met een externe geluidskaart zit er ook niet veel verschil tussen een MB of een MBP.quote:Mja, maar dan komt er meteen weer 600 euro bij ofzo.De config die ik nu op het oog heb voor een Macbook is al ruim 1500 euro.
![]()
Een iMac heeft ook geen mic-in. Misschien oudere iMacs wel, maar als je nu een Core2Duo iMac haalt, zit daar dezelfde audio I/O op als een MacBook.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Maar wel weer raar de de iMac het dan wel heeft.. Of ik snap de logica niet helemaal...
Nah ja, laat ik zo zeggen dat het op een iMac CoreDuo variant het er nog wel op zat, volgens de medewerker die er zelf één had. Verder had de MBP toch van die extra sloten, waar je extra kaarten toch kon inschuiven?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een iMac heeft ook geen mic-in. Misschien oudere iMacs wel, maar als je nu een Core2Duo iMac haalt, zit daar dezelfde audio I/O op als een MacBook.
Tsja, ik weet het verder ook het fijne niet van, maar bij de iMac-specs op de site van Apple staat niets over een mic-in.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nah ja, laat ik zo zeggen dat het op een iMac CoreDuo variant het er nog wel op zat, volgens de medewerker die er zelf één had.
Ok, thanks.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat gaat op een Mac dus vrij aardig met de interne geluidskaart zonder iets bijzonders te hoeven doen.
[..]
Uiteraard.
[..]
Volgens mij ondersteunen zowel Garagaband als Logic geen VST's, maar wel Audio Units. Er zijn wel sequencers voor de Mac die VST's ondersteunen, zoals Cubase of Ableton Live.
[..]
De interne geluidskaart van een MacBook of MacBook Pro is ook niet heel erg anders en qua uitbreidingsmogelijkheden met een externe geluidskaart zit er ook niet veel verschil tussen een MB of een MBP.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ach ja, zolang je voor een externe audio-unit gaat zit het wel snor denk ik
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:08 schreef CraZaay het volgende:
Ik kan m'n maandag verzonden Macbook tracken via de Apple-site. Tenminste, daarop staat dat 'ie verzonden is op de 12e en op de 14e (vandaag dus) "In Transit to Customer".
Wil dat zeggen dat 'ie nu in de distributieroute zit bij TNT, en is er een manier om de order te tracken bij TNT? Dat www.tracktrace.nl slikt alleen van die 2S en 3S nummers.
Update: uitgevonden dat je je internationale TNT nummer kunt checken op: http://www.tnt.com/webtracker/tracker.do?navigation=1&respLang=nl&respCountry=NL&genericSiteIdent
M'n Macbook was vandaag in Rotterdam, dus die zal er wel zo zijn dan
Mac Pride World Widequote:Op woensdag 14 februari 2007 13:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
We moeten niet al te veel mensen het Apple-evangelie aansmeren, want het is zo niet leuk meer..
Macbooks zijn echt zo zwaar kut hé, ze worden vet geelquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
We moeten niet al te veel mensen het Apple-evangelie aansmeren, want het is zo niet leuk meer..
Blij dat ik een zwarte besteld hebquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Macbooks zijn echt zo zwaar kut hé, ze worden vet geel
Daar krijg je ook hele mooie vette vingervlekken op te zienquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:43 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Blij dat ik een zwarte besteld heb
Kreeg net trouwens te horen dat 'ie is aangekomen (thuis), dus ik zal 'm vanavond zien
Bedoel je die van mij?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:07 schreef DutchErrorist het volgende:
Waar kan ik dat plaatje vinden van de wow experience started 5 years ago?
Ooit al eens gezien hoe dun en stil de iMac is? Vandaar de mobile CPUquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:18 schreef Repeat het volgende:
zitten er in de imac's merom/mobiele core 2 duo's?
dit omdat ze in de smaken 1,83, 2,0, 2,16, 2,33 ghz ed zijn? Raar aangezien ze ook gewoon desktop c2d's maken, waarom zit die niet in de imac
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |