Je kernel probeert een module te laden voor een apparaat wat niet bestaat ( een wachtdog timer in dit geval )quote:Op zondag 11 februari 2007 16:30 schreef borbit het volgende:
"modprobe: FATAL: Error insertingi8xx_tco (/lib/modules/s.6.19-gentoo-r4/kernel/drivers/char/watchd09/i8xx_tco.ko): No such device"
Weet iemand wat die melding in houdt?
Kan ik Sabayon wel op mijn pc instaleren? (ubuntu werkt wel gewoon)
Weet iemand hoe ik dit oplos?
Kan ik vanaf het terminal achtige scherm verder naar iets als Gnome?
nieuwschierig, en dacht dat het mischien sneller zou zijn, en wou beryl proberen (zit standaar in Sabayon)quote:Op zondag 11 februari 2007 17:09 schreef sampoo het volgende:
Waarom wil je SabayonLinux wanneer ubuntu wel op je laptop werkt?Ik ken SabayonLinux niet maar Ubuntu zal lijkt mij veel beter onderhouden worden dan een kleine distro.
Je moet ergens een xorg.log hebben (in /var/log), dan kan je zien wat er gebeurd is:quote:Op zondag 11 februari 2007 17:15 schreef borbit het volgende:
oke ik heb startX geprobeerd, krijg eerst allemaal commando's (te snel om allemaal te lezen) toen ging me scherm heel even op zwart en kwam ik weer terug in de shell. De laatste 3 regels die er stonden lijken me een foutmelding:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Identifier "Default Screen" Device "ATI Technologies, Inc. Radeon Mobility 9600/9700 M10/M11 (RV350 NP))" Monitor "Generic Monitor" DefaultDepth 24 # Snip - overbodige secties weggehaald SubSection "Display" Depth 16 Modes "1920x1200" EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1920x1200" EndSubSection EndSection |
oke ik heb het geopend, nog ff kijken hoe ik als root in moet loggen en dan kan ik het aanpassen?quote:Op zondag 11 februari 2007 17:50 schreef slakkie het volgende:
Ik ga maar niet vi zeggen. Uhm.. shell editors:
pico, nano.
`pico /etc/X11/xorg.conf`
`nano /etc/X11/xorg.conf`
! Let op, je moet wel root zijn om dit bestand te kunnen aanpassen (sudo pico..) !
Waarom probeer je die 2 linkjes niet te volgen om het op te zetten via de tools van xorg zelf?
Het grote verschil tussen de aanpassing die jij zelf maakt en de tool van xorg is dat xorg automatisch alles zal proberen te detecteren en zal proberen op te zetten. Ik zou als ik jou was eerst proberen xorg zelf alles doen, if all fails zelf de aanpassing maken.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:59 schreef borbit het volgende:
oke ik heb het geopend, nog ff kijken hoe ik als root in moet loggen en dan kan ik het aanpassen?
wat is het verschil tussen zo aan passen of met de tools van xorg? Dit snap inmiddels (een heel heel klein beetje)
oke ik ga eerst ff die gentoo pagina's doorlezenquote:Op zondag 11 februari 2007 18:10 schreef slakkie het volgende:
[..]
Het grote verschil tussen de aanpassing die jij zelf maakt en de tool van xorg is dat xorg automatisch alles zal proberen te detecteren en zal proberen op te zetten. Ik zou als ik jou was eerst proberen xorg zelf alles doen, if all fails zelf de aanpassing maken.
Volg de docs van Gentoo even, wellicht dat je dan al grote stappen kan gaan maken.
Je gaat je xorg.conf editten als je een basis hebt die werkt (of bijna werkt), niet als je nog helemaal niets hebt. Direct met een editor aan de slag is imo niet erg slim. Laat hem gewoon eerst aan de slag gaan met xorgconf en daarna fine-tune met een editor.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:50 schreef slakkie het volgende:
`pico /etc/X11/xorg.conf`
`nano /etc/X11/xorg.conf`
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |