abonnement Unibet Coolblue
pi_47184083
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:23 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die zijn echt wel duurder als 1500 (zijn budget).

Bovendien heb ik een complete APK lijst van de RDW, dus als je wil kun je dan eens kijken of je hem nog door de APK kunt 'lappen'. Zo enorm moeilijk is dat ook weer niet...
Ik was vorige maand 950 euro kwijt voor m'n 740 op LPG, met hagelnieuwe APK erbij.
Met inruil en afdingen 650 bijbetaald.

Wel nog 2 banden vervangen (scheurtjes en een afgelopen weekend kleine bult op een wang) en distributieriem komende zaterdag omdat geschiedenis onbekend is van de riem.

Hier en daar wat dingen gesmeerd, bougies afgesteld en alles gaat weer soepel

240 (vooral belastingvrij) is uiteraard prijziger.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-03-2007 11:42:40 ]
pi_47184508
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:00 schreef Pinball het volgende:
Ik ga vandaag mijn 360 naar zijn laatste rustplaats brengen.
Eigenlijk zonde, want de motor en zo zijn met nog geen 2 ton erop nog prima in orde, maar hij gaat afgekeurd worden op teveel roest, en de reparatie is net zo duur als een andere (oude ) auto.
Neeee...
Denk inderdaad als je hem voor de ondedelen bij de Volvo 300 club zet, je er nog veel mensen een plezier mee kan doen. Heb laatst ook via de club voor een fles whiskey een hele partij onderdelen kunnen krijgen voor mijn 340. Even wat betere koplampen en spiegels erin zetten binnenkort
Edit: Zie dat je uit Rotterdam komt... Naar welke sloop heb je hem gebracht? Wellicht kan ik daar eens even langs, zien of ik er nog wat van kan gebruiken
pi_47184585
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik was vorige maand 950 euro kwijt voor m'n 740 op LPG, met hagelnieuwe APK erbij.
Met inruil en afdingen 650 bijbetaald.

Wel nog 2 banden vervangen (scheurtjes en een afgelopen weekend kleine bult op een wang) en distributieriem komende zaterdag omdat geschiedenis onbekend is van de riem.

Hier en daar wat dingen gesmeerd, bougies afgesteld en alles gaat weer soepel

240 (vooral belastingvrij) is uiteraard prijziger.
zelf gedaan?

ik wou dat ik wat handiger zou zijn met dit soort dingen. vind het ook wel interessant, maar goed, waar begin je, he?
  maandag 12 maart 2007 @ 11:56:18 #279
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_47184755
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dit is gewoon hét moment om op een mooie 240 of 740 (op LPG?) over te stappen
die zijn bij aanschaf dan al een stuk ouder dan de mijne nu... Maar robuster ofzo?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  maandag 12 maart 2007 @ 11:58:20 #280
242 Pinball
Electric Monk
pi_47184834
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:49 schreef -Carioca- het volgende:

Neeee...
Denk inderdaad als je hem voor de ondedelen bij de Volvo 300 club zet, je er nog veel mensen een plezier mee kan doen. Heb laatst ook via de club voor een fles whiskey een hele partij onderdelen kunnen krijgen voor mijn 340. Even wat betere koplampen en spiegels erin zetten binnenkort
Edit: Zie dat je uit Rotterdam komt... Naar welke sloop heb je hem gebracht? Wellicht kan ik daar eens even langs, zien of ik er nog wat van kan gebruiken
Ik heb hem nog niet weggebracht, moet eerst nog een andere halen. Maar als ik dit zo lees kan ik misschien nog wel even wachten. Hij mag nog tot 4 april op de weg, en de tank zit ook nog aardig vol.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_47185899
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:58 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ik heb hem nog niet weggebracht, moet eerst nog een andere halen. Maar als ik dit zo lees kan ik misschien nog wel even wachten. Hij mag nog tot 4 april op de weg, en de tank zit ook nog aardig vol.
Gewoon bij de 300 club een advertentie zetten dan (kan ook gratis als niet-lid). D'r zijn volgens mij best wat fanaten daar die er nog wel wat mee kunnen. Advertenties voor 300's met een paar weken APK voor onderdelen zie je nog wel eens daar. In ieder geval heb je nog een paar weken om hem op een nieuwe plaats van bestemming te krijgen, da's wel handig. Anders wil ik 'm nog wel even strippen voor 'ie de schredder in gaat
  maandag 12 maart 2007 @ 12:29:52 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_47185970
Doe mij anders die motor maar alsie toch weg moet
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_47186217
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:56 schreef Dandelion het volgende:

[..]

die zijn bij aanschaf dan al een stuk ouder dan de mijne nu... Maar robuster ofzo?
Het is een afstammeling van de oer-Volvo
En dan nog met een oer-Volvo-motor (B230 serie) en niet zo'n Franse Renault motor zoals bij de 440.

Hehe, maar die van mij heeft 0,0 roest. Motor draait nog als een zonnetje (262.000km) en moet nog met gemak 2 ton erbij draaien.

Onderhoud heb je natuurlijk altijd. Onderdelen zijn niet duurder dan van m'n vorige Nissan, Toyota oid. Distributieriem 15 euro bij dealer. Spanrol 55 euro. En monteren is bij dit model eenvoudiger dan bij veel dwarsgeplaatste motoren. Daarom niet duur als je het laat doen.

De auto is voor mij de moeite waard omdat ik hem toch niet weg ga doen de komende 10 jaar. Tenzij hij total-loss zou gaan ofzo.

Daarnaast zou het nog kunnen dat hij in 2011 belastingvrij wordt. Maar dat is met de kilometerheffing op komst nogal een onzekere factor geworden. Arme oldtimers
pi_47203137
Kan iemand mij uit het mysterie van de koplampknop van een S60 helpen?
Als ie op uit staat branden je lichten, en als ie op aan staat ook, wtf heeft die knop dan voor zin

Het is dus zo dat als je je sleutel omdraait automatisch dimlicht inschakelt, dus als je wilt starten gaan eerst je lampen aan, dan start je auto waardoor je lampen een beetje uitgaan en gaan dan weer aan. Terwijl ik altijd dacht dat het beter was de lampen pas aan te doen nadat de motor gestart was?
pi_47204520
Die lampen gaan als het goed is uit als je de motor start, en springen weer aan als ie loopt. Zweedse veiligheidsregels

Mag van mij op alle auto's zo ingesteld zijn. Op een oude 440 van ons kon je de lampen alleen uit doen door de schakelaar tussen O en stadslicht te doen
Volvo S60R : Prestanda på begäran
  maandag 12 maart 2007 @ 20:47:24 #286
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_47205111
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:05 schreef Repeat het volgende:
Kan iemand mij uit het mysterie van de koplampknop van een S60 helpen?
Als ie op uit staat branden je lichten, en als ie op aan staat ook, wtf heeft die knop dan voor zin

Het is dus zo dat als je je sleutel omdraait automatisch dimlicht inschakelt, dus als je wilt starten gaan eerst je lampen aan, dan start je auto waardoor je lampen een beetje uitgaan en gaan dan weer aan. Terwijl ik altijd dacht dat het beter was de lampen pas aan te doen nadat de motor gestart was?
Het grote voordeel van automatisch aanspringende lampen is dat ze ook automatisch uitgaan. Mijn buurmans auto heb ik afgelopen weken 3x aan mijn accu moeten hangen. Zijn lampzoemertje is kaduuk
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_47205379
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:34 schreef KGBBeria het volgende:
Die lampen gaan als het goed is uit als je de motor start, en springen weer aan als ie loopt. Zweedse veiligheidsregels

Mag van mij op alle auto's zo ingesteld zijn. Op een oude 440 van ons kon je de lampen alleen uit doen door de schakelaar tussen O en stadslicht te doen
En zelfs dan staat ie op stadslicht heel flauwtjes branden ze dan.

Ik snap het nut van de knop ook niet, toch zet ik ze automatisch 'aan' als ik ga rijden, al verandert er dan niks aangezien ze altijd aan staan..

Het vreemde is trouwens wel, dat wanneer die knop op 'aan' staat, je je motor uit zet (en lampen automatisch) en zo de deur open doet, er wel een zoemertje gaan zoemen tot je je lampen ook daadwerkelijk uit zet.

Het is mij één groot ministerie.
pi_47216423
In Zweden is het verplicht om altijd je lichten aan te hebben he, ook overdag. Vandaar dat er vanaf de 240 al dit systeem op zit. Het draaiknop-systeem komt natuurlijk nog uit datzelfde 240-tijdperk, en hebben ze esthetisch zo gehouden ofzo .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_47219264
dat vermoeden had ik al ja..
pi_47362646
De auto is binnen!!! Een zwarte xc90 D5 uit Duitsland, een half jaartje oud. De auto heeft onder andere navigatie, een mooie auto maar wel wat stugger dan de 960. Gisteravond even een korte proefrit gemaakt en wel hem binnenkort even in Duitsland uit proberen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_47363829
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:05 schreef Repeat het volgende:
Kan iemand mij uit het mysterie van de koplampknop van een S60 helpen?
Als ie op uit staat branden je lichten, en als ie op aan staat ook, wtf heeft die knop dan voor zin

Het is dus zo dat als je je sleutel omdraait automatisch dimlicht inschakelt, dus als je wilt starten gaan eerst je lampen aan, dan start je auto waardoor je lampen een beetje uitgaan en gaan dan weer aan. Terwijl ik altijd dacht dat het beter was de lampen pas aan te doen nadat de motor gestart was?
En als je hem daartussen zet gaan de lampen uit .
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:46:11 #292
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_47366816
Sinds kort ook een volvo-rijder. Een V40 1.8 uit 1997, iets meer als een ton op de klok. Ik moet zeggen, het rijdt heerlijk. Hiervoor een Nissan Primera Estate iut 1998 gehad, maar de Volvo is toch een stuk comfortabeler . Fijne stoelen, perfect in te stellen .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_47368679
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:58 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

En als je hem daartussen zet gaan de lampen uit .
ja sort of, dan gaat dat groene lampje branden, volgens mij is dat alleen stadslicht ofzo?
bizar systeem iig
pi_47368936
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:59 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja sort of, dan gaat dat groene lampje branden, volgens mij is dat alleen stadslicht ofzo?
bizar systeem iig
Idd. Volgens mij moet je er gewoon met je poten vanaf blijven . Ik ben er ooit ook eens een half uur mee aan het spelen geweest, maar dat mocht niet baten...

Ik zal morgen eens kijken of ze dat systeem ook in de C70 weer hebben .
pi_47370676
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:08 schreef ArcticBlizzard het volgende:
De auto is binnen!!! Een zwarte xc90 D5 uit Duitsland, een half jaartje oud. De auto heeft onder andere navigatie, een mooie auto maar wel wat stugger dan de 960. Gisteravond even een korte proefrit gemaakt en wel hem binnenkort even in Duitsland uit proberen.
'ficiat!!!! foto?

die van mij zou ik komende week moeten ontvangen

edit : crap....vriendin was nog ingelogd, POST MADE BY BLUEBIT
Iedereen is anders, anders was iedereen er niet.
pi_47379816
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:18 schreef ien_ het volgende:

[..]

'ficiat!!!! foto?

die van mij zou ik komende week moeten ontvangen

edit : crap....vriendin was nog ingelogd, POST MADE BY BLUEBIT
Morgen heb ik denk ik wel wat foto's, maar hij is cool. Alleen lijkt het alsof deze auto (het nieuwe type xc90) harder (merkbaarder) schakelt dan het oude type van de dealer. Misschien dat het ook gwn komt omdat die van de dealer er al 60K op had zitten. Ik hoop dat je komende week de auto op kan halen. Meteen op de zomerbanden zetten en rijden maar!
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zondag 18 maart 2007 @ 03:35:21 #297
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_47389432
Ex-volvo rijder hier. Ik heb een half jaartje in een 740GL gereden. Fantastische auto. Jammer dat hij te duur was in de vaste lasten
  maandag 26 maart 2007 @ 23:11:35 #298
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_47693986
Ha oud topic, maar dat boeit niet.

Ik ben op zoek naar een andere auto, en nu kwam ik een leuk geprijsde Volvo S40 1.8i europa automaat tegen. bouwjaar maart 2000, 189k op de teller.

Alleen heb ik jaren ford gereden, en heb ik eig geen idee wat de dingen zijn waar ik bij een volvo op moet letten, iemand tips?
On my sleeve.....
pi_47694191
quote:
Op zondag 18 maart 2007 03:35 schreef glasbak het volgende:
Ex-volvo rijder hier. Ik heb een half jaartje in een 740GL gereden. Fantastische auto. Jammer dat hij te duur was in de vaste lasten
Wat heb je nu dan?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 04:40:53 #300
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_47700182
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat heb je nu dan?
Mitsubishi Spacegear die in Nederland als een L400 bekend staat



Maar ja.. Ander land, andere tarieven, andere brandstofprijzen he..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')