MSN Gespreks- handleiding
Ondanks de vele gebruikers die al bekend zijn met Msn komen er nog steeds meer gebruikers bij. Speciaal voor hun, en de user die nog niet zo handig zijn met Msn gesprekken volgt hier een korte handleiding om het beginnen van een msn gesprek te vergemakkelijken.Stap 1) :We beginnen een gesprek altijd met het beleefd groeten van de gesprekspartner. Dit is meteen een korte controle om te zien of er iemand aanwezig is.
Dit kan bijvoorbeeld op de volgende manieren:
-Hallo
-Hoi
-Goede morgen / middag / avond / nachtNote: Achter deze opening kan eventueel de naam van de gesprekspartner of koosnaampje worden geplakt.
Tip: Een uitroep teken achter de begroeting zal op u gesprekspartner overkomen alsof u extra blij ben hem of haar te spreken.
Stap 2) :Omdat we allemaal netjes zijn opgevoedt en we in een beschaafde samenleving leven, vragen wij altijd na het begroeten hoe het met de gesprekspartner gaat. 9 van de 10 keer maakt het je niet eens wat uit, maar helaas is dit iets wat schijnt te horen.
Dit kan bijvoorbeeld op de volgende manieren:
-Hoe gaat het?
-Hoe is het?of, als u al wat meer ervaring heeft,
-Hoest? (afgekorte versie van "hoe is het?")Vervolgens zal u gesprekspartner hierop reageren, en u dezelfe vraag stellen. Op deze vraag kunt u vervolgens reageren op bijvoorbeeld de volgende manier:
-Goed hoor!
-Slechtof, als u al wat meer ervaring heeft,
-Beetje moe, maar verder goed (hierbij combineert u 2 gesteldheden)
Note: Als u zegt dat het slecht gaat of op een andere negatieve manier reageert kunt u verwachten dat u gesprekspartner gaat vragen hoe dit komt. Als u daar geen zin in heeft kunt u dus beter zeggen dat het "goed" gaat, net als 90% van de Msn Users altijd doet.
Stap 3) :U bent nu klaar met het standaard begroeting gedeelte van u Msn gesprek. U kunt nu tot de kern komen. Dat kan zijn een nuttige of niet nuttig vervolg
Nuttig:Dit is meestal een vraag of een mededeling. Dit is het belangrijkste gedeelte van het gesprek, neem er dus goed de tijd voor.
Voorbeelden:
Vraag (herkenbaar aan het "?"):
"heb jij nog dat mp3 nummer voor mij?"
"vond jij het ook zo gezellig gister?"
"wanneer gaan we op vakantie?"Mededeling:
"ik wil even zeggen dat ik vanavond niet kom"
"ik heb zin in sex"
"vandaag is het maandag"Niet nuttig:Ook kan het zijn dat u het gesprek bent gestart uit puur verveeldheid. Dan maakt het na de begroeting niet wat u zegt. Dit kan dus pure spam of onnozele praat zijn. Deze variant is het meest populair op Msn.
Voorbeelden:
Pure spam:
"lalalalalalalalalalalalalalalalaalalalalalalalalalalalaalalalalalalalaalalalalala"
"HOIHOIHOIHOIHOIHOIHOIH"
"a
a
a
a
a
a
a
a"Onnozele praat:
"ik heb me haar gestyled een uur lang"
"zaten laats 3 mensen bij mij in de bus te zingen
"Mja dus ik las zo in dat boek en dacht hey gek zeg"Note: U kunt deze stap zolang herhalen als u wilt.
Tip: Als u een nuttig gesprek hebt probeer dat dan eerst af te ronde voor dat u Niet nuttige dingen gaat zeggen. Dit om u uiteindelijke doel van het Nuttige te bereiken.
Stap 4) :Als u klaar bent met stap 3 bent u aangekomen bij de Afsluiting. ook een beglangrijke stap, die niet overgeslagen mag worden, dit word u anders niet in dank afgenomen. Deze stap duurt of heel kort , of heel lang.
Voorbeelden:
Kort afscheid:
"oh, ik moet eten, bye"
"Moet nu gaan van mama, daag!"
"Vriend is er, later"Lang afscheid:
"Jah ik hou ook van jou, slaap lekker dushi queen (K) en sweet dreams! Zal aan je denken als ik straks ook lekker in me bedje lig! sms je nog even? Dikke kus op een plekje waar jij het lekker vind! (K)(L)(K)"
"Hey ik ga weer, vond leuk je weer gesproken te hebben! wat doe je vnf? ben je ook in de stad of spreek ik je morgen pas weer? Komt allemeaal goed, veel plezier in ieder geval en ik spreek je, doei doei maat"Note: Probeer altijd het laatste woord te hebben bij een Lang afscheid, hoe langer het duurt des te beter. Bij een kort afscheid krijgt u meestal niet eens de tijd nog wat terug te zeggen.
Tip: Populaire afscheid-neem-woorden,
Later, mzzl, doei, cya, Houdoe, tjow!, Zie je, spreek je, daag.Als u alle stappen heeft door lopen is u Msn gesprek afgerond. Mocht u nou bij punt 3 geen bevredigend resultaat mogen hebben behaald dan kunt u altijd overnieuw beginnen op een ander moment. Vergeet dan vooral stap 2 niet, ook al lijkt het wat stom om een uur later weer te vragen hoe het gaat, wees gerust dit is een normaal verschijnsel binnen de Msn Cultuur.
Bij de volgende handleiding gaan we wat dieper op de stof in. Zo zullen we bijvoorbeeld het effect van Smileys onder handen nemen!
Tot zo ver, veel succes met MsnGroeten
Reem