Van de weblog van Krista van Velzenquote:Nederland liet wapens voor Eritrea achteloos passeren!
Een beetje laat, maar deze week informeerde minister Bot mij (in antwoord op mijn kamervragen) dat Nederland in 2003 per ongeluk 91 containers met tankonderdelen had laten glippen en dat de tanks nu door het Eritrese leger zijn gebruikt om de VN bufferzone met Ethiopië binnen te dringen. Foutje… Lees hier het artikel dat de Metro er over schreef. (PDF-alert)
Die containers waren namelijk door de Belgische douane al vier en een half jaar vastgehouden in de Antwerpse havens. Wapentroep doorvoeren aan een land dat in een spanningsgebied ligt, dat doe je natuurlijk niet met een schoon geweten. Toen de Belgen een afspraak hadden dat de wapens wel naar Rotterdam mochten, mits ze dan wel aantoonbaar in Rotterdam gelost moesten worden, is het schip vertrokken. Ze hadden netjes de FIOD op de hoogte gesteld, dat het schip op zaterdag 25 januari 2003 in Rotterdam aan zou komen. Maar ja, die weekendroosters..
Toen de FIOD na het weekend polshoogte kwam nemen was de vogel gevlogen..
De tanks rijden nu in Eritrea rond… Het laatste half jaar zijn de spanningen in dat gebied hoog opgelopen. Niet alleen door de inval van Ethiopië in Somalië, maar ook door de toenemende vijandelijkheden tussen Eritrea en Ethiopië. Toch vindt Bot het niet nodig het Nederlandse doorvoerbeleid aan te scherpen… Nederland zou veel strenger moeten optreden tegen wapenhandelaren die ook jaren later nog dood en verderf zaaien.
Vanuit het oogpunt van geld verdienen niet, maar als je weet waar die wapens naar toe gaan, en wat er precies mee gedaan word, zou NL zich toch wel een beetje mogen schamen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:12 schreef Floripas het volgende:
Dat is toch wonderlijk, dat we daaraan onze medewerking verlenen?
Een beetje? Ze zouden onmiddelijk beleid op die wantoestanden kunnen maken - en de verantwoordelijken voor bovenstaand debâcle kunnen straffen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van geld verdienen niet, maar als je weet waar die wapens naar toe gaan, en wat er precies mee gedaan word, zou NL zich toch wel een beetje mogen schamen.
Ik ben het zowaar met je eens.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een beetje? Ze zouden onmiddelijk beleid op die wantoestanden kunnen maken - en de verantwoordelijken voor bovenstaand debâcle kunnen straffen.
Klopt, en dat heeft twee redenen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ook dat gebeurt wel eens.
Wel leeg in dit topic, hè?
Dat is inherent aan zo'n grote haven. We produceren zelf nauwelijks wapens maar doorgevoerd wordt er des te meer.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:10 schreef Hathor het volgende:
Ben bang dat hier verder weinig mee gedaan word, NL is al langer een doorsluishaven voor wapentuig, en staat zelfs in de top 5 wereldwijd van landen die wapens exporteren en/of doorsluizen als ik me niet vergis.
Dat maakt het nog wel hartstikke verboden. Onmiddellijk optreden dus.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:59 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat is inherent aan zo'n grote haven. We produceren zelf nauwelijks wapens maar doorgevoerd wordt er des te meer.
Of Marijke Vos.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Klopt, en dat heeft twee redenen.
1) het gaat niet over moslims
Onzin, ik ben poeslief.quote:2) Iedereen is een beetje bang voor jou.
3) Het is niet de VS.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Klopt, en dat heeft twee redenen.
1) het gaat niet over moslims
2) Iedereen is een beetje bang voor jou.
![]()
Waarom?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:22 schreef Floripas het volgende:
Kom op, mensen! Ik wil woede zien!
Ja, maar dat pretenderen ze wel altijd te zijn. Van de ene kant word er dus geld ingezameld voor Iritrea als noodhulp, en langs de andere kant staan wij oogluikend toe dat er allerhande wapentuig vrije doortocht krijgt zodat ze elkaar daar nog verder de vernieling in kunnen helpen. Als dit niet zo krom als een hoer is weet ik het niet meer.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:21 schreef popolon het volgende:
[..]
3) Het is niet de VS.
Maar dit is al een hele tijd bekend en Nederland is niet altijd het zo brave mannetje in de klas.![]()
Krom is het zeker.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, maar dat pretenderen ze wel altijd te zijn. Van de ene kant word er dus geld ingezameld voor Iritrea als noodhulp, en langs de andere kant staan wij oogluikend toe dat er allerhande wapentuig vrije doortocht krijgt zodat ze elkaar daar nog verder de vernieling in kunnen helpen. Als dit niet zo krom als een hoer is weet ik het niet meer.
Ja, narigheid.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Waarom?
Ik denk dat het veel te lucratief is om er mee te stoppen. Geld verdienen aan oorlogen is helaas vrij normaal en Nederland doet er ook gewoon aan mee.
Nee joh, dan zou je de TT moeten veranderen, zo ziet nog niemand het.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
Marijke Vos: VS vervoert wapens voor moslimextrimisten!!!
Zo. Dit topic is 88 keer bekeken binnen twee uur, waarvan een keer of twintig door mij.
Eens kijken of het zo beter gaat.
Binnen 5 minuten twintigmaal bekeken, anders.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee joh, dan zou je de TT moeten veranderen, zo ziet nog niemand het.
wat wordt er dan precies mee gedaan?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van geld verdienen niet, maar als je weet waar die wapens naar toe gaan, en wat er precies mee gedaan word, zou NL zich toch wel een beetje mogen schamen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |