Het verbranden van bossen helpt wel degelijk mee aan een onnatuurlijk hoge uitstoot van CO2?quote:Op maandag 21 mei 2007 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je je realiseerd dat het allemaal iets ingewikkelder in elkaar zit dan alleen maar de uitstoot van CO2.
Ik verdien een normaal salaris en voor mij persoonlijk maakt het echt niet uit of we nou het klimaat gaan veranderen of niet. Ik denk juist dat er mensen zijn die veel te veel geld zien in het klimaat verhaal en ik vind de focus op CO2 een verkeerde aanpak van problemen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Klimaatsceptici zijn mensen die er iets bij te verliezen (denken te) hebben als de klimaatverandering wordt tegengegaan. Bijvoorbeeld eigenaars van fabrieken, en mensen die leven van de houtkap. Ik denk geen moment dat mensen sceptisch staan tegenover global warming 'om lekker intelligent over te komen'; ze zaaien twijfel om zelf geen geld kwijt te hoeven raken.
Meestal overigens volkomen onterecht, aangezien het meerendeel van die mensen er financieel niet op achteruit zou gaan.
Sterk gemotiveerd!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:27 schreef syf het volgende:
Sorry, maar wat een onzin, klimaatneutraal vliegen.
Ja, het hele concept klimaatvliegen is nogalquote:
Klimaatneutraal vliegen is voorzover ik weet juist een initiatief van bezorgde consumenten...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:52 schreef syf het volgende:
dit is dus gewoon weer een manier om de consument meer geld te laten betalen voor onnodige zaken
Mensen zoals jou kan de wereld missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:52 schreef syf het volgende:
[..]
Ja, het hele concept klimaatvliegen is nogal, waarom dokken vliegtuigmaatschappijen zelf niet voor de vervuiling die ze veroorzaken? oh right.. dat doen ze al, of nee, we halen de 'green seat' kosten uit die belachelijk hoge belasting die je op schiphol moet dokken, maar nee.. het moet natuurlijk weer van de consument komen, dit is dus gewoon weer een manier om de consument meer geld te laten betalen voor onnodige zaken, absolute waanzin.
![]()
![]()
Sowieso, als je het allemaal zo belangrijk vind, waarom ga je dan extra betalen? Waarom ga je ipv extra betalen niet gewoon zelf compenseren, laat je auto wat vaker staan, consumeer minder, etc. Dan weet je in elk geval zeker dat er *iets* aan doet, als het je wat kan schelen, mij niet in elk geval.
Dat eerste argument raakt echt kant noch wal. Als een bedrijf een service aanbiedt en ik wil daar voor betalen dan hoeft het bedrijf alleen maar die service te leveren. Het is aan mij (de afnemer) om voor die service te compenseren mocht ik dat willen. Het bedrijf levert in dit geval de service: vliegen, niet klimaat neutraal vliegen. Zou het bedrijf deze service klimaat-neutraal aanbieden dan zou ik het afnemen, en er dus extra voor betalen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:52 schreef syf het volgende:
[..]
Ja, het hele concept klimaatvliegen is nogal, waarom dokken vliegtuigmaatschappijen zelf niet voor de vervuiling die ze veroorzaken? oh right.. dat doen ze al, of nee, we halen de 'green seat' kosten uit die belachelijk hoge belasting die je op schiphol moet dokken, maar nee.. het moet natuurlijk weer van de consument komen, dit is dus gewoon weer een manier om de consument meer geld te laten betalen voor onnodige zaken, absolute waanzin.
![]()
![]()
Sowieso, als je het allemaal zo belangrijk vind, waarom ga je dan extra betalen? Waarom ga je ipv extra betalen niet gewoon zelf compenseren, laat je auto wat vaker staan, consumeer minder, etc. Dan weet je in elk geval zeker dat er *iets* aan doet, als het je wat kan schelen, mij niet in elk geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |