Dat heb ik dus ook. Ik wil ontzettend graag naar Groenland, daar word ik echt gelukkiger van. In dezelfde tijd zorg ik ervoor dat de schoonheid van Groenland wellicht verdwijnt door er naartoe te vliegen, daar word ik ongelukkiger van. Helaas is er geen andere manier om er naartoe te gaan dan met het vliegtuig. Het is een afweging die je maakt. Naar Noorwegen ga ik wel bewust met de trein, ik rijd ook geen auto en ben dat ook niet van plan te doen, eet minder vlees, geef een relatief groot gedeelte van mijn inkomen aan natuurbehoud en ben dat van te blijven doen en ik gooi mijn afval altijd netjes in de afvalbak en zal anderen er op aanspreken als ze dat niet doenquote:Op zondag 20 mei 2007 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen "moeten" vliegen. Familie in het buitenland, of voor zaken. Maar de originele vraag ging over een vakantie. Dat is niet noodzakelijk. Dat is gewoon luxe en als je zo bezorgd bent om het milieu moet je gewoon gaan camperen in Nederland.
Ik heb er zelf geen moeite mee om voor mijn plezier te vliegen. Die drie keer dat ik voor mijn plezier heb gevlogen ga ik me niet schuldig om voelen.![]()
Ja, precies. Da's dus geen valide argument. Dat je bijdrage niet álle problemen oplost kan nooit een reden zijn om dan maar helemaal niets bij te dragen. "Met geld uitgeven aan de politie lossen we nooit alle misdaad op, dus we geven maar helemaal geen geld meer aan de politie." Rare manier van redeneren vind ik dat.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:28 schreef Wackyduck het volgende:
Vliegen is slecht voor het milieu.
Als je een klein deel van een onderdeel van de milieuproblematiek van vliegen probeert te compenseren dan hou je nog steeds een heleboel ellende over waar je niets aan doet.
Zoals ik al zei investeren ze niet alleen in bomen. En zoals ik ook al zei is Green Seat niet de enige organisatie aan wie je een bijdrage kunt overmaken. Als je bezorgd bent dat er te veel aan verdient wordt kun je kijken naar organisaties met CBF keurmerk. Die worden daarop gecontroleerd.quote:Daarnaast is het effect van de CO2 compensatie door bomen twijfelachtig. Niet in de minste plaats omdat er een heleboel mensen een heleboel geld aan verdienen aan dit soort constructies en er hooguit een duur schilderij van een boom voor kopen.
Iets meer reistijd, maar als je je echt zo schuldig voelt, en zo'n geweldig goed persoon bent, heb je dat er toch wel voor over?quote:Op zondag 20 mei 2007 00:45 schreef yootje het volgende:
[..]
Ga jij maar met een zeilschip naar Groenland![]()
En dan zeilend zeker?quote:Op zondag 20 mei 2007 12:59 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Iets meer reistijd, maar als je je echt zo schuldig voelt, en zo'n geweldig goed persoon bent, heb je dat er toch wel voor over?
Ze hebben uitgerekend dat een zeilboot meer vervuiling teweeg brengt dan een motor boot. Je moet het ding ook bouwen, zeilboten hebben ook een dieselmotor aan boord enz. Dus helaas, je kan beter gaan dieselen. (roeien is een optie!?)quote:Op zondag 20 mei 2007 13:03 schreef k_man het volgende:
[..]
En dan zeilend zeker?Want zo'n boot op diesel is vast ook niet erg milieuvriendelijk.
Alles moet je natuurlijk bouwen, dus dat is een non-argument... En er hoeft echt geen motor in hoor, hoe denk je dat we dat vroeger deden?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben uitgerekend dat een zeilboot meer vervuiling teweeg brengt dan een motor boot. Je moet het ding ook bouwen, zeilboten hebben ook een dieselmotor aan boord enz. Dus helaas, je kan beter gaan dieselen. (roeien is een optie!?)
Grappig hoe al jouw posts vol staan met dit soort ongefundeerde beweringen.quote:
Als jij denkt dat je naar Groenland kunt zeilen zonder motor in je optimist, wens ik je veel succes. Maar ze hebben het uitgerekend en daar geloof ik meer in dan in de CO2 hoaxquote:Op zondag 20 mei 2007 13:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Alles moet je natuurlijk bouwen, dus dat is een non-argument... En er hoeft echt geen motor in hoor, hoe denk je dat we dat vroeger deden?
Grappig hoe jij zo je best doet om alles on-gefundeerd te verklaren, kloon.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:17 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Grappig hoe al jouw posts vol staan met dit soort ongefundeerde beweringen.
Dat CO2 verhaal hebben "ze" ook "uitgerekend" hoor.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je naar Groenland kunt zeilen zonder motor in je optimist, wens ik je veel succes. Maar ze hebben het uitgerekend en daar geloof ik meer in dan in de CO2 hoax![]()
Omdat het zogenaamd goed voor het milieu is.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:31 schreef yootje het volgende:
[..]
Hoezo zou je dan meer gaan vliegen? Dat zou namelijk wel kwalijk zijn inderdaad.
Niet als mensen denken dat ze alles compenseren en er bijna beweerd wordt dat vliegen hiermee goed voor het milieu is.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:34 schreef yootje het volgende:
Maar dat kleine deel is toch beter dan niets?
Mwoah, dit is nu ook geen echte gefundeerde weerlegging.quote:Niet echt een gefundeerde uitspraak lijkt me.
Tja, scheve vergelijkingen zijn ook dooddoeners.quote:Ik vind dit soort uitspraken altijd jammer, het zijn van die dooddoeners. Ik ben tegen hongersnood, mag ik dan ook geen kroket eten? Ik ben tegen armoede, moet ik dan al mijn geld geven aan Afrika? In mijn ogen niet, maar ik kan in ieder geval wel meer dan niets doen, ik kan wel een steentje bijdragen.
Dat verhaal is uitgerekend aan de hand van onvolledige versimpelde modellen die vol zitten met aannames. Ze kunnen het weer over een week nog niet eens voorspellen, maar het totale klimaat heeft geen geheimen?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat CO2 verhaal hebben "ze" ook "uitgerekend" hoor.![]()
![]()
Volgens mij beweert niemand dat vliegen goed voor het milieu is. Dat je met een bijdrage aan Green Seat o.i.d. de veroorzaakte schade volledig compenseert zal ook wel niet. Maar je doet in ieder geval iets.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:39 schreef Wackyduck het volgende:
Omdat het zogenaamd goed voor het milieu is.
Jij hebt geen wetenschappelijke achtergrond hè?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat verhaal is uitgerekend aan de hand van onvolledige versimpelde modellen die vol zitten met aannames. Ze kunnen het weer over een week nog niet eens voorspellen, maar het totale klimaat heeft geen geheimen?![]()
Natuurlijk wel, anders weet ik toch niet zoveel?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij hebt geen wetenschappelijke achtergrond hè?![]()
Echte wetenschappers doen aan bronvermelding...quote:Op zondag 20 mei 2007 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, anders weet ik toch niet zoveel?
Ja, sinds kort. Meer dan ze zelf aangeven dat nodig zou zijn. Sawadee biedt het zelf aan bij het boeken, ze zetten het er dan bij op de factuur en dragen het af aan Green Seat. Erg makkelijk.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:03 schreef Fogel het volgende:
k_man, betaal je zelf om klimaatneutraal te vliegen?
Ikzelf voorlopig niet, er zijn teveel van dat soort bedrijven op dit moment en ik vertrouw en nog geeneen
Eigenlijk vind ik trouwens dat ik dat niet zou moeten doen, maar dat de overheid daar een taak in heeft. Als die voorgenomen milieutoeslag wordt ingevoerd wordt Green Seat wellicht voor een groot deel overbodig.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:03 schreef Fogel het volgende:
k_man, betaal je zelf om klimaatneutraal te vliegen?
Voor iedere stelling zijn wel bronnen te vinden. Ga maar googelen.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Echte wetenschappers doen aan bronvermelding...
Shit. Diego is terug!quote:Op zondag 20 mei 2007 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor iedere stelling zijn wel bronnen te vinden. Ga maar googelen.
Ik denk niet dat iemand zal durven beweren dat vliegen goed voor het milieu is.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:39 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Omdat het zogenaamd goed voor het milieu is.
Beweert ook niemand, ik in ieder geval niet.quote:Niet als mensen denken dat ze alles compenseren en er bijna beweerd wordt dat vliegen hiermee goed voor het milieu is.
Iets ongefundeerds hoef ik helemaal niet te weerleggen?quote:Mwoah, dit is nu ook geen echte gefundeerde weerlegging.
Dat zou inderdaad helpen, helaas heb ik daar geen informatie over. En ik kan moeilijk helemaal niet gaan eten. Beetje vaga gelul dit ("En geloof me je eet meer eten uit hongerig Afrika dan je zou willen.", wat moet ik hiermee?).quote:Tja, scheve vergelijkingen zijn ook dooddoeners.
Maar het helpt wel als je geen eten uit Darfur eet, dat hier naartoe is gevlogen. En geloof me je eet meer eten uit hongerig Afrika dan je zou willen. De mensen daar betalen er immers minder voor dan het rijke 'westen'.
En het kleine steentje bijdragen in het verminderen van milieuvervuiling is juist niet die verre (vlieg)reis maken.![]()
Het klimaat is niet het weer, dat zijn 2 totaal andere takken. Sorry hoor, maar dat zou je toch moeten weten.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat verhaal is uitgerekend aan de hand van onvolledige versimpelde modellen die vol zitten met aannames. Ze kunnen het weer over een week nog niet eens voorspellen, maar het totale klimaat heeft geen geheimen?![]()
Precies. Vaak zie ik linkjes naar een documentaire of een artikel dat het broeikaseffect ondemrijnt. Sorry, dara heb ik niet zoveel vertrouwen in. In de overwelmende stroom aan erkenning van het broeikaseffect wel.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hier wil ik niet eens woorden aan vuil maken, een simpele smiley dekt wat mij betreft de lading:quote:Op zondag 20 mei 2007 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |