Dan heb ik zeker een goede werkgever die me graag mag. Ik kreeg zelfs een lease auto toen ik 100km verderop ging wonenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:13 schreef nerd4sale het volgende:
Ik vind je werkgever eigenlijk heel schappelijk, dat deze je een jaar lang een reiskostenvergoeding wil geven terwijl jij er voor kiest om verder weg te gaan wonen.
De meeste werkgevers doen dat niet.
Ik kreeg juist een flinke verhuisvergoeding om dichterbij te komen wonen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan heb ik zeker een goede werkgever die me graag mag. Ik kreeg zelfs een lease auto toen ik 100km verderop ging wonen![]()
Niets aan toe te voegenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:13 schreef nerd4sale het volgende:
Ik vind je werkgever eigenlijk heel schappelijk, dat deze je een jaar lang een reiskostenvergoeding wil geven terwijl jij er voor kiest om verder weg te gaan wonen.
De meeste werkgevers doen dat niet.
Misschien kan je overleggen dat je werkgever na een jaar wel 19 cent per kilometer BELASTINGVRIJ blijft betalen, maar dat dan van je bruto salaris inhoudtquote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:18 schreef buitenbeentje het volgende:
Er mag tot 19 cent per kilometer belastingvrij gegeven worden, alles daarboven wordt wel belast.
Hoe had je je dat voorgesteld?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Misschien kan je overleggen dat je werkgever na een jaar wel 19 cent per kilometer BELASTINGVRIJ blijft betalen, maar dat dan van je bruto salaris inhoudt
Bij mijn weten alleen Openbaar Vervoer:quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:33 schreef Aventura het volgende:
Kan je zelfbetaalde osten voor woon-werkverkeer niet zelf aftrekken?
Bronquote:Reisaftrek in de inkomstenbelasting
De werknemer die met het openbaar vervoer naar zijn werk gaat, kan voor zijn aangifte inkomstenbelasting recht hebben op de reisaftrek. Een werknemer komt hiervoor in aanmerking als hij regelmatig (minimaal 1 keer per week of 40 keer per kalenderjaar) met het openbaar vervoer naar zijn werk reist. Een van de voorwaarden voor de reisaftrek is dat de werknemer een verklaring overlegt. In de meeste gevallen is dit een openbaarvervoerverklaring die door het openbaarvervoerbedrijf aan de werknemer is afgegeven. Als de werknemer niet met abonnementen reist, omdat hij bijvoorbeeld in deeltijd werkt, dan kan hij toch voor de reisaftrek in aanmerking komen. Daarvoor moet hij behalve trein- en buskaartjes een reisverklaring van zijn werkgever kunnen overleggen. Deze reisverklaring moet in ieder geval de volgende gegevens bevatten:
naam en adres van de werkgever;
naam en adres van de werknemer;
een verklaring die door de werkgever is ondertekend waarin hij aangeeft hoeveel dagen per week de werknemer meestal met het openbaar vervoer naar zijn werkplek(ken) reist.
Let op!
Als u aan de werknemer de plaatsbewijzen verstrekt, heeft de werknemer geen recht op de reisaftrek in de inkomstenbelasting. Er is dan sprake van vervoer vanwege de werkgever.
Simpel: belastingvrij is te vergoeden: 19 cent per km, 2 * 60 km per dag, 5 dagen per week ==> 114 euro per week (tenzij er een maximum aan zit natuurlijk). Per maand (* 52 / 12) is dit 494 euro belastingvrij.quote:
Je bespaart er geen paar honderd euro mee, hooguit tientallen... En daarbij, mocht je ziek of werkeloos worden heeft dit een flinke uitwerking op je uitkering.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Simpel: belastingvrij is te vergoeden: 19 cent per km, 2 * 60 km per dag, 5 dagen per week ==> 114 euro per week (tenzij er een maximum aan zit natuurlijk). Per maand (* 52 / 12) is dit 494 euro belastingvrij.
Oftewel: 494 euro belastingvrije reiskostenvergoeding blijft, bruto salaris gaat 494 euro omlaag, bespaar je een paar honderd euro per maand belasting.
De eerste 5 kilometers zijn dus voor mezelf, dus dan kom ik voor een enkele reis uit op 9 km. per dag.quote:Voor een andere wijze van vervoer. Als de werknemer geen gebruik maakt van het openbaar vervoer ontvangt de werknemer per werkdag een reiskostenvergoeding op basis van afstand woon-werk – volgens de meest gebruikelijke route – van ¤ 0,19 per kilometer vanaf 5 kilometer enkele reis tot een maximum van 30 kilometer enkele reis. De hoogte van deze reiskostenvergoeding wordt jaarlijks aangepast aan het CBS indexcijfer (CPI), voor zover hierdoor deze vergoeding niet uitstijgt boven het door de fiscus bepaalde maximum fiscaal vrijgestelde bedrag.
Tnx...gedaan!quote:Op woensdag 7 november 2007 18:46 schreef Brighteyes het volgende:
Vraag het even in het Mod/FB topic hier. Dat zien ze wellicht sneller dan dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |