Eens en oneens.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:34 schreef ijsbrand-simon het volgende:
politiek moet van de muziek afblijven en muziek moet van de politiek afblijven.
Dan kan Dylan de HMH wel overslaan en heb ik voor niets 70 euro per kaartje betaald.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:34 schreef ijsbrand-simon het volgende:
en muziek moet van de politiek afblijven.
Welke politiek en welke muziekquote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:34 schreef ijsbrand-simon het volgende:
politiek moet van de muziek afblijven
Ik ging er voor het gemak vanuit dat het over de inhoud ging, omdat het bij de 2e stelling niet anders mogelijk is lijkt me.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Politiek mag zich best met muziek bemoeien hoor wat mij betreft. Vraag me af of alle mensen die hierboven nee roepen ook heel principieel al die gesubsidieerde popzalen mijden...
Luister een willekeurig rapalbum, daar komen in ieder geval racisme en doodsbedreigingen regelmatig in voor. En je kan ze gewoon kopen hoor, en terecht.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:48 schreef soylent het volgende:
Moet politiek echt van muziek afblijven? Zogauw ik racisme, smaad, doodsbedreigingen etc. op een beat zet mogen ze er niets meer over zeggen? Dat zou wel vaag worden. Nee, er is weinig speciaals aan muziek. Je kan hoogstens aanvoeren dat je tekst een kunstzinnige uiting is, of satire of zo. Maar rechters nemen zoiets echt wel mee als er een zaak over gevoerd wordt.
Jonnie Hoes was met Wim Kan ervoor al met: Jelle zal wel zien ze voor.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:48 schreef Killer_Mom het volgende:
die ook nog een goud winnen, bij de wereld draait door, boer koekkoek en vader Abraham. een liedje over den uil. volgens mij t eerste in Nederland. dit heeft toen ook veel veranderd . in die zin dat de muziekwereld iets te betekenen had. later kreeg je natuurlijk dat de muzikanten voor iedereen en alleman geld op hoest. de jokers van de politiek.
Ja tochquote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:51 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Luister een willekeurig rapalbum, daar komen in ieder geval racisme en doodsbedreigingen regelmatig in voor. En je kan ze gewoon kopen hoor, en terecht.
Beide vlakken zijn te breed om daar ook maar iets zinnigs over te zeggen imho. Nou ja.. misschien moeten die 2 elkaar altijd blijven bijten wil het evenwicht in stand blijven.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:34 schreef ijsbrand-simon het volgende:
zo effe voor de muziekliefhebbers.
mee eens of niet mee eens?
discusseer!
En Theo Maassen - Doodsbedreiging dan?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:58 schreef soylent het volgende:
[..]
Ja tochMaar als iemand echt wordt bedreigd op een plaat dan kan die daar gewoon aangifte van doen. Vind ik ook normaal. Denk aan het Hirsi Ali vs. DHC relletje van een tijd geleden. Ik ben geen fan van Hirsi Ali maar ik kan me best indenken dat ze die teksten als bedreigend opvat. Ik zou zelf geen aangifte doen denk ik - maakt alleen maar meer gratis reclame voor de track - maar het moet kunnen. Als ze het als een normale diss hadden opgezet en meer woordkunsten hadden gebruikt i.p.v. lettelijke bedreigingen had niemand ze iets kunnen maken, maar ja, nu wordt het een paar uur parken schoffelen
THUG LIFE
Als niemand aangifte doet, gebeurt er niets..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:01 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
En Theo Maassen - Doodsbedreiging dan?
En als Bob Dylan die combinatie niet doeltreffend om zeep had gebracht...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als er in de jaren zestig die combinatie niet geweest was...
Ik zeg maar altijd zo. Wie iets opbouwt moet het ook weer afbreken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
En als Bob Dylan die combinatie niet doeltreffend om zeep had gebracht...
Hear hear.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik zeg maar altijd zo. Wie iets opbouwt moet het ook weer afbreken.
Zeg je dat serieus altijd? Ik heb dat nog nooit iemand horen zeggen...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik zeg maar altijd zo. Wie iets opbouwt moet het ook weer afbreken.
Eens met het eerste standpunt(als het censuur betreft) en oneens met het 2de.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:34 schreef ijsbrand-simon het volgende:
zo effe voor de muziekliefhebbers.
mee eens of niet mee eens?
discusseer!
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:17 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zeg je dat serieus altijd? Ik heb dat nog nooit iemand horen zeggen...
Jahoor Stuck Mojo zijn hippiesquote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:59 schreef pingu_ het volgende:
Pff, wat een hippies. Ze zijn muziekanten en geen populisten, al helpt het wel om cds te verkopen.
quote:. Crooked Figurehead
You lied connived and pressed flesh till 1600 was
your address.
The chameleon at the podium whose words cause pandemonium.
A nation under stress, you must confess about an
executive mess.
You want me to believe; like Copperfield only tricks
up your sleeve!
Once a ho' always a ho', u keep wheeling and killing
at will.
Ever since you took oath you keep feeding the people
fake hope.
Your platform's weak, plus you're a thief, you need
to be impeached.
Mysterious deaths, illeagal funds, oh what a mighy
web you've spun!
Crooked Figurehead.
Who do you think you're fooling?
Crooked Figurehead.
Who do you think you're...
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
No screening for cabinet memebers, they just hire
family members,
suicide a tight white lie from the CIA to the FBI.
Janet Remo to the rescue, protected your boss with
a flaw in the law.
Chelsea's fled the nest,
Hillary's pissed, her daddy runs the biggest gang,
better resist.
at will.
fake hope.
to be impeached.
web you've spun!
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
I heard 55.50 to ride Air Force One and have some
fun
Can I rent a room in the White House, invite all
my friends and party out?
You've given phat deals to Camp David, but you have
to be crime-related.
Diplomats get the welcome mats 'cause when you're
finished in office you're liven phatt!
at will.
fake hope.
to be impeached.
web you've spun!
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
Crooked Figurehead.
Manipulated the youth through MTV.
Smooth.
Smart.
Move to the T-O-P.
Adopted Republicans Foreign Policy.
You make it look real bad for the Presidency!
John Lennon zou zich omkeren in zijn graf. En de échte Paul ook!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:20 schreef ruud_fr het volgende:
Muzikanten mogen best nummers maken over politiek
Rita Verdonk mag Lovely Rita nooit meer misbruiken voor haar campagne![]()
Ik snap het al. Muziek mag zich met politiek bemoeien van mij. Maar de politiek moet van muziek afblijven!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:31 schreef BorisSoad het volgende:
Hoezo bedoel je dat politiek zich met muziek bedoeld? Als muziek zich met politiek bemoeit heb ik daar geen problemen mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |