Oeh als Benthe geen eten wil, dan wordt het op de trap zitten, daarna eet ze wel altijd..... Wanneer ze iets minder lekker vindt, dan moet ze minstens 5 happen eten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:57 schreef LadyS het volgende:
ja tex, ik snap het probleem ook niet zoToen ze gisteren moeilijk ging doen heb ik haar eten op mijn bord geschoven en er verder geen aandacht aan geschonken, dus waarom ze dan nog zo moeilijk doet
![]()
"dan eet je niet" is een veelgehoorde uitspraak hier aan tafel
Hier staat vanavond lasagna op het menu, en dat gaat er meestal wel goed in hier, dus ben benieuwd.
Vind ik ook hoor Tex! Straks krijg je zo een kind wat niks lust, omdat ie dat nooit hoefde te eten....quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:53 schreef texelonia het volgende:
Ook herkenbaar LadyS
Dat vind ik ook zo irritant als Noah maar door blijft huilen dat ie niet wil eten. Hij hoeft dan idd ook niet te eten, dus kan ie dan niet gewoon stil zijn?En daarna om een koekje vragen idd, of soms gewoon een boterham maar dat krijgt ie eigenlijk ook niet. Hij moet maar leren eten wat de pot schaft
![]()
Ik wil het niet horen lalalala, ik wil het niet horen lalalalalaaaaaaa!!!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:58 schreef LadyS het volgende:
en dat Opperderpop boek van Albert heijn werkt hier ook niet zo goed
Misschien moet ik dat ook maar proberen. We zijn er hier nog niet uit wat de tactiek zal worden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:36 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Oeh als Benthe geen eten wil, dan wordt het op de trap zitten, daarna eet ze wel altijd..... Wanneer ze iets minder lekker vindt, dan moet ze minstens 5 happen eten.
Eik komt het niet zo vaak meer voor, eet ze braaf mee.
Ieder kind is natuurlijk anders LadyS, bij Benthe weet ik gewoon dat het mutserij is. Ze wil namelijk wel altijd vlees eten. Dit krijgt ze pas als ze groente gegeten heeft. Krijsen aan tafel doen we ook niet aan, das meteen de gang op. Soms lastig, maar ik vind het zo waardeloos om zo aan tafel te zitten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:44 schreef LadyS het volgende:
[..]
Misschien moet ik dat ook maar proberen. We zijn er hier nog niet uit wat de tactiek zal worden.
Aan de ene kant denk ik: als je niet wil eten, heb je blijkbaar geen honger. Maar ik zeg wel altijd dat ze dan de rest van de avond niks meer krijgt, geen boterham, koekje, snoepje, ijsje, noem het maar op. Ze krijgt niks meer.
Vaak hebben de moeders er meer last van dan het kind zelfquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:41 schreef Sjeen het volgende:
Ik mis mijn peutertje... We zijn in Amsterdam voor een conference en Isa is bij opa en oma. Ze heeft het geweldig naar haar zin, wij ook wel. Maar nu heb ik even niks de doen en dan merk je het toch wel. Nog een nachtje slapen en dan ga ik haar helemaal platknuffelen
ik vind het wel een goed idee om haar op de gang ofzo te zetten als ze gaat krijsen, want het is idd waardeloos om zo aan tafel te zittenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:48 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Ieder kind is natuurlijk anders LadyS, bij Benthe weet ik gewoon dat het mutserij is. Ze wil namelijk wel altijd vlees eten. Dit krijgt ze pas als ze groente gegeten heeft. Krijsen aan tafel doen we ook niet aan, das meteen de gang op. Soms lastig, maar ik vind het zo waardeloos om zo aan tafel te zitten.
Dat doen wij ook. Min of meer negeren of ze wel of niet eten. Inderdaad wel gewoon 'beleefdheidsnormen' dus aan tafel blijven zitten en niet een glas melk door d'r spruiten gooien enzo, maar verder zoekt ze het maar uit.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:46 schreef Sugar het volgende:
Ik zou echt geen strijd maken van het eten, zoals 'de boekjes' ook zeggen. Dat geeft voor jezelf ook zoveel rust, joh! Ik let eerlijk waar niet eens meer echt op hoeveel ze eet.Compenseer ook niet meer met veel yoghurt of een papfles ofzo. Ik merk echt dat het veel lucht geeft om er gewoon helemaal niet op te letten. En Maria eet ook best vaak maar heel weinig (paar happen groente, droge macaroni).
Waar we wel streng op zijn, is aan tafel blijven zitten, niet met eten klooien en dat soort dingen. Of bord wegduwen. Dat vind ik meer 'manieren' en daar zeg ik automatisch wat van. Maar ze hoeft van ons nooit te eten en ook niet bepaalde dingen wel.
Ow maar als Saskia gaat krijsen kan ze ook gewoon de gang op hoorquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:03 schreef Stiekemurd het volgende:
Nou ja bij ons heeft het wel geholpen en ze eet nu gewoon alles. Soms heeft ze er ook geen zin in als ze moe is ofzo en dan hoeven we haar alleen maar een blik te werpen en dan eet ze (minstens 5 happen). Voor de rest maken we er ook geen strijd vanUiteraard moet ze bij ons ook netjes aan tafel blijven zitten.
Meid, hier ook dramaaaaaaa. Toen ik een plukje haar achter haar oor wilde doen, was het al "auw". Maar gisteren hielp het wel dat ze dan een mooie sticker kreeg. Vanavond weer even, was minder erg. Maar het brandde tussen mijn schouderbladen van de stress ervan..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:40 schreef jessie het volgende:
Stiekemerd wat toevallig. Jans moest vanavond wel huilen (lees gillen) toen ik met de sterilon en het draaien bezig was. Had Benthe er ook last van?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |