abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46489912
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:57 schreef LadyS het volgende:
ja tex, ik snap het probleem ook niet zo Toen ze gisteren moeilijk ging doen heb ik haar eten op mijn bord geschoven en er verder geen aandacht aan geschonken, dus waarom ze dan nog zo moeilijk doet
"dan eet je niet" is een veelgehoorde uitspraak hier aan tafel
Hier staat vanavond lasagna op het menu, en dat gaat er meestal wel goed in hier, dus ben benieuwd.
Oeh als Benthe geen eten wil, dan wordt het op de trap zitten, daarna eet ze wel altijd..... Wanneer ze iets minder lekker vindt, dan moet ze minstens 5 happen eten.
Eik komt het niet zo vaak meer voor, eet ze braaf mee.
pi_46489960
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:53 schreef texelonia het volgende:
Ook herkenbaar LadyS
Dat vind ik ook zo irritant als Noah maar door blijft huilen dat ie niet wil eten. Hij hoeft dan idd ook niet te eten, dus kan ie dan niet gewoon stil zijn? En daarna om een koekje vragen idd, of soms gewoon een boterham maar dat krijgt ie eigenlijk ook niet. Hij moet maar leren eten wat de pot schaft
Vind ik ook hoor Tex! Straks krijg je zo een kind wat niks lust, omdat ie dat nooit hoefde te eten....
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:41:07 #178
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46490034
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:58 schreef LadyS het volgende:
en dat Opperderpop boek van Albert heijn werkt hier ook niet zo goed
Ik wil het niet horen lalalala, ik wil het niet horen lalalalalaaaaaaa!!!
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 februari 2007 @ 14:41:33 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46490053
Ik mis mijn peutertje... We zijn in Amsterdam voor een conference en Isa is bij opa en oma. Ze heeft het geweldig naar haar zin, wij ook wel. Maar nu heb ik even niks de doen en dan merk je het toch wel. Nog een nachtje slapen en dan ga ik haar helemaal platknuffelen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46490148
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:36 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Oeh als Benthe geen eten wil, dan wordt het op de trap zitten, daarna eet ze wel altijd..... Wanneer ze iets minder lekker vindt, dan moet ze minstens 5 happen eten.
Eik komt het niet zo vaak meer voor, eet ze braaf mee.
Misschien moet ik dat ook maar proberen. We zijn er hier nog niet uit wat de tactiek zal worden.
Aan de ene kant denk ik: als je niet wil eten, heb je blijkbaar geen honger. Maar ik zeg wel altijd dat ze dan de rest van de avond niks meer krijgt, geen boterham, koekje, snoepje, ijsje, noem het maar op. Ze krijgt niks meer.
pi_46490168
sjeen, zo lang zonder kind, ik zou het niet kunnen denk ik
Misschien moet ik het maar eens proberen, maar ik denk dat ik dat niet ga redden
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:47:28 #182
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46490242
De gang (bij ons de strafplek) bij avondeten gebruiken had ik ook nog niet aan gedacht. Af en toe probeer ik wel dat ie op zn minst een paar hapjes moet proeven, maar meestal lukt dat niet... Heel soms als ie bijv zn aardappeltjes op heeft wat ie heel lekekr vindt, krijg ik hem zo ver dat ie eerst 2 stukjes groente eet en dat ie daarna nog een paar aardappeltjes krijgt. Maar dat zijn eigenlijk uitzonderingen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46490287
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:44 schreef LadyS het volgende:

[..]

Misschien moet ik dat ook maar proberen. We zijn er hier nog niet uit wat de tactiek zal worden.
Aan de ene kant denk ik: als je niet wil eten, heb je blijkbaar geen honger. Maar ik zeg wel altijd dat ze dan de rest van de avond niks meer krijgt, geen boterham, koekje, snoepje, ijsje, noem het maar op. Ze krijgt niks meer.
Ieder kind is natuurlijk anders LadyS, bij Benthe weet ik gewoon dat het mutserij is. Ze wil namelijk wel altijd vlees eten. Dit krijgt ze pas als ze groente gegeten heeft. Krijsen aan tafel doen we ook niet aan, das meteen de gang op. Soms lastig, maar ik vind het zo waardeloos om zo aan tafel te zitten.
pi_46490349
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:41 schreef Sjeen het volgende:
Ik mis mijn peutertje... We zijn in Amsterdam voor een conference en Isa is bij opa en oma. Ze heeft het geweldig naar haar zin, wij ook wel. Maar nu heb ik even niks de doen en dan merk je het toch wel. Nog een nachtje slapen en dan ga ik haar helemaal platknuffelen
Vaak hebben de moeders er meer last van dan het kind zelf Ze zal vast wel lekker verwend worden door opa en oma!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 februari 2007 @ 15:02:25 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46490766
I know... ze is heel vrolijk aan de telefoon, vertelt hele verhalen over rozijntjes eten en fietsen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:41:12 #186
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46491994
Naar kind, een beetje gezellig zitten doen bij opa en oma, terwijl mama wegkwijnt van heimwee, tsssk.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46497390
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:48 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Ieder kind is natuurlijk anders LadyS, bij Benthe weet ik gewoon dat het mutserij is. Ze wil namelijk wel altijd vlees eten. Dit krijgt ze pas als ze groente gegeten heeft. Krijsen aan tafel doen we ook niet aan, das meteen de gang op. Soms lastig, maar ik vind het zo waardeloos om zo aan tafel te zitten.
ik vind het wel een goed idee om haar op de gang ofzo te zetten als ze gaat krijsen, want het is idd waardeloos om zo aan tafel te zitten
Maar ipv lasagna (verkeede saus gekocht ) worden het pannenkoeken, dus ik verwacht geen problemen vanavond
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:40:44 #188
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46498242
Wij aten tortelini, waar ie normaal nog niet één hap van proeft. En wilde de gang ook weleens uitproberen (zonder hem te waarschuwen). Gaat ie het zomaar eten! Okay het was maar 3 happen, maar toch

Overigens vraag ik me wel af wat te doen als Noah na de gang nog steeds weigert te eten. Letterlijk dwingen is geen optie wmb. Maar als je niet cnsequent volhoudt leer ik hem alleen maar dat als ie genoeg tegenstribbelt hij z'n zin krijgt. Net zo vaak op de gang zetten tot ie het wel eet dan? Ookal is het dan koud enzow?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:33:54 #189
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46500325
Jee Tex, da's een moeilijke. Als je hem op de gang zet, straf je zijn koppige niet-eten. Ik denk dat het uitproberen is wat het gevolg moet zijn. Vind hij het zo vervelend dat hij wel gaat eten daarna? Of maakt het hem niks uit en weigert hij? Ik zouo het gewoon proberen en max. 2 keer herhalen. Van eten iets negatiefs maken is helemaal niet goed. Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:46:16 #190
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46500783
Ik zou echt geen strijd maken van het eten, zoals 'de boekjes' ook zeggen. Dat geeft voor jezelf ook zoveel rust, joh! Ik let eerlijk waar niet eens meer echt op hoeveel ze eet. Compenseer ook niet meer met veel yoghurt of een papfles ofzo. Ik merk echt dat het veel lucht geeft om er gewoon helemaal niet op te letten. En Maria eet ook best vaak maar heel weinig (paar happen groente, droge macaroni).

Waar we wel streng op zijn, is aan tafel blijven zitten, niet met eten klooien en dat soort dingen. Of bord wegduwen. Dat vind ik meer 'manieren' en daar zeg ik automatisch wat van. Maar ze hoeft van ons nooit te eten en ook niet bepaalde dingen wel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 19:49:45 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46500912
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:46 schreef Sugar het volgende:
Ik zou echt geen strijd maken van het eten, zoals 'de boekjes' ook zeggen. Dat geeft voor jezelf ook zoveel rust, joh! Ik let eerlijk waar niet eens meer echt op hoeveel ze eet. Compenseer ook niet meer met veel yoghurt of een papfles ofzo. Ik merk echt dat het veel lucht geeft om er gewoon helemaal niet op te letten. En Maria eet ook best vaak maar heel weinig (paar happen groente, droge macaroni).

Waar we wel streng op zijn, is aan tafel blijven zitten, niet met eten klooien en dat soort dingen. Of bord wegduwen. Dat vind ik meer 'manieren' en daar zeg ik automatisch wat van. Maar ze hoeft van ons nooit te eten en ook niet bepaalde dingen wel.
Dat doen wij ook. Min of meer negeren of ze wel of niet eten. Inderdaad wel gewoon 'beleefdheidsnormen' dus aan tafel blijven zitten en niet een glas melk door d'r spruiten gooien enzo, maar verder zoekt ze het maar uit.

We compenseren het ook niet als ze niet, en je ziet nu langzamerhand dat ze toch regelmatig een paar happen neemt.
pi_46501431
Nou ja bij ons heeft het wel geholpen en ze eet nu gewoon alles. Soms heeft ze er ook geen zin in als ze moe is ofzo en dan hoeven we haar alleen maar een blik te werpen en dan eet ze (minstens 5 happen). Voor de rest maken we er ook geen strijd van Uiteraard moet ze bij ons ook netjes aan tafel blijven zitten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 20:04:25 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46501481
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:03 schreef Stiekemurd het volgende:
Nou ja bij ons heeft het wel geholpen en ze eet nu gewoon alles. Soms heeft ze er ook geen zin in als ze moe is ofzo en dan hoeven we haar alleen maar een blik te werpen en dan eet ze (minstens 5 happen). Voor de rest maken we er ook geen strijd van Uiteraard moet ze bij ons ook netjes aan tafel blijven zitten.
Ow maar als Saskia gaat krijsen kan ze ook gewoon de gang op hoor
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:06:03 #194
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46501552
Misschien werkt het voor sommigen ook wel. Gelukkig is Maria qua voorkeur ook niet zo beperkt, ze lust wel veel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:10:55 #195
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46501751
hier maken we er ook geen drama van. Maxim eet eigenlijk s'avonds bijna niks behalve het vlees/vis/kip. aardappels en groenten krijg ik er echt niet in
maar macaroni/spaghetti/nasi/bami dat soort dingen, fietst er wel goed in.
ow en de toet lust hij uiteraard ook

rest vd dag eet hij bijzonder goed, vind het wel prima zo. hij eet vanzelf wel meer.
pi_46502572
o, maar van het eten zelf maak ik ook geen drama hoor, als ze niet wil eten --> dan niet.
Maar dat gehuil en geschreeuw aan tafel....
En ze blijft idd ook gewoon zitten tot iedereen klaar is met eten.

Eigenlijk precies zoals Sugar zegt, zo gaat het hier ook.
pi_46502783
Grappig, het niet willen eten blijft toch een terugkomend item. Geen aandacht aan besteden, maar dat is soms zo verdomde moeilijk Hier beland er tijdens het eten ook wel iemand op de trap, na een tijdje krijsen vragen we dan of ze nu verder wil eten en dat gaat het probleemloos

Is Jans mét belletjes ergens te bweonderen Jessie? En Bethe?
Lijkt mij ook zo leuk voor Jadey. Maar die durft vast niet.
pi_46502931
Stiekemerd wat toevallig. Jans moest vanavond wel huilen (lees gillen) toen ik met de sterilon en het draaien bezig was. Had Benthe er ook last van?

Hier ook nog een keer. Dr oortje gloeit nog rood na.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46502941
Ik mocht er gisteren geen foto van maken Danosa... Dus ik probeer het morgen wel ffies. Vandaag moest iedereen op het KDV haar bellies zien.
pi_46503026
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:40 schreef jessie het volgende:
Stiekemerd wat toevallig. Jans moest vanavond wel huilen (lees gillen) toen ik met de sterilon en het draaien bezig was. Had Benthe er ook last van?
Meid, hier ook dramaaaaaaa. Toen ik een plukje haar achter haar oor wilde doen, was het al "auw". Maar gisteren hielp het wel dat ze dan een mooie sticker kreeg. Vanavond weer even, was minder erg. Maar het brandde tussen mijn schouderbladen van de stress ervan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')