abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2007 @ 12:15:55 #151
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46453669
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:44 schreef renzell het volgende:
Ik heb dat ook bij Juul. En brood vindt ie heerlijk, dus dat zou het probleem niet zijn. Het is meer dat dat flesje zo lekker handig is 's ochtends hè.. Probeer je Noah trouwens wel eens soep te geven? Werkt hier aardig goed als een soort toevoeging (of bijna vervanger) van de warme maaltijd, als we iets eten waar Juul niet dol op is (en dat gebeurt helaas vaker dan ik zou willen... )
Ja vooral de dagen dat je moet haasten iszo'n flesje erg makkelijk Op vrije dagen maakt het me niet zoveel uit.

Soep eten we soms ook ja, en verbaasde me er erg over dat ie dat wel gewoon eet Het wordt wel een knoeiboel, maar hij vindt het wel lekker En verder dus aardappels en wokgroente, maar ook stampot. Wat vlees betreft voornamelijk worstjes. Van pasta en rijst eet ie meestal niet eens één hap
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46454972
Goed zo Amber

Myrthe eet 's morgens 1 boterham, 's middags ook. Later op de middag fruit, soms nog koek (rijstwafel, biscuit, of soms 'echte' koek), 's avonds een bord vol. Zolang het geen zuurkool of gekookte witlof is eet ze alles wel.
En op visite wordt ze volgestopt maar meestal is ze toch gewoon thuis.
  maandag 19 februari 2007 @ 13:57:26 #153
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46456264
/even inbreekt

Jessie, dank je voor je uitleg.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:33:59 #154
103793 kozakken
Living the life
pi_46475136
HIer een jongetje dat voor de verandering eens heel erg leuk was vandaag.
Vanmorgen ruzie bij 't buurjongetje en vanmiddag moe na schooltijd, maar verder viel het mee.
Dus ik breng hem naar bed (k wilde snel,want ging sporten).
Maarrrrr:
J: Douchen mama?
M: Nee Jonne, vandaag niet.
J: Oh....
J: Mama...?
M: Jahah?
J: Wil je me dan masseleren?
M: Huh... wat?
J: Masseleren, mama
(Ik heb het dus een maand of twee/drie terug met hem gedaan omdat ik opeens in een vlaag van schuldgevoel vanwege babymassage met Romme bedacht dat hij ook wel dat soort aandacht zou willen. Wat dus resulteerde in olie op de handen, wat over de rug wiebelen en vervolgens ging hij er als een gladde aal vandoor. Dat hij dat nog wist! )

Dus daar kon ik met een fles lavendelolie (Van babymassage en ik kon zo'n verzoek toch echt niet weigeren ) en een ontkleed jongetje even aan de slag. (Sooooo... shirt uit, hemd uit, broek ook mama. Handoek onder? ) En daar lag hij: rug bloot... voetjes onder de dekens. Van top tot teen grijnzend en helemaal gelukkig en een beetje giegelig voor wat ging komen.

Dat was toch het meest spesinaale van de dag, vertelde hij me ook nog eventjes helemaal genietend onder mijn verbouwereerde handen. ( Trouwens, op stip stond vingerverfelen met de juf )
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 22:35:48 #155
81992 Githa
pi_46475234
Kozakken wat lief!
Daar zou ik ook zo van kunnen genieten...
pi_46477831
kozakken, wat grappig en lief.

Anna's wc-dag heeft zich niet meer (in die mate althans) herhaald tot nu toe. maar ze weet in elk geval wel ongeveer wat ze erop moet doen.

Anna was vandaag wel heel erg 'twee en ik zeg nee'. sjonge! ze wil de laatste tijd 't liefst zelf lopen als we naar buiten gaan, en als ze dan d'r poppenbuggy mee heeft gaat dat meestal ook best goed. soms wat langzaam, want ze staat nog bij ieder vogelpoepje stil bij wijze van spreken, maar ok. de terugweg vandaag was echt een regelrechte ramp. ik had twee volle boodschappentassen, Piet was met z'n 'motor' (de loopfiets) en Anna dus met haar buggy-met-pop. en ze wilde gewoon niet verder lopen, liep voortdurend de verkeerde kant op, was met geen mogelijkheid over te halen om mee te komen. ze was ook wat moe (en ik ook) dus dan is 't al gauw mis. naaaah we hebben er wel een UUR over gedaan, dat stukje dat we normaal gesproken in 10 minuten lopen. en Piet ook telkens maar wachten bij de volgende straathoek. Ik heb haar sommige stukjes toch maar gedragen maar dat ging nauwelijks met die twee volle tassen. dus dan zette ik de boodschappentassen weer even ergens bij Piet neer (Piet zei dan steeds 'ik let wel op de boodschappen hoor mama', haha). en dan ging ik de achtergebleven Anna maar weer halen. je kunt haar ook echt nog niet al te ver achter je laten, ze banjert zo de stoep af. maar wat een drama zeg! morgen lekker weer op de fiets! kunnen we tenminste ook wat verder dan de buurtsuper.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:56:32 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46478110
Oh, ik kom nooit in dit topic, maar nu wel dus.
Wat een enorm aandoenlijke Jonne, Kozakken....
Ik smelt helemaal..... *sught

En om Anna en mama moest ik wel lachen!
Ik zie het zo voor me Bix! Boodschappen bij Piet, hup terug, Anna op de arm. Piet weer een stuk verder, boodschappen er naartoe, hup terug, Anna op de arm....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 00:12:58 #158
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46478522

Herkenbaar Bix, ik had een vergelijkbare dag. Maar dan iets met fietsenwinkel en AH.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 08:06:37 #159
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46481379
oh hoe herkenbaar dat lekker tegendraadse
wat denkie van als je niet meer mee wil, lekker dwars luid schreeuwend op de grond gaan liggen
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 08:58:53 #160
81992 Githa
pi_46481758
Bix, idd heel herkenbaar!
Soms moet ik er ook wel om lachen hoor, maar op zulke momenten zelf
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:42:39 #161
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46482351
O Kozakken wat ontzettend

Bix, denk maar zo, je hebt iig frisse lucht genoeg gehad.
Ik vind het ook nog steeds een hele opgave hoor om alleen met die 2 kinderen naar de winkel te gaan. Léon is gewoon 'all over the place'. Ik loop constant achter hem aan te vangen, maar wordt dan tegengehouden door diverse dwarse karretjes waar ik niet snel voorbij kan met mijn wandelwagen.

En dan afrekenen arggghh!!
Dan zet hij zijn karretje weg (da's dan wel weer handig dat er zo'n vlag op zit, zodat je nog enigszins lijkt te zien waar hij zich uithoudt. Ware het niet dat er dan nog 5 van dat soort karretjes door de supermarkt racen. ) en schiet óf weer terug de winkel in óf als ik echt pech heb loopt hij doodleuk naar buiten.
Dat dilemma; Laat ik Léon alleen buiten of laat ik Cas alleen bij de kassa. Cassières kennen dit tafereel inmiddels en zijn goede oppassen.
Ik ben dan ook zo vreselijk blij als ik alles ingeladen heb en ik weer vlakbij huis ben.
Nogmaals, ik vind het echt een opgave.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:47:26 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_46482433
kozakken, wat lief

Bix, ow wat erg kon je kalm blijven?

ik doe geen boodschappen met 2 kinderen ik begin daar niet eens aan
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:50:10 #163
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46482474
Het idee al hè?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:51:58 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46482503
kozakken wat schattig

Bix herkenbaar Met Noah gaat het ook vaak zo, maar met 2 kinderen lijkt het me idd nóg lastiger. Noah pak ik vaak gewoon bij 1 hand en dan loopt ie meestal wel mee, zij het soms krijsend en gillend en huilend. Ik heb dan wel maar één boodschappentas, dat scheelt Wat soms ook wel helpt is hem te laten kiezen hoe we lopen. Wil je die kant op of die kant? Maar dat doet maar net mogelijk zijn op het stukje dat je loopt natuurlijk (zonder kilometers om te lopen). Afleiden wil ook nog wel eens helpen. Vlakbij ons huis is een bushalte en er komt altijd wel net een bus langs, dus daar krijg ik hem dan ook wel mee mee.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 10:51:06 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46483669
Zo Saskia is weer opgeknapt maar was wel erg zielig de afgelopen 2 dagen.
Maandag avond om 10 uur moest ze overgeven, keurig in de emmer naast bed, maar toen huilen.

"Ik wil niet meer spuuhuugen!"
"Sorry maar dat kan je niet tegen houden" en ik er met de emmer achteraan.
"Neehee!" en ze kijkt dus de andere kant op... *gulp* over het laminaat.

Kind in paniek, dus mee de douche in, schoon shirt aan en mond spoelen, mama de vloer opdweilen.
Mama komt terug, Saskia helemaal timide "Sorry dat ik heb geknoeid".

Arme kind zich nog verontschuldigen ook.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:26:48 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_46484564
sneu is dat he. Liam voelde zich ook zo rot dat ie alles vies had gemaakt, alsof ie er iets aan kon doen. dat hebben we hem ook steeds verteld, dat het niet erg was, dat ie er niks aan kon doen.
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 11:55:25 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46485355
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:26 schreef Belana het volgende:
sneu is dat he. Liam voelde zich ook zo rot dat ie alles vies had gemaakt, alsof ie er iets aan kon doen. dat hebben we hem ook steeds verteld, dat het niet erg was, dat ie er niks aan kon doen.
Ja wij ook, maar ze vond het echt erg en smerig. Dat merkte je aan alles.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:15:35 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_46485909
same here. je kan alleen maar hopen dat ze zich niet al te schuldig voelen denk ik.
moet zeggen dat toen liam weer beter was hij vervolgens net ging doen alsof ie moest spugen in de emmer, dus alsof ie het ff aan het verwerken was ofzo. spugen is ook erg, dat vind iedereen denk ik.
stormy waters...
sailin'
pi_46486171
Bix die drama's Dat wod echt minder hoor. Met Bo en Jans ging dat hier ook zo. En soms nog

Spugen vind ik zelf al vreselijk om te doen, maar voor die ukkies is het helemaal zo vervelend. Hier vinden ze het beide ook verschrikkelijk en gaan het dan eerst helemaal tegenwerken wat nooit lukt natuurlijk.

Maarre waar ik voor kwam posten. Jans heeft oorbelletjes Vorige week begon ze er ineens over. En net als bij Bo als ze het echt wilde mocht het. Ik had het niet verwacht aangezien Bo toen best ff drama maakte bij het prikken en Jans heftig nee schudde toen, zo van dat wil ik nooit. De ene zit overgens ietsie verder naar achter als de ander maar dat mocht de pret niet drukken. Jans gaf geen kik. Toen ik zei, zo dat is 1 die zit erin Jans, begon ze helemaal te stralen en draaide vol trots het andere oor naar de schietmevrouw toe. Ze heeft daar in de winkel helemaal staan lachen in de spiegel. En nu ook ze gaat steeds op de stoel voor de spiegel staan. Ze wilde zelfs een staartje in want dan zie je ze beter.
Vanavond zal ik even een foto maken en posten.
Ze heeft paarsje knopjes. Die nog verschrikkelijk groot zijn in die kleine oortjes.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:32:35 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_46486289
zien! foto
stormy waters...
sailin'
pi_46486837
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:27 schreef jessie het volgende:
Bix die drama's Dat wod echt minder hoor. Met Bo en Jans ging dat hier ook zo. En soms nog

Spugen vind ik zelf al vreselijk om te doen, maar voor die ukkies is het helemaal zo vervelend. Hier vinden ze het beide ook verschrikkelijk en gaan het dan eerst helemaal tegenwerken wat nooit lukt natuurlijk.

Maarre waar ik voor kwam posten. Jans heeft oorbelletjes Vorige week begon ze er ineens over. En net als bij Bo als ze het echt wilde mocht het. Ik had het niet verwacht aangezien Bo toen best ff drama maakte bij het prikken en Jans heftig nee schudde toen, zo van dat wil ik nooit. De ene zit overgens ietsie verder naar achter als de ander maar dat mocht de pret niet drukken. Jans gaf geen kik. Toen ik zei, zo dat is 1 die zit erin Jans, begon ze helemaal te stralen en draaide vol trots het andere oor naar de schietmevrouw toe. Ze heeft daar in de winkel helemaal staan lachen in de spiegel. En nu ook ze gaat steeds op de stoel voor de spiegel staan. Ze wilde zelfs een staartje in want dan zie je ze beter.
Vanavond zal ik even een foto maken en posten.
Ze heeft paarsje knopjes. Die nog verschrikkelijk groot zijn in die kleine oortjes.
Nou das echt toevallig Jessie, want gisteren ben ik met Benthe naar de juwelier gestapt om gaatjes te prikken. Ze bleef netjes op mijn schoot zitten en uiteraard een paar dikke tranen. Ze heeft ze zelf uitgezocht en staat super kjoet
Haar oren zijn nu even verboden gebied maar zal vast van de week een stuk beter gaan. Toen we thuis kwamen wilde ze meteen weer in de "piegel" kijken.
pi_46488380
Ambr durft geen gaatjes te laten schieten, want ik heb gezegd dat het pijn doet. "Kan niet, hè mama?" *hoopvol kijkend* Als ze ze nu zou willen, zou ik het wel doen, denk ik.

En bix, wat een herkenbare taferelen Hier gaat het net zo. Iris zit dan nog wel in de wagen, dus dan gaat het wel, die kan ik zo eventjes laten staan om terug te lopen om Amber bij haar lurven te grijpen.
Maar het ergste is nog dat ze zeg dat ze niet komt, met die bepaalde blik in haar ogen...
Kleine draken zijn het.

Nog even over het avondeten: Amber heeft gisteren 20 minuten lang gekrijsd aan tafel dat ze niet wilde eten: *blèèèr* "niet lekker" *blèèèèr* "hoef niet" *blèèèr* "ik wil niet eten"
En ze hoeft ook niet te eten als ze niet wil, dus ze zat daar gewoon achter een leeg bord te krijsen
Totdat we af gingen ruimen: "mag ik een koekje? *poeslief*"
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:53:03 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46488646
Ook herkenbaar LadyS
Dat vind ik ook zo irritant als Noah maar door blijft huilen dat ie niet wil eten. Hij hoeft dan idd ook niet te eten, dus kan ie dan niet gewoon stil zijn? En daarna om een koekje vragen idd, of soms gewoon een boterham maar dat krijgt ie eigenlijk ook niet. Hij moet maar leren eten wat de pot schaft

Noah heeft trouwens gistermiddag maar een half broodje gegeten na die vier boterhammen 's ochtends (normaal 's middags 1 à 2). Avondeten ging wel goed (was iets wat ie meestal wel goed eet). Vanochtend weer 3 boterhammen En 's middags weer een halve. Het lijkt dus meer ten koste te gaan van het middageten dan van het avondeten.
©Dumbo
pi_46488778
ja tex, ik snap het probleem ook niet zo Toen ze gisteren moeilijk ging doen heb ik haar eten op mijn bord geschoven en er verder geen aandacht aan geschonken, dus waarom ze dan nog zo moeilijk doet
"dan eet je niet" is een veelgehoorde uitspraak hier aan tafel
Hier staat vanavond lasagna op het menu, en dat gaat er meestal wel goed in hier, dus ben benieuwd.
pi_46488812
en dat Opperderpop boek van Albert heijn werkt hier ook niet zo goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')