abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2007 @ 12:21:28 #226
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_50541114
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:56 schreef huupia het volgende:

[..]
ook in onze christelijke wereld en in de bijbel wordt de tijd rond 2000 en later als de eindtijd beschouwd.
Ja ?? waaruit haal je dat als ik vragen mag?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_50541299
quote:
wat er ook moge gebeuren, het draagd iig wel bij tot een bewustzijnsvorming die je nu overal ziet, we worden ons steeds meer bewust van het belang van een schone/eerlijke wereld.
Wat draagt bij tot die bewustzijnsvorming die je nu overal ziet? De discussies over 2012?
  zondag 17 juni 2007 @ 12:58:27 #228
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_50542248
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:21 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ja ?? waaruit haal je dat als ik vragen mag?
dat staat in de bijbel ( de eintijd beg8int als de joden een eigen staat krijgen)
  zondag 17 juni 2007 @ 12:59:47 #229
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_50542292
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:27 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat draagt bij tot die bewustzijnsvorming die je nu overal ziet? De discussies over 2012?
denk dat het wel bijdraagd
  zondag 17 juni 2007 @ 13:20:42 #230
164697 shakaboem
meobakahs
pi_50542986
Iedereen zal zien dat er helemaal geen dag des ordeel komt. "Er staat een leugen in de heilige boeken! De rest zal dan ook wel gelogen zijn!" Mensen gaan inzien dat religie onzin is. Doordat er geen religie meer is zullen er minder oorlogen zijn en de wetenschap zal minder aan banden gelegd worden.
led nie op de spelvaudten!
pi_50543224
Beweren dat er in 2012 niets gebeurt is net zo naief als te denken dat er in 2012 wel iets gebeurt.
Veel mensen vergeten echter dat er rond 2011 en 2012 een enorme zonneuitbarsting plaats vindt, wat overigens door de NASA zelf is berekent. Nu zou je kunnen stellen dat het misschien alleen bij electroschade blijft, deze man gaat een stapje verder, en zegt dat deze zonneuitbarsting het aardmagnetischveld aantast met de bijhorende catastrofes.

De toekomst is niet te voorspellen uiteindelijk, dus laten met z'n alle niet zo arrogant zijn, en gewoon wachten tot 2012.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:48:34 #232
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_50543792
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:58 schreef huupia het volgende:

[..]

dat staat in de bijbel ( de eintijd beg8int als de joden een eigen staat krijgen)
Ja als je verder leest zijn dat slecht de weeën en nog niet de eindtijd, kan voor dezelfde tijd nog 1 eeuw duren (maar je hebt wel gelijk dat het een vervulling is)
Wat ik al eerder zei, als je denkt te weten wanneer de eindtijd is, door dat te basseren op feiten uit de bijbel.. dan kan ik alleen zeggen dat je het niet weet, want dat staat er in de bijbel
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zondag 17 juni 2007 @ 14:02:39 #233
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_50544249
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:48 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ja als je verder leest zijn dat slecht de weeën en nog niet de eindtijd, kan voor dezelfde tijd nog 1 eeuw duren (maar je hebt wel gelijk dat het een vervulling is)
Wat ik al eerder zei, als je denkt te weten wanneer de eindtijd is, door dat te basseren op feiten uit de bijbel.. dan kan ik alleen zeggen dat je het niet weet, want dat staat er in de bijbel
het is niet de bijbel alleen , ook de maya's en de egyptenaren. en als ik me niet vergis ook de indieers(weet ik niet zeker)
zij rekenden ook in tijdperken : yuga's
pi_50546723
quote:

[..]

ik ook niet, maar het jaar 2012 is natuurlijk niet zomaar uit de lucht gegrepen. het is het einde van de maya kalender die in 3114 v.chr. begon

ook andere oude culturen , zoals de egyptenaren waren al bekend met dit jaartal
Ik ben wel benieuwd waar dat dat dan te vinden is, ik heb er iig nog nooit van gehoord. Ongetwijfeld zullen de egyptenaren ook jaren hebben geteld en dus ook tot 2012 gekomen zijn, maar ze hadden een hele andere jaartelling dan wij(uiteraard niet de voor/na christus kalender) maar of ze voor de corresponderende datum van onze 2012 een speciale gebeurtenis hadden staan?
Wel weet ik dat bijvoorbeeld ook de Hopi-indianen voor ongeveer de tijd waarin we nu leven een aantal soortgelijek voorspellingen hebben gedaan.
quote:
ook in onze christelijke wereld en in de bijbel wordt de tijd rond 2000 en later als de eindtijd beschouwd.

wat er ook moge gebeuren, het draagd iig wel bij tot een bewustzijnsvorming die je nu overal ziet, we worden ons steeds meer bewust van het belang van een schone/eerlijke wereld.
Alleen valt het dus te hopen dat die bewustwording ook inhoudt dat men zich bewust wordt dat we het zelf moeten doen en dat die schone eerlijke wereld er niet komt als we met zn allen gaan wachten op een soort messiaanse gebeurtenis, maar alleen als we zelf de handjes uit de mouwen steken, zelf kritisch worden naar onze leefstijlen en gedragingen en zelf bereid zijn daar veranderingen in aan te brengen. (en eventueel dus ook zelf wat in te leveren)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fionn op 17-06-2007 15:46:46 ]
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:09:42 #235
127010 MasterM26
The M.O.D.
pi_50618184
Hier ook nog een mooie link: Atlantis2012
Zag 'm nog nergens staan maar ook de moeite waard
Ga nooit in discussie met een idioot, want ze weten nooit wanneer jij gelijk hebt
pi_50639669
De maya kalender is niets meer dan onze eigen kalender. Die van ons loopt elke 31 december af, die van de mayas 12 december 2012.
Het enige wat er dan kan gebeuren is de kalender weer van voren af aan gebruiken.

Ik vind zelf de mens dommer en dommer worden, alhoewel ze zelf graag van de daken schreeuwen hoe bewuster ze aan het worden zijn.
Ze vallen over elkaar om haantje de voorste te zijn, vinden de armoede in de wereld erg pijnlijk voor 5 minuutjes want daarna gaat de aandacht weer uit naar die "te gekke iPod", zijn alleen maar bezig met aandacht opzuigen en selectief geven, vinden het heerlijk om zich achter hun IP adres te verschuilen en iedereen belachelijk te maken, komen amper buiten omdat ze de hele dag met hun bek voor het computerscherm zitten, respecteren de ouderen totaal niet en bombarderen ze als hangouderen maar genieten met volle teugen van de luxe die we aan diezelfde ouderen hebben te danken die na de oorlog met handen en voeten alles weer moesten opbouwen...

Jaja... we worden langzaam bewuster en 2012 is het dan zover.
Na mijn idee kortdag. Maar het kan zijn dat een goddelijke interventie nog ff iedereen een klop op de harses geeft of we interpreteren die maya kalender geheel verkeerd door de wens van de gedachte en onze luie aard om zelf eens op te staan en ons fatsoenlijker te gedragen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 07:58:58 #237
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50641015
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 02:06 schreef Wijze_appel het volgende:
Ik vind zelf de mens dommer en dommer worden, alhoewel ze zelf graag van de daken schreeuwen hoe bewuster ze aan het worden zijn.
Ze vallen over elkaar om haantje de voorste te zijn, vinden de armoede in de wereld erg pijnlijk voor 5 minuutjes want daarna gaat de aandacht weer uit naar die "te gekke iPod", zijn alleen maar bezig met aandacht opzuigen en selectief geven, vinden het heerlijk om zich achter hun IP adres te verschuilen en iedereen belachelijk te maken, komen amper buiten omdat ze de hele dag met hun bek voor het computerscherm zitten, respecteren de ouderen totaal niet en bombarderen ze als hangouderen maar genieten met volle teugen van de luxe die we aan diezelfde ouderen hebben te danken die na de oorlog met handen en voeten alles weer moesten opbouwen...
Ja, en dat kan toch niet eeuwig doorgaan zo?
Iedereen wordt gewoon langzamerhand helemaal gek. En dat is goed te merken vind ik.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:53:12 #238
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_50649810
21 December 2012 zou simpelweg de dag kunnen zijn dat de aarde de 'Age of Aquarius' ingaat. Astrologisch gezien razend interessant. Een boeiende video over dit onderwerp, en over de astro-theologische geschiedenis van o.a. de Bijbel:

http://video.google.nl/videoplay?docid=-8461754114455236037&q=zeitgeist&total=492&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:47:37 #239
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_50653996
quote:
Op zondag 17 juni 2007 15:26 schreef Fionn het volgende:
Alleen valt het dus te hopen dat die bewustwording ook inhoudt dat men zich bewust wordt dat we het zelf moeten doen en dat die schone eerlijke wereld er niet komt als we met zn allen gaan wachten op een soort messiaanse gebeurtenis, maar alleen als we zelf de handjes uit de mouwen steken, zelf kritisch worden naar onze leefstijlen en gedragingen en zelf bereid zijn daar veranderingen in aan te brengen. (en eventueel dus ook zelf wat in te leveren)
En als we zelf niet willen veranderen dan worden we gedwongen door 'de natuur'. We zullen steeds meer op de feiten gewezen worden en uiteindelijk samen tot de conclusie komen dat wat we al die tijd gedaan hebben helemaal nergens toe geleid heeft. Of dit door de maya's/Azteken/Egyptenaren/Christenen/Moslims/Boedhisten is voorspeld? Misschien. De vraag is doen we er ook wat mee?
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
  woensdag 20 juni 2007 @ 16:15:26 #240
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50657031
jep, dat denk ik dus ook Woutervn
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:02:26 #241
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50684599
Het bericht dat ik net op de frontpage las past ook wel in die gedachte van "we worden allemaal gek"
quote:
Wrekers vergeten slachtoffer
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 21 juni 2007 @ 11:00
Voorbijgangers in de Indiase plaats Pune, ten oosten van Mumbai (Bombay), waren zo boos op een automobilist die een fietsend meisje had geschept dat ze hem als een horde aanvielen.

De 15-jarige fietster was ernstig gewond maar de verontwaardigde omstanders vergaten tijdens hun wraakactie hulp voor haar te roepen, berichtten Indiase media eerder vandaag. Zij overleed aan haar verwondingen en zou volgens een familielid niet zijn doodgebloed wanneer ze snel naar een ziekenhuis was gebracht.
pi_50697788
Misschien tijd dat we een Earth Changes-link dump openen waarin we alle links plaatsen over nieuwsberichten waarin mensen en de natuur buiten-proportioneel reageren.

Missing: Large lake in southern Chile (Reuters)
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_50710415
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:25 schreef TaLoN.NL het volgende:
Misschien tijd dat we een Earth Changes-link dump openen waarin we alle links plaatsen over nieuwsberichten waarin mensen en de natuur buiten-proportioneel reageren.

Missing: Large lake in southern Chile (Reuters)
[afbeelding]
Een aardbeving in een vulkanisch aktief gebied, met bovendien veel gigantische grotten, in het langste land ter wereld, dat bovendien ook nog eens het meeste hoogteverschil tussen de oost en westgrens heeft.

Niet echt een nieuwsbericht dat te wijten is aan klimaatsverandering (wat sws al een dom woord is, want klimaten veranderen voortdurend.)

Misschien een topic met daarin de meest domme fouten die als argumenten voor 'global warming' worden gebruikt.
ik trap wel even af:
- CO2 is een broeikasgas
- Poolkappen smelten
- gletsjers smelten
- dieren sterven uit
- zeespiegel stijgt
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  vrijdag 22 juni 2007 @ 00:51:49 #244
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_50714161
mensen, volgens mij raken we volledig offtopic...
Wat je vindt, ...
  vrijdag 22 juni 2007 @ 07:16:06 #245
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50717123
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:51 schreef Da_Ripper het volgende:
mensen, volgens mij raken we volledig offtopic...
Nou weet ik niet wat jij precies bedoelt, maar voor mij hoort het doordraaien van de mens helemaal bij 2012.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 08:25:55 #246
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_50717631
Wat je vindt, ...
  vrijdag 22 juni 2007 @ 08:30:13 #247
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50717695
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 08:25 schreef Da_Ripper het volgende:
Ja, lach maar mannetje, dan piep je wel anders
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:44:36 #248
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_50729500
whatever vent.
Jij begon met deze afzwaaier door een bericht te plaatsen over een menigte die de veroorzaker van een ongeluk aanvalt. Daarna een verdwenen meer - ook niet echt met 2012 te maken, maar goed dit was wel merkwaardig doch gemakkelijk te verklaren. Daarna weer gezeik over de global warming hoax

Als jij dan zegt dat de mens gaat doordraaine en dus ook dit topic, daar kan ik dan wel weer om lachen.
Wat je vindt, ...
pi_50731280
Ik heb ooit wel eens een verhaal gelezen (weet niet meer van wie, maar wel een bekende in de UFO-scene), die vertelde over een vreemde man die hem kwam opzoeken.

Deze verhaalde erover dat de mensheid nog geen planeten aan het koloniseren was, omdat degene die een doorbrekende technologie hiervoor had moeten uitvinden, in de 2e wereldoorlog door Duitsers was neergeschoten bij een razzia.

Misschien komen we in 2012 wel iets dergelijks te weten, en veranderd ons bewustzijn doordat we er achter komen dat we echt niet alleen zij in het universum.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  Moderator vrijdag 22 juni 2007 @ 20:39:08 #250
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_50741444
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:29 schreef dmace het volgende:
Ik heb ooit wel eens een verhaal gelezen (weet niet meer van wie, maar wel een bekende in de UFO-scene), die vertelde over een vreemde man die hem kwam opzoeken.

Deze verhaalde erover dat de mensheid nog geen planeten aan het koloniseren was, omdat degene die een doorbrekende technologie hiervoor had moeten uitvinden, in de 2e wereldoorlog door Duitsers was neergeschoten bij een razzia.

Misschien komen we in 2012 wel iets dergelijks te weten, en veranderd ons bewustzijn doordat we er achter komen dat we echt niet alleen zij in het universum.
Tja. Alles kan natuurlijk. Wat ook kan is dat er in 2012 geen flikker gebeurd, en dat het gewoon een jaar zoals alle andere jaren wordt. Hoeft niet, maar dat kan natuurlijk ook.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')