Ja ?? waaruit haal je dat als ik vragen mag?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:56 schreef huupia het volgende:
[..]
ook in onze christelijke wereld en in de bijbel wordt de tijd rond 2000 en later als de eindtijd beschouwd.
Wat draagt bij tot die bewustzijnsvorming die je nu overal ziet? De discussies over 2012?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:56 schreef huupia het volgende:
wat er ook moge gebeuren, het draagd iig wel bij tot een bewustzijnsvorming die je nu overal ziet, we worden ons steeds meer bewust van het belang van een schone/eerlijke wereld.
dat staat in de bijbel ( de eintijd beg8int als de joden een eigen staat krijgen)quote:Op zondag 17 juni 2007 12:21 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja ?? waaruit haal je dat als ik vragen mag?
denk dat het wel bijdraagdquote:Op zondag 17 juni 2007 12:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Wat draagt bij tot die bewustzijnsvorming die je nu overal ziet? De discussies over 2012?
Ja als je verder leest zijn dat slecht de weeën en nog niet de eindtijd, kan voor dezelfde tijd nog 1 eeuw duren (maar je hebt wel gelijk dat het een vervulling is)quote:Op zondag 17 juni 2007 12:58 schreef huupia het volgende:
[..]
dat staat in de bijbel ( de eintijd beg8int als de joden een eigen staat krijgen)
het is niet de bijbel alleen , ook de maya's en de egyptenaren. en als ik me niet vergis ook de indieers(weet ik niet zeker)quote:Op zondag 17 juni 2007 13:48 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja als je verder leest zijn dat slecht de weeën en nog niet de eindtijd, kan voor dezelfde tijd nog 1 eeuw duren (maar je hebt wel gelijk dat het een vervulling is)
Wat ik al eerder zei, als je denkt te weten wanneer de eindtijd is, door dat te basseren op feiten uit de bijbel.. dan kan ik alleen zeggen dat je het niet weet, want dat staat er in de bijbel
Ik ben wel benieuwd waar dat dat dan te vinden is, ik heb er iig nog nooit van gehoord. Ongetwijfeld zullen de egyptenaren ook jaren hebben geteld en dus ook tot 2012 gekomen zijn, maar ze hadden een hele andere jaartelling dan wij(uiteraard niet de voor/na christus kalender) maar of ze voor de corresponderende datum van onze 2012 een speciale gebeurtenis hadden staan?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:56 schreef huupia het volgende:
[..]
ik ook niet, maar het jaar 2012 is natuurlijk niet zomaar uit de lucht gegrepen. het is het einde van de maya kalender die in 3114 v.chr. begon
ook andere oude culturen , zoals de egyptenaren waren al bekend met dit jaartal
Alleen valt het dus te hopen dat die bewustwording ook inhoudt dat men zich bewust wordt dat we het zelf moeten doen en dat die schone eerlijke wereld er niet komt als we met zn allen gaan wachten op een soort messiaanse gebeurtenis, maar alleen als we zelf de handjes uit de mouwen steken, zelf kritisch worden naar onze leefstijlen en gedragingen en zelf bereid zijn daar veranderingen in aan te brengen. (en eventueel dus ook zelf wat in te leveren)quote:ook in onze christelijke wereld en in de bijbel wordt de tijd rond 2000 en later als de eindtijd beschouwd.
wat er ook moge gebeuren, het draagd iig wel bij tot een bewustzijnsvorming die je nu overal ziet, we worden ons steeds meer bewust van het belang van een schone/eerlijke wereld.
Ja, en dat kan toch niet eeuwig doorgaan zo?quote:Op woensdag 20 juni 2007 02:06 schreef Wijze_appel het volgende:
Ik vind zelf de mens dommer en dommer worden, alhoewel ze zelf graag van de daken schreeuwen hoe bewuster ze aan het worden zijn.
Ze vallen over elkaar om haantje de voorste te zijn, vinden de armoede in de wereld erg pijnlijk voor 5 minuutjes want daarna gaat de aandacht weer uit naar die "te gekke iPod", zijn alleen maar bezig met aandacht opzuigen en selectief geven, vinden het heerlijk om zich achter hun IP adres te verschuilen en iedereen belachelijk te maken, komen amper buiten omdat ze de hele dag met hun bek voor het computerscherm zitten, respecteren de ouderen totaal niet en bombarderen ze als hangouderen maar genieten met volle teugen van de luxe die we aan diezelfde ouderen hebben te danken die na de oorlog met handen en voeten alles weer moesten opbouwen...
En als we zelf niet willen veranderen dan worden we gedwongen door 'de natuur'. We zullen steeds meer op de feiten gewezen worden en uiteindelijk samen tot de conclusie komen dat wat we al die tijd gedaan hebben helemaal nergens toe geleid heeft. Of dit door de maya's/Azteken/Egyptenaren/Christenen/Moslims/Boedhisten is voorspeld? Misschien. De vraag is doen we er ook wat mee?quote:Op zondag 17 juni 2007 15:26 schreef Fionn het volgende:
Alleen valt het dus te hopen dat die bewustwording ook inhoudt dat men zich bewust wordt dat we het zelf moeten doen en dat die schone eerlijke wereld er niet komt als we met zn allen gaan wachten op een soort messiaanse gebeurtenis, maar alleen als we zelf de handjes uit de mouwen steken, zelf kritisch worden naar onze leefstijlen en gedragingen en zelf bereid zijn daar veranderingen in aan te brengen. (en eventueel dus ook zelf wat in te leveren)
quote:Wrekers vergeten slachtoffer
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 21 juni 2007 @ 11:00
Voorbijgangers in de Indiase plaats Pune, ten oosten van Mumbai (Bombay), waren zo boos op een automobilist die een fietsend meisje had geschept dat ze hem als een horde aanvielen.
De 15-jarige fietster was ernstig gewond maar de verontwaardigde omstanders vergaten tijdens hun wraakactie hulp voor haar te roepen, berichtten Indiase media eerder vandaag. Zij overleed aan haar verwondingen en zou volgens een familielid niet zijn doodgebloed wanneer ze snel naar een ziekenhuis was gebracht.
Een aardbeving in een vulkanisch aktief gebied, met bovendien veel gigantische grotten, in het langste land ter wereld, dat bovendien ook nog eens het meeste hoogteverschil tussen de oost en westgrens heeft.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:25 schreef TaLoN.NL het volgende:
Misschien tijd dat we een Earth Changes-link dump openen waarin we alle links plaatsen over nieuwsberichten waarin mensen en de natuur buiten-proportioneel reageren.
Missing: Large lake in southern Chile (Reuters)
[afbeelding]
Nou weet ik niet wat jij precies bedoelt, maar voor mij hoort het doordraaien van de mens helemaal bij 2012.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:51 schreef Da_Ripper het volgende:
mensen, volgens mij raken we volledig offtopic...
Ja, lach maar mannetje, dan piep je wel andersquote:
Tja. Alles kan natuurlijk. Wat ook kan is dat er in 2012 geen flikker gebeurd, en dat het gewoon een jaar zoals alle andere jaren wordt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:29 schreef dmace het volgende:
Ik heb ooit wel eens een verhaal gelezen (weet niet meer van wie, maar wel een bekende in de UFO-scene), die vertelde over een vreemde man die hem kwam opzoeken.
Deze verhaalde erover dat de mensheid nog geen planeten aan het koloniseren was, omdat degene die een doorbrekende technologie hiervoor had moeten uitvinden, in de 2e wereldoorlog door Duitsers was neergeschoten bij een razzia.
Misschien komen we in 2012 wel iets dergelijks te weten, en veranderd ons bewustzijn doordat we er achter komen dat we echt niet alleen zij in het universum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |