abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46114928
Ik ben al een tijdje op zoek naar een huis met een grote schuur / garage voor een prijs van maximaal 150.000 euro.
Nu staat er zat leuke bedrijfspanden te koop, maar mag je daar zomaar in wonen of moet je daar weer een vergunning ofzo voor aanvragen ?

Wie heeft er wat meer info voor mij ?
En wie heeft hier zelf ervaring mee ?
pi_46117419
Je mag niet zomaar wonen in een bedrijfspand.

Een bedrijfspand is namelijk ook aangegeven als bedrijfspand in het bestemmingsplan. En dus niet met woondoeleinden. Een bedrijfspand voldoet namelijk niet aan de eisen waaraan een woning wel moet voldoen. Het verbouwen tot een volwaardige woning kan in de meeste gevallen wel, maar de gemeente moet hier ook nog goedkeuring aan geven, en daar loopt het vaak vast. Want een bedrijfspand is niet voor niets een bedrijfspand en het is nu eenmaal niet de bedoeling om daarin te gaan wonen.

Dus voordat je iets wilt gaan kopen is het verstandig om bij de gemeente na te vragen of je er mag wonen. Mag dat niet, dan is mijn advies om verder te zoeken naar een locatie waar dat wel mag.

Succes met zoeken!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:00:38 #3
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_46117436
In het bestemmingsplan van de gemeente staat wat er op een bepaald stuk grond aan activiteiten mag zijn ; wonen , werken , recreatie etc . Daar mag je niet zomaar van afwijken, en de gemeente zal waarschijnlijk dus geen toestemming geven.

Kortom ; dat zal vaak niet kunnen.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:40:35 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46118836
-->wgR
pi_46119222
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:53 schreef KristianT het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een huis met een grote schuur / garage voor een prijs van maximaal 150.000 euro.
In Nederland? Onmogelijk.
For great justice!
pi_46119459
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:52 schreef Q. het volgende:

[..]

In Nederland? Onmogelijk.
misschien is het wel in groningen
pi_46119974
TS woont in Hoek van Holland, neem aan dat hij daar dan ook zoekt.
For great justice!
pi_46125282
Middels een artikel 19-procedure kan je een bestemmingsplan wel wijzigen, maar dat is een traject wat soms vrij lang kan duren en geen garantie geeft op resultaat.

Linkje met meer info: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=24656#b24663
pi_46139666
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:23 schreef Walter-Ego het volgende:
Middels een artikel 19-procedure kan je een bestemmingsplan wel wijzigen, maar dat is een traject wat soms vrij lang kan duren en geen garantie geeft op resultaat.

Linkje met meer info: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=24656#b24663
vergeet ook niet dat je daarvoor leges moet betalen, ongeacht het resultaat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')