Moet je je paspoort achterlaten dan?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef M.I.B. het volgende:
Overigens, is het mogelijk dat het afhaalbericht kan fungeren als een tijdelijk rijbewijs?
Ik kan me herinneren dat er een discussie was over het nieuwe rijbewijs. Als iemand die geen paspoort heeft zijn rijbewijs moest laten verlengen, dan kon hij (dacht ik) gedurende die 5 dagen het afhaalpapiertje gebruiken als identificatie.
kan je wel een boete krijgen voor het rijden zonder toonbaar rijbewijs ofzo, maar niet voor het niet hebben van een rijbewijs.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:33 schreef FJD het volgende:
[..]
Moet je je paspoort achterlaten dan?
Verder zie ik t probleem niet, je verlengt je rijbewijs en krijgt een afhaalpapiertje mee. Als het goed is is je papieren rijbewijs nog niet verlopen en die heb je dan ook nog gewoon.![]()
Als je daar te laat mee bent en in die 5 dagen verloopt je rijbewijs dan ben je gewoon de sjaak en mag je niet rijden.
Je bestelt bij de gemeente een nieuw rijbewijs, je rijdt dan nog 5 dagen rond met het oude rijbewijs. Is het nieuwe rijbewijs klaar, dan ga je naar de gemeente toe en haal je je nieuwe op en wordt je ouwe vernietigd. Heb je nooit dubbele rijbewijssen op zak. Bij mij duurde hat maar 3 dagen voor dat ie klaar is, en heb nog steeds geen ene km geredenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef M.I.B. het volgende:
Overigens, is het mogelijk dat het afhaalbericht kan fungeren als een tijdelijk rijbewijs?
Ik kan me herinneren dat er een discussie was over het nieuwe rijbewijs. Als iemand die geen paspoort heeft zijn rijbewijs moest laten verlengen, dan kon hij (dacht ik) gedurende die 5 dagen het afhaalpapiertje gebruiken als identificatie.
Uiteraard. Die discussie loopt een beetje door elkaar geloof ik terwijl het eigenlijk heel duidelijk isquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:34 schreef Repeat het volgende:
kan je wel een boete krijgen voor het rijden zonder toonbaar rijbewijs ofzo, maar niet voor het niet hebben van een rijbewijs.
Ok. En dat je hooguit een boete krijgt voor het rijden met een verlopen rijbewijs kan ik beamen. Mijn rijbewijs verliep op 24 september 2006. Per 1 oktober werden die mooie pasjes uitgegeven. Ik heb ff bij de gemeente en bij mijn leasemaatschappij nagevraagd of ik wel mocht rijden (en of ik verzekerd was) als ik met een verlopen rijbewijs rond zou rijden gedurende een week. Was geen enkel probleem, maar ik kon wel bekeurd worden voor het rijden met een verlopen rijbewijs (is gelukkig niet gebeurd).quote:
Als ik moet gokken dan liggen je kansen tussen 0,0 en 0,0 maar ik zou er een procentje naast kunnen zitten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef lycnix het volgende:
Stel je voor ik ben eigenwijs en stap wel de aankomende week in de auto en maak een ongeluk. Wat zijn dan mijn kansen aks ik in hoger beroep ga ofzo.. het cbr heeft namenlijk vanochtend verklaart dat ik recht heb op een rijbewijs... waarom zouden ze zo moeilijk doen? tot okober kon je je mooie papiertje ook gewoon dezelfde dag ophalen
En nu niet meer. Waarschijnlijk omdat domme idioten zoals jij meteen na hun examen vol adrenaline de weg op gingen om vervolgens iemand dood te rijden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef lycnix het volgende:
Stel je voor ik ben eigenwijs en stap wel de aankomende week in de auto en maak een ongeluk. Wat zijn dan mijn kansen aks ik in hoger beroep ga ofzo.. het cbr heeft namenlijk vanochtend verklaart dat ik recht heb op een rijbewijs... waarom zouden ze zo moeilijk doen? tot okober kon je je mooie papiertje ook gewoon dezelfde dag ophalen
je hebt RECHT op een rijbewijs, maar je HEBT geen rijbewijs... daar zit het verschil. Je hebt 0,0 kans. En ze doen moeilijk omdat elke josti wel kan roepen dat hij recht heeft op een rijbewijs, maar dat is nou eenmaal niet voldoende om te mogen rijden. simpel. Kut voor je, maar je moet gewoon wachtenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef lycnix het volgende:
Omdat het CBR daar geen flikker over te vertellen heeft. Jij krijgt van het CBR een verklaring dat jij je examen hebt gehaald en het CBR 'adviseert' daarmee de RDW jou een rijbewijs te verstrekken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef lycnix het volgende:
quote:
Hopen dat ie een schuiver maakt. Kan ie ze rijbewijs direct inleveren en krijgt ie 5 jaar rijverbod aan ze broek.quote:
quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:01 schreef FJD het volgende:
Tis wel stoer hoor in de sneeuw crossen, vooral op een lege parkeerplaats maar goed het risico is te groot om zonder rijbewijs te lopen. Sneeuw valt er nog wel een paar keer hoor de komende jaren
Net alsof 150pk nut heeftquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:03 schreef Sjonnjoop het volgende:Straks maar eens even 150 PK met tractie controle uit uitlaten
lekker hoor zo'n rijbewijs, echt kut als je nu niet kan rijden
Maar op zo'n dag als vandaag overschat je boel nogal als beginnende rijder, dus lijkt me niet slim als je onverzekerd bentquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:01 schreef FJD het volgende:
Tis wel stoer hoor in de sneeuw crossen, vooral op een lege parkeerplaats maar goed het risico is te groot om zonder rijbewijs te lopen. Sneeuw valt er nog wel een paar keer hoor de komende jaren
quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:05 schreef MrSleep het volgende:
Maar op zo'n dag als vandaag overschat je boel nogal als beginnende rijder, dus lijkt me niet slim als je onverzekerd bent![]()
Het CBR heeft verklaard dat je rijvaardig bent, dat is nog niet hetzelfde als het hebben van een rijbewijs. Een rijbewijs wordt niet door het CBR verstrekt, maar door de gemeente. De gemeente verstrekt die alleen aan mensen die het CBR rijvaardig heeft verklaard (Daar is een speciaal register voor).quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef lycnix het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |