Je rekent met maanden van 28 dagen. De kalenders gaan echter uit van waarnemingen en dus van de zogenaamde synodische maand, dus gecorrigeerd voor het draaien van de aarde om de zon.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:54 schreef SaskiaR het volgende:
29 (365-336)?
Nee, je kan het zo uitrekenen met de hints die ik gegeven heb. Een maand is 29,5 dagen...quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:25 schreef ChrisJX het volgende:
18
Jaquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:38 schreef SaskiaR het volgende:
oh dus maar 11 dagen?
Het is op deze manier ook niet echt Algemene Kennis meerquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:40 schreef ChrisJX het volgende:
Ik reken niet na zessen, dan rust ik uit
Een jaar bestaat ook altijd, wordt ook niet ingelastquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:44 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ken wel een schrikkeljaar en een schrikkeldag. Maar een schrikkelmaand?? Februari bestaat altijd, die wordt niet ingelast. Alleen de 29ste wordt toegevoegd.
Zoals je in de vorige vraag ziet is er een discrepantie van 11 dagen tussen een zonne en een maanjaar. Als je een kalender wilt hebben die beide volgt heb je dus eens in de 3 jaar een schikkelmaand nodig om te voorkomen dat de lentemaand in de zomer valt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:44 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ken wel een schrikkeljaar en een schrikkeldag. Maar een schrikkelmaand?? Februari bestaat altijd, die wordt niet ingelast. Alleen de 29ste wordt toegevoegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |