abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:16:18 #176
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_46115798
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ook niet heb wel eens gehoord dat een paardenbiefstuk lekkerder moet zijn dan een gewone goede biefstuk. Heb het alleen nog nooit geprobeerd.
Yep. Is iets zoeter. En bevat veel ijzer. Is met name goed voor vrouwen die net bevallen zijn om aan te sterken.
Een lekkere paardebiefstuk !!

Zal ik Hans Teeuwen's "Paarden" weer eens quoten ?
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_46118213
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:16 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Yep. Is iets zoeter. En bevat veel ijzer. Is met name goed voor vrouwen die net bevallen zijn om aan te sterken.
Een lekkere paardebiefstuk !!
Rita Verdonk eet niets anders
pi_46124661
Is paardenvlees nou zo voordelig dat men het "stiekem" in snacks gooit?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:07:08 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46130540
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:08 schreef milagro het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik ook niet, smakeloos.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:27:09 #180
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_46132119
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb een chinees kookboek waar beschreven wordt dat de lekkerste gefrituurde eendevoeten van levende eend zijn, de eend dus levend in de olie zetten om zijn poten te frituren.
Kijk, je kan dus ook in mijn opinie te ver gaan, en dat is er dus een.
Tjonge, jij gelooft ook alles wat je leest he?

Eendevoeten moet volledig schoongemaakt worden, een enorme klus, omdat ze anders veel te hard zijn. Dat ga je dus niet redden met een levende eend.

Daarnaast is het voor eendevoeten volstrekt niet van belang hoe vers ze nou eigenlijk zijn, in tegenstelling tot vis en schaaldieren bijvoorbeeld, die wel vaak levend bereid of geconsumeerd worden.

In reactie op jouw verhaal reageerde een van mijn chinese collega's:
quote:
Oh no... Never...
Overigens schijnen kippenvoeten ook erg lekker te zijn, gestoomd, meestal wat pittiger dan eendevoeten.
pi_46135330
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:08 schreef sampoo het volgende:
Is paardenvlees nou zo voordelig dat men het "stiekem" in snacks gooit?
Er is in de doorsnee winkel waarschijnlijk nauwelijks vraag naar, vanwege de knuffelfactor van paarden. Gevolg is dan uiteraard dat de prijs daalt, wat het interessant spul maakt om in kroketten, bitterballen en frikadellen te stoppen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:40:58 #182
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_46135792
Hmm, bij ons bij de Spar kan je over het algemeen gewoon paardenvlees krijgen hoor. Biefstuk enzo.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:10:25 #183
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_46136681
quote:
het ergste zijn nog de mensen die zelf paardrijden, als die dit horen eten ze nooooit meer snacks.
rij al m'n hele leven paard, en zal er geen kroket om laten staan hoor. Het gemiddelde beest in de bio industrie zou willen, dat het zo'n mooi leven had als een manegepaard, om maar wat te noemen. De hele week geen reet uitvoeren, en op zaterdag wat kindjes dragen, tot je d'r genoeg van krijgt, en dan gooi je ze gewoon op de grond. Vergelijk dat met een varken in zo'n bio kok ..dan zou ik eerst al m'n vlees van de scharrelslager moeten kopen voor ik iets over paardenvlees mag zeggen.

Speciaal paardenbiefstuk kopen zal ik niet zo snel doen, dat voelt toch anders. Maar de gemiddelde kroket gaat er in kwaliteit alleen maar op vooruit van een flink stukje paardevlees, dat is zeker.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')