abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47608328
Ik heb even een vraagje: mijn vriend en ik willen vanavond voor het eerst tapas gaan maken (hoop dat het een beetje gaat lukken ). Ik vroeg me af hoeveel verschillende recepten ik dan het beste kan maken? Ik heb uit het vorige topic al een aantal recepten die me wel aanspreken
pi_47608688
wij hadden er iets van 6 ofzo gekozen, als je van elk dingetje dan bijvoorbeeld 4 stukjes maakt heb je ruim voldoende ( je zit sneller vol dan je verwacht )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_47608711
Dank je wel .. dan ga ik zo maar eens boodschappen doen en zo ... en dan een beetje op hoop van zegen
pi_47611304
en anders heb je altijd nog over voor de volgende dag
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47611451
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
en anders heb je altijd nog over voor de volgende dag
dat is wel lekker als je wat koude hebt idd
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_47613839
Wij doen meestal iets van 4 warm en 4 koud.

Laat je ff weten wat het geworden is, mét foto's natuurlijk!
pi_47616032
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:52 schreef Bluezz het volgende:
Wij doen meestal iets van 4 warm en 4 koud.

Laat je ff weten wat het geworden is, mét foto's natuurlijk!
[afbeelding]
En maak je dan alles zelf of haal je ook kant en klare dingen?

Ik ben bijvoorbeeld dol op de peppadewtapenade van onze Turk, die op tafel met dipstokjes is bij mij al één gerecht .
pi_47616064
We maken bij voorkeur alles zelf.
Maarrrrrrrr we gaan wel altijd even naar Spanish Harlem voor de manchego kaasblokjes in olie en knoflook en de pittige gamba's
pi_47617314
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:20 schreef Bluezz het volgende:
We maken bij voorkeur alles zelf.
Maarrrrrrrr we gaan wel altijd even naar Spanish Harlem voor de manchego kaasblokjes in olie en knoflook en de pittige gamba's
Wat moet ik me bij die manchego blokjes voorstellen? Staan ze onder de olie, of zijn ze gewoon een beetje gemarineerd? Wat betaal je ervoor? kiloprijs van ¤ 30/35 ofzo?
Het lijkt me niets. Ben bang dat het de volle smaak van de manchego verdoezeld door de knoflook. Het is echt een grandioze kaas, maar met mate, daarnaast is schapenkaas niet goedkoop.

Ik heb nu een hele zachte geitenkaas met een dadel erin, echt een subliem kaasje. De zure smaak van een zachte geit in combinatie met een zoete dadel, heel lekker Is alleenstaand al erg goed, maar ik denk dat 'ie ook goed te combineren is met bijvoorbeeld een zalmbacon er omheen.

Ook weer een blue stilton in de port gezet voor pasen
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_47617327
Oh wacht, dit was een tapastopic
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_47617409
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:04 schreef Casparovvv het volgende:

Wat moet ik me bij die manchego blokjes voorstellen? Staan ze onder de olie, of zijn ze gewoon een beetje gemarineerd? Wat betaal je ervoor? kiloprijs van ¤ 30/35 ofzo?
Het lijkt me niets. Ben bang dat het de volle smaak van de manchego verdoezeld door de knoflook. Het is echt een grandioze kaas, maar met mate, daarnaast is schapenkaas niet goedkoop.

Ik heb nu een hele zachte geitenkaas met een dadel erin, echt een subliem kaasje. De zure smaak van een zachte geit in combinatie met een zoete dadel, heel lekker Is alleenstaand al erg goed, maar ik denk dat 'ie ook goed te combineren is met bijvoorbeeld een zalmbacon er omheen.

Ook weer een blue stilton in de port gezet voor pasen
Ik ken zowel de machego aan een stuk, heerlijk, maar ook die blokjes onder de olie zijn heerlijk.
Het is hier altijd een succes
Geen idee wat het kost, als iets lekker is let ik daar niet zo op
pi_47617802
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:10 schreef littledrummergirl het volgende:
wij hadden er iets van 6 ofzo gekozen, als je van elk dingetje dan bijvoorbeeld 4 stukjes maakt heb je ruim voldoende ( je zit sneller vol dan je verwacht )
Inderdaad, niet teveel, ik zit ook altijd sneller vol dan ik verwacht (en had gehoopt .).
Bovendien lijkt het me als eerste keer ook nog best wel een klus!
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_47621262
Op Tenerif hadden wij ons erg verheugd op Tapas eten; nou het viel uiteindelijk behoorlijk tegen. Niet echt smakelijke dingen erbij....dit was de enige keer dat daar uit eten gaan tegen viel. Misschien wel pech met de verkeerde keuze van het restaurant.
Ooit in gouda naar een Tapas restaurant geweest en dat was geweldig goed.
pi_47625057
Nou, het was geslaagd ! Mijn vriend heeft zelfs de gamba's van mij opgegeten (die waren eigenlijk allemaal voor mij omdat hij " ze neit lust" ... ppf ). Heb geen foto's .. volgende keer maar we gaan dit zeker nog een keertje doen !
pi_47625858
Goedzo
Wat had je allemaal?
pi_53630796
Schop

Hier mijn lijstje wat ik a.s. zaterdag mijn ong. 10 ex-collega's voorzet

Uien/rozijn-chutney roomkaas rookvlees... bonbons worden dat
Lauwwarm wortelsoepje in champagneflutes
Kleine ovale bruchetta's (zak bij ikea) met pesto, mozzarella en zongedroogde tomaatje erop
Italiaanse broodsalade
Köfte in tomaten/paprikasaus-jus
Broccoliterrine (zooooo'n mooi plaatje staat bij het recept, ik MOET het maken van mezelf )
Wrapjes met geitenkaas/ham en roomkaas/chorizo
Champignonspiezen uit de oven

IJs met vruchten toe.

pi_53631004
even een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele subtiele teeveepee dankzij Bluezz

ziet er ontzettend goed uit allemaal om eens te proberen
Ja doei.
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:56:16 #43
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_53772960
Deze maand ga ik ook weer keer tapas maken. De vorige keer was het een succes. Nu nog meer gerechtjes en alles nog groter en lekkerder
Enkele gerechten:

Pittige gehaktballetjes
Biefstukreepjes
Champignonnes Rellenos (Champignons met chorizo worst, lijkt veel op wat MissyMerjam heeft gemaakt in vorige topic, maar dan chorizo ipv gehakt).
Zalm rolletjes
Iets proberen met een ommelet

En de rest moet ik nog even uitzoeken
Drugs are good mkay?
pi_53779247
Klinkt al heerlijk, hoe ga je de biefstukreepjes doen?

Die bruchetta's en de rookvleesbonbons sprongen eruit hier!!

De champ. spiezen en de broccoliterrine waren wat minder helaas
pi_53802461
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:45 schreef golfer het volgende:
Tapas vreet post.

Tapas
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:03:39 #46
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_53851826
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:21 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt al heerlijk, hoe ga je de biefstukreepjes doen?
Ik weet nog niet. De vorige keer was het gewoon zonder iets erbij, nouja op citroenknoflookpeper kruiden (<- tip).
Tips wat er bij/in kan?
Drugs are good mkay?
pi_53963317
weet je inmiddels wel hoe je die biefstukreepjes hebt gedaan?
Ja doei.
pi_53964751
iemand nog een leuk tapas recept met varkenshaas? Dat is in de bonus bij de Appie nu
Ja doei.
pi_53965411
enige wat ik zo snel kan vinden: (niet echt spannend overigens)
Lomo a la Plancha - Varkenshaas van de plaat

Ingrediënten
1 ons varkenshaas - 2 teentjes knoflook - 1 el (sherry-)azijn - 1 el olijfolie - peper - zout

Bereiding
Snijd de varkenshaas in hele dunne plakjes. Hak de knoflook fijn. Meng de varkenshaas met de knoflook, de azijn en de olie. Bestrooi met wat peper en zout. Laat een anti-aanbak koekenpan (of gladde grillplaat) goed heet worden en bak het vlees kort aan beide kanten. Direct Serveren.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53969603
Ik ga binnenkort weer met een teamgenoot tapas maken voor zo'n 25 man. Krijg weer honger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')