quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:59 schreef dane het volgende:mag ik nog even een na-schop geven? ik heb de eieren van je eerste foto in je openingspost een paar keer vergeleken met de bewerkte, laatst geposte foto en: Ik vind eigenlijk dat de eerste mooier is dan die foto die 10 keer bewerkt is. Het onderwerp is niet zo boeiend waardoor er veel kritische opmerkingen over worden gemaakt om de plaat maar wél boeiend te maken. Door de vele bewerkingen en het weghalen van "vlekken" in je achtergrond vind ik het juist nog minder. Maarja.. VIND IK
Ik vind zelf dat het na de nabewerkingen mooier is, maar op een of andere manier vind ik die grijze hoeken erin ook wel weer wat hebben.
Voor wat betreft het onderwerp, ben ik het wel met je eens.
Het is weinig boeiend, maar het was ook meer bedoeld, zoals de TT ook al aangeeft, als test.
Het is zeg maar een der eerste keren dat ik met het fototoestel in de weer ben, en het bevalt me ook wel
![]()
Juist door de kritiek leer ik wat meer van zowel de technische kant als de (om het zo maar even te verwoorden) de fotografische kant.
Ik kan met een gerust hart zeggen dat ik een noob ben wat fotografie betreft, en ik heb gemerkt naar aanleiding van deze 'shoot' dat ik er graag meer van wil leren.
Ik vind het ook leuk om wat te experimentere met de instellingen van de camera.
Zo heb ik ondervonden dat er met de camera van mijn ouders (waar ik deze foto's mee gemaakt heb) veel meer in te stellen is dan met de compact camera die ik doorgaans gebuik.
Wat ik wel leuk vind, is dat er in dit topic verscheidene tips zijn geveven, waar ik ook zeer veel aan heb, zodat ik daarop kan letten bij het fotograferen van de rest van de onderwerpen die ik tegenkom de komende tijd