abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:36:59 #1
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_46063185
Voor degenen die niet weten wat aften zijn: het zijn een soort van blaasjes die ontstaan door vitamine-gebrek. (geloof ik )

Lees hier na

Maar ik vreet me de pleuris aan fruit (ben wel ernstig verkouden (de eerste keer in 3 jaar)) en ik hoorde van mijn pake (fries voor opa) dat aften in de genen zit.
Misschien is dat het maar tot zover de background.

Ik heb dus een afte rechts onderin m'n mond precies op de lijn van m'n kies.
Elke keer dat mijn wang mijn kies raakt doet het pijn.
Dus als ik eet, erop lig of druk in mijn mond krijg (door de letter P te noemen bijvoorbeeld) doet het immense pijn.

Nu ben ik van plan morgen een afspraak te maken bij de dokter al betwijfel ik of hij me kan helpen.
Het is geen wrat en hij zou uit zichzelf moeten verdwijnen maar hij zit er al 3 dagen en ik word er gek van!

Ik probeer zo goed mogelijk mijn tanden te poetsen (HELSE PIJNEN) ik rook veel minder en gezien ik enorm vrijgezel ben en al een tijd geleden een SOA test heb gedaan heb ik geen Herpes of whatever.
Moet ik (volgens wikipedia) 14 dagen wachten, of zal ik toch maar de huisarts raadplegen?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_46063282
Tja, dokter kan daar niks aan doen. Ik heb er ook vrij vaak last van, ik smeer er dan altijd Pyralvex op. Dan doet 't altijd 2 seconden kenkerveel pijn, maar het wondje/de aft trekt dan samen door de alcohol o.i.d. waardoor het altijd een paar uur minder pijn doet.

Ik adviseer dus dit te kopen, en voor de rest gewoon wachten, helaas.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:50:33 #3
81237 releaze
best of both worlds
pi_46063354
ik krijg ze altijd als ik uitschiet met mn tandenborstel. voor de rest kan ik je niet echt helpen. als je dr zoveel last van heb gewoon naar de huisarts. baat het niet dan schaadt het niet enzo..

edit:
en had je deze ook gelezen op wiki
quote:
Levensmiddelen die aften kunnen veroorzaken, zijn bijvoorbeeld grapefruit, kiwi's, en onrijpe bananen. Het schuimmiddel in tandpasta (natriumlaurylsulfaat - SLS) is ook een bekende boosdoener. Als er een afte ontstaat is mondhygiëne heel belangrijk.
probeer minder fruit te eten en andere tandpasta?
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:51:21 #4
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_46063365
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 01:44 schreef Jajong het volgende:
Tja, dokter kan daar niks aan doen. Ik heb er ook vrij vaak last van, ik smeer er dan altijd Pyralvex op. Dan doet 't altijd 2 seconden kenkerveel pijn, maar het wondje/de aft trekt dan samen door de alcohol o.i.d. waardoor het altijd een paar uur minder pijn doet.

Dit is gewoon bij de DA ofzo te koop toch?
Thanks man!

(ik gebruik nu al onbewust alcohol om het minder pijn te laten doen maar een langduriger effect is welkom)

Morgen even halen en kijken wat 't doet.
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:52:20 #5
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_46063380
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 01:50 schreef releaze het volgende:
ik krijg ze altijd als ik uitschiet met mn tandenborstel. voor de rest kan ik je niet echt helpen. als je dr zoveel last van heb gewoon naar de huisarts. baat het niet dan schaadt het niet enzo..
Ik probeer eerst Jj's idéé, als dat niet werkt ga ik wel naar Meneer Arts. (en ja, zo heet hij echt).
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 7 februari 2007 @ 01:58:39 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_46063455
-edit: doe normaal

[ Bericht 84% gewijzigd door Mylene op 07-02-2007 08:34:35 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_46063724
Hiermee spoelen! Helpt bij mij geweldig! (nouja, die ene keer dat ik een afte had, maar oke, toen hielp het dus super!)

Gewoon bij de drogist te koop. Sterkte ermee!
  woensdag 7 februari 2007 @ 02:22:29 #8
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_46063765
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 02:18 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Hiermee spoelen! Helpt bij mij geweldig! (nouja, die ene keer dat ik een afte had, maar oke, toen hielp het dus super!)

[afbeelding]

Ik lees er net wat over maar ik zie nergens dat het iets doet tegen aften.
Het kan natuurlijk zijn dat er alcohol in zit (zie Jajong's post) maar ik zie het niet echt als oplossing.
pi_46063972
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 02:22 schreef cerror het volgende:

[..]

Ik lees er net wat over maar ik zie nergens dat het iets doet tegen aften.
Het kan natuurlijk zijn dat er alcohol in zit (zie Jajong's post) maar ik zie het niet echt als oplossing.
Het is tegen ontstekingen, en, zoals ik net ook zei, bij mij heeft het destijds wel enorm geholpen. Maargoed, zelf weten uiteraard.
  woensdag 7 februari 2007 @ 02:48:35 #10
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_46064032
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 02:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Het is tegen ontstekingen, en, zoals ik net ook zei, bij mij heeft het destijds wel enorm geholpen. Maargoed, zelf weten uiteraard.
Nouja, ik zal het proberen.
Als ik sterf zal uws boeten!
pi_46064279
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 02:48 schreef cerror het volgende:

[..]

Nouja, ik zal het proberen.
Als ik sterf zal uws boeten!
Baat het niet, dan schaadt het niet, toch? Sterven, zover zal het wel niet komen!
pi_46065161
ik had ook regelmatig aften, pyralvex helpt wel enigzins inderdaad.
Maar sinds ik paradontax tandpasta gebruik heb ik nagenoeg geen aften meer gehad!!
pi_46065204
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 02:18 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[afbeelding]

gebruik ik ook altijd, perfect spul. .
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 01:44 schreef Jajong het volgende:

Haal je die bij de drogist of de apotheek?
Whatever I want.
pi_46065554
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 08:20 schreef PeRi het volgende:

[..]

gebruik ik ook altijd, perfect spul. .
[..]

Haal je die bij de drogist of de apotheek?
Geen idee eigenlijk, volgens mij beide.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_46066518
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 08:16 schreef gewooneenuser het volgende:
ik had ook regelmatig aften, pyralvex helpt wel enigzins inderdaad.
Maar sinds ik paradontax tandpasta gebruik heb ik nagenoeg geen aften meer gehad!!
Same here, ik heb in het verleden ook regelmatig van die krengen gehad.
Maar sinds ik ben overgestapt op deze tandpasta heb ik er eigenlijk geen last meer van!

Damn ik lijk wel zo'n reclame miep

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2007 09:59:39 ]
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:03:05 #16
57434 Marloes
Digital Love
pi_46068276
Ik heb het ook wel eens, maar dat gaat vanzelf na een paar dagen wel weer weg. Heb ook wel eens aan de tadarts gevraagd wat ik eraan kon doen, maar hij zei dat het niet lag aan vitaminegebrek. Mooi zo
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_46071135
Dan ga ik hier na ook maar eens andere tandpasta gebruiken, heb regelmatig een afte (of soms wel 3 tegelijk ).
Ik zou er niet voor naar de dokter gaan, eerder de tandarts eens bellen als je dan toch een arts wilt raadplegen. Verder zou ik ook pyralvex aanraden, en gewoon even doorzetten, ze gaan vanzelf weer weg.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46075699
Tanden poetsen met zendium. Had t vroeger heel vaak, poets met zendium en heb het nooit meer. Ervaring bij mijn ouders idem.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:32:05 #19
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_46076067
Ik heb pyralvex gehaalt en zal zometeen ff m'n tanden rossen.
Even kijken wat er gebeurd.
pi_46076277
Ik heb 't in 't verleden ook gehad, bij de apotheek een tube gehaald met spul speciaal voor aften, hielp altijd erg goed, dan kwam er een soort blaasje overheen en het deed daardoor minder pijn!
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_46079305
Gek om te horen hoe snel sommige mensen naar de dokter vliegen. Die huisartsen worden daar ook een beetje gek van.
pi_46081007
quote:
Maar ik vreet me de pleuris aan fruit (ben wel ernstig verkouden (de eerste keer in 3 jaar)) en ik hoorde van mijn pake (fries voor opa) dat aften in de genen zit.
Hmm... ik heb het ook wel eens gehad en het kan namelijk ook komen doordat je je de pleuris eet in fruit. Mijn huisarts zei namelijk dat je ook een aft kunt krijgen door het eten van een appel oid.
En ik denk niet dat je pake hier gelijk in heeft, zal wel een bakerpraatje zijn
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:12:41 #23
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_46081267
Die krijg je van teveel After-Eight.
of niet
pi_46112285
Ik hoorde dat je een aft kan krijgen van bespoten fruit , dus voortaan je appeltje schillen misschien.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:05:33 #25
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_46115381
Ik concludeer dus dat je van werkelijk alles een afte kan krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')