http://www.volkskrant.nl/(...)erg_leidt_tot_onrustquote:Palestijnse leiders hebben het project scherp veroordeeld. Palestijnen demonstreerden tegen de werkzaamheden en riepen de archeologen dreigementen toe. De plek is voor zowel moslims als Joden heilig.
De Palestijnen zijn bang dat Israël de plek schade zal toebrengen en hebben al aangegeven dat de werkzaamheden de spanningen tussen Israël en de Palestijnen zullen verergeren.
Palestijnse demonstranten kwamen in botsing met Israëlische troepen in verscheidene wijken in Jeruzalem en in Bethlehem op de Westoever, waar ongeveer tweehonderd Palestijnen een controlepost van het Israëlische leger met stenen bekogelden. De soldaten zetten traangas in om de menigte uiteen te drijven. Er vielen hierbij geen gewonden.
De Islamitische Jihad zei twee raketten vanuit de Gaza-strook op Zuid-Israëlisch grondgebied te hebben afgevuurd om op die manier ongenoegen over het project te uiten. Volgens het Israëlische leger veroorzaakten de raketten geen schade.
De werkzaamheden vinden plaats bij de meest controversiële religieuze plek in Israël, de Tempelberg. Hierop bevinden zich twee belangrijke moslimheiligdommen, de Al-Aqsamoskee en de Rotskoepel. In het verleden hebben zich bij de Tempelberg herhaaldelijk gewelddadige confrontaties voorgedaan tussen Israëliërs en Palestijnen.
Israël is van plan om een nieuwe loopbrug naar de Tempelberg aan te leggen en heeft verzekerd dat graafwerkzaamheden de monumentale gebouwen geen schade zullen toe te brengen. De brug zal een eeuwenoude wal gaan vervangen die drie jaar geleden beschadigd raakte bij een sneeuwstorm.
jah joh slaap maar lekker doorquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:52 schreef beertenderrr het volgende:
boeie, slotje
dat is hun propoganda en hun smoesje om dat goed te pratenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:55 schreef rutger05 het volgende:
Israël mag dus geen archeologisch onderzoek doen als er een nieuwe loopbrug wordt aangelegd, omdat archeologisch onderzoek een provocatie is volgens de Palestijnen.![]()
door wie danquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:58 schreef rutger05 het volgende:
De Al Aqsa moskee staat dus op instorten door Israël?
Ik moet het eerst nog eens zien instorten, ik geloof dat niet echt om eerlijk te zijn.quote:
De Al Aqsa moskee is niet de moskee met de gouden koepel, dat is namelijk de Rotskoepelmoskeequote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:48 schreef Meki het volgende:
Ik zag net op Al Jazeera dat de Al Aqsa moskee (Goude kooepel) op het punt staat in de storten.
De mijlpalen van de moskee waren al zwaar geschadigd door Israelische soldaten, en na vandaag is dat alleen maar erger geworden..
Israel kent geen vrede . het land kent alleen haat en geweld![]()
Als die boze moslims nou eens zouden zien dat niet de hele wereld tegen ze is en dat ze zelf hun problemen veroorzaken dan zou er ook minder gesodemieter zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:55 schreef NietLullig het volgende:
als die boze moslims ipv van zelf 5 maal te bukken hun vrouwtjes een een paar maal per dag laten bukken dan zouden ze heel wat minder gefrustreerd zijn.
Zijn we inmiddels zo afgestompt geraakt dat we onze schouders hierover ophalen?quote:De Islamitische Jihad zei twee raketten vanuit de Gaza-strook op Zuid-Israëlisch grondgebied te hebben afgevuurd om op die manier ongenoegen over het project te uiten.
Zei je dat ook maar toen Israel met rakketten afvuurden op Libaneze burgersquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:01 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zijn we inmiddels zo afgestompt geraakt dat we onze schouders hierover ophalen?
ah, jij hebt ook pallywood productions gezienquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Zei je dat ook maar toen Israel met rakketten afvuurden op Libaneze burgers
Dat deed ik, onterechte rentenier. Waar was jij toen de Taliban Boeddhabeelden opbliezen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Zei je dat ook maar toen Israel met rakketten afvuurden op Libaneze burgers
quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:11 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat deed ik, onterechte rentenier. Waar was jij toen de Taliban Boeddhabeelden opbliezen?
wat is pallywoodquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:10 schreef NietLullig het volgende:
[..]
ah, jij hebt ook pallywood productions gezien![]()
Loop dan niet te janken over een moskeequote:Op woensdag 7 februari 2007 01:19 schreef Meki het volgende:
[..]
nergens . Boedhabeeld kan je niet vergelijken met een mens of wel ??
![]()
Logisch. Ongenoegen uit je door raketten af te vuren.quote:De Islamitische Jihad zei twee raketten vanuit de Gaza-strook op Zuid-Israëlisch grondgebied te hebben afgevuurd om op die manier ongenoegen over het project te uiten.
Moskee is anders dan een beeldquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Loop dan niet te janken over een moskee![]()
puur toneelspel voor de cameraquote:
Waarschijnlijk vind ik dat schilderij idd wel meer waard, je moet eens weten wat voor een vondsten je daar kan doen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Moskee is anders dan een beeld
of vind jij een schilderij van de rommelmarkt even waard als een moskee
Onjuistquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vind ik dat schilderij idd wel meer waard, je moet eens weten wat voor een vondsten je daar kan doen.
En nee, die beelden zijn geen ruk anders dan een moskeetje.
Nee hoor, beeld is precies hetzelfde als een moskee. Een dom idee van dommere mensen die nog dommere mensen willen onderdrukken middels religie.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Moskee is anders dan een beeld
of vind jij een schilderij van de rommelmarkt even waard als een moskee
en wie doet datquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
puur toneelspel voor de camera
Psst... God bestaat nietquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Onjuist
een schilderij is niks waard
een Moskee is meer waard . het is een huis van god. waar elke moslim inkomt
een schilderij is niks waard alleen maar verlies zoals tijdsverlies en kwasten en verf
quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:26 schreef beelz het volgende:
[..]
Nee hoor, beeld is precies hetzelfde als een moskee. Een dom idee van dommere mensen die nog dommere mensen willen onderdrukken middels religie.
palestijnen. ze voeren een kunstje op als de camera's er zijn.quote:
quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
palestijnen. ze voeren een kunstje op als de camera's er zijn.
Dat is jou visie. Niets meer, niets minder. Die Boeddhabeelden die trouwens zo leuk waren opgeblazen waren een stuk cultureel erfgoed en een religieus iets, vergelijk het met het pissen op de koran in de ogen van Boeddhisten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Onjuist
een schilderij is niks waard
een Moskee is meer waard . het is een huis van god. waar elke moslim inkomt
een schilderij is niks waard alleen maar verlies zoals tijdsverlies en kwasten en verf
Nope, synagoge is net zoveel waard als een beeldje of een moskee of een kerk of een stacaravan op een woonwagenkamp. Alleen heeft de stacaravan op het woonwagenkamp meer nut.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:28 schreef Meki het volgende:
[..]
en Synagoge die is zeker meer waard zeker dan een schilderij van 1 euro van de rommelmarkt
wie heeft jou gemaaktquote:
mijn visie die kiest geen schilderij boven een belangrijke gebedshuisquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat is jou visie. Niets meer, niets minder. Die Boeddhabeelden die trouwens zo leuk waren opgeblazen waren een stuk cultureel erfgoed en een religieus iets, vergelijk het met het pissen op de koran in de ogen van Boeddhisten.
En synagoge is in mijn optiek net zoveel waard als een moskee Meki.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:28 schreef Meki het volgende:
[..]
en Synagoge die is zeker meer waard zeker dan een schilderij van 1 euro van de rommelmarkt
De Israeli's doen daar opgravingen omdat ze nog steeds denken dat de verhalen uit de bijbel echt zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:26 schreef beelz het volgende:
[..]
Nee hoor, beeld is precies hetzelfde als een moskee. Een dom idee van dommere mensen die nog dommere mensen willen onderdrukken middels religie.
Maar je vind het dus wel ok als een religieus iets van anderen mensen wordt opgeblazen? Om maar even te stoppen met schilderijen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:30 schreef Meki het volgende:
[..]
mijn visie die kiest geen schilderij boven een belangrijke gebedshuis
Mijn oudersquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:30 schreef Meki het volgende:
[..]
wie heeft jou gemaakt
wie laat ons hier leven
wie heeft dit mogelijk gemaakt
wie heeft je leren praten of de mogelijkheid ervoor gegeven
Leuk filmpje. Even helemaal kijken: http://www.youtube.com/watch?v=t_B1H-1opysquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet
daar is Israel juist goed in
Dan graven ze verkeerd, daar Arthur in de streek rondom Wales scheen te verblijven.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De Israeli's doen daar opgravingen omdat ze nog steeds denken dat de verhalen uit de bijbel echt zijn.
Stel je voor dat er in Londen mensen onder Westminster gaan graven om het kasteel van koning Arthur te zoeken.
Ik zou die mensen in Westminster net zo hard uitlachen als alle andere gelovigen. Goed voorbeeld trouwens, koning Arthur heeft nooit bestaan en is een legende, net zoals God en allah.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De Israeli's doen daar opgravingen omdat ze nog steeds denken dat de verhalen uit de bijbel echt zijn.
Stel je voor dat er in Londen mensen onder Westminster gaan graven om het kasteel van koning Arthur te zoeken.
Whehehe, Meki weet het verschil niet eens?quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:10 schreef Vava het volgende:
De Al Aqsa moskee is niet de moskee met de gouden koepel, dat is namelijk de Rotskoepelmoskee
Links de Rotskoepel, rechts de Al Aqsa
[afbeelding]
Al Aqsa
[afbeelding]
Rotskoepel
[afbeelding]
quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Leuk filmpje. Even helemaal kijken: http://www.youtube.com/watch?v=t_B1H-1opys
In Engeland weten ze dat het een mythe is.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dan graven ze verkeerd, daar Arthur in de streek rondom Wales scheen te verblijven.
god = allahquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:34 schreef beelz het volgende:
Ik zou die mensen in Westminster net zo hard uitlachen als alle andere gelovigen. Goed voorbeeld trouwens, koning Arthur heeft nooit bestaan en is een legende, net zoals God en allah.
Jij kunt nooit dat filmje al bekeken hebben, het duurt 18 minutenquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:35 schreef Meki het volgende:
[..]
oow dit is pas de waarheid
http://www.youtube.com/watch?v=BjFYvGb2G_4
quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:32 schreef beelz het volgende:
[..]
Mijn ouders
Wij als mensheid
Zie 2e antwoord
Mijn ouders.
God is een niet bestaande entiteit in het leven geroepen om mindere mensen in de pas te houden.
Wat het ook is... Ik heb niets tegen God of Allah, het is hun fanclub waar ik tegen benquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:36 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
god = allah
't is één en dezelfde
Nee, en God doet lekker zijn best he?quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:37 schreef Meki het volgende:
[..]
hehehe
wij de mensheid kunnen de mensen niet eens respecteren
wij de mensheid kunnen de natuur niet eens tot stand brengen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |