Enkele weken geleden is er iemand van Greenchoice bij ons langs de deur geweest. Mijn vriendin had open gedaan en een overeenkomst gesloten voor groene stroom. Dit gebeurde overigens onderr valse voorwendselen dat het names Essent zou zijn, wat niet waar is.
Direct die middag heb ik contact gehad met greenchoice per telefoon waarin kenbaar maakte per direct de overkomst opzegde. Dit op basis van de colportage wet. De overeenkomst zou geannuleerd worden aldus de telefonist.
Dit geloofde ik in eerste instantie al niet, dus gelijk ook een aangetekende brief richting hun. Handtekening voor bevestiging ontvangst binnen gehad.
Het volgende is niet zo moeilijk te raden. Vandaag kregen we een brief waar ze ons welkom heette.
Omdat ik deze brief pas na kantoortijden gelezen had, heb ik ze een email bericht gestuurd waarin ik vermelde dat er gebeld EN geschreven is om de overeenkomst te annuleren. Hierin heb ik medegedeeld dat ze 24 uur de tijd hadden dit recht te zetten. Mijn sanctie zou het inzetten van een rechtsagent zijn.
Mijn verstand zegt, dat dit ruim ONvoldoende actie voor dit soort ondernemingen is.
Morgenochtend ga ik uiteraard weer bellen. Mijn huidige elektriciteitsbedrijf ga ik ook even bellen, dat ze me onder geen beding mogen laten gaan
![]()
Misschien ook handig om te weten, het telefoongesprek is door mij opgenomen waarin duidelijk te horen is dat de overeenkomst geannuleerd zou worden.
Wat kan ik nog meer inzetten om deze malafide onderneming van hun praktijken jegens mij te stoppen?