Onderbouwing, bron?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:15 schreef MewBie het volgende:
Oppassen voor de Politie, voor je het weet schieten ze hem overhoop
Heb je een oplossing om hem 's middags uit te laten?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:42 schreef sanger het volgende:
Echter werken we wel allebei full-time, en zouden dus overdag geen tijd voor de hond hebben. Meestal zijn we tussen 6-7 in de ochtend de deur uit, en op zijn vroegst 17.30 thuis. De hond zou dus ruim 10 uur alleen zijn.
Een kennel in de tuin zou een oplossing kunnen zijn. Maar als je wilt weten of er iemand thuis is om hem uit te laten, nee dat niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Heb je een oplossing om hem 's middags uit te laten?
Ik vind het iig positief dat je dat jezelf afvraagt voordat je uberhaupt er aan begint. Dat doen er vrij weinig.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:42 schreef sanger het volgende:
Echter werken we wel allebei full-time, en zouden dus overdag geen tijd voor de hond hebben. Meestal zijn we tussen 6-7 in de ochtend de deur uit, en op zijn vroegst 17.30 thuis. De hond zou dus ruim 10 uur alleen zijn. Kan dit wel met een Stafford?
Dan zou ik dat niet doen en wachten tot je kinderen ouder zijn. Ik blijf erbij dat kinderen en honden gewoon te gevaarlijk is.quote:Ook willen we binnen nu en 3 jaar aan kinderen beginnen. Je hoort ook wel verhalen dat honden een pasgeboren baby als indringer gaan zien.
Ik vind het zielig voor een hond als je hem neemt en vervolgens verwaarloosd. Vandaar dat we ons afvroegen of dit soort hond op dit moment wel de juiste keuze is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:14 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik vind het iig positief dat je dat jezelf afvraagt voordat je uberhaupt er aan begint. Dat doen er vrij weinig.
Volgens sites van fokkers zijn staffords juist heel goed met kinderen. En heel blij met gezinsuitbredingen...?quote:Dan zou ik dat niet doen en wachten tot je kinderen ouder zijn. Ik blijf erbij dat kinderen en honden gewoon te gevaarlijk is.
Als we een hond nemen willen we graag een pup. Dit omdat je dan de hele opvoeding in de hand hebt. Juist als pup kun je het latere karakter en gedrag van een hond bepalen.quote:Overigens zitten er ook nog veel honden in het asiel... misschien daar eens een kijkje nemen?
Ook daarover heb ik al info ingewonnen. Een FCI stambom bieden de meeste fokkers wel aan. Ook de Belgische op MP.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:32 schreef Hilje23 het volgende:
waarom heb ik nog niemand het woord STAMBOOM horen roepen?
FCI STAMBOOOOMMMM!!!!!!! geen frutsel papiertjes...
ERKENDE fokker...niet gaan lopen kloten in Belgie waar je achter de stamboom aan moet vissen...
Gewoon goed regelen...
Zonder stamboom kun je de hond net zo goed meteen dood laten gaan...
Maar eigenlijk geef ik dit advies liever helemaal niet want in mijn ogen moeten jullie absoluut niet aan wat voor hond dan ook beginnen....
Geen tijd...tien uur per dag alleen...
Dat kan niet..punt.
Jij hebt dan al het voordeel dat je hem tussen de middag kunt uitlaten. Die mogelijkheid hebben wij niet, we werken beiden 30 kilomter van huis (en hebben dan ook file).quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:31 schreef klarendaller het volgende:
mijn vriendin werkt 4 dagen in de week en ik 5 wij hebben ook een hond genomen. we hebben geen enkel probleem en wij hebben een bullterrier.
gelukkig kan ik wel altijd tijdens mijn lunch pauze naar huis en dan laat ik de hond even uit.
het zindelijk maken hadden wij ook heel erg snel voor elkaar.
de 1e 2 mnd hebben mijn vriendin en ik steeds afgewisseld wie er thuis zou zijn. dus het heeft wel wat vakantie dagen gekost maar we hebben diesel redelijk snel zindelijk kunnen maken en ook langzamerhand laten wennen aan het alleen zijn.
Zodra de hond er is vakantie nemenquote:Op woensdag 7 februari 2007 08:57 schreef Ticootje het volgende:
10 uur per dag alleen is voor een hond echt te veel. Hoe had je dat alleen al willen oplossen met de zinnelijkheidstraining?
quote:Als jullie zo'n druk leven hebben kunnen jullie echt beter geen hond nemen.
Een hond zonder stamboom is sowieso geen optie voor ons. Helemaal niet van een ras die aggressief KAN worden als ze doorgefokt zijn.quote:Als je toch besluit een hond te nemen, zorg dat je een hondje aanschaft met een stamboom. Zonder stamboom loop je iedere dag de kans dat de hond in beslag wordt genomen.
Er zijn honden die hier prima tegen kunnen. Echter kon ik op de sites van de rashondenverenigingen geen info hierover vinden. Vandaar dat ik hier wat info vraag.quote:Maar ik vind het echt zielig hoor als je denkt dat het wel kan een hond 10 uur per dag alleen laten zitten...
Nope, een Renault Clioquote:
De ene hond gaat misschien wat makkelijker om met alleen zijn dan de andere. En met makkelijker bedoel ik dan vooral voor de eigenaar: sommige rassen zullen misschien sneller de hele de dag blaffen of ander gefrustreerd gedrag vertonen dan andere rassen die meer binnenvetters zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:05 schreef sanger het volgende:
Er zijn honden die hier prima tegen kunnen. Echter kon ik op de sites van de rashondenverenigingen geen info hierover vinden. Vandaar dat ik hier wat info vraag.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind het zielig voor een hond als je hem neemt en vervolgens verwaarloosd. Vandaar dat we ons afvroegen of dit soort hond op dit moment wel de juiste keuze is.
[..]
Volgens sites van fokkers zijn staffords juist heel goed met kinderen. En heel blij met gezinsuitbredingen...?
[..]
Als we een hond nemen willen we graag een pup. Dit omdat je dan de hele opvoeding in de hand hebt. Juist als pup kun je het latere karakter en gedrag van een hond bepalen.
En aangevuld door de eigenaar. Voorbeeld: als je als baasje niet consequent bent dan zul je dat later in het gedrag gaan terugzien. Oftewel, als je een hond goed opvoedt merk je dat.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:21 schreef FUFR het volgende:
[..]
karakter en gedrag wordt voor het grootste deel door het ras bepaald, niet door de eigenaar.
ik zou geen hond nemen, je hebt er te weinig verstand van ..
Dan heb je dus wel de lusten en niet de lasten? Daar krijg ik een beetje hetzelfde gevoel bij als een kind naar de creche brengen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:38 schreef klarendaller het volgende:
misschien een uitlaat service voor tussen de middag of misschien wel een honden creche in de buurt?
daar kun je de hond 's morgens naar toe brengen en 's avonds weer ophalen
sommige ouders moeten wel allebei blijven werken om rond te komen. dus die vergelijking vind ik niet helemaal opgaanquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan heb je dus wel de lusten en niet de lasten? Daar krijg ik een beetje hetzelfde gevoel bij als een kind naar de creche brengen.
Mijn punt hiertegen is dat je zelf te weinig invloed hebt op de opvoeding. De opvoeding wordt dan grotendeels gedaan door de opvang.
Als ie de hele dag in z'n kennel zit, krijgt ie helemaal geen opvoeding... Over wel de lusten, maar niet de lasten gesproken...quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan heb je dus wel de lusten en niet de lasten? Daar krijg ik een beetje hetzelfde gevoel bij als een kind naar de creche brengen.
Mijn punt hiertegen is dat je zelf te weinig invloed hebt op de opvoeding. De opvoeding wordt dan grotendeels gedaan door de opvang.
Dank je voor de infoquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:26 schreef Meaghan het volgende:
-edit-
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:28 schreef erodome het volgende:
-knip-
Dank je voor de uitgebreide reactie Erodomequote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:46 schreef erodome het volgende:
-knip-
Zoals ik al zei, nemen we dan vakantie, maar lees mijn post hierboven maar eens.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:58 schreef klarendaller het volgende:
[..]
sommige ouders moeten wel allebei blijven werken om rond te komen. dus die vergelijking vind ik niet helemaal opgaan
maar dat is weer off topic.
weer ontopic,
daar heb je wel gelijk in, maar als je erg graag een hond wilt neem je toch de eerste periode veel vrij om de belangrijkste weken er in ieder geval bij te zijn. of dan alleen kiezen voor een hondenuitlaat service dan kan je hond in ieder geval ff lekker een uurtje spelen tussen de middag
Dus ook geen verkeerdequote:Op woensdag 7 februari 2007 10:58 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Als ie de hele dag in z'n kennel zit, krijgt ie helemaal geen opvoeding... Over wel de lusten, maar niet de lasten gesproken...![]()
Dat lijkt me een heel goede beslissing, en als ze parttime werkt is het sowieso gemakkelijker...alleen de opvoeding al!quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Dank je voor de info![]()
[..]
[..]
Dank je voor de uitgebreide reactie Erodome
Het zou dus overigens niet onze eerste hond zijn. We zijn beiden met honden opgegroeid en we hebben reeds een hond. Ook ken ik het ras al, omdat ik bij familie thuis al met Staffords in aanraking ben gekomen (en die ook vaak meenam om te wandelen e.d.).
De hond die we nu hebben gaat overdag op visite bij schoonmoeder. Daar kan hij spelen met hun honden, wordt hij uitgelaten en krijgt hij eten en drinken. Soms zijn er ook dagen dat we hem (bewust) thuis laten, maar dan komt mijn schoonmoeder hem wel uitlaten en voeden. Dit komt ook omdat mijn vriendin deze hond al vanaf haar 14de heeft (toen ze nog thuis woonde dus). Het verschil is echter dat dit een West Highland White Terrier is, die dus niet zo sterk is. Mijn schoonmoeder zou een Stafford niet de baas kunnen. Als een Stafford aan de riem zou trekken zou mijn schoonmoeder genoodzaakt zijn deze los te laten omdat ze de kracht hiervoor niet heeft.
Dat Stafford goed met kinderen gaan weet ik ook uit ervaring wel. En dat de hond een kindje om zou gooien bij het spelen is begrijpelijk. Zo een hond is nu eenmaal verschrikkelijk sterk. Dat zou dan ook geen probleem zijn. Zou het kind ook een beetje een man van worden ipv een huilebalk.
Reden dat we het overwegen is dat we een goed nest (dus stamboom en schriftelijke garantie en alles) weten en daaruit reeds een pup hebben gezien. En zoals vaak bij puppies raak je er een beetje gek op (goed nederlands?). Maar omdat ik wist dat het een best druk ras is, die veel energie hebben wilde ik eerst wat info hebben over het alleen zijn. Dit kon ik echter op de sites van http://www.astch.nl/ en http://www.sbtcn.nl/ niet vinden.
Concluderend uit jullie opmerkingen denk ik dat we nog even wachten met de aanschaf. Als we aan kinderen gaan beginnen gaat mijn vriendin toch stoppen met werken, de eerste paar jaar. Daarna zal ze part time gaan werken (halve dagen). Dan zullen en kunnen we het overnieuw overwegen.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:59 schreef sanger het volgende:
Concluderend uit jullie opmerkingen denk ik dat we nog even wachten met de aanschaf. Als we aan kinderen gaan beginnen gaat mijn vriendin toch stoppen met werken, de eerste paar jaar. Daarna zal ze part time gaan werken (halve dagen). Dan zullen en kunnen we het overnieuw overwegen.
Het is moeilijk als je van die kleine poppetjes voor je neus hebt, dat is erg verleidelijk, maar ik weet zeker dat jullie er goed aan doen te wachten....!quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Dank je voor de info![]()
[..]
[..]
Dank je voor de uitgebreide reactie Erodome
Het zou dus overigens niet onze eerste hond zijn. We zijn beiden met honden opgegroeid en we hebben reeds een hond. Ook ken ik het ras al, omdat ik bij familie thuis al met Staffords in aanraking ben gekomen (en die ook vaak meenam om te wandelen e.d.).
De hond die we nu hebben gaat overdag op visite bij schoonmoeder. Daar kan hij spelen met hun honden, wordt hij uitgelaten en krijgt hij eten en drinken. Soms zijn er ook dagen dat we hem (bewust) thuis laten, maar dan komt mijn schoonmoeder hem wel uitlaten en voeden. Dit komt ook omdat mijn vriendin deze hond al vanaf haar 14de heeft (toen ze nog thuis woonde dus). Het verschil is echter dat dit een West Highland White Terrier is, die dus niet zo sterk is. Mijn schoonmoeder zou een Stafford niet de baas kunnen. Als een Stafford aan de riem zou trekken zou mijn schoonmoeder genoodzaakt zijn deze los te laten omdat ze de kracht hiervoor niet heeft.
Dat Stafford goed met kinderen gaan weet ik ook uit ervaring wel. En dat de hond een kindje om zou gooien bij het spelen is begrijpelijk. Zo een hond is nu eenmaal verschrikkelijk sterk. Dat zou dan ook geen probleem zijn. Zou het kind ook een beetje een man van worden ipv een huilebalk.
Reden dat we het overwegen is dat we een goed nest (dus stamboom en schriftelijke garantie en alles) weten en daaruit reeds een pup hebben gezien. En zoals vaak bij puppies raak je er een beetje gek op (goed nederlands?). Maar omdat ik wist dat het een best druk ras is, die veel energie hebben wilde ik eerst wat info hebben over het alleen zijn. Dit kon ik echter op de sites van http://www.astch.nl/ en http://www.sbtcn.nl/ niet vinden.
Het is zeker moeilijk, zeker als vandaag dat puppie door een collega mee is genomen op kantoorquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is moeilijk als je van die kleine poppetjes voor je neus hebt, dat is erg verleidelijk, maar ik weet zeker dat jullie er goed aan doen te wachten....!
Zo heb ik ooit tussen een berg boerboel puppy's gezeten, kreeg ik een pup toegewezen zo van als jullie er 1 willen dan krijg je die en die was zooooooooooo leuk, maar ik voorzag wel ellende tussen de boerboel en de tosa dus met pijn in mijn hart heb ik toen nee moeten zeggen.
Jullie hebben een westy las ik, reu of teef, dominant of onderdanig?
Bedenk je wel dat een staff wel een dominante hond is en moeilijkheden kan geven met geslachtsgenoten en andere dominante honden(vooral de reuen!), westy's staan ook niet echt bekend om hun onderdanigheid, dat zijn lekkere pittige hondjes meestal, staan hun mannetje wel, hou daar rekening mee en maak een goede combi, ik heb iets teveel verhalen gehoort van slechte combi's waar het het eerste jaar goed ging en daarna heel erg fout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |