Maar niemand die mij op weg kan helpen, dacht dat hier wel de echte filmkenners zaten..quote:Op zondag 25 februari 2007 21:51 schreef denka het volgende:
Ik heb vorige zomer een film gezien maar ik ben de naam helaas kwijt, ook google levert mij geen goed resultaat op.
De film gaat over een groep mensen (hippie/krakers achtige mensen) die met ik dacht twee busjes naar een vaag festival rijden in spanje/portugal. Deze mensen leven in een soort gemeenschap en volgens mij heeft iedereen drugsproblemen en proberen door middel van deze gemeenschap af te kicken en clean te worden.
Bij deze groep komt een meisje terecht die is weggelopen en zij gaat ook mee naar het festival. Haar moeder is ongerust en vind haar uiteindelijk. Ipv dat ze naar huis gaan raakt de moeder ook in de ban van deze "gemeenschap" en sluit zich ook bij hun aan. Na het festival is iedereen op een of andere boerderij waar ze dus leven en proberen clean te worden. Ze plukken druiven etc..etc..daar gebeurt natuurlijk nog vanalles met de leider, die moeder en haar dochter.
Zo gaat een beetje het verhaal maar de mensen die deze film hebben gezien zullen zeker het volgende herkennen. Deze groep heeft ook een soort lied/jel en dat gaat als volgt:
Spark! (klap,klap), Spark it up!
Spark! (klap,klap), Spark it up!
Er is vast wel iemand die de naam weet van deze filmHelaas geen Spark of iets in die richting..
je zou denken The Panic Room, maar is dat al 2 jaar terug op tv geweest?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:50 schreef Urquhart het volgende:
Een jaar of twee terug bij RTL 5 een horrorfilm gezien over een vrouw met kind, die 's nachts te maken krijgt met inbrekers. Ze vlucht een kluis in haar slaapkamer in, en daar zit ze de hele tijd. Tot ze op een gegeven moment medicijnen moet halen voor haar kind.
Ik vond het wel een spannende film, maar ben alleen de titel kwijt.
Ja, dat is 'mquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:53 schreef milagro het volgende:
[..]
je zou denken The Panic Room, maar is dat al 2 jaar terug op tv geweest?
Moet je Flight Plan ook maar eens kijken, daar komt "dezelfde dame " opnieuw in de problemenquote:
misschien is dat het ja..quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:25 schreef milagro het volgende:
we zijn niet zo into drugs en hippies , ms is dat het
Klinkt als 1 van de afl van Dallas of Dynasty, weet je zeker dat het een film was?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:56 schreef Corelli het volgende:
in de jaren 80 heb ik een film gezien met daarin eens scene waar een man iedereen op een bruiloft overhoop schiet. Hij liep op een gegeven moment echt over de lijken. Was in een kerk geloof ik.
Het was geen typische amerikaanse actiefilm. Meer een soort drama film voor hoogopgeleiden. Kwam allemaal erg engels over.
bob saget?quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:43 schreef Chen het volgende:
Thanks
Nog een vraag: Hoe heet deze gozer ookalweer [img]http://www.home.zonnet.nl/honeypie/bobsun.gif/img] en dit is het icoon van SunChaser.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:37 schreef SuperRogier het volgende:
Behoorlijk oude film
quote:minstens 5 jaar oud
Toevallig The bone collector?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:37 schreef SuperRogier het volgende:
Zeer vage beschrijving maargoed:
Een moordenaar moet worden gevonden, laat de hele tijd sporen achter zodat de politie die achter hem aan kan. Behoorlijk oude film, paar scènes kan ik me nog herrinneren: een blik in een verlaten metro station waar een "aanwijzing" stond en een belangrijke aanwijzing was de opleiding van de moordenaar. Chapeau voor degene die hem kan vinden, aangezien de film minstens 5 jaar oud is .
was dat niet een korte film ter nagedachtenis aan de moord op Theo? 1 uit een reeks?quote:Op zondag 4 maart 2007 17:35 schreef XtoX het volgende:
Ik ben op zoek naar (de titel van) een KORTE film. Ik geloof dat deze korte film niet langer dan 15 min duurde. Hij is minstens 4 jaar oud, toen zag ik hem namelijk een keer 's avonds op een van de publieke (ned1,2 of 3).
Het is een vrij snelle film die start met een man die wordt aangereden, waarna hij in de hemel/hel komt (tenminste zoiets, een groot wit kantoor waar hij moet wachten op de beslissing of hij naar de hemel of hel moet). Daar ziet/hoort hij dat hij 'in de min staat', wat betreft iets van Karma ofzo. Hier weet hij te ontsnappen door met een lift weer 'terug' naar beneden te gaan. Beneden in de wereld van de levenden begint hij zijn leven te beteren door dingen goed te gaan maken/doen. Terwijl hij dit doet zie je links of rechts onder steeds dat hij punten er bij krijgt, en zodoende uiteindelijk weer in de plus terecht komt. Het eindigt dan op het moment dat hij weer wordt aangereden, zoals de film begon (maar nu staat hij dus in de plus wat Karma ofzoiets betreft)
Het was volgens mij in het Engels, al weet ik het niet zeker, er werd niet veel gezegt.
Iemand enig idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |