abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:37:20 #1
165665 PietjePuk63
show a little faith
pi_46028437
Ik heb net een mail gestuurd naar HIER, de milieu-organisatie die zich als partner van De Gouden Kooi profileert.
Misschien is het een leuk/goed plan als meerderen een soortgelijke mail gaan sturen, wie weet zal het effect hebben.

Het mailadres is info@hier.nu

Hieronder mijn mail
quote:
Beste Hier,

Ik schrijf deze mail omdat ik hevig verontwaardigd ben over het gebrek aan enig niveau bij Gouden Kooi-bewoners Natasia en Brian.
De afgelopen weken heb ik via de live-streams het programma De Gouden Kooi gevolgd, en me stelselmatig geërgerd aan voornoemde personen.
Omdat jullie organisatie zich als partner van De Gouden Kooi afficheert, en ook met voornoemde personen publiciteitscampagnes voert zullen jullie begrijpen dat deze campagne louter averechts werkt.

Wil jullie organisatie zich laten vertegenwoordigen door iemand (Brian) die:

-stelselmatig op een onbeschofte wijze omgaat met de gevoelens van een 19-jarig meisje?
-ditzelfde 19-jarige meisje psychisch zodanig heeft geterroriseerd dat dit meisje niks anders meer kon dan hem een schop te geven?
-zich als een zwakzinnig persoon profileert door hysterische lachbuitjes, psychotisch gehijg en onsamenhangende teksten?
-zich afficheert als een crimineel die bezittingen van anderen steelt en vernielt?
-voortdurend bezig is met laag-bij-de-gronds gekonkel?

Of zijn jullie erg gelukkig vertegenwoordigd te zijn door iemand (Natasia) die:

-hysterisch krijsend half Nederland tegen zich in het harnas heeft gejaagd?
-haar kinderen in de steek laat voor eigen roem en glorie?
-vuige lasterpraat bezigt over eenieder die haar geen stroop om de mond smeert?
-iemand hardop dood wenst, 1 minuut nadat deze persoon de Villa heeft verlaten?

Jullie zullen begrijpen dat mensen die wél het hart op de juiste plaats hebben zitten van dit soort gedragingen oprecht walgen.
Ikzelf heb in ieder geval geconcludeerd dat ik, zolang deze twee 'mensen' nog in een programma rondlopen waarin jullie organisatie oproept tot mileubewustzijn, uit protest hiertegen alles zal doen wat tegen milieubewustzijn indruist.
Zo ga ik morgen al mijn spaarlampen vervangen door 'ouderwetse' stroomvreters, laat ik mijn tv voortaan lekker op standby staan, zet ik mijn computer 's nachts niet meer uit, etc etc etc.

Neem van mij aan dat ik hierin niet de enige ben, neem wat dat betreft maar even een kijkje op internetcommunities als FOK!
Plagen, pesten en treiteren is tot daar aan toe, dat zit in het concept van het programma opgesloten.
Maar datgene dat Brian en Natasia tentoonspreiden gaat echt alle perken te buiten.

Gaarne verneem ik van jullie hierop een reactie!

Met vriendelijke groet,

[ Bericht 0% gewijzigd door PietjePuk63 op 06-02-2007 08:47:03 ]
Niets is sterker dan dat ene woord!
pi_46028536
Applaus en complimenten!
Make my day!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:43:28 #3
88457 Brillies
www.brillie.nl
pi_46028572
Het hele hier gedoe slaat al nergens op. Het probleem zit daar: de fabrieken, die steeds meer energie aan het verbruiken zijn.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:44:22 #4
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_46028594
het is niveau
pi_46028700
IK heb hem ook verstuurd. Grootste gedeelte gekopieerd, zelf een beetje aangepast.
Make my day!
pi_46028744
Ik heb met 3 mailadressen gemaild:D de tekst gecopieerd en er bijgeschreven dat ik mij kan vinden in de strekking van de mail en dat ik ook weiger mee te doen aan de klimaatactie
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_46028754
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
pi_46028791
HIER is toch een organisatie 'gesponserd' door diverse goede doelen ten behoeve van het milieu.
Die dan zendtijd inkopen bij DGK en zeggen dat je je stand by knop uit moet zetten en andere bullshit.
Terwijl 5 minuten daarna weer in beeld staat dat je de miljonairs 24 per dag live op internet kan zien
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_46028817
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:53 schreef PC eend het volgende:
HIER is toch een organisatie 'gesponserd' door diverse goede doelen ten behoeve van het milieu.
Die dan zendtijd inkopen bij DGK en zeggen dat je je stand by knop uit moet zetten en andere bullshit.
Terwijl 5 minuten daarna weer in beeld staat dat je de miljonairs 24 per dag live op internet kan zien
Dus hup: mailen maar!!!
Make my day!
pi_46028841
Kan dit een sticky blijven voor een dag of 2?
Anders zakt het weer helemaal weg naar onderen.
Make my day!
pi_46028989
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:54 schreef agter het volgende:

[..]

Dus hup: mailen maar!!!
Dus een dubieuze organisatie waarschuwen tegen dubieuze personen

Kan je dat niet tegen elkaar wegstrepen?

Ik denk ook dat de belangen van dergelijke deals vrij ver gaan (denk aan veel geld en mogelijke package deals) en zich niet door een 'paar mailtjes' laten tegenhouden

Maar veel plezier
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:12:28 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_46029143
Verzonden, een beetje aangepast dat wel Niet de inleiding hoor, die was wel gepast!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_46029194
Tja pc eend, als elke protestant er van uit gaat dat protesteren geen zin heeft, als niemand meer ergens tegen in durft te gaan, dan kunnen we de meeste goede doelen en organisaties ook maar beter afschaffen.
Er is een prachtige dame heengegaan.
Mozart was haar naam.
pi_46029296
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:15 schreef koppiesoep het volgende:
Tja pc eend, als elke protestant er van uit gaat dat protesteren geen zin heeft, als niemand meer ergens tegen in durft te gaan, dan kunnen we de meeste goede doelen en organisaties ook maar beter afschaffen.
Dat laatste daar ben ik het wel mee eens
Die goede doelen denken meestal een beetje teveel aan zichzelf en als er dan toevallig nog eens wat over blijft gaan ze bv JdM sponsoren
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:57:07 #15
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_46029744
ik h3b Er EeN MSn kEttiNgbRiefjUhhh van geMaakT!111!111
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  dinsdag 6 februari 2007 @ 02:29:39 #16
168090 Alfaro
al het begin is moeilijk
pi_46030113
Ook lekker gewoon alle bedrijven, instellingen of wat dan ook die enige vorm van sponsering hebben bij DKG overladen met mailtjes net zolang tot Huub weer terug is. Het was toch dat de kijker die actief moest deelnemen aan het programma ( sms poll ) nou bij deze ons geld uit de zak kloppen middels een poll, wij er voor zorgen dat jullie inkomsten teruglopen.....lang leve interactieve tv.
ge·weld (het ~) ( geleend van BBW)
1 uitoefening van macht => gewelddadigheid
2 kracht die met hevigheid, onstuimigheid wordt uitgeoefend
Daaaaagggggggg hdnkkk
pi_46030140
niveau
pi_46031377
ik heb net een briefje gestuurd
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:48:00 #19
165665 PietjePuk63
show a little faith
pi_46031468
paar foutjes in de mail aangepast.
keep it going!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:50:50 #20
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_46031496
Ik denk dat je meer indruk maakt door te protesteren tegen die reclames van "wij laten de lampen aan, maar jullie moeten spaarlampen nemen en ze uitdoen" .

Dat is zo'n dubbelzinnige reclame.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_46031516
samsung is ook een grote sponsor toch?????
pi_46031640
Ik heb gemaild
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:06:35 #23
165665 PietjePuk63
show a little faith
pi_46031686
Kijkshop is ook 'partner' van DGK.
Heb mail wat aangepast en verstuurd naar orderdesk@kijkshop.nl

Natasia en Brian eruit, of de stekker eruit!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:51:22 #24
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_46032468
Sorry, maar ik vind dit een beetje een kinderachtige actie (Brian had het kunnen verzinnen).

waarom iets boycotten/tegenwerken wat juist goed is?
mensen die dit doen vinden dus blijkbaar vermaak belangrijker dan milieu!!

en verwachten jullie nou echt dat dit het gewenste effect gaat hebben?
NEE!!! dit gaat de boel alleen maar tegenwerken!

als je echt iets op poten wilt zetten verzin dan een leuke ludieke actie i.p.v. dit soort blackmail achtige shit. (excuseer het nathanaelstyle engelse woord in deze zin).

*hou een stille tocht
*maak allemaal een filmpje waarin je brullend vanuit een vijver roept "Huub waar ben je?"
*probeer een nummer1 hit te scoren met de titel "nooit meer naar huis"
*ga donderdagavond naar de Zebralounge en ga uit protest allemaal zitten tijdens Brian zijn optreden.
* etc. etc.

kortom,.. verzin iets origineels waarmee je headlines kan scoren! protesteer zonder anderen kapot proberen te maken!
vergeet niet dat zonder sponsors zoals Hier, Samsung, Kijkshop etc. het hele programma nooit op tv was geweest!

bij deze staak ik mijn relaas hopende dat het jullie aan het denken heeft gezet.
pi_46032606
En als het je niet bevalt, dan ga je maar naar huis.
;-)
Make my day!
pi_46032776
Voor alle sponsors is dit wel een leuke link: http://www.tien.tv/web/sh(...)130/typeofpage=51230
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:13:26 #27
165665 PietjePuk63
show a little faith
pi_46032959
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:51 schreef RSie het volgende:
Sorry, maar ik vind dit een beetje een kinderachtige actie (Brian had het kunnen verzinnen).

waarom iets boycotten/tegenwerken wat juist goed is?
mensen die dit doen vinden dus blijkbaar vermaak belangrijker dan milieu!!

en verwachten jullie nou echt dat dit het gewenste effect gaat hebben?
NEE!!! dit gaat de boel alleen maar tegenwerken!

als je echt iets op poten wilt zetten verzin dan een leuke ludieke actie i.p.v. dit soort blackmail achtige shit. (excuseer het nathanaelstyle engelse woord in deze zin).

*hou een stille tocht
*maak allemaal een filmpje waarin je brullend vanuit een vijver roept "Huub waar ben je?"
*probeer een nummer1 hit te scoren met de titel "nooit meer naar huis"
*ga donderdagavond naar de Zebralounge en ga uit protest allemaal zitten tijdens Brian zijn optreden.
* etc. etc.

kortom,.. verzin iets origineels waarmee je headlines kan scoren! protesteer zonder anderen kapot proberen te maken!
vergeet niet dat zonder sponsors zoals Hier, Samsung, Kijkshop etc. het hele programma nooit op tv was geweest!

bij deze staak ik mijn relaas hopende dat het jullie aan het denken heeft gezet.
Jouw ludieke voorstellen genereren alleen maar publiciteit voor DGK, en daar zitten ze nou juist op te wachten.
Ik hoef geen headlines, want daar profiteert Tien alleen maar van, en zullen ze doorgaan op de allang ingeslagen weg van het bevoordelen van lowlifes als Brainless en Natasia.

Punt is dat ik het programma op zich leuk vind, als concept en hoe het tot nu toe liep. Wel is het jammer dat Huub en Neentje eruit zijn, maar ok, dat is uiteindelijk ook aan henzelf te wijten.
Het stelselmatig bevoordelen en niet sanctioneren van walgelijk gedrag van Brainless/Natasia zorgt er nu echter voor dat ik alleen nog maar kan walgen als ik naar de streams kijk. Dat doe ik dus ook niet meer. En qua tv-uitzendingen heb ik het na overmorgen ook wel gehad.
Dat vind ik ten eerste jammer voor mezelf, want als gezegd, het programmaconcept op zich spreekt mij wel aan.
Ik kan er alleen dus niet tegen als het spel op zulk niveau gespeeld mag worden.
Ten tweede vind ik het dus jammer dat het concept verneukt wordt door alles toe te staan wat die twee doen.
Ten derde, idealist en romanticus als ik ben (en blijf), kan ik het gewoon niet aanzien dat 'het slechte' wordt geprefereerd boven 'het goede', en bovendien nog wordt beloond ook, als het zo doorgaat.

En tenslotte: jij mag dit kinderachtig vinden, maar ik denk dat Tien/ DGK-redactie zich toch wel eens achter de oren krabt áls wij het zover weten te krijgen dat Hier.nu en de Kijkshop (of andere partners) hierover komt aankloppen.
En eerlijk is eerlijk, het gedrag en handelen van Brainless/Natasia had in de 'normale' maatschappij allang tot sancties geleid; Pest/treitershow is prima, maar hou het dan wel op een menswaardig niveau (psychologische oorlogsvoering is wat anders dan psychische terreur). Tien/DGK en hun partners/sponsors mogen zich wel een klein beetje bewust zijn van enige maatschappelijke verantwoordelijkheid.

-edit
PS Ik zou ook nog kunnen aanvoeren dat Brainless en Natasia tegen zichzelf in bescherming genomen zouden moeten worden, ivm hun uiteindelijke terugkeer in de echte samenleving.
Maar dan zou ik huichelen, want ik ben ook maar een mens, heb dus ook het 'slechte' in mij, en gun ze daarom van harte datgene dat zijzelf anderen hebben toegewenst en aangedaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door PietjePuk63 op 06-02-2007 10:25:15 ]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:43:58 #28
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_46033556
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:13 schreef PietjePuk63 het volgende:

[..]
kan ik het gewoon niet aanzien dat 'het slechte' wordt geprefereerd boven 'het goede', en bovendien nog wordt beloond ook, als het zo doorgaat.
slechte prefereren boven het goede is nu precies waar het mij om gaat!
je spreekt jezelf hiermee behoorlijk tegen!

met deze mail-actie geef jij indirect aan dat je liever hebt dat het milieu kapot gaat dan dat een groepje mensen (die jij niet mag) in een villa mogen blijven.

Ik keur Brian's handel en wandel ook absoluut niet goed,.. maar er zijn vast wel andere manieren te bedenken om dit ook aan Brian duidelijk te maken!!
je kan op de website van DGK ook duidelijk lezen dat de redactie het gedrag van NatAso inmiddels ook zat wordt.
en dit zal ook echt wel besproken worden als ze weer eens bij de buren op de koffie zijn.

als je je kritiek op een volwassen manier aangeeft in het vragen en antwoorden aan DGK_redactie topic zal je misschien nog wel een redelijk antwoord kunnen verwachtten.

dit hele gedoe doet me ondertussen denken aan die man die Philips topmensen wilde gijzelen omdat ie niet tevreden was over zijn breedbeeld TV.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:02:14 #29
165665 PietjePuk63
show a little faith
pi_46034051
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:43 schreef RSie het volgende:

[..]

slechte prefereren boven het goede is nu precies waar het mij om gaat!
je spreekt jezelf hiermee behoorlijk tegen!

met deze mail-actie geef jij indirect aan dat je liever hebt dat het milieu kapot gaat dan dat een groepje mensen (die jij niet mag) in een villa mogen blijven.

Ik keur Brian's handel en wandel ook absoluut niet goed,.. maar er zijn vast wel andere manieren te bedenken om dit ook aan Brian duidelijk te maken!!
je kan op de website van DGK ook duidelijk lezen dat de redactie het gedrag van NatAso inmiddels ook zat wordt.
en dit zal ook echt wel besproken worden als ze weer eens bij de buren op de koffie zijn.

als je je kritiek op een volwassen manier aangeeft in het vragen en antwoorden aan DGK_redactie topic zal je misschien nog wel een redelijk antwoord kunnen verwachtten.

dit hele gedoe doet me ondertussen denken aan die man die Philips topmensen wilde gijzelen omdat ie niet tevreden was over zijn breedbeeld TV.
De antwoorden van de DGK_REDACTIE hier op FOK! zijn over het algemeen dooddoeners dan wel zoethoudertjes.
Daarbij is inmiddels wel gebleken waar hun voorkeuren liggen, dat lijkt me toch wel duidelijk.
Bovendien, als het nou Stijn of Frans zijn die echt inhoudelijk zouden deelnemen aan discussies alhier, dan zou ik het zeker op die manier spelen, maar voor zover ik het begrepen heb zijn het gewoon 2 redactiemedewerkers zonder al te veel zeggenschap in het geheel.

Mijn bijdrage aan het milieuterrorisme is overigens te verwaarlozen in vergelijking met het milieuterrorisme dat in DGK plaatsvindt. Alleen al het stijltangstroomverbruik van Natasia en Amanda en de frequente retourtjes Rotterdam-Eemnes van Natasia's kapster overtreffen mijn kleine bijdrage aan de ondergang van de aarde.

En Philips Breedbeeld-TV's waren/zijn ook kut. Maar niet zo kut als die van Samsung natuurlijk
pi_46040428
Ik heb een mailtje terug van HIER
quote:
Geachte heer/mevrouw

We zijn erin gestapt vanuit de overweging dat ook deze doelgroepen moeten worden bereikt. Maar we snappen uw opvatting. We zetten voor de toekomst in op andere programma's.

Sible Schöne
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:55:12 #31
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_46040708
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:37 schreef PietjePuk63 het volgende:

Hieronder mijn mail
[..]

Neem van mij aan dat ik hierin niet de enige ben, neem wat dat betreft maar even een kijkje op internetcommunities als FOK!
Plagen, pesten en treiteren is tot daar aan toe, dat zit in het concept van het programma opgesloten.
Maar datgene dat Brian en Natasia tentoonspreiden gaat echt alle perken te buiten.
Je/jullie zijn echt het spoor helemaal bijster. Vrij herschreven: Iemand doodmaken, iemand om zeep helpen, iemand het hoekje omsturen is tot daar aan toe, dat zit in het concept van het programma opgesloten. Maar, iemand vermoorden gaat echt alle perken te buiten.

Voeg aan je mail volgende tekst toe:

"Dit alles willen wij niet. Wij willen dat Het Goede wint. De immer bezopen en tot agressie bereid zijnde Huub is er zo een. Hij speelt fair en schakelt zijn tegenstanders uit door zo lang op iemands zwakke plekken te trappen tot diegene over een grens gaat en fysiek geweld gebruikt.
Net als jullie, beste HIER, gaat het ons om een Goed Millieu in die Kooi. Huub staat garant voor een Gezonde Geest in een Gezonde Kooi!"

---
DGK is (ranzige) treiter-tv geworden waarin ook het publiek niet gevrijwaard is. Als je daar te soft voor bent: schakel de streams uit, watjuhs! Als je stoer bent: kijken en genieten. Laat je eigen Haat je de weg wijzen naar het vuil in jezelf. Ruimt lekker op, dus ook daar een goed milieu...

Niets zo stroomsparend als onverlichte collectieve TunnelVisie.

En als je oprecht verontwaardigd bent moet je bij Talpa-Sataniel John de Rat zijn.
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:39:05 #32
165665 PietjePuk63
show a little faith
pi_46042158
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:55 schreef Ifa het volgende:

[..]

Je/jullie zijn echt het spoor helemaal bijster. Vrij herschreven: Iemand doodmaken, iemand om zeep helpen, iemand het hoekje omsturen is tot daar aan toe, dat zit in het concept van het programma opgesloten. Maar, iemand vermoorden gaat echt alle perken te buiten.

Voeg aan je mail volgende tekst toe:

"Dit alles willen wij niet. Wij willen dat Het Goede wint. De immer bezopen en tot agressie bereid zijnde Huub is er zo een. Hij speelt fair en schakelt zijn tegenstanders uit door zo lang op iemands zwakke plekken te trappen tot diegene over een grens gaat en fysiek geweld gebruikt.
Net als jullie, beste HIER, gaat het ons om een Goed Millieu in die Kooi. Huub staat garant voor een Gezonde Geest in een Gezonde Kooi!"

---
DGK is (ranzige) treiter-tv geworden waarin ook het publiek niet gevrijwaard is. Als je daar te soft voor bent: schakel de streams uit, watjuhs! Als je stoer bent: kijken en genieten. Laat je eigen Haat je de weg wijzen naar het vuil in jezelf. Ruimt lekker op, dus ook daar een goed milieu...

Niets zo stroomsparend als onverlichte collectieve TunnelVisie.

En als je oprecht verontwaardigd bent moet je bij Talpa-Sataniel John de Rat zijn.
Ach, als jij het verschil niet ziet tussen psychische terreur en psychologische oorlogsvoering is het lastig discussiëren met je.
Huub en ook NL gingen ver (en uiteindelijk te ver, met alcohol als katalysator) in het spelen van het spel, maar deden dit beiden vanuit het spel, en allebei op hun eigen manier met open vizier.
Dit is door beiden vaak genoeg al dan niet tussen de regels door duidelijk gemaakt.
Daarbij wisten beiden wat voor vlees ze in de kuip hadden, qua tegenstander, en gingen ze daardoor volop de strijd aan tegen elkaar. Dat was mooie tv, soms op het randje, soms er overheen.

Het verschil tussen Huub/NL en Brainless/Natasia is dat de laatsten alleen maar stiekem en achterbaks bezig zijn, continu de zwakste van de groep eruit pikken om daar gezamenlijk op te gaan hakken, en bovendien nooit blijk geven van enig realiteitsbesef, geen frisse kijk op hun eigen handelen, alles op zichzelf betrekken.
Wat heeft het bijvoorbeeld speltechnisch voor zin om maar te blijven zeiken over Nena, en toch kunnen ze daar gewoon niet mee ophouden. Daarbij zorgen ze er, met Amanda, ook nog eens voor dat privacy-gevoelige info over Nena op straat komt te liggen.
Daaruit trek ik de conclusie dat wat zij doen vanuit henzelf is, en niet vanuit het spel.
Slechte mensen dus, en daar wil ik gewoon niet naar kijken, en ik wil al helemaal niet dat ze stelselmatig bevoordeeld worden door 'achter'.

Dat doet afbreuk aan dat wat een leuk concept was, en heeft het programma vooralsnog om zeep geholpen.
Wat ik doe met mijn mailtje is niks anders dan een (sterk of zwak) staaltje spelen op het geweten.
Op het geweten van mezelf, want zo maak ik mezelf wijs dat ik iets doe tegen de hypocrisie in de wereld.
Op het geweten van de partners van DGK, zodat zij zich heel misschien gaan afvragen waar ze geld aan geven, en of hun doel dat soort middelen heiligt.
Daarmee indirect op de programmadirectie, die dat heel misschien hopelijk op hun bordje krijgen, via hun partners (of misschien wel door het hier te lezen).

En heel misschien voelen zij dan wel een stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid, want al kijken er niet veel mensen, het is toch geregeld onderwerp van gesprek, zorgt voor beroering, al is het alleen maar op diverse internet-fora.

Dat van die collectieve tunnelvisie vond ik trouwens mooi gevonden! Heb je daar ook een tegeltje van?

Ik ben best naïef in een aantal opzichten, maar toch heb ik niet de illusie dat JdM zich op wat voor wijze dan ook iets zal aantrekken van morele verontwaardiging. Die kijkt alleen maar naar wat evt succesvol kan zijn op tv, en naar zijn bankrekening. Dus vandaar dat ik hier de Don Quichotte uithang en de windmolens van Hier.nu aanval...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:28:09 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_46043838
milieubewust? moet je vooral lekker gaan zitten mailen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:32:02 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_46043972
Goh... zou het al effect hebben gehad??
Streams zijn overdag gehalveerd van 4 naar 2 en een aantal zaken (waaronder motorrijlessen voor Sylvia) zijn geannuleerd.....

Wie weet hebben een aantal sponsors hun bijdrage gehalveerd naar aanleiding van een paar mailtjes.

Als je een sponsor vertelt dat zijn sponsoring van een programma niet echt positief is ivm een aantal deelnemers van dat programma loop je natuurlijk het risico dat niet die deelnemers aangepakt worden maar dat de hoeveelheid sponsoring gewoon aangepast wordt....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_46044011
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:32 schreef Leandra het volgende:
Goh... zou het al effect hebben gehad??
Streams zijn overdag gehalveerd van 4 naar 2 en een aantal zaken (waaronder motorrijlessen voor Sylvia) zijn geannuleerd.....

Wie weet hebben een aantal sponsors hun bijdrage gehalveerd naar aanleiding van een paar mailtjes.

Als je een sponsor vertelt dat zijn sponsoring van een programma niet echt positief is ivm een aantal deelnemers van dat programma loop je natuurlijk het risico dat niet die deelnemers aangepakt worden maar dat de hoeveelheid sponsoring gewoon aangepast wordt....
tja, het leven is een en al risico.
Make my day!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:30:58 #36
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_46047907
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:39 schreef PietjePuk63 het volgende:

[..]

Ach, als jij het verschil niet ziet tussen psychische terreur en psychologische oorlogsvoering is het lastig discussiëren met je.

Wij voeren oorlog, de vijand, dat zijn de terroristen.
quote:
Huub en ook NL gingen ver (en uiteindelijk te ver, met alcohol als katalysator) in het spelen van het spel
Zie ik net ff anders: Het is uiteindelijk het programma zelf dat achter de schermen de `reality` stuurt door de bewoners te manipuleren... De escalatie Huub/Nataniel is exact wat ze wilden. Beide zijn slechts onbeduidende, zichzelf hoererende pionnen binnen een spel met op hoger niveau lachende derden.
quote:
Het verschil tussen Huub/NL en Brainless/Natasia is dat de laatsten alleen maar stiekem en achterbaks bezig zijn, continu de zwakste van de groep eruit pikken om daar gezamenlijk op te gaan hakken,
Huub vrij citerend: ik kan alles doen, alleen 1 ding niet en dat is slaan. Dussuh, Natasia's gebrek aan realiteitsbesef, de zwakste treiteren etc... het valt allemaal binnen het concept waarmee John de Rat zijn beurs vult. DGK is geen BB, de grootste schoft heeft de beste kaarten om te winnen. Dat is DGK...
quote:
Daarbij zorgen ze er, met Amanda, ook nog eens voor dat privacy-gevoelige info over Nena op straat komt te liggen.
Vriendje van Amoube heeft haar verteld dat zij en Nena tegen elkaar uitgespeeld zijn (iets wat ze klaarblijkelijk niet bevatten kon, later die dag ging ze vrolijk los over haar `vriendin`). Dat is DGK...
quote:
Slechte mensen dus, en daar wil ik gewoon niet naar kijken
De realiteit is anders. Dallas was succesvol door ene JR.
quote:
Dat doet afbreuk aan dat wat een leuk concept was, en heeft het programma vooralsnog om zeep geholpen.
Wat je ziet IS het concept: mensen die om veel geld lange tijd opgesloten worden. Geweld (in welke vorm dan ook) voorgeprogrammeerd, dat verkoopt.
quote:
Op het geweten van mezelf, want zo maak ik mezelf wijs dat ik iets doe tegen de hypocrisie in de wereld.
Valt me nu pas op dat ik aan tunnelvisie deed.: ik dacht dat dit een poging was om een jongetje met een alcohol- en agressieprobleem als ongeleid projectiel opnieuw het huis in te sturen zodat hij onze haatgevoelens uitleeft op de kwaden.
quote:
En heel misschien voelen zij dan wel een stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid, want al kijken er niet veel mensen, het is toch geregeld onderwerp van gesprek, zorgt voor beroering, al is het alleen maar op diverse internet-fora.
Heb je Huubs afscheidsrede tegen oa Sylvia gehoord. Daar gaf ie een aardige analyse van verschuivende moraal op TV.
John de Rat wijzen op zijn maatsch. verantwoordelijkheid? Op TV riep ie nog dat DGK reality was en hij zal ook wel aan komen zetten met `wij zijn een spiegel van de samenleving`, om vervolgens te roepen: wij doen niets, bewoners doen alles zelf`.

Zinvoller dan Hier aanschrijven is Samsung en Kijkschop lastig vallen. Succes wat je behalen kunt is reclame leveren voor JdM, Kijkschop en Samsung. Uiteindelijk zal het JdM een rotzorg zijn WAT ie maakt, als ie er maar geld aan verdient.
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:29:13 #37
165665 PietjePuk63
show a little faith
pi_46103781
reactie van HIER ontvangen:
quote:
Beste Gouden Kooi-kijker of -volger,

Ook HIER is niet gelukkig met de ontwikkelingen zoals die zich in De Gouden
Kooi voordoen. We zullen dan ook bekijken of De Gouden Kooi in de toekomst
nog bij HIER past. Waarom is HIER een samenwerking met De Gouden Kooi
aangegaan? Ten eerste: HIER wil een brede groep mensen aanspreken; niet
alleen de mensen die er al van overtuigd zijn dat we zorg moeten hebben voor
het klimaat. Dus naast de meer serieuze (nieuws)media werken we graag met
media die weer een ander deel van onze doelgroep bereiken. Ten tweede: De
Gouden Kooi is een huis, geen gewoon huis, maar wel een huis en dus een
leuke aanleiding om te laten zien wat je thuis allemaal kunt doen voor het
klimaat. Ook al kan dat vaak in de Gouden Kooi niet. En om de bewoners ook
echt zelf in actie te laten komen voor het klimaat, is de spaarlampenactie
bedacht.

Ik hoop dat we hiermee onze keuzes hebben verhelderd en ook jij nog mee wilt
doen met de HIER-klimaatcampagne. Heb je een klimaatactie gedaan, klein of
groot? Zet hem dan op de kaart op www.hier.nu en maak kans op een
klimaatreis naar het project van het Nelson Mandela Kinderfonds in
Zuid-Afrika.

Hartelijke groet,

Eva van der Weiden
Communicatiemanager Klimaatbureau Hier
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:32:03 #38
166984 zaadjuh
natasia eng wijf
pi_46103902
nooit meer naar huis.........nooit meer naar huis
maar ik ben dom...wat is jou excuses
pi_46103999
die hebt ikj ook
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:09:28 #40
165665 PietjePuk63
show a little faith
pi_46107221
en de boer, hij ploegde voort:
quote:
Hallo Eva,

Dank voor je reactie.
Je zal begrijpen dat mijn 'dreigement' natuurlijk zwaar 'over the top' was,
ben wat dat betreft milieubewust genoeg.
Maar ik was op het moment van schrijven dermate uit mijn hum dat ik even
niks anders meer wist om een beetje stoer mee over te komen.
Ben ook maar een mens.
En ik weet ook wel dat DGK gewoon een tv-programma is, maar wel eentje met
redelijk wat dwarsverbanden naar de echte maatschappij.
En vanuit dat oogpunt stoor(de) ik me hevig aan de duidelijk zichtbare
voorkeuren van de programmamakers, waarbij voor mij de boodschap was dat
gedrag dat in de normale maatschappij niet getolereerd wordt in DGK juist
door de programmaleiding werd/wordt beloond.

Wat dat betreft doet het me deugd dat jullie dat blijkbaar ook hebben
geconcludeerd.
Ik hoop dat een en ander uiteindelijk bewerkstelligt dat DGK (weer) een
programma wordt waarin alle menselijk aspecten te zien zijn, waarin
gestreefd wordt naar zelfverbetering (en van daaruit verbetering van de
wereld), maar waarin uiteraard ook sprake is van zaken die én menselijk
zijn én in het programmaconcept opgesloten liggen.
Echter daarbij hoort mijns inziens wel een benedengrens te worden aangehouden.
Wellicht kan de programmaleiding op aandrang van de sponsoren dit inzicht
ook verkrijgen.

Vriendelijke groeten,
Waarop ik vrij snel antwoord kreeg:
quote:
Dank voor jouw reactie weer! We hebben Tien ook op de hoogte gesteld (jij was niet de enige).
Groet, eva

Eva van der Weiden
Communicatiemanager Klimaatbureau Hier
Alle beetjes helpen dus (al is het maar een beetje )
pi_46111182
Ik heb precies dezelfde mail van haar gehad:d op alle 3 mijn mailadressen haha
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_46111316
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:58 schreef LoveProfusion het volgende:
Ik heb precies dezelfde mail van haar gehad:d op alle 3 mijn mailadressen haha
Dus zo komen jullie aan die honderden emails
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')