quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:54 schreef Wojworshebn het volgende:Okay je hebt je er beter in verdiept dan ik zie ik
Ik werk in grote ketelhuizen. Maar de bemetering wordt hier vaak wel eerlijk gedaan dmv bemetering per woning dmv flow, delta T, en word door ons op afstand uitgelezen.
Er wordt bij ons in de woningbouw (bijna)nergens nachtverlaging toegepast omdat veel mensen sávonds werken en s'nachts thuiskomen en weet ik wat al niet meer.
Bovendien de energiewinst voor het afkoelen en opstoken is niet noemenswaardig blijkt ook uit mijn eigen waarnemingen.
De energiewinst is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de leeftijd van een gebouw.
Zelf woon ik in een nieuwbouwwoning en verbruikt ongeveer 900 m3 per jaar, een vriend woont in een vrijwel gelijke woning alleen is deze uit de jaren 60 en zijn energieverbruik is 3500 m3 en dat met een HR ketel, zonder HR ketel verstookte hij bijna 5000 m3
Ik werk ook voornamelijk in grote ketelhuizen.
Voornamelijk in scholen, ziekenhuizen, kantoren, vve ( vereniging van eigenaren) en fabrieken.
En voornamelijk met ketels boven de 130 kW.
Voornamelijk inspecties volgens PI en in de rustige perioden ook onderhoud volgens PO.