abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46024333
Om eens te zien hoe de kosten berekend worden en hoe het systeem werkt van radiatormeters zie deze site bijvoorbeeld:
http://www.zwaans-concept.nl/siteBewoners/faq/home.htm
pi_46025133
Okay je hebt je er beter in verdiept dan ik zie ik
Ik werk in grote ketelhuizen. Maar de bemetering wordt hier vaak wel eerlijk gedaan dmv bemetering per woning dmv flow, delta T, en word door ons op afstand uitgelezen.
Er wordt bij ons in de woningbouw (bijna)nergens nachtverlaging toegepast omdat veel mensen sávonds werken en s'nachts thuiskomen en weet ik wat al niet meer.
Bovendien de energiewinst voor het afkoelen en opstoken is niet noemenswaardig blijkt ook uit mijn eigen waarnemingen.
pi_46025464
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:54 schreef Wojworshebn het volgende:
Okay je hebt je er beter in verdiept dan ik zie ik
Ik werk in grote ketelhuizen. Maar de bemetering wordt hier vaak wel eerlijk gedaan dmv bemetering per woning dmv flow, delta T, en word door ons op afstand uitgelezen.
Er wordt bij ons in de woningbouw (bijna)nergens nachtverlaging toegepast omdat veel mensen sávonds werken en s'nachts thuiskomen en weet ik wat al niet meer.
Bovendien de energiewinst voor het afkoelen en opstoken is niet noemenswaardig blijkt ook uit mijn eigen waarnemingen.
De energiewinst is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de leeftijd van een gebouw.
Zelf woon ik in een nieuwbouwwoning en verbruikt ongeveer 900 m3 per jaar, een vriend woont in een vrijwel gelijke woning alleen is deze uit de jaren 60 en zijn energieverbruik is 3500 m3 en dat met een HR ketel, zonder HR ketel verstookte hij bijna 5000 m3
Ik werk ook voornamelijk in grote ketelhuizen.
Voornamelijk in scholen, ziekenhuizen, kantoren, vve ( vereniging van eigenaren) en fabrieken.
En voornamelijk met ketels boven de 130 kW.
Voornamelijk inspecties volgens PI en in de rustige perioden ook onderhoud volgens PO.
pi_46025592
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:01 schreef klipper het volgende:

[..]

IIk werk ook voornamelijk in grote ketelhuizen.
Voornamelijk in scholen, ziekenhuizen, kantoren, vve ( vereniging van eigenaren) en fabrieken.
En voornamelijk met ketels boven de 130 kW.
Voornamelijk inspecties volgens PI en in de rustige perioden ook onderhoud volgens PO.
Dat deed ik ook, kutwerk he?
pi_46025686
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:05 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Dat deed ik ook, kutwerk he?
Jij deed alleen onderhoud?

Ik doe voornamelijk inspecties, ofwel ik kom meestal pas nadat de PO-er geweest is.
En dat is gelukkig geen kutwerk.
Particulieren is pas erg, denken allemaal dat ze nummer 1 zijn.
Gelukkig hebben wij geen particulieren, en weinig storingen.
pi_46026061
Nee garpje. Het is geen kutwerk als je drvan houdt. Ik mag ook PI's doen. Maar ben niet verder gegaan met EBI. Ik vind het werk te kneuterig. Bovendien valt de hele regelgeving weer eens in duigen. Hoop dat er nu eens iets echt fatsoenlijks komt.
Doe nog steeds een stukje service en steeds meer regeltechniek en W-projecten. Ook ga ik naar de grote koelmachines waar ik de laatste vrij veel mee bezig ben geweest.
pi_46026303
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:08 schreef klipper het volgende:

[..]

Jij deed alleen onderhoud?

Ik doe voornamelijk inspecties, ofwel ik kom meestal pas nadat de PO-er geweest is.
En dat is gelukkig geen kutwerk.
Particulieren is pas erg, denken allemaal dat ze nummer 1 zijn.
Gelukkig hebben wij geen particulieren, en weinig storingen.
Als je dat maar goed weet! Particulieren gaan voor alles.
pi_46026308
Ik ga wel starten met de EBI opleiding, maar gewoon omdat ik dat zelf wilt.
Zoals het er nu naar uit ziet, blijft de EBI- verplicht, evenals ieder jaar de PO, alleen gaat de PI naar eens in de 4 jaar.
Zelf doe ik voornamelijk storingen, PI werkzaamheden, opnames en adviezen.
Het laatste in de breedste zin van het woord.
Koeling bemoei ik me niet mee, maar dat gewoon omdat ik het zelf niet wilt.
Verwarming, bevochtiging, gbs en lbk`s vind ik meer dan genoeg.
pi_46026500
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:23 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Als je dat maar goed weet! Particulieren gaan voor alles.
Nou dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres
Bij mijn vorige werkgever hadden we wel particulieren, belt er sŕvonds om half twaalf een op dat hij geen warm water had en dus niet kon douchen.
Dus gevraagd of hij nog een opa heeft, hierop kreeg ik een bevestigend antwoord.
Aan hem uitgelegd dat hij dan zijn opa moest bellen om te vragen hoe ze het vroeger deden........ welterusten meneer.
pi_46057645
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Even ontluchten en dan de ketel bijvullen.
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_46058741
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:29 schreef oranjekoek het volgende:

[..]

Alleen kan de TS niet bij de ketel komen, als je het gehele topic gelezen had dan wist je dat ze in een flatgebouw woont.
Dus het bijvullen zal voor haar hoogstwaarschijnlijk minder uithalen.
Grote kans dat er een pneumatex in het ketelhuis staat.
Werking pneumatex:
Ze houden de druk constant, ongeacht de bedrijfstoestand. Een bijkomend voordeel is dat de volledige vatinhoud wordt benut voor wateropname (100% nuttig volume).
Zie tevens http://wwwalt.pneumatex.com/v2003/pdf/Compresso-NL.pdf
pi_46066475
ik heb het ook

maar ben het al gewoon, ik slaap gewoon door
Werewolf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')