Mooi toch?quote:Op maandag 5 februari 2007 13:23 schreef Corelli het volgende:
tot nu toe is het slechts minder geworden.
quote:Op maandag 5 februari 2007 13:33 schreef hierissiedan het volgende:
staal zet bij warmte uit. Beton zet niet uit en blijft op zijn plaats. Het tikken wat je hoort is de leiding die aan het uitzetten is maar het niet kan... Is weinig tegen te doen
->quote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef online het volgende:
Check even of de leidingen tegen hout liggen. (vooral tussen de verdiepingen/balklaag)
Meestal komt dit geluid hiervan.
quote:Op maandag 5 februari 2007 13:33 schreef hierissiedan het volgende:
staal zet bij warmte uit. Beton zet niet uit en blijft op zijn plaats. Het tikken wat je hoort is de leiding die aan het uitzetten is maar het niet kan... Is weinig tegen te doen
weet ik nietquote:Op maandag 5 februari 2007 13:54 schreef online het volgende:
Van welk merk is de ketel?
Ben zelf 5 jaar cv-monteur geweest, beton nooit geen problemen gehad, hout echter wel.quote:
ok. snap hetquote:Op maandag 5 februari 2007 13:57 schreef online het volgende:
[..]
Ben zelf 5 jaar cv-monteur geweest, beton nooit geen problemen gehad, hout echter wel.
Geluid is dan ook niet het uitzetten zelf, maar het materiaal waar het langs schuurt tijdens het uitzetten.
Hoogstwaarschijnlijk is de installatie aangesloten op een weersafhankelijk systeem, en gaat deze s`nachts in een nachtverlaging, het vroege opstoken word echter bepaald door de regeling welke op een gewenst tijdstip een gewenste temperatuur wilt hebben, vandaar dat deze eerder begint met opstoken.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:51 schreef Wojworshebn het volgende:
Zoek de oorzaak van het tikken.
of
Laat de WBV de regeling voor het centrale ketelhuis verstellen. Nu gaat de regeling om 5 uur opstoken.
Dit heeft toch nauwlijks zin dus laat ze die verwarming s'nachts ook maar doorjoekelen. Het tikken blijft maar dan veel meer verdeelt over de dag
![]()
Dan moet je wel weten hoe de berekening tot stand komt.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:20 schreef Wojworshebn het volgende:
Meestal worden de bewoners afgerekend op hun eigen verbruik. Doormiddel van die dingen op de verwarming of doormiddel van individuele bemetering.
Het totale verbruik delen zou al helemaal niet eerlijk zijn. Vind ik.
Hier in de buurt zet ik overal de nachtverlaging af, veel mensen zijn om de meest uiteenlopende redenen s'nachts meer actief dan overdag schijnbaar![]()
De energiewinst is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de leeftijd van een gebouw.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:54 schreef Wojworshebn het volgende:
Okay je hebt je er beter in verdiept dan ik zie ik![]()
Ik werk in grote ketelhuizen. Maar de bemetering wordt hier vaak wel eerlijk gedaan dmv bemetering per woning dmv flow, delta T, en word door ons op afstand uitgelezen.
Er wordt bij ons in de woningbouw (bijna)nergens nachtverlaging toegepast omdat veel mensen sávonds werken en s'nachts thuiskomen en weet ik wat al niet meer.
Bovendien de energiewinst voor het afkoelen en opstoken is niet noemenswaardig blijkt ook uit mijn eigen waarnemingen.
Dat deed ik ook, kutwerk he?quote:Op maandag 5 februari 2007 23:01 schreef klipper het volgende:
[..]
IIk werk ook voornamelijk in grote ketelhuizen.
Voornamelijk in scholen, ziekenhuizen, kantoren, vve ( vereniging van eigenaren) en fabrieken.
En voornamelijk met ketels boven de 130 kW.
Voornamelijk inspecties volgens PI en in de rustige perioden ook onderhoud volgens PO.
Jij deed alleen onderhoud?quote:
Als je dat maar goed weet! Particulieren gaan voor alles.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:08 schreef klipper het volgende:
[..]
Jij deed alleen onderhoud?
Ik doe voornamelijk inspecties, ofwel ik kom meestal pas nadat de PO-er geweest is.![]()
En dat is gelukkig geen kutwerk.
Particulieren is pas erg, denken allemaal dat ze nummer 1 zijn.
Gelukkig hebben wij geen particulieren, en weinig storingen.
Nou dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adresquote:Op maandag 5 februari 2007 23:23 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Als je dat maar goed weet! Particulieren gaan voor alles.![]()
quote:Op maandag 5 februari 2007 13:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Even ontluchten en dan de ketel bijvullen.
Alleen kan de TS niet bij de ketel komen, als je het gehele topic gelezen had dan wist je dat ze in een flatgebouw woont.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |