Tel jij in je hoofd mee, of gebruik je een kookwekker als er iets in de over staat? Niks mis met hulpmiddelen.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:10 schreef LENUS het volgende:
OMG, je kan toch wel een fatsoenlijke steak bakken? Kwestie van oefenen en goed opletten.
Omdat ik hier mijn enthousiasme wil delen over dit ding, wat toch echt een kookhulpmiddel is. Dat andere gaat over de woordkeuze.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:34 schreef Deetch het volgende:
Waarom trouwens twee topics?
Ik ook.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:46 schreef Sjeen het volgende:
Persoonlijk zou ik het niet gebruiken... mij teveel werk. Biefstuk bakken doe ik op gevoel.
Lees de revieuw dan weetje wat dat apparaatje doetquote:Op maandag 5 februari 2007 12:09 schreef vats het volgende:
Wat doet dit ding?
wat een onzin ding, bak ze zelf wel perfect rose op gevoel! En dan gebruik ik niet dat vlees wat er in de pan ligt op de foto want dat is geen biefstuk, dat is een zwaar mishandeld stukje vlees om het malser te krijgen omdat er teringzooi verkocht is aan degene die deze foto gemaakt heeft!quote:Op maandag 5 februari 2007 18:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Lees de revieuw dan weetje wat dat apparaatje doet![]()
Denk dat het voor mensen die nietzo goed zijn in het bakken van een biefstukje een prima hulpmiddel is.
Niet iedereen is tenslotte een keuken prins/prinses.
Leuk stukje trouwens gr8w8![]()
idd, dat zijn baklappenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:57 schreef vats het volgende:
[..]
wat een onzin ding, bak ze zelf wel perfect rose op gevoel! En dan gebruik ik niet dat vlees wat er in de pan ligt op de foto want dat is geen biefstuk, dat is een zwaar mishandeld stukje vlees om het malser te krijgen omdat er teringzooi verkocht is aan degene die deze foto gemaakt heeft!
En hoe zit het met in de oven? Ik doe 'm altijd zonder vet in een grillpan, minuutje aan beide zijden en dan 3-4 minuten per zijde in de oven. Komt er altijd heel smakelijk uit maar kan dat nog beter?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Biefstuk bakken, heel kort
1) Koop goede biefstuk
2) Haal ze een uur voor het bakken uit de koeling, zodat ze op kamertemp komen
3) Doe voldoende vet in de pan, en breng dit op temperatuur, redelijk heet, maar niet te.
4) Zout de biefstuk niet, slechts peper uit de molen erop voor het bakken
5) Voel de biefstuk tijdens het bakken met je vinger, is de biefstuk bruin en voelt ie als je wang (prik met je vinger) dan is ie rood, voelt ie als je bovenlip medium/rood, voelt ie als het puntje van je kin, dan is ie medium, en als ie als het puntje van je neus voelt is ie doorbakken.
Als je geld uitgeeft in de Keuken, koop een goede gietijzeren koekenpan, paar goede messen en vooral, koop goede ingredienten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |