abonnement Unibet Coolblue
pi_45999505
Hoi,

In mijn douchekabine zit het doucheputje verstopt.
Nu heb ik al geprobeerd met van dat agressieve oplosmiddel het zaakje los te krijgen; echter niet met onverdeeld succes, het water loopt nog steeds ERG langzaam weg.

Heeft iemand nog ideeen om de afvoer weer vrij te krijgen?
Ik kan verder niet zien waar de afvoer heen loopt, en om nou de hele kabine uit te bouwen, daar voel ik niet zo veel voor..


iemand handige suggesties?


alvast bedankt!

SP
pi_45999577
Een gootsteen-ontstopveer? Bij de gamma? Of anders een kunstje met soda? Zoek anders even op afvoer verstopt!
pi_45999588
Heb je die gootsteen ontstopper wel lang genoeg laten inwerken (half uurtje).

Water helemaal weg laten lopen en dan zo'n hele fles crofty erin mikken. Na minimaal een half uur een keterl loeiend heet water erover en dan zou het probleem opgelost moetene zijn.
Zo niet dan zit de verstopping veel dieper in de pijpen en zul je toch een ontsoppingsbedrijf moeten bellen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_45999641
Toevallig! Heb net mijn douche ontstopt. Ook geen succes met chemische middelen, maar de ouderwetse manier werkt!




Ben nochtans een fel voorstander van chemische middelen
pi_45999663
Kokend water wil soms ook best wel werken. =)
Water koken op je fornuis en dan de inhoud in het putje gieten.
Kijk wel uit voor brandwonden met kokend water.
pi_46000149
Doorspoelen met heet water, met daarin opgelost huishoud soda. Beslist geen Caustic Soda gebruiken. Pas als je alles hebt geprobeerd probeer je een chemische ontstopper. Die doen vaak meer kwaad dan goed, en onstoppingsbedrijven vinden het ook niet echt leuk als je al met chemische rotzooi bezig bent geweest.

Vaak onstaan zulke problemen doordat er een slechte beluchting is van het rioolstelsel.

Is het iets dat steeds erger is geworden, of is het altijd geweest?
pi_46000183
Toen we het huis kochten liep het inderdaad al niet snel weg.. Echter is het de laatste weken wel erger geworden.. het loopt wel weg maar erg langzaam...
pi_46000201
Die chemische zut kan heel je PVC-afvoer verneuken, het vreet erin ofzo en je afvoer gaat er daardoor heel gek uitzien.
pi_46000207
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:10 schreef snelle_pipo het volgende:
Toen we het huis kochten liep het inderdaad al niet snel weg.. Echter is het de laatste weken wel erger geworden.. het loopt wel weg maar erg langzaam...
Kun je de afvoeren volgen, en kun je ontdekken of er ergens een beluchter of een ontluchter is geplaatst? Heb je ook regelmatig last van eenr iool lucht in huis na bijvoorbeeld het draaien van de wasmachine of het gebruik van de wasbak of het doorspoelen van het toilet?
pi_46000244
nee, alleen de afvoer van de douche is slecht.. ik kan de afvoer niet zien.. Zit in de vloer .
  maandag 5 februari 2007 @ 10:15:38 #11
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46000287
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:48 schreef Doderok het volgende:
Toevallig! Heb net mijn douche ontstopt. Ook geen succes met chemische middelen, maar de ouderwetse manier werkt!

[afbeelding]


Ben nochtans een fel voorstander van chemische middelen
Heb ook zonder veel succes veel dure chemische rotzooi geprobeerd met verstopte doucheputjes. Met dat ouderwetse ding is geen verstopte afvoer veilig voor mij
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46000413
Ik ga vanavond wel eens aan de slag the ol' fashion way.. mocht dat niet lukken dan soda en kokend water..
pi_46000754
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:11 schreef veldmuis het volgende:
Die chemische zut kan heel je PVC-afvoer verneuken, het vreet erin ofzo en je afvoer gaat er daardoor heel gek uitzien.
Wat hij zegt.

Gewoon lekker met de plopper aan de slag en daarna goed doorspoelen met kokend water en soda.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46036190
ploemper en soda werkte inderdaad perfect!!!


Beter dan die chemische rotzooi... Voortaan gebruiken we dus maar weer de good ol' plunger.

Thanks 4 the Tips~!
pi_46037676
Er zijn natuurlijk vele soorten ontstoppers, maar inderdaad die oude vertrouwde plopper is zo slecht nog niet.


Deze moet je gewoon niet gebruiken, buiten het feit dat het rotzooi is, is het vaak ook nog weggegooid geld.


Voor moeilijke verstoppingen kun je er natuurlijk ook 1 huren, bijvoorbeeld deze:


Pas geleden zag ik deze trouwens in de bouwmarkt, weet echter niet of deze goed werkt.
Maar misschien zijn er fokkers die er wel ervaring mee hebben.


Ook zijn er de zogenaamde veren ontstoppers, maar bij een leidingwerk met veel bochten wil het nogal eens moeilijk gaan, zeker bij dunne afvoerleidingen.
pi_46044924
ik heb wel gewoon costic soda gebruikt. niks anders hielp. Flink wat kokend water gebruikt. Heet kraanwater is niet heet genoeg en is samen met costic soda einde oefening voor je afvoer. Het word dan een dikke klont van "steen".
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_46049432
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:57 schreef Gompy58 het volgende:
ik heb wel gewoon costic soda gebruikt. niks anders hielp. Flink wat kokend water gebruikt. Heet kraanwater is niet heet genoeg en is samen met costic soda einde oefening voor je afvoer. Het word dan een dikke klont van "steen".
Bij een verstopping veroorzaakt door haren die zich ergens rond gewikkeld hebben kan het wel helpen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:28:34 #18
167723 sanni
Acima de seu
pi_46083790
Los van de aangedragen oplossingen is mischien handig om dan de volgende keer
niet alles door die gootsteen te spoelen zoals zovelen doen.

Dus ben je die pan met rijst resten aan het schoonmaken, gewoon even met een dik
stuk papier/krant de boel erin gooien en in de vuilnisbak, en daarna pas de boel in
de wasbak/gootsteen schoonmaken.
pi_46419002
HG 2 componenten ontstopper!
Met niet goed geld terug garantie
Dit product hebben wij laatst ook gebruikt bij een verstopping, alles al geprobeerd, als laatste dit product. Echt een aanrader!!

Linkje!
http://www.hginternational.com/nl/
Kies dan voor:
Keuken
Afvoerleidingen - Put
Hardnekkige verstoppingen
  zondag 18 februari 2007 @ 11:09:39 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46419590
En zorgt dat HG spul niet voor net zulke verstoppingen als met bijvoorbeeld Crofty kan gebeuren?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46419702
Dat hadden wij hier ook een tijdje terug. Dat ouderwetse ding hielp er niet tegen en dat chemische spul ook niet. We hebben toen iemand laten komen met zo'n apparaat als hier boven staat en toen was het binnen twee tellen geregeld. Er kwam een haarbal uit met een diameter van zo'n 15 centimer
pi_46419724
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:28 schreef sanni het volgende:
Los van de aangedragen oplossingen is mischien handig om dan de volgende keer
niet alles door die gootsteen te spoelen zoals zovelen doen.

Dus ben je die pan met rijst resten aan het schoonmaken, gewoon even met een dik
stuk papier/krant de boel erin gooien en in de vuilnisbak, en daarna pas de boel in
de wasbak/gootsteen schoonmaken.
Het gaat over de douche he.
pi_46419861
Chemische ontstoppers doen meer kwaad dan goed. Ze hebben de neiging om niet de verstopping op te lossen maar de pijp eromheen. Zoals je al hebt gedaan: de ouderwetsche plopper werkt het beste, of anders een loodgietersveer.

Ik kreeg deze tip van meerde mensen, zowel loodgieter als een intsallateur: Om te voorkomen dat je afvoer verstopt: Eens per maand een kopje soda (gewone goedkope kristalsoda) en een ketel kokend water in je afvoeren. 't is nog minder belastend voor het millieu ook.
pi_46442504
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:09 schreef Martijn_77 het volgende:
En zorgt dat HG spul niet voor net zulke verstoppingen als met bijvoorbeeld Crofty kan gebeuren?
Nopes het werkt echt fantastisch en is superveilig, en tast je afvoer niet aan!
pi_46442628
Kijk eerst even of er geen kluwen haar in zit, je ziet het bijna niet , maar als je 1 haar vastpakt en hem eruit trekt, komt er vaak een hele bos mee en is je probleen opgelost........ Succes!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')