Flauwvallenquote:Op zondag 4 februari 2007 22:36 schreef yvonne het volgende:
Wat ga je nu eik doen als je kat je eens echt krabt?
Zijn het je katten wel ?quote:Op zondag 4 februari 2007 22:35 schreef Saarah het volgende:
Oké oké, misschien zou naar de dokter gaan wel overdreven zijn.
Maar wist ik veel, ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen en het even vragen, toch?![]()
de Monuta stichting vast bellenquote:
Yep het zijn mijn katten. En één van hen bijt & krabt geregeld, maar mja, ik vond het er eerlijk gezegd een beetje "eng" uitzien.quote:
Jij hebt ook de foto's niet bekeken hè?quote:Op zondag 4 februari 2007 22:37 schreef djenneke het volgende:
Volgens het RIVM:
Bent u gebeten?
Raadpleeg uw huisarts als u bent gekrabd of gebeten, met name als de wond diep is. Ook bij bijtwonden door exotische dieren (bijvoorbeeld apen of slangen) dient u contact op te nemen met uw huisarts.
Wat te doen bij bijt- en krabwonden
Was krab- en bijtwonden eerst zelf met water en zeep en desinfecteer ze met betadine of alcoholoplossing (70%).
Diepe wonden laat u beoordelen en verzorgen door uw huisarts of op de spoedeisende hulp. Omdat bij bijtwonden regelmatig wondinfecties optreden, worden uit voorzorg vaak antibiotica voorgeschreven.
Neem contact op met uw huisarts als bijt- of krabwonden niet goed genezen of als zij gepaard gaan met koorts of andere klachten.
Mogelijke problemen bij bijt- of krabwonden:
* Tetanus:
Neem na een verwonding door een dier contact op met uw huisarts als u niet gevaccineerd bent tegen tetanus (DTP) of als uw laatste tetanusvaccinatie meer dan 10 jaar geleden is geweest.
* Hondsdolheid (rabiës):
Bijtende honden (maar ook katten) kunnen hondsdolheid (rabiës) overbrengen. Dit komt in Nederland niet meer voor, maar in veel andere landen nog wel. Neem bij een bijtwond door een hond, kat of ander dier in het buitenland zo spoedig mogelijk contact op met een arts ter plaatse.
Daarnaast moet je het sowieso wel een beetje in de gaten houden, omdat je er ook kattenkrabziekte van kan oplopen, zoals eerder gemeld.
jawelquote:Op zondag 4 februari 2007 22:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij hebt ook de foto's niet bekeken hè?
Welnee! Wij zijn resistent.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:54 schreef djenneke het volgende:
[..]
jawel
Persoonlijk ben ik al zo vaak gekrabd door mijn katten, en een keer zelfs heel diep gebeten (mijn kat zag mijn vinger aan voor een stukje kip). Niet naar de dokter geweest, en ik leef nog steeds...
Maar dat wil niet zeggen dat het niet alsnog een keer mis kan gaan![]()
definieer wijquote:
Wij, mensen met een goed geheugen!quote:Op zondag 4 februari 2007 23:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
definieer wij
blonde mensen?
leeuwen met ascendant tweelingen?
vrouwen?
rokende mensen?
combi van bovenstaande?
![]()
quote:(Waarschuwing : de foto's zijn niet super schokkend ofzo, maar echt leuk om te zien zijn ze ook niet.)
ja had ook zoiets verwacht, niet.... dit....quote:Op zondag 4 februari 2007 22:32 schreef Mirage het volgende:
![]()
![]()
Ik dacht dat je op zijn minst vanaf je elleboogholte tot aan je pols openlag (tot bloedens toe)
![]()
![]()
Kattekrabziekte komt niet veel voor en is daarbij helemaal niet zo ernstig, pas als je afweersysteem heel erg zwak is kan het een risiko vormen, maar dan loop je toch al veel risiko op vele vlakken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |