abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 22:36:26 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45991524
Wat ga je nu eik doen als je kat je eens echt krabt?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_45991601
Volgens het RIVM:

Bent u gebeten?

Raadpleeg uw huisarts als u bent gekrabd of gebeten, met name als de wond diep is. Ook bij bijtwonden door exotische dieren (bijvoorbeeld apen of slangen) dient u contact op te nemen met uw huisarts.

Wat te doen bij bijt- en krabwonden
Was krab- en bijtwonden eerst zelf met water en zeep en desinfecteer ze met betadine of alcoholoplossing (70%).
Diepe wonden laat u beoordelen en verzorgen door uw huisarts of op de spoedeisende hulp. Omdat bij bijtwonden regelmatig wondinfecties optreden, worden uit voorzorg vaak antibiotica voorgeschreven.
Neem contact op met uw huisarts als bijt- of krabwonden niet goed genezen of als zij gepaard gaan met koorts of andere klachten.

Mogelijke problemen bij bijt- of krabwonden:

* Tetanus:
Neem na een verwonding door een dier contact op met uw huisarts als u niet gevaccineerd bent tegen tetanus (DTP) of als uw laatste tetanusvaccinatie meer dan 10 jaar geleden is geweest.
* Hondsdolheid (rabiës):
Bijtende honden (maar ook katten) kunnen hondsdolheid (rabiës) overbrengen. Dit komt in Nederland niet meer voor, maar in veel andere landen nog wel. Neem bij een bijtwond door een hond, kat of ander dier in het buitenland zo spoedig mogelijk contact op met een arts ter plaatse.

Daarnaast moet je het sowieso wel een beetje in de gaten houden, omdat je er ook kattenkrabziekte van kan oplopen, zoals eerder gemeld.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_45991624
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:36 schreef yvonne het volgende:
Wat ga je nu eik doen als je kat je eens echt krabt?
Flauwvallen
pi_45991649
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:35 schreef Saarah het volgende:
Oké oké, misschien zou naar de dokter gaan wel overdreven zijn.
Maar wist ik veel, ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen en het even vragen, toch?
Zijn het je katten wel ?
Ik kan mij , met alle respect, niet voorstellen dat je je hier zorgen om maakt.

Ik zit standaard onder dit soort krassen, en erger .
Een rellende pup, een speelse kater en een wat oudere hon ddie mijn wonden komt likken als ik bloed.

En wat te denken van de boemerangs en ballen die uit de prikkelbosjes gehaald moeten worden..

sorry,... ik probeer je echt niet lullig te laten voelen,
maar ik vind dit toch wel een erg gepiep
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45991690
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:38 schreef DvDongeren het volgende:

[..]

Flauwvallen
de Monuta stichting vast bellen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45991767
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:38 schreef Mirage het volgende:

[..]

Zijn het je katten wel ?
Yep het zijn mijn katten. En één van hen bijt & krabt geregeld, maar mja, ik vond het er eerlijk gezegd een beetje "eng" uitzien.
Aan de reacties te zien is het een schande dat ik dat vond maar goed.
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 22:52:10 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45992229
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:37 schreef djenneke het volgende:
Volgens het RIVM:

Bent u gebeten?

Raadpleeg uw huisarts als u bent gekrabd of gebeten, met name als de wond diep is. Ook bij bijtwonden door exotische dieren (bijvoorbeeld apen of slangen) dient u contact op te nemen met uw huisarts.

Wat te doen bij bijt- en krabwonden
Was krab- en bijtwonden eerst zelf met water en zeep en desinfecteer ze met betadine of alcoholoplossing (70%).
Diepe wonden laat u beoordelen en verzorgen door uw huisarts of op de spoedeisende hulp. Omdat bij bijtwonden regelmatig wondinfecties optreden, worden uit voorzorg vaak antibiotica voorgeschreven.
Neem contact op met uw huisarts als bijt- of krabwonden niet goed genezen of als zij gepaard gaan met koorts of andere klachten.

Mogelijke problemen bij bijt- of krabwonden:

* Tetanus:
Neem na een verwonding door een dier contact op met uw huisarts als u niet gevaccineerd bent tegen tetanus (DTP) of als uw laatste tetanusvaccinatie meer dan 10 jaar geleden is geweest.
* Hondsdolheid (rabiës):
Bijtende honden (maar ook katten) kunnen hondsdolheid (rabiës) overbrengen. Dit komt in Nederland niet meer voor, maar in veel andere landen nog wel. Neem bij een bijtwond door een hond, kat of ander dier in het buitenland zo spoedig mogelijk contact op met een arts ter plaatse.

Daarnaast moet je het sowieso wel een beetje in de gaten houden, omdat je er ook kattenkrabziekte van kan oplopen, zoals eerder gemeld.
Jij hebt ook de foto's niet bekeken hè?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_45992292
Daar is nog maar één oplossing voor: amputeren.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_45992320
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jij hebt ook de foto's niet bekeken hè?
jawel

Persoonlijk ben ik al zo vaak gekrabd door mijn katten, en een keer zelfs heel diep gebeten (mijn kat zag mijn vinger aan voor een stukje kip ). Niet naar de dokter geweest, en ik leef nog steeds...

Maar dat wil niet zeggen dat het niet alsnog een keer mis kan gaan
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 22:55:12 #35
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45992359
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:54 schreef djenneke het volgende:

[..]

jawel

Persoonlijk ben ik al zo vaak gekrabd door mijn katten, en een keer zelfs heel diep gebeten (mijn kat zag mijn vinger aan voor een stukje kip ). Niet naar de dokter geweest, en ik leef nog steeds...

Maar dat wil niet zeggen dat het niet alsnog een keer mis kan gaan
Welnee! Wij zijn resistent.

pi_45993025
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

Welnee! Wij zijn resistent.
definieer wij

blonde mensen?
leeuwen met ascendant tweelingen?
vrouwen?
rokende mensen?
combi van bovenstaande?

Admin zondag 4 februari 2007 @ 23:24:20 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45993571
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

definieer wij

blonde mensen?
leeuwen met ascendant tweelingen?
vrouwen?
rokende mensen?
combi van bovenstaande?

Wij, mensen met een goed geheugen!

Of kattenmensjes, mag ook

pi_45993910
quote:
(Waarschuwing : de foto's zijn niet super schokkend ofzo, maar echt leuk om te zien zijn ze ook niet.)
pi_45999359
Dat valt reuze mee hoor. Mijn moeder had ooit onze kat tommy op schoot en die schrok ergens van met als gevolg zo'n diepe krabbel dat het bijna gehecht moest worden.

Nu heeft ze nog steeds een flink litteken van ongeveer 20 cm.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_46002862
Mijn handen zitten ook dagelijks onder dit soort krassen. Het leuke is dat wanneer de korstjes weg zijn er van die leuke witte strepen over blijven.
Daar zitten mijn handen en armen nu dus vol mee.
Ik ben bang dat ik tot de zomer moet wachten (zodat dat nieuwe vel een beetje bruin kleurt door de zon) voordat je ze niet meer ziet!
Forza Juve!
  maandag 5 februari 2007 @ 12:54:36 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_46004071
Mijn nachtrust, wat doe je

Maar even serieus: katten krabben nou eenmaal. Die van mij doet het dagelijks.
TS, hoe lang heb je eigenlijk al katten?
disclaimer
pi_46005694
pi_46006040
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:32 schreef Mirage het volgende:

Ik dacht dat je op zijn minst vanaf je elleboogholte tot aan je pols openlag (tot bloedens toe)

ja had ook zoiets verwacht, niet.... dit....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 5 februari 2007 @ 14:04:00 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_46006063
Ik heb dat soort krassen trouwens al als ik mezelf krab bij jeuk
disclaimer
pi_46006233
Mijn nichtje van 10 heeft afgelopen zaterdag met de kat gespeeld en daar kwam meer bloed bij te kijk
Heel dr armen en handen lagen open nadat ze klaar was met spelen met de kat..
En zij lachtte er om.. en toen ik vroeg hoe het kwam zei ze dat ze zich een paar keer gestoten had aan de tafel omdat ze bang was dat ik boos zou worden op de kat
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_46007088
En TS, ben je al dood? Of begint het al een beetje te rotten?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 5 februari 2007 @ 14:38:10 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46007119
Ik werd eens flink gebeten toen onze kat z'n staart tussen de deur had. De beet ging vrij diep en ik had een tetanusinjectie mee, maar het viel wel mee volgens hem.
Niet meer actief op Fok!
pi_46007136
Dat wordt euthaniseren!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46007144
De TS dus, niet de kat!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46007469
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:28 schreef gohan16 het volgende:

[..]

oja?
Kattekrabziekte komt niet veel voor en is daarbij helemaal niet zo ernstig, pas als je afweersysteem heel erg zwak is kan het een risiko vormen, maar dan loop je toch al veel risiko op vele vlakken.

Ts, met een beetje geluk overleef je dit wel
De kat is er amper doorheen gegaan, heeft dus niet vol uitgehaalt, weleens meegemaakt dat een kat me omklemde en begon te schoppen, hele voren in mijn arm(ja ik zie er superschattig uit als ik dan een keer bruin wordt ), dit soort krassen zoals je hier laat zien zijn eigenlijk doodnormaal hier, keertje met de kat spelen en je hebt er al weer wat te pakken, met trash spelen en je hebt ze nog erger(met die rotklauwen van hem die hij zo goed gebruikt, naalden zijn het!).

Het dik worden komt gewoon van de druk die erop heeft gestaan, als je al echt wonden hebt gewoon schoonmaken en in de gaten houden of het niet naar rood of warm wordt, maar de kans daarop schat ik extreem laag in, als het in dit geval gebeurt zou ik zeker naar de dokter gaan om je weerstand eens te laten bekijken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')