Volgens mij niet, nee.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:20 schreef Ole het volgende:
Heb je ook geen jenever in huis? ontsmet ook. Of anders soda?
Nej joh!quote:Op zondag 4 februari 2007 22:24 schreef Saarah het volgende:
[..]
Volgens mij niet, nee.
Hmm oké, dan is het dus niet nodig om naar de dokter te gaan morgen.
Haha, ik was wel even bezorgd omdat m'n onderarm en m'n hand onder de schrammen zitten nu, het ziet er echt niet uit.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:23 schreef GlazenKaak het volgende:
Ahh stelt niks voor joh
Als je echt bezorgd bent moet je naar de dokter gaan maar ik denk dat hij je gewoon weer wegstuurt.
Met zeep? Ik heb er gewoon wat water over de kraan over laten stromen, want ik dacht dat zeep juist niet goed zou zijn?quote:Op zondag 4 februari 2007 22:25 schreef Rob1987 het volgende:
Gewoon goed wassen met water en zeep. In de gaten houden of je lymfeklieren niet gaan opzetten. Dat gebeurde namelijk bij mij ook na een fikse krab, resultaat: de kattenkrabziekte. Hou het dus even in de gaten zou ik zeggen:)
oja?quote:Op zondag 4 februari 2007 22:25 schreef yvonne het volgende:
De huisarts rolt lachend van de stoel als je hiermee naar hem toe gaat
Ja, 2 op de 100000 mensen per jaar die dit krijgen betekent niet dat de huisarts bij elke krab van een kat de alarmbellen rinkelt.quote:
Jij hebt de foto's niet bekeken uit de OP hčquote:Op zondag 4 februari 2007 22:30 schreef gohan16 het volgende:
dus vooralsnog niets aan de hand. De kans op bovenstaande is erg klein en anders is er niet veel te doen dan afwachten. Evt draineren van wond indien het erg word, maar dat zal bij een gezond persoon niet gebeuren (zou kunnen, maar statistieken bevelen ons om het te zeggen)
Welke wondquote:Op zondag 4 februari 2007 22:30 schreef gohan16 het volgende:
Evt draineren van wond indien het erg word,
nu welquote:Op zondag 4 februari 2007 22:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij hebt de foto's niet bekeken uit de OP hč
Flauwvallenquote:Op zondag 4 februari 2007 22:36 schreef yvonne het volgende:
Wat ga je nu eik doen als je kat je eens echt krabt?
Zijn het je katten wel ?quote:Op zondag 4 februari 2007 22:35 schreef Saarah het volgende:
Oké oké, misschien zou naar de dokter gaan wel overdreven zijn.
Maar wist ik veel, ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen en het even vragen, toch?![]()
de Monuta stichting vast bellenquote:
Yep het zijn mijn katten. En één van hen bijt & krabt geregeld, maar mja, ik vond het er eerlijk gezegd een beetje "eng" uitzien.quote:
Jij hebt ook de foto's niet bekeken hč?quote:Op zondag 4 februari 2007 22:37 schreef djenneke het volgende:
Volgens het RIVM:
Bent u gebeten?
Raadpleeg uw huisarts als u bent gekrabd of gebeten, met name als de wond diep is. Ook bij bijtwonden door exotische dieren (bijvoorbeeld apen of slangen) dient u contact op te nemen met uw huisarts.
Wat te doen bij bijt- en krabwonden
Was krab- en bijtwonden eerst zelf met water en zeep en desinfecteer ze met betadine of alcoholoplossing (70%).
Diepe wonden laat u beoordelen en verzorgen door uw huisarts of op de spoedeisende hulp. Omdat bij bijtwonden regelmatig wondinfecties optreden, worden uit voorzorg vaak antibiotica voorgeschreven.
Neem contact op met uw huisarts als bijt- of krabwonden niet goed genezen of als zij gepaard gaan met koorts of andere klachten.
Mogelijke problemen bij bijt- of krabwonden:
* Tetanus:
Neem na een verwonding door een dier contact op met uw huisarts als u niet gevaccineerd bent tegen tetanus (DTP) of als uw laatste tetanusvaccinatie meer dan 10 jaar geleden is geweest.
* Hondsdolheid (rabiës):
Bijtende honden (maar ook katten) kunnen hondsdolheid (rabiës) overbrengen. Dit komt in Nederland niet meer voor, maar in veel andere landen nog wel. Neem bij een bijtwond door een hond, kat of ander dier in het buitenland zo spoedig mogelijk contact op met een arts ter plaatse.
Daarnaast moet je het sowieso wel een beetje in de gaten houden, omdat je er ook kattenkrabziekte van kan oplopen, zoals eerder gemeld.
jawelquote:Op zondag 4 februari 2007 22:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij hebt ook de foto's niet bekeken hč?
Welnee! Wij zijn resistent.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:54 schreef djenneke het volgende:
[..]
jawel
Persoonlijk ben ik al zo vaak gekrabd door mijn katten, en een keer zelfs heel diep gebeten (mijn kat zag mijn vinger aan voor een stukje kip). Niet naar de dokter geweest, en ik leef nog steeds...
Maar dat wil niet zeggen dat het niet alsnog een keer mis kan gaan![]()
definieer wijquote:
Wij, mensen met een goed geheugen!quote:Op zondag 4 februari 2007 23:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
definieer wij
blonde mensen?
leeuwen met ascendant tweelingen?
vrouwen?
rokende mensen?
combi van bovenstaande?
![]()
quote:(Waarschuwing : de foto's zijn niet super schokkend ofzo, maar echt leuk om te zien zijn ze ook niet.)
ja had ook zoiets verwacht, niet.... dit....quote:Op zondag 4 februari 2007 22:32 schreef Mirage het volgende:
![]()
![]()
Ik dacht dat je op zijn minst vanaf je elleboogholte tot aan je pols openlag (tot bloedens toe)
![]()
![]()
Kattekrabziekte komt niet veel voor en is daarbij helemaal niet zo ernstig, pas als je afweersysteem heel erg zwak is kan het een risiko vormen, maar dan loop je toch al veel risiko op vele vlakken.quote:
Mijn broertje kreeg de ziekte omdat hij met pretnison behandeld werd en daardoor geen afweer systeem had, kreeg een joekel van een abses onder zijn oksels welke met drain leeg moesten worden gehouden. Stonk als de nete die pus en etter.. Als je kattenkrabziekte hebt merk je dat vanzelf wel heb ik begrepen.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Kattekrabziekte komt niet veel voor en is daarbij helemaal niet zo ernstig, pas als je afweersysteem heel erg zwak is kan het een risiko vormen, maar dan loop je toch al veel risiko op vele vlakken.
Ts, met een beetje geluk overleef je dit wel
De kat is er amper doorheen gegaan, heeft dus niet vol uitgehaalt, weleens meegemaakt dat een kat me omklemde en begon te schoppen, hele voren in mijn arm(ja ik zie er superschattig uit als ik dan een keer bruin wordt), dit soort krassen zoals je hier laat zien zijn eigenlijk doodnormaal hier, keertje met de kat spelen en je hebt er al weer wat te pakken, met trash spelen en je hebt ze nog erger(met die rotklauwen van hem die hij zo goed gebruikt, naalden zijn het!).
Het dik worden komt gewoon van de druk die erop heeft gestaan, als je al echt wonden hebt gewoon schoonmaken en in de gaten houden of het niet naar rood of warm wordt, maar de kans daarop schat ik extreem laag in, als het in dit geval gebeurt zou ik zeker naar de dokter gaan om je weerstand eens te laten bekijken.
Vissie? Of word het vleesch?quote:Op maandag 5 februari 2007 17:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, eten staat nu in de oven. Bedankt hč.
vast nietquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:17 schreef yvonne het volgende:
Leef je nog?!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:17 schreef yvonne het volgende:
Leef je nog?!
Vrees het ergstequote:Statistieken
Laatste bezoek: 1 dag, 16 uur geleden.
Aantal posts: 684 (gemiddeld 2 per dag)
pff gelukkig zeg, dat was door het oog van de naald he?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:06 schreef Saarah het volgende:
Haha, jullie zijn grappig, ik had niet verwacht zoveel reacties te hebben.
Ja ik leef nog hoor, dankjulliewel voor de bezorgdheid.
Uhu, inderdaad.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:13 schreef DarkElf het volgende:
[..]
pff gelukkig zeg, dat was door het oog van de naald he?
best wel gevaarlijk hoor, ik ben 2 maanden geleden gekrabt door 2 jonge kittens, een week later had ik ineens een gezwel in m'n lies op het been, het was toen ongeveer de grootte van een gummybal,.. nou goed, ik ben ziek geworden toen, heb de griep gehad en antibiotica, het ging weer weg, nou goed dacht ik, tot we toen een maand later weer bij de dokter stond met een gezwel ter grootte van een pool bal, die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo, daar zagen ze echter 2 opgezwollen klieren die nog niet aan het abcesseren waren, dus ze konden er niets aan doen, alleen maar verder antibiotica geven, 2 weken later geen resultaat, het was nog wat gezwollen maar dan in de breedte, inmiddels heb ik hier hevige pijnen aan en ik ga weer naar de dokter om te vermelden dat de antibiotica niet heeft gewerkt, hij maakt weer een afspraak in het ziekenhuis voor een echo, weer hetzelfde, maar nog niet geabcesseerd voor drainage.. daar ben ik dan doorverwezen naar een arts inwendige heelkunde, die man heeft mij goed geholpen, ik moest na het onderzoek gelijk terugkomen na het weekend, dus ja, doen we maar hé, ze gingen een punctie en biopsie nemen van het gezwel, na wat bloedtests en ct scan's te ondergaan nog geen resultaat. 2e opnamedag in het ziekenhuis, ze doen de biopsie en de punctie (stukje van de binnenkant van het gezwel en de wand), dit werd opgestuurd naar het labo met nog wat buisjes bloed.. 4e opname dag in het ziekenhuis, toen kreeg ik te horen dat ik moest geopereerd worden want het gezwel is eigenlijk een abces op 2 van mijn lymfeklieren.. nou ja, goed dan maar.. dag erna wakker geworden met vrijwel geen pijn, het gezwel werd ook weer opgestuurd naar het labo en 2 dagen later had ik resultaat, ik had kattenkrabziekte.. ik krijg 6 pilletjes voorgeschreven, elke dag 1 en dan ben ik er normaal van af.. maar ik zit nu wel met een snee in m'n been van 5 cm, en daaonder zit een grote holte, omdat daar het abces zat dat is volledig weggenomen.. zit nu dik 2 maanden thuis, 2x per dag komt er thuisverpleging om de wond te verzorgen.. ze steken er gaas + een hoop isobetadine, zodat het langs binnen uit kan dichtgroeien, naaien ze het dicht dan komt er een ontsteking in door het wondvocht dat niet wegkan.. dikke kut dus, genaaid door kattenkrabziekte..quote:Op maandag 5 februari 2007 14:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Kattekrabziekte komt niet veel voor en is daarbij helemaal niet zo ernstig, pas als je afweersysteem heel erg zwak is kan het een risiko vormen, maar dan loop je toch al veel risiko op vele vlakken.
Ja ,zo kan je je borderline ook verhullenquote:Op maandag 5 februari 2007 12:05 schreef Marty het volgende:
Mijn handen zitten ook dagelijks onder dit soort krassen. Het leuke is dat wanneer de korstjes weg zijn er van die leuke witte strepen over blijven.
Daar zitten mijn handen en armen nu dus vol mee.![]()
Ik ben bang dat ik tot de zomer moet wachten (zodat dat nieuwe vel een beetje bruin kleurt door de zon) voordat je ze niet meer ziet!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |