abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45990234
Hoi,
Ik ben net verschrikkelijk hard gekrabt door m'n kat. Mja, eigenlijk had ze zich gewoon rond mijn arm "geklemd". :|
Het is vooral op m'n onderarm, ook een paar op m'n hand. Op m'n onderarm zie je echt witte "strepen" staan, en je kan ze ook voelen (het zijn 'verdikkingen). Ze bloeden niet echt, maar op sommige plaatsen komt er een beetje bloed door (nuja, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen). Ze doen niet heel veel pijn meer, maar pikken nog wel.
Ik heb geprobeerd om snel een paar foto's te maken, maar die zijn niet heel goed gelukt.
Ik zet de foto's in een linkje hieronder. (Waarschuwing : de foto's zijn niet super schokkend ofzo, maar echt leuk om te zien zijn ze ook niet.)
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5

We hebben momenteel geen ontsmettingsmiddel in huis, dus kan ik ze ook niet ontsmetten. :s

Zou het nodig zijn hiermee naar de dokter te gaan? Ik wacht sowieso nog af tot morgen, maar wat denken jullie?
pi_45990669
Nee hoor.
Niks aan de hand. Een paar schrammen overleef je wel

Tip: Ga nooit meer op de kat zitten.
  Moderator / Miss SHO zondag 4 februari 2007 @ 22:20:06 #3
22592 crew  Ole
pi_45990714
duurt wel lang die foto's..
Heb je ook geen jenever in huis? ontsmet ook. Of anders soda?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_45990805
Echt zwaar gewond ben je nu ook weer niet. Kan waarschijnlijk geen kwaad
feest
pi_45990855
Ahh stelt niks voor joh
Als je echt bezorgd bent moet je naar de dokter gaan maar ik denk dat hij je gewoon weer wegstuurt.
pi_45990946
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:20 schreef Ole het volgende:
Heb je ook geen jenever in huis? ontsmet ook. Of anders soda?
Volgens mij niet, nee.
Hmm oké, dan is het dus niet nodig om naar de dokter te gaan morgen.
pi_45990970
Gewoon goed wassen met water en zeep. In de gaten houden of je lymfeklieren niet gaan opzetten. Dat gebeurde namelijk bij mij ook na een fikse krab, resultaat: de kattenkrabziekte. Hou het dus even in de gaten zou ik zeggen:)
"Just can't live that negative way...make way for the positive day!" - Bob Marley -
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 22:25:21 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45990979
De huisarts rolt lachend van de stoel als je hiermee naar hem toe gaat
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 22:26:15 #9
43556 miss_dynastie
pi_45991017
Nee, dan kan ik zo'n beetje elke week wel naar de dokter en zo'n fan ben ik niet van hem .
Als het echt diep is neem ik weleens een sodabadje (maar dat was echt een spoor van twee kilo kitten dat via mijn arm naar mijn nek was geklommen ).
  zondag 4 februari 2007 @ 22:27:19 #10
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_45991091
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:24 schreef Saarah het volgende:

[..]

Volgens mij niet, nee.
Hmm oké, dan is het dus niet nodig om naar de dokter te gaan morgen.
Nej joh!
Wij hadden vroeger ook katten en als dat bij ons gebeurde gooide m'n moeder er een beetje water met zeezout erover! Werkte altijd prima!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_45991104
Ik denk dat ze je arm gaan moeten amputeren.
pi_45991106
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:23 schreef GlazenKaak het volgende:
Ahh stelt niks voor joh
Als je echt bezorgd bent moet je naar de dokter gaan maar ik denk dat hij je gewoon weer wegstuurt.
Haha, ik was wel even bezorgd omdat m'n onderarm en m'n hand onder de schrammen zitten nu, het ziet er echt niet uit.
pi_45991147
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:25 schreef Rob1987 het volgende:
Gewoon goed wassen met water en zeep. In de gaten houden of je lymfeklieren niet gaan opzetten. Dat gebeurde namelijk bij mij ook na een fikse krab, resultaat: de kattenkrabziekte. Hou het dus even in de gaten zou ik zeggen:)
Met zeep? Ik heb er gewoon wat water over de kraan over laten stromen, want ik dacht dat zeep juist niet goed zou zijn?
  zondag 4 februari 2007 @ 22:28:38 #14
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_45991165
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:25 schreef yvonne het volgende:
De huisarts rolt lachend van de stoel als je hiermee naar hem toe gaat
oja?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:28:44 #15
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_45991169
Daar ga je niet deaud aan .
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
pi_45991210
Zit je nu nog niet op de spoed?
pi_45991227
Niet zo aanstellen....
Dat doet mijn kat bij mij alstie aan het spelen is, stelt echt niks voor. Morgen is het minder en binnekort is het weer weg.

Katten!!
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 22:30:16 #18
43556 miss_dynastie
pi_45991247
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:28 schreef gohan16 het volgende:

[..]

oja?
Ja, 2 op de 100000 mensen per jaar die dit krijgen betekent niet dat de huisarts bij elke krab van een kat de alarmbellen rinkelt.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:30:28 #19
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_45991251
dus vooralsnog niets aan de hand. De kans op bovenstaande is erg klein en anders is er niet veel te doen dan afwachten. Evt draineren van wond indien het erg word, maar dat zal bij een gezond persoon niet gebeuren (zou kunnen, maar statistieken bevelen ons om het te zeggen)
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 22:32:23 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45991344
quote:

[..]

oja?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_45991352

Ik dacht dat je op zijn minst vanaf je elleboogholte tot aan je pols openlag (tot bloedens toe)

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 22:33:11 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45991384
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:30 schreef gohan16 het volgende:
dus vooralsnog niets aan de hand. De kans op bovenstaande is erg klein en anders is er niet veel te doen dan afwachten. Evt draineren van wond indien het erg word, maar dat zal bij een gezond persoon niet gebeuren (zou kunnen, maar statistieken bevelen ons om het te zeggen)
Jij hebt de foto's niet bekeken uit de OP hč

Admin zondag 4 februari 2007 @ 22:34:21 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45991425
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:30 schreef gohan16 het volgende:
Evt draineren van wond indien het erg word,
Welke wond

Een stel schrammen, niet piepen, dat opzetten van het vlees is doodnormaal.

zondag 4 februari 2007 @ 22:34:47 #24
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_45991445
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jij hebt de foto's niet bekeken uit de OP hč
nu wel
pi_45991489
Oké oké, misschien zou naar de dokter gaan wel overdreven zijn.
Maar wist ik veel, ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen en het even vragen, toch?
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 22:36:26 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45991524
Wat ga je nu eik doen als je kat je eens echt krabt?

pi_45991601
Volgens het RIVM:

Bent u gebeten?

Raadpleeg uw huisarts als u bent gekrabd of gebeten, met name als de wond diep is. Ook bij bijtwonden door exotische dieren (bijvoorbeeld apen of slangen) dient u contact op te nemen met uw huisarts.

Wat te doen bij bijt- en krabwonden
Was krab- en bijtwonden eerst zelf met water en zeep en desinfecteer ze met betadine of alcoholoplossing (70%).
Diepe wonden laat u beoordelen en verzorgen door uw huisarts of op de spoedeisende hulp. Omdat bij bijtwonden regelmatig wondinfecties optreden, worden uit voorzorg vaak antibiotica voorgeschreven.
Neem contact op met uw huisarts als bijt- of krabwonden niet goed genezen of als zij gepaard gaan met koorts of andere klachten.

Mogelijke problemen bij bijt- of krabwonden:

* Tetanus:
Neem na een verwonding door een dier contact op met uw huisarts als u niet gevaccineerd bent tegen tetanus (DTP) of als uw laatste tetanusvaccinatie meer dan 10 jaar geleden is geweest.
* Hondsdolheid (rabiës):
Bijtende honden (maar ook katten) kunnen hondsdolheid (rabiës) overbrengen. Dit komt in Nederland niet meer voor, maar in veel andere landen nog wel. Neem bij een bijtwond door een hond, kat of ander dier in het buitenland zo spoedig mogelijk contact op met een arts ter plaatse.

Daarnaast moet je het sowieso wel een beetje in de gaten houden, omdat je er ook kattenkrabziekte van kan oplopen, zoals eerder gemeld.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_45991624
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:36 schreef yvonne het volgende:
Wat ga je nu eik doen als je kat je eens echt krabt?
Flauwvallen
pi_45991649
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:35 schreef Saarah het volgende:
Oké oké, misschien zou naar de dokter gaan wel overdreven zijn.
Maar wist ik veel, ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen en het even vragen, toch?
Zijn het je katten wel ?
Ik kan mij , met alle respect, niet voorstellen dat je je hier zorgen om maakt.

Ik zit standaard onder dit soort krassen, en erger .
Een rellende pup, een speelse kater en een wat oudere hon ddie mijn wonden komt likken als ik bloed.

En wat te denken van de boemerangs en ballen die uit de prikkelbosjes gehaald moeten worden..

sorry,... ik probeer je echt niet lullig te laten voelen,
maar ik vind dit toch wel een erg gepiep
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45991690
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:38 schreef DvDongeren het volgende:

[..]

Flauwvallen
de Monuta stichting vast bellen
Sir Winston Churchill
pi_45991767
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:38 schreef Mirage het volgende:

[..]

Zijn het je katten wel ?
Yep het zijn mijn katten. En één van hen bijt & krabt geregeld, maar mja, ik vond het er eerlijk gezegd een beetje "eng" uitzien.
Aan de reacties te zien is het een schande dat ik dat vond maar goed.
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 22:52:10 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45992229
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:37 schreef djenneke het volgende:
Volgens het RIVM:

Bent u gebeten?

Raadpleeg uw huisarts als u bent gekrabd of gebeten, met name als de wond diep is. Ook bij bijtwonden door exotische dieren (bijvoorbeeld apen of slangen) dient u contact op te nemen met uw huisarts.

Wat te doen bij bijt- en krabwonden
Was krab- en bijtwonden eerst zelf met water en zeep en desinfecteer ze met betadine of alcoholoplossing (70%).
Diepe wonden laat u beoordelen en verzorgen door uw huisarts of op de spoedeisende hulp. Omdat bij bijtwonden regelmatig wondinfecties optreden, worden uit voorzorg vaak antibiotica voorgeschreven.
Neem contact op met uw huisarts als bijt- of krabwonden niet goed genezen of als zij gepaard gaan met koorts of andere klachten.

Mogelijke problemen bij bijt- of krabwonden:

* Tetanus:
Neem na een verwonding door een dier contact op met uw huisarts als u niet gevaccineerd bent tegen tetanus (DTP) of als uw laatste tetanusvaccinatie meer dan 10 jaar geleden is geweest.
* Hondsdolheid (rabiës):
Bijtende honden (maar ook katten) kunnen hondsdolheid (rabiës) overbrengen. Dit komt in Nederland niet meer voor, maar in veel andere landen nog wel. Neem bij een bijtwond door een hond, kat of ander dier in het buitenland zo spoedig mogelijk contact op met een arts ter plaatse.

Daarnaast moet je het sowieso wel een beetje in de gaten houden, omdat je er ook kattenkrabziekte van kan oplopen, zoals eerder gemeld.
Jij hebt ook de foto's niet bekeken hč?

pi_45992292
Daar is nog maar één oplossing voor: amputeren.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_45992320
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jij hebt ook de foto's niet bekeken hč?
jawel

Persoonlijk ben ik al zo vaak gekrabd door mijn katten, en een keer zelfs heel diep gebeten (mijn kat zag mijn vinger aan voor een stukje kip ). Niet naar de dokter geweest, en ik leef nog steeds...

Maar dat wil niet zeggen dat het niet alsnog een keer mis kan gaan
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 22:55:12 #35
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45992359
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:54 schreef djenneke het volgende:

[..]

jawel

Persoonlijk ben ik al zo vaak gekrabd door mijn katten, en een keer zelfs heel diep gebeten (mijn kat zag mijn vinger aan voor een stukje kip ). Niet naar de dokter geweest, en ik leef nog steeds...

Maar dat wil niet zeggen dat het niet alsnog een keer mis kan gaan
Welnee! Wij zijn resistent.

pi_45993025
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

Welnee! Wij zijn resistent.
definieer wij

blonde mensen?
leeuwen met ascendant tweelingen?
vrouwen?
rokende mensen?
combi van bovenstaande?

Admin zondag 4 februari 2007 @ 23:24:20 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45993571
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

definieer wij

blonde mensen?
leeuwen met ascendant tweelingen?
vrouwen?
rokende mensen?
combi van bovenstaande?

Wij, mensen met een goed geheugen!

Of kattenmensjes, mag ook

pi_45993910
quote:
(Waarschuwing : de foto's zijn niet super schokkend ofzo, maar echt leuk om te zien zijn ze ook niet.)
pi_45999359
Dat valt reuze mee hoor. Mijn moeder had ooit onze kat tommy op schoot en die schrok ergens van met als gevolg zo'n diepe krabbel dat het bijna gehecht moest worden.

Nu heeft ze nog steeds een flink litteken van ongeveer 20 cm.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_46002862
Mijn handen zitten ook dagelijks onder dit soort krassen. Het leuke is dat wanneer de korstjes weg zijn er van die leuke witte strepen over blijven.
Daar zitten mijn handen en armen nu dus vol mee.
Ik ben bang dat ik tot de zomer moet wachten (zodat dat nieuwe vel een beetje bruin kleurt door de zon) voordat je ze niet meer ziet!
Forza Juve!
  maandag 5 februari 2007 @ 12:54:36 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_46004071
Mijn nachtrust, wat doe je

Maar even serieus: katten krabben nou eenmaal. Die van mij doet het dagelijks.
TS, hoe lang heb je eigenlijk al katten?
disclaimer
pi_46005694
pi_46006040
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:32 schreef Mirage het volgende:

Ik dacht dat je op zijn minst vanaf je elleboogholte tot aan je pols openlag (tot bloedens toe)

ja had ook zoiets verwacht, niet.... dit....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 5 februari 2007 @ 14:04:00 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_46006063
Ik heb dat soort krassen trouwens al als ik mezelf krab bij jeuk
disclaimer
pi_46006233
Mijn nichtje van 10 heeft afgelopen zaterdag met de kat gespeeld en daar kwam meer bloed bij te kijk
Heel dr armen en handen lagen open nadat ze klaar was met spelen met de kat..
En zij lachtte er om.. en toen ik vroeg hoe het kwam zei ze dat ze zich een paar keer gestoten had aan de tafel omdat ze bang was dat ik boos zou worden op de kat
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_46007088
En TS, ben je al dood? Of begint het al een beetje te rotten?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 5 februari 2007 @ 14:38:10 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46007119
Ik werd eens flink gebeten toen onze kat z'n staart tussen de deur had. De beet ging vrij diep en ik had een tetanusinjectie mee, maar het viel wel mee volgens hem.
Niet meer actief op Fok!
pi_46007136
Dat wordt euthaniseren!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46007144
De TS dus, niet de kat!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_46007469
quote:

[..]

oja?
Kattekrabziekte komt niet veel voor en is daarbij helemaal niet zo ernstig, pas als je afweersysteem heel erg zwak is kan het een risiko vormen, maar dan loop je toch al veel risiko op vele vlakken.

Ts, met een beetje geluk overleef je dit wel
De kat is er amper doorheen gegaan, heeft dus niet vol uitgehaalt, weleens meegemaakt dat een kat me omklemde en begon te schoppen, hele voren in mijn arm(ja ik zie er superschattig uit als ik dan een keer bruin wordt ), dit soort krassen zoals je hier laat zien zijn eigenlijk doodnormaal hier, keertje met de kat spelen en je hebt er al weer wat te pakken, met trash spelen en je hebt ze nog erger(met die rotklauwen van hem die hij zo goed gebruikt, naalden zijn het!).

Het dik worden komt gewoon van de druk die erop heeft gestaan, als je al echt wonden hebt gewoon schoonmaken en in de gaten houden of het niet naar rood of warm wordt, maar de kans daarop schat ik extreem laag in, als het in dit geval gebeurt zou ik zeker naar de dokter gaan om je weerstand eens te laten bekijken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_46012407
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Kattekrabziekte komt niet veel voor en is daarbij helemaal niet zo ernstig, pas als je afweersysteem heel erg zwak is kan het een risiko vormen, maar dan loop je toch al veel risiko op vele vlakken.

Ts, met een beetje geluk overleef je dit wel
De kat is er amper doorheen gegaan, heeft dus niet vol uitgehaalt, weleens meegemaakt dat een kat me omklemde en begon te schoppen, hele voren in mijn arm(ja ik zie er superschattig uit als ik dan een keer bruin wordt ), dit soort krassen zoals je hier laat zien zijn eigenlijk doodnormaal hier, keertje met de kat spelen en je hebt er al weer wat te pakken, met trash spelen en je hebt ze nog erger(met die rotklauwen van hem die hij zo goed gebruikt, naalden zijn het!).

Het dik worden komt gewoon van de druk die erop heeft gestaan, als je al echt wonden hebt gewoon schoonmaken en in de gaten houden of het niet naar rood of warm wordt, maar de kans daarop schat ik extreem laag in, als het in dit geval gebeurt zou ik zeker naar de dokter gaan om je weerstand eens te laten bekijken.
Mijn broertje kreeg de ziekte omdat hij met pretnison behandeld werd en daardoor geen afweer systeem had, kreeg een joekel van een abses onder zijn oksels welke met drain leeg moesten worden gehouden. Stonk als de nete die pus en etter.. Als je kattenkrabziekte hebt merk je dat vanzelf wel heb ik begrepen.
pi_46012600
ow eetsmakelijk voor straks.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:21:51 #53
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_46012646
amputeren denk ik zo
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  maandag 5 februari 2007 @ 17:46:15 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46013443
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:20 schreef Aneurism het volgende:
ow eetsmakelijk voor straks.
ja, eten staat nu in de oven. Bedankt hč .
Niet meer actief op Fok!
pi_46013670
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja, eten staat nu in de oven. Bedankt hč .
Vissie? Of word het vleesch?
pi_46038926
ik ben zo vaak gekrabd als we aan het spelen zijn... leef nog steeds...
pi_46041325
Als ik met dat soort schrammen naar de dokter zou gaan, zou ik er elke week ongeveer wel zitten... Gaat vanzelf wel over. Ik spoel het beetje bloed wat soms vrijkomt effe met water af.

Overige tips die ik je zou geven staan in vorige posts al genoemd.
  Admin dinsdag 6 februari 2007 @ 15:17:37 #58
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_46041430
Leef je nog?!

pi_46041548
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:17 schreef yvonne het volgende:
Leef je nog?!
vast niet
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:21:01 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_46041564
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:17 schreef yvonne het volgende:
Leef je nog?!
quote:
Statistieken
Laatste bezoek: 1 dag, 16 uur geleden.
Aantal posts: 684 (gemiddeld 2 per dag)
Vrees het ergste
disclaimer
pi_46041809
RIP MSN OP ZWART EN EEN [X] VOOR JE NAAM!!! REZPECT!1111111
pi_46043142
Haha, jullie zijn grappig, ik had niet verwacht zoveel reacties te hebben.
Ja ik leef nog hoor, dankjulliewel voor de bezorgdheid.
pi_46043335
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:06 schreef Saarah het volgende:
Haha, jullie zijn grappig, ik had niet verwacht zoveel reacties te hebben.
Ja ik leef nog hoor, dankjulliewel voor de bezorgdheid.
pff gelukkig zeg, dat was door het oog van de naald he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_46043390
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:13 schreef DarkElf het volgende:

[..]

pff gelukkig zeg, dat was door het oog van de naald he?
Uhu, inderdaad.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:43:00 #65
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_75288214
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:48 schreef erodome het volgende:

[..]

best wel gevaarlijk hoor, ik ben 2 maanden geleden gekrabt door 2 jonge kittens, een week later had ik ineens een gezwel in m'n lies op het been, het was toen ongeveer de grootte van een gummybal,.. nou goed, ik ben ziek geworden toen, heb de griep gehad en antibiotica, het ging weer weg, nou goed dacht ik, tot we toen een maand later weer bij de dokter stond met een gezwel ter grootte van een pool bal, die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo, daar zagen ze echter 2 opgezwollen klieren die nog niet aan het abcesseren waren, dus ze konden er niets aan doen, alleen maar verder antibiotica geven, 2 weken later geen resultaat, het was nog wat gezwollen maar dan in de breedte, inmiddels heb ik hier hevige pijnen aan en ik ga weer naar de dokter om te vermelden dat de antibiotica niet heeft gewerkt, hij maakt weer een afspraak in het ziekenhuis voor een echo, weer hetzelfde, maar nog niet geabcesseerd voor drainage.. daar ben ik dan doorverwezen naar een arts inwendige heelkunde, die man heeft mij goed geholpen, ik moest na het onderzoek gelijk terugkomen na het weekend, dus ja, doen we maar hé, ze gingen een punctie en biopsie nemen van het gezwel, na wat bloedtests en ct scan's te ondergaan nog geen resultaat. 2e opnamedag in het ziekenhuis, ze doen de biopsie en de punctie (stukje van de binnenkant van het gezwel en de wand), dit werd opgestuurd naar het labo met nog wat buisjes bloed.. 4e opname dag in het ziekenhuis, toen kreeg ik te horen dat ik moest geopereerd worden want het gezwel is eigenlijk een abces op 2 van mijn lymfeklieren.. nou ja, goed dan maar.. dag erna wakker geworden met vrijwel geen pijn, het gezwel werd ook weer opgestuurd naar het labo en 2 dagen later had ik resultaat, ik had kattenkrabziekte.. ik krijg 6 pilletjes voorgeschreven, elke dag 1 en dan ben ik er normaal van af.. maar ik zit nu wel met een snee in m'n been van 5 cm, en daaonder zit een grote holte, omdat daar het abces zat dat is volledig weggenomen.. zit nu dik 2 maanden thuis, 2x per dag komt er thuisverpleging om de wond te verzorgen.. ze steken er gaas + een hoop isobetadine, zodat het langs binnen uit kan dichtgroeien, naaien ze het dicht dan komt er een ontsteking in door het wondvocht dat niet wegkan.. dikke kut dus, genaaid door kattenkrabziekte..

dus, best wel goed uitkijken met kattenkrabjes

ps, excuses voor de schrijfstijl, en de kick.. ik ben een belg
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:54:00 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75288547
Goede disclaimer
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_75290451
OMG!!!

TS was serieus van plan hiermee naar de dokter te gaan?

Sorry TS, maar dit stelt echt niks voor. Ik word regelmatig erger gekrabt door mijn katten. Het wordt gevaarlijk als je gebeten bent of echt heel diepe bloederige (écht spoilerwaardige ) krabwonden hebt. Die verdikkingen: daar is de huid nog niet eens kapot.

Hoe lang heb je al katten? Want ik denk dat je dit wel vaker gaat meemaken.
Krabjes met bloed onder de kraan afspoelen (zeep mag je gebruiken) en je overleeft het wel.

Edit: topic van 2 jaar oud.

Zou TS al haar ledematen nog hebben?

Wel lullig dat jij er zo ziek van bent geworden ne0n.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:05:18 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_75290498
Goeie kick wel
disclaimer
  Moderator / Miss SHO vrijdag 4 december 2009 @ 18:15:33 #69
22592 crew  Ole
pi_75290754
Maar wel OT
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:49:05 #70
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75299339
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:05 schreef Marty het volgende:
Mijn handen zitten ook dagelijks onder dit soort krassen. Het leuke is dat wanneer de korstjes weg zijn er van die leuke witte strepen over blijven.
Daar zitten mijn handen en armen nu dus vol mee.
Ik ben bang dat ik tot de zomer moet wachten (zodat dat nieuwe vel een beetje bruin kleurt door de zon) voordat je ze niet meer ziet!
Ja ,zo kan je je borderline ook verhullen
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:51:58 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75299447
Mijn buurman had dit laatst ook, twee dagen later was hij dood .
KuikenGuppy
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:53:21 #72
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_75317408
Ik zou 112 gebeld hebben.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  zondag 6 december 2009 @ 15:12:53 #73
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75338212
De kick van het jaar
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 6 december 2009 @ 22:14:51 #74
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_75352075
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:12 schreef ElisaB het volgende: