abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2892492
Aangezien het Guru Jazzmatazz topic inmiddels behoorlijk off-topic begint te raken en ik dankzij dat topic toch wel aardig wat vette hiphopplaten heb ontdekt, hier een nieuw review topic.

Heb je een nieuwe MC/DJ/groep ontdekt en wil je dat met ons delen? Wil je de nieuwe plaat/CD van je favo artiest ff promoten of je mening erover spuien? Kortom, heb je een mooie tip of afrader op hiphop-gebied, meldt het hier.

Een beetje gebaseerd op www.rapreviews.com dus. Probeer ook ff te zeggen waarom het nummer zo goed of slecht is, anders download koop ik straks allemaal spul wat zuigt...

Kom in dit topic nou niet melden dat hip-hop van die zuigmuziek is, want in de topictitel staat duidelijk HipHop dus waarom klik je er dan op?

Hopelijk komen hier een beetje leuke discussies uit over nieuwe platen en golden oldies en kan iedereen zijn muziekcollectie weer uitbreiden met wat dope shit.

Dus: def2k, Premo, JesusThePimp, dunniecash, Kid_Risk en alle andere hiphop-liefhebbers: leef je uit

--
Edit1
[mod-wannabe]
Even, ter overvloede misschien. Maar ik wil in dit topics geen links zien naar mp3's, videoclips, albums of al het spul wat je sowieso niet mag posten hier.
[/mod wannabe]

[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 21-01-2002 23:53]

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_2892685
hej! een cool idee

wellicht dat we zo een wat grotere hiphopscene kunnen creeren op fok

dat het maar een succesvol topic mag worden!

pi_2892717
Intressant initiatief. Nu maar hopen dat de onzinners hier uitblijven met kortzichtige opmerkingen..

Ik ben wel benieuwd naar het laatste album van de X-Ecutioners. Hun debut (X-Pressions) vind ik wel kool, alhoewel je het nauwelijks muziek kan noemen af en toe, te onrustig naar mijn smaak .

Van hun nieuwe (Built from scratch) heb ik alleen dat nummer met Premier gedowned op aanraden van een Fok!ker.. Is dat hele album like that? Zijn er ook weer MC's op te horen? Staat er ook dansbare muziek op? etc. etc.

maandag 21 januari 2002 @ 23:21:09 #4
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_2892748
Download alles van Redman. Begin bij het begin, steek een joint op en relax.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  maandag 21 januari 2002 @ 23:33:12 #5
10795 dapozza
http://www.nlhiphop.nl
pi_2892914
Er is al een vette site over dit soort dingen:
http://www.hiphopinjesmoel.nl en nee het is niet mijn site

Vette pics, vette reviews en interviews met o.a. Opgezwolle en veel meer koele shit.

check t...

[Dit bericht is gewijzigd door dapozza op 21-01-2002 23:35]

pi_2892951
je kan ook www.hiphopinjesmoel.nl veel reviews daar en nog meer ish voor de hiphop headz

peace

pi_2893001
GMTA
  maandag 21 januari 2002 @ 23:39:03 #8
10795 dapozza
pi_2893010
he aars niet je eigen site promoten he !
pi_2893083
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:35 schreef yid het volgende:
je kan ook www.hiphopinjesmoel.nl veel reviews daar en nog meer ish voor de hiphop headz

peace

leuk, maar, we hebben liever dat je hier tips geeft en je mening met ons deelt...
pi_2893087
wie ik ?
  maandag 21 januari 2002 @ 23:45:20 #11
10795 dapozza
pi_2893103
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:44 schreef DeF2K het volgende:

[..]

leuk, maar, we hebben liever dat je hier tips geeft en je mening met ons deelt...

uh ja maar waarom elke keer alles opnieuw uitvinden snap je. Op fok! krijg je toch gezeik dat hiphop geen fuck aan is etc.
T was maar een suggestie meer niet.
pi_2893181
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:21 schreef Redman het volgende:
Download alles van Redman. Begin bij het begin, steek een joint op en relax.
tja, Redman, z'n eerste albums vond/vind ik echt vet... maar die nieuwste --> Malpractice 2001 vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Ik wil het album niet slecht noemen, maar Redman z'n stijl verveelt op een gegeven moment wel (huhuhuhuhuhuh)

Methodman and Redman - Blackout is natuurlijk wel een meesterlijk album. How High vind ik ook een beetje tegenvallen , het is zelfs zo erg dat ze er een aantal solo nummers van oa. DMX erop moesten zetten. Ok, het is natuurlijk wel een OST...

Op How High staan wel een paar phunny nummertjes maar het is jammer dat er gast appearances van figuren zoals DMX en Ludacris op staan

Maarja, het album is natuurlijk niet helemaal van Meth & Red zelf, hoewel ze wel de hoofdrol spelen in How High (lijkt me niet zo'n bijzondere film btw..)

pi_2893189
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:45 schreef dapozza het volgende:

[..]

uh ja maar waarom elke keer alles opnieuw uitvinden snap je. Op fok! krijg je toch gezeik dat hiphop geen fuck aan is etc.
T was maar een suggestie meer niet.

Ok bedankt voor de suggestie maar nu weer ff ontopic ja. Niet gaan zeiken over welke sites allemaal reviews enzo hebben.
Hier zitten ook heel watr hiphopliefhebbers en hier kan je tenminste discussieren over reviews (ja ik zag dat er op je site ook een forum was, maar goed).
pi_2893207
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:45 schreef dapozza het volgende:

[..]

Op fok! krijg je toch gezeik dat hiphop geen fuck aan is etc.

ja, dat is wel jammer idd...

dat hadden we in dit topic ook al Guru's Jazzmatazz

maandag 21 januari 2002 @ 23:57:53 #15
10795 dapozza
pi_2893271
Ok ontopic...

nieuwe KRS, erg koel maar veels te soft. Teveel god en naar mijn mening gezeur.

pi_2893312
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:57 schreef dapozza het volgende:
Ok ontopic...

nieuwe KRS, erg koel maar veels te soft. Teveel god en naar mijn mening gezeur.

hm? Welke is dat? is er al een nieuwe na The Sneak Attack
die vind ik wel ok
pi_2893349
Een cd die ik iedereen kan aanraden:

Blackstar - Mos Def & Talib Kweli are Blackstar

Die gasten hebben echt chemistry, er staan 13 briljante nummers op! Meer kan ik er eigenlijk op het moment niet over zeggen(), uitchecken zou ik zeggen!

dinsdag 22 januari 2002 @ 00:03:34 #18
10795 dapozza
pi_2893354
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:59 schreef DeF2K het volgende:

[..]

hm? Welke is dat? is er al een nieuwe na The Sneak Attack
die vind ik wel ok

Sneak attack is dope! Die heb ik ook, maar er is (nu) een nieuw album uit genaamd Spitirual Minded.

Sja .. de beats maken veel goed maar hij is minder dan Sneak Attack.

dinsdag 22 januari 2002 @ 00:03:52 #19
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2893358
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:17 schreef DeF2K het volgende:

dat het maar een succesvol topic mag worden!

Liever niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2895407
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:19 schreef Premo het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het laatste album van de X-Ecutioners. Hun debut (X-Pressions) vind ik wel kool, alhoewel je het nauwelijks muziek kan noemen af en toe, te onrustig naar mijn smaak .

Van hun nieuwe (Built from scratch) heb ik alleen dat nummer met Premier gedowned op aanraden van een Fok!ker.. Is dat hele album like that? Zijn er ook weer MC's op te horen? Staat er ook dansbare muziek op? etc. etc.

Let It Bang met MOP staat er op volgens mij! En das wel een redelijk dansbaar nummer, alleen wel met gitaren en die gasten van MOP die een flink potje lopen te schreeuwen dus je moet er van houden Vind het zelf wel een aardig nummer zolang je het maar niet te vaak hoort.
X-ecutioners Theme is trouwens een heel cool nummer, maar wel instrumentaal.. die beatjuggle die in het midden zit is goed (terwijl ik er normaal niet zo van hou) en die beat van de rest van het nummer is echt vet!
Ze staan overigens vrijdag 15 februari in de Melkweg voor de mensen die t nog niet wisten! Wordt echt moeilijk kiezen dat weekend, vrijdag dit dus, zaterdag ozomatli en zondag premo in de para!

Zal binnenkort nog wel ff wat reviewtjes typen, heb de laatste tijd geen nieuwe albums gekocht en ook vooral ouwe 12s...

pi_2895892
Oh nog een tip: http://www.boom-bap.com/index_radio.html Staan een aantal dope radiouitzendingen op! Zit wel redelijk wat niet boeiende underground shit tussen imho maar op bijvoorbeeld Episode 2 staan heel wat relaxte nummers! Anyway al die dingen zijn wel aan te raden, zeker om wat nieuwe dingen te ontdekken.

Die reviews sectie van die site is ook ill btw, allemaal real audio files van dope nieuwe platen (zoals die van Rise )

pi_2896560
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 10:31 schreef Kid_RisK het volgende:

[..]

Let It Bang met MOP staat er op volgens mij! En das wel een redelijk dansbaar nummer, alleen wel met gitaren en die gasten van MOP die een flink potje lopen te schreeuwen dus je moet er van houden Vind het zelf wel een aardig nummer zolang je het maar niet te vaak hoort.
X-ecutioners Theme is trouwens een heel cool nummer, maar wel instrumentaal.. die beatjuggle die in het midden zit is goed (terwijl ik er normaal niet zo van hou) en die beat van de rest van het nummer is echt vet!

...

* Morpheus opstart
pi_2896857
quote:
Wordt echt moeilijk kiezen dat weekend, vrijdag dit dus, zaterdag ozomatli en zondag premo in de para!
Waarom kiezen

Check dit nog ff

27 januari in de Melkweg

THE FUTURE OF HIPHOP - Superrappin' Tour
Grand Agent / Lone Catalysts / Declaime / 5Deez

Old Hall | 21.30 hrs. | € 12,50 (ƒ 27,55) + memb | Presale started!

Klinkt ook wel dope!

pi_2902410

iedereen leest over mn blackstar stukkie heen
pi_2902445
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 20:51 schreef DeF2K het volgende:

Is ook al een jaar of 2 oud toch?

Als je van Blackstar houdt, moet je eens luisteren wat Kweli gemaakt heeft met DJ Hi-Tek. Ik ben de naam van het album ff kwijt though .

dinsdag 22 januari 2002 @ 21:03:24 #26
17819 gvd
ondertitel is niet nodig
pi_2902545
ceedeetje van casto komt binnenkort uit, aanradertje!
amen!
pi_2903375
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 20:55 schreef Premo het volgende:

[..]

Als je van Blackstar houdt, moet je eens luisteren wat Kweli gemaakt heeft met DJ Hi-Tek. Ik ben de naam van het album ff kwijt though .

Reflection Eternal
i know, heb em, tevens een aanrader...
Mos Def - Black on Both Sides is ook een tip als hun stijl je aanspreekt, toch vind ik Blackstar wel het beste.
Ik moet trouwens nog steeds DJ Hi-Tek - Hiteknologie (ofzo) uitchecken. Is die de moeite waard ?
pi_2903669
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 22:01 schreef DeF2K het volgende:

...

Ik moet trouwens nog steeds DJ Hi-Tek - Hiteknologie (ofzo) uitchecken. Is die de moeite waard ?

Geen idee, ik weet alleen dat hij onder andere met wat Franse MC's werkt op dat album dacht ik.
pi_2903834
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 22:12 schreef Premo het volgende:

[..]

Geen idee, ik weet alleen dat hij onder andere met wat Franse MC's werkt op dat album dacht ik.

hm, dat kan best leuk zijn
*voegt toe aan muziekwebverlanglijst
pi_2905804
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 20:51 schreef DeF2K het volgende:

Sorry

Ja, Blackstar, die moet ik idd nog checken eigenlijk, want ik ben wel een grote fan van Mos Def. Black on Both sides heb ik ookop mp3, schaam schaam, die is idd goed.

Laat ik zelf eens een nieuwe gast droppen dan: G-Dep. Kent iemand die? Is de nieuwe ontdekking uit de stal van Bad Boy, maar past kwa muziek toch niet helemaal in het P.Diddy genre.
Ik heb nu een paar nummers van hem geluisterd, ik vond het eigenlijk niet veel. Alleen het nummer 'Everyday' is echt mooi. Mooi nummer over het leven in de ghetto, maar nu eens niet geromantiseerd en doorspekt van bitchaz en gunz enzo

pi_2907169
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 01:07 schreef keeper het volgende:

[..]

Sorry

Ja, Blackstar, die moet ik idd nog checken eigenlijk, want ik ben wel een grote fan van Mos Def. Black on Both sides heb ik ookop mp3, schaam schaam, die is idd goed.

Laat ik zelf eens een nieuwe gast droppen dan: G-Dep. Kent iemand die? Is de nieuwe ontdekking uit de stal van Bad Boy, maar past kwa muziek toch niet helemaal in het P.Diddy genre.
Ik heb nu een paar nummers van hem geluisterd, ik vond het eigenlijk niet veel. Alleen het nummer 'Everyday' is echt mooi. Mooi nummer over het leven in de ghetto, maar nu eens niet geromantiseerd en doorspekt van bitchaz en gunz enzo

Hmm, G-Dep daar heb ik wel een paar nummers van, hier en daar op een mixtape. En ik heb ook wel eens een album een paar uren op mn HD gehad, maar die heb ik maar weer verwijderd Ik vond het

Maar, ik zal die Everyday dan eens downen!

pi_2911111
quote:

[..]

Ze staan overigens vrijdag 15 februari in de Melkweg voor de mensen die t nog niet wisten! Wordt echt moeilijk kiezen dat weekend, vrijdag dit dus, zaterdag ozomatli en zondag premo in de para!

Aah! Ik lees net dat die zaterdag Nicotine/Gotcha hiero in Purmerend staan! Nog meer te doen dan

Black On Both Sides behoort zeker tot de beste albums van de laatste paar jaar, Reflection Eternal & Black Star ook wel maar ik kan niet zo lang naar die stem van Talib Kweli luisteren. Hi-Teknology was best saai trouwens wat ik er van gehoord heb, op The Sun God (van Common) na dan..

Wat vinden jullie van Common (Sense) trouwens? Ik vond m eerst altijd nogal saai maar als je dr ff naar luistert is een heleboel van wat hij uitgebracht heeft echt super goed!

pi_2911171
Ik weet niet of jullie ook wel eens RADIO -ja die bestaat nog- luisteren.. maar op KinkFM is op vrijdag- en zaterdagavond altijd het hiphop-programma HipHop120, gehost door DJ Edzon (bekend van o.a. de B-Boy Connections mixtapes) en Craig Solo (die Engelse verkoper in Fat Beats @ De Singel in Amsterdam die altijd stoned is )
Ze draaien altijd de de nieuwste 12"s en LP's en als je ze phet vindt kan je die natuurlijk ook kopen in Fat Beats @ De Singel (naast de Rokerij:P) in Amsterdam
Volgens mij kan je HipHop120 zelfs ook via Internet checken (http://www.kinkfm.com) .. als je dope nummers hoort maar de titel niet hebt opgevangen kan je altijd nog de Playlist checken op kinkfm.com (wordt alleen niet altijd bijgehouden, heb ik het idee )

Tijden:
Vrijdag: 23:00 - 01:00
Zaterdag: 22:00 - 00:00

Verder.. het nieuwe album van The X-Ecutioners wordt zekerrrrs dope.. ik heb nog niet alle nummers gehoord en ik weet ook niet wat de officiele tracklist is.. maar degene die ik vond was iig deze.. XL, Let It Bang en Premier's Execution vond ik in ieder geval erg phet

[01] XL (f/ Large Professor)
[02] X-ecutioners scratch
[03] A journey into sound (f/ Kenny Muhammed)
[04] 3 boroughs
[05] Let it bang (f/ M.O.P.)
[06] X-ecutioners theme song (f/ Dan The Automator)
[07] Feel the bass
[08] It's goin' down (f/ Linkin Park)
[09] Premier's x-ecution (f/ DJ Premier)
[10] Y'all know the name (f/ Pharoahe Monch, Xzibit, Inspectah Deck & Mad Skillz)
[11] Genius of love (f/ Tom Tom Club & Biz Markie)
[12] Choppin' niggaz up
[13] B-Boy punk rock 2001 (f/ Everlast)
[14] Triple threat (f/ The Triple Threat DJ's)
[15] Play that beat (f/ Fat Man Scoop)
[16] Dramacide (f/ Big Pun & Kool G. Rap)
[17] X-ecution of a bumrush
[18] Let it bang (D.R. Period remix) (f/ M.O.P.)
[19] Feel the bass (Fat Boy Slim remix)

Aiite, tot zover dit bericht!

pi_2911357
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 15:34 schreef dunniecash het volgende:
Ze draaien altijd de de nieuwste 12"s en LP's en als je ze phet vindt kan je die natuurlijk ook kopen in Fat Beats @ De Singel (naast de Rokerij:P) in Amsterdam
Waarom weet ik nou wel waar de Rokerij is, maar ken ik niet Fat Beats (de naam wel, ben er nooit geweest)
Ow wacht, Rokerij op het Singel. Ik ken wel de Rokerij in de Leidse Dwarsstraat..

En nog een vet nummer voor de mensen die Soundbombing 2 niet hebben (heb je die niet? Schaam je! ) : Company Flow - Patriotism

"Do you know who you're fucking with?"

[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 23-01-2002 16:02]

pi_2914030
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 15:47 schreef keeper het volgende:

[..]

Waarom weet ik nou wel waar de Rokerij is, maar ken ik niet Fat Beats (de naam wel, ben er nooit geweest)
Ow wacht, Rokerij op het Singel. Ik ken wel de Rokerij in de Leidse Dwarsstraat..

En nog een vet nummer voor de mensen die Soundbombing 2 niet hebben (heb je die niet? Schaam je! ) : Company Flow - Patriotism

"Do you know who you're fucking with?"

Nog 1 van Company Flow - Collude Intrude!!
Ik had laatst nog een cd van Gang Starr - Moment of Truth gekocht. HAd hem allang gebrand ergens op cd staan, maar had hem toch maar origineel gekocht, kostte toch iets van 28 gulden.
pi_2914763
Ik heb de nieuwste CD van Wu-Tang, "The Iron Flag", gewonnen bij TheBOX met een prijsvraagie! Wie wil hem kopen? 7 euro!!
pi_2915208
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 20:55 schreef dunniecash het volgende:
Ik heb de nieuwste CD van Wu-Tang, "The Iron Flag", gewonnen bij TheBOX met een prijsvraagie! Wie wil hem kopen? 7 euro!!
Heb je msn?
pi_2916037
Tuurlijk knul, en omdat jij het bent, verhoog ik de prijs met 3 euro! Hij is nu wel 10 euro's waard godsammejezus wat ben jij een bofkontert! *jm_harderwijk@hotmail.com* => geen fanmail graag..
pi_2916576
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:18 schreef dunniecash het volgende:
Tuurlijk knul, en omdat jij het bent, verhoog ik de prijs met 3 euro! Hij is nu wel 10 euro's waard godsammejezus wat ben jij een bofkontert! *jm_harderwijk@hotmail.com* => geen fanmail graag..
woh, hoeveel istie voor mij waard (mede grondlegger van dit topic) ?
pi_2917043
favo albums / nrs ervan :
  • Camp lo -- Uptown saturday night

• 3. Park joint
    4. B-side to hollywood {feat dove of de la soul}
    15. Sparkle {Mr. Midnight mix}

• Company flow -- Funcrusher plus

• 3. Collude/Intrude {Feat J-Treds}
    8. Population Control
    13.Vital Nerve {Feat BMS}

• Roots Manuva -- Brand new Second hand

• 1. Movements
    4. Inna
    6. Baptism
    13. Clockwork
    14. Cornmeal Dumpling
    15. Fever

• A Tribe Called Quest -- Peoples instinctive Travels and the path of Rythm

• 5. I Left My Wallet In El Segundo
    6. Public Enemy
    7. Bonita Applebum
    8. Can I Kick It
    14. Description of a fool

• Ty -- Awkward

• 2. Mind Made up
    5. The Tale
    8. Jealousy
    9. Hercules
    13. Front Free

• Saul Williams -- Amethyst Rock star

• 2. penny for a tought
    3. Robeson
    4. Tao of now
    5. Fearless
    11. Wine

• Various -- Soundbombing 2

• 4. High & mighty feat mos def & Mad Skillz -- B-boy document
    10. Medina Green -- Crosstown beef
    12. Sir Melenik feat Grand puba & Sadat X -- 7 XL
    13. Reflection Eternal feat Bahamadia -- Chaos
    16. Pharoahe Monch -- the Mayor
    18. Company Flow -- Patriotism

• Various -- Lyricist Lounge

• [CD1]
    5. Sarah Jones -- Blood
    6. Mos Def feat Q-tip & Tash -- Body Rock
    11. O.C. & Ras Kass -- Action Guaranteed

[CD2]
    1. Saul Williams -- Ohm
    5. Talib Kweli -- Manifesto
    6. Bahamadia & Rah Digga -- Be OK
    11. Krs ONE, Zack De La Rocha & The Last Empreror -- C.I.A.{Criminals In Action}

dan nog wat losse flodders

• Jean Grae feat Melon Bayside High Drama Club -- Taco Day
  • Anti Pop Consortium -- 3 digit Wiz
  • Infesticons -- Monkey theme
  • Mr Len feat Q-Unique -- Straight
  • Thirstin Howl III -- John they're stealing
  • ONYX feat Biohazard -- Judgement Night
  • Herbaliser feat Bahamadia -- When i shine
  • Quonnum MC's -- Blue Flames
  • T-Love -- QMS
  • Dj Clue feat MOP -- No Love
  • Dj Vadim feat Sarah Jones -- Your Revolution

• .........and so on ik kan er nog wel een paar A4tjes aan toe voegen , maar geloof da'k de meeste wel gehad heb

[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 23-01-2002 23:53]

pi_2918850
    Afrader van het jaar: nieuwe album van Grand Puba! Wat een baggerplaat! Normaal vind ik die gast echt super ill maar dit is echt afschuwelijk! Slechte commerciele RnB/hiphop is t!
    pi_2918956
    Hoeveel jij er voor (zou) wil(len) geven auez!
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2002 22:59 schreef DeF2K het volgende:
    woh, hoeveel istie voor mij waard (mede grondlegger van dit topic) ?
    pi_2927134
    Ik neem aan dat jullie hip-hop fans Big Daddy Kane wel kennen (al moet het zonodig van Platinum Plus met Big L zijn ) .. maar luister nou eens even z'n befaamde nummer "Ain't No Halfsteppin'" uit 1988!!! Hoor die dope droge beat en die superdikke vernieuwende gruwelijke flow plus rhymes van die gast.. check bijv. alleen al ff het begin van die eerste verse:

Rappers stepping to me they want to get some
    But I'm the Kane, so yo, you know the outcome
    Another victory, they can't get with me
    So pick a BC date cause you're history
    I'm the authentic poet to get lyrical
    For you to beat me, it's gonna take a miracle

Ken je deze track niet, SHAME ON YOU!!!

pi_2947161
    Heb net de nieuwe Blackalicious gehoord. Passion (vorige 12) vond ik niet echt super, deze is... tja ik weet nog niet precies aan de ene kant is het een hele mooie echte Blackalicious track, aan de andere kant een beetje saai. Het nummer heeft een hele mooie dromerige beat met relaxte raps van Gift of Gab. Toch mist het iets waardoor dit nummer niet het niveau haalt van sommmige nummers op Nia.
    B-side Paragraph President (die ook al op die Passion single stond!) is wat funkier en zeker een lekkere track!
    Ben benieuwd hoe hun nieuwe album wordt en of t kan tippen aan Nia!
    pi_2947372
    Nog meer nieuws uit de Central Bay Area (niet echt 100% hiphop though): DJ Shadow's nieuwe album is helemaal afgemaakt en kan dus ieder moment uitkomen, de eerste single hiervan wordt 'Monosyllabik' en naast dit nummer zijn er al twee namen bekend van tracks op t album, namelijk Fixed Income en Giving Up The Ghost. Van die laatste is al een mp3 te vinden op audiogalaxy maar dit is niet de versie die op het album terecht komt. Is wel ok eigenlijk aangezien ik die mp3 niet echt super vind, beetje saai als je t vergelijkt met alles wat ie hiervoor uitgebracht heeft.
    De eerste plaat die DJ Shadow ooit uitgebracht heeft is gere-released'. Het is bestwel een aanrader en hierop staan zijn remix van Lifer's Group 'Real Deal' en 'Lesson 4', zijn eigen vervolg op Lesson 1,2 & 3 van Double Dee & Steinski.

Blackalicious nieuwe album 'Blazin Arrow' wordt trouwens in de loop van April gereleased en er schijnen al meer mp3s hiervan op internet te circuleren dus als je iets daar over weet, hook me up with it

pi_2947620
    En hiphop120 gaat zo van start! http://www.kinkfm.com/kinkfm/kink.ram

(Die stream is best goeie kwaliteit!)

zaterdag 26 januari 2002 @ 22:51:14 #47
    21746 Budah
    He who is awake
    pi_2948235
    wil je echt goeie hiphop koop dan kutmaster kurt - masters of illusion op vinyl niet echt nieuw maar, maar die moet je in huis hebben. Hier een interview met kutmaster kurt gejat van theboombap:

KutMasta Kurt is een naam die de laatste paar jaren veelvuldig is opgedoken. Hij deed producties voor Dilated Peoples, Planet Asia, Rasco, Chino Xl en Prodigy. Ook deed hij verschillende remixes voor onder meer de Beastie Boys, Chris Rock en Styles of Beyond. Het meest bekend zal hij echter ongetwijfeld zijn door de verschillende albums van Kool Keith (Dr. Octagon, Sex Style, Dr. Dooom, Black Elvis en Matthew). Nu Kurt, Keith en Motion Man de krachten gebundeld hebben als de Masters of Illusion leek het ons hoog tijd om eens met de goede man te praten.

Waar kom je vandaan en hoe ben je in aanraking gekomen met hip hop?
    Kurt: Ik ben opgegroeid in Santa Cruz wat naast San Fransisco ligt. In 1983 gedurende de electro / breakdanceperiode werd ik voor het eerst door de muziek gegrepen. Ik was niet echt een breakdancer, maar in plaats daarvan maakte ik mixtapes waarop mijn vrienden konden breaken. Met produceren ben ik begonnen in 1986 en mijn eerste officiële release had ik met de groep Red Black & Green, waarvan in 1989 een 12" verscheen. Ik woon nu, overigens, in Santa Monica, een stad net buiten LA.

Wie vind je de beste producers, nu en/of vroeger?
    Kurt: Marley Marl, Ced Gee en Mark the 45 King.

Niemand van nu bijv. Primo of iemand als Swiss Beats?
    Kurt: Natuurlijk vind ik Premier goed, je moet hem haast wel goed vinden, maar Swiss Beats vind ik echt verschrikkelijk.

Hoe zou je jouw style beschrijven?
    Kurt: Eigenlijk is mijn style gewoon een combinatie van mijn favoriete producers, maar dan een meer "updated version".

Nu ben je bezig met Masters of Illusion, hoe is dat tot stand gekomen?
    Kurt: Ik werkte al een tijd met Motion Man en deed ook al producties voor Keith. Op een gegeven moment namen we de track "Fly we Fly"op waar Motion Man voor het eerst op een plaat met een Keith te horen was. Ik vond die combinatie erg sterk en heb dat altijd in mijn achterhoofd gehouden. Nu was het moment daar dat ik een eigen album wilde maken en in plaats van een album gevuld met allerlei verschillende mcs leek het me doper om het met hun te doen.

Wanner ben je met het album begonnen?
    Kurt: Wij zijn in 1998 begonnen met de 12" Masters of Illusion en Partners Confused. De helft van het album hadden we al af in 1999, maar gedurende deze opnames kwam ik in een conflict terecht met onze toenmalige distributeur. Terwijl we daar een oplossing voor zochten, hebben we rustig gewerkt aan de rest van het album.

De LP begint met een interlude over triphop, vertel daar eens meer over…
    Kurt: Triphop is een bullshitterm ontstaan in Engeland. De waarheid is gewoon dat die shit te wack is om als hip hop door te gaan. En de A&R weet het, die gaat dan weer spreken over een nieuwe muzieksoort, puur uit marketingoverwegingen en dan heb je opeens triphop. Triphop bestaat niet, het is gewoon hip hop. Engeland is sowieso fuckt up, elke maand hebben ze weer een zogenaamd nieuwe muzieksoort.

Mijn favoriete track op het album is BayBridgeConnection.
    Kurt: Dat is ook mijn favoriet. Je moet de track zien als een dubbele tribute track. Qua productie is het een mengeling van Marley Marl en Ced Gee. Terwijl Keith terug gaat naar de Critical Beatdown periode en alles wat hem heeft beïnvloed. Motion daarentegen kickt zijn verse over Ultra, door wie hij natuurlijk erg geïnspireerd is.

Op een van de tracks noemt Keith ook Master P, moeten we dat serieus nemen of wat?
    Kurt: Keith is een grote fan van hem, hij vindt dat de meeste rappers die nu uit zijn biters zijn van Keith. Master P is een van de weinige die niet als Keith klinkt. Maar je hebt gelijk: je moet niet alles serieus nemen wat hij zegt. Hij luistert er naar en kan er hard om lachen.

Hoe was het eigenlijk werken met Keith die toch bekend staat als een zeer eigenzinnig persoon?
    Kurt: Erg leuk; hij is een genie. Hij loopt al heel wat jaren mee in de muziekindustrie en heeft mij heel wat bijgebracht, zowel qua business als over het leven.

Heb je nog samples gecleared voor dit album?
    Kurt: Nee, dat is niet nodig. Ten eerste moet je geld hebben om iets te clearen, maar met de manier waarop en wat ik sample, is dat eigenlijk niet nodig.

Doet niemand dat dan?
    Kurt: Nee, niet echt. Het enige dat tegenwoordig gecleared wordt zijn stukjes van andere rapgroepen, omdat je dan van die gierige publishers hebt rondlopen, die de muziek totaal niet begrijpen. Daarentegen doet ook weer niet iedereen dat; Premiere cleared niets. Het is gewoon bullshit: als jij hip hop maakt en je gebruikt iets van een andere hip hop artiest, dan moet dat gewoon kunnen. Tenzij je de hele track samplet net als een fucking Puffy doet.

Als 1e single hebben jullie gekozen voor 'We All Over' (feat. DJ Revolution). Als promotie hiervoor heb je gekozen voor een Flash Cartoon video, hoe is dat zo gekomen?
    Kurt: Een vriend van mij was bezig met Flash en op een dag liet hij me iets zien waarvan ik erg onder de indruk was. Ik vroeg hem of hij dat ook kon voor 'We All Over'. Het was eigenlijk niet meer dan een experiment van hem, maar het is zo goed uitgepakt dat we het op internet hebben gezet. We hebben het filmpje nu ook op video gezet zodat hij ook geschikt is voor de TV.

Heb je ook voor Flash gekozen, omdat je van tevoren al weet dat het heel moeilijk is om dit soort videos in rotation te krijgen en nu via het internet de mensen het alsnog kunnen checken?
    Kurt: Ja, inderdaad. Zo bereiken we de mensen alsnog en zijn we niet afhankelijk van wat een programmamaker wel of niet geschikt vind voor het publiek.

Krijgen artiesten zoals jullie überhaupt enige media-aandacht in de States, qua radio en magazines?
    Kurt: Nee, niet echt. De grote bladen en radiostations zijn alleen geïnteresseerd in major artiesten en er wordt veel met geld geschoven waar wij niet aan mee kunnen en willen doen. Maar vergis je niet: hip hop is erg large in de States. Je ziet het misschien minder terug qua videoclips en promotie, maar het leeft heel erg. We waren laatst in Utah, een klein plaatsje; hele zaal uitverkocht, met 500 kids schreeuwend om Keith.

Wat is er gebeurd met hip hop, ik bedoel hoe is het mogelijk dat Sisqo een MTV-award krijgt voor Best hip hop Artist?
    Kurt: Dat is gekomen door de vele R&B stations. Een tijd geleden luisterde niemand nog naar deze stations. Om boven water te blijven moesten zij iets nieuws verzinnen. Zij gingen zichzelf hip hop stations noemen, maar ondertussen bleven zij die zelfde shit draaien. Zo is het mogelijk geworden dat iemand als Sisqo als hip hop wordt gezien.

Tenslotte, heb je eigenlijk nog iemand op je verlanglijstje staan met wie je zou willen samenwerken?
    Kurt: Nee, niet echt. Ik ben erg tevreden met wat ik nu doe; ik maak platen met een getalenteerd gezelschap. Ik vind mezelf niet de beste producer hoor, maar ik ga niet met beats strooien om bijvoorbeel iemand als KRS te bereiken. Word ik gevraagd dan zou ik het daarentegen niet afslaan, maar het is niet zo dat ik erop zit te wachten. Zoals ik al zei: ik heb veel getalenteerde mensen om me heen en ik breng liever een nieuwe artiest.

product of a hippy/rocker upbringing
    pi_2948268
    * DeF2K heeft vandaag een paar cdtjes gehaald

Nubians, Les - Princesses Nubiennes
    Badu, Erykah - Mama's gun - the dutch edition (2)
    Best Of Breakdance, The - Various artists vol.4
    Guru's Jazzmatazz vol.2
    Guru's Jazzmatazz vol.1
    Big L - The big picture - 1974/99
    Dilated Peoples - The platform
    Hendrix, Jimi (1942 - 1970) Experience Hendrix-The best of(2)
    Beastie Boys - The sounds of silence - anthology (2)
    Handsome Boy Modeling School - So...how's your girl?
    Prince Paul - Prince among thieves

niet allemaal hiphop..
    maar goed

pi_2948346
    Budah --> leuk om te lezen dat interview!
      zaterdag 26 januari 2002 @ 23:19:53 #50
    21746 Budah
    He who is awake
    pi_2948573
    Zit je me achterna ofzo def2k
      zaterdag 26 januari 2002 @ 23:21:28 #51
    21746 Budah
    He who is awake
    pi_2948587
    Maar ja ik heb echt ladingen vinyl hier liggen, ik heb toch liever vinyl dan cd's als ik het wil draaien als ik onderweg ben dl ik de mp3 wel en brand ik hem, kunnen er veel meer op een cd.
    pi_2948623
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2002 23:19 schreef Budah het volgende:
    Zit je me achterna ofzo def2k
    ik zat hier eerder dus dat valt af
    en dat jimi hendrix topic.. tja , je wilt toch dat er mensen reageren?
    dat zal dan wel toeval zijn ofzo...
      zondag 27 januari 2002 @ 00:19:09 #53
    21746 Budah
    He who is awake
    pi_2949013
    lol
    pi_2951133
    Hebben jullie misschien wat tips over welke liedjes ik moet horen van Organized Konfusion? Ik weet alleen dat het de oude groep van Pharoahe Monch is, voordat hij commercieel succes kreeg.

Had hij in OK een compleet andere stijl ofzo? Hoe kan het dat hij solo gaat en dan zelfs in Nederland op TV komt?

pi_2951603
    quote:
    Op zondag 27 januari 2002 13:22 schreef Premo het volgende:
    Hebben jullie misschien wat tips over welke liedjes ik moet horen van Organized Konfusion? Ik weet alleen dat het de oude groep van Pharoahe Monch is, voordat hij commercieel succes kreeg.

Had hij in OK een compleet andere stijl ofzo? Hoe kan het dat hij solo gaat en dan zelfs in Nederland op TV komt?

Je moet zeker Bring It On checken! Vooral die rhyme van Pharoahe vind ik heel ill! Andere coole nummers zijn bijvoorbeeld Fudge Pudge of Stress.
    Na OK kreeg Pharoahe een iets toegankelijkere sound en is daarmee nogal uitgescheten door alle underground dickriders geloof ik maar ik vind t nogsteeds een heel goeie mc!
    pi_2951668
    Wat vinden jullie van de producer Jay Dee?? IMHO maakt ie vaak echt veel vettere beats dan bijvoorbeeld Premo. Hij klinkt nooit eentonig hoewel hij wel altijd een typische (meestal) relaxte, soulfulle sound heeft. Zn album Welcome 2 Detroit is tot nu toe ook de beste in die BBE Beatmasters serie vind ik.
    Paar dope tracks: Q-Tip - Ride, Pharcyde - Runnin', en zn eigen Fuck The Police
    pi_2952175
    Wat ik echt een gru-we-lek nummer van Organized Konfusion vind is "Questions" .. checken die shiz-ill..

De Jay Dee Bounce Remix van Woo-Hah! van Busta Rhymes is dope, en Rock 'N Roll van Consequence is toch ook geproduced door Jay Dee? Die beat is pheeeeet..

pi_2952534
    quote:
    Op zondag 27 januari 2002 15:56 schreef dunniecash het volgende:
    Rock 'N Roll van Consequence is toch ook geproduced door Jay Dee? Die beat is pheeeeet..
    Yup! Ben het helemaal met je eens!
    pi_2962122
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2002 13:08 schreef keeper het volgende:

[..]

Waarom kiezen

Check dit nog ff

27 januari in de Melkweg

THE FUTURE OF HIPHOP - Superrappin' Tour
    Grand Agent / Lone Catalysts / Declaime / 5Deez

Old Hall | 21.30 hrs. | € 12,50 (ƒ 27,55) + memb | Presale started!

Klinkt ook wel dope!

hmm, al had je naar KinkFM gebeld had je twee 12"s kunnen winnen...
    pi_2964888
    Aiite dan, nog even wat aanradertjes om te downen o.i.d.

Planet Asia - Pure Coke
    Dope beat met hoorns, ik vind het een soort 'war-beat', Planet Asia ript het aggressiever dan normaal (mede door de beat?) .. de hook is een beetje droog gezongen.. door wie eigenlijk?

Kreators ft. Guru, Big Shug, Ed O.G., Krumb Snatcha, Akrobatik - Home
    Check deze track voor 't eggie als je 'm nog niet kent! Alle emcees op deze track rippen 't en de beat is vrij eenvoudig maar heeft zo'n gruwelijke sample dat ie gegarandeerd voor minstens een hele dag in je hoofd blijft zitten..

Pete Rock ft. Inspectah Deck & Kurupt - Tru Master
    Van het album "Soul Survivor" van Pete Rock.. Deck spit als 1e en RIPT deze track he-le-maal, Pete zelf dropt daarna ook z'n (dope) verses .. en dan ook nog Kurupt; normaal gesproken vind ik 'm niet echt phet maar zelfs deze 'lines' op Pete's gruweleke beat kon ik verdragen:

"I'm a hard dogg, raw dogg, hog with the gold paw
    Dogg Pound Gangstaz -- D.P.G.
    I'm a Dogg Pound Gangsta -- D.P.G.
    I'm a Dogg Pound Gangsta -- D.P.G.
    Inspectah Deck and Kurupt and Pete Rock to drop the beat"

-- checken die ish dus..

Emanon - Emanon (Emanon/The Price 7 inch)
    Ik had nog niks van deze emcee vernomen tot ik één side van deze 7 inch hoorde.. de beat is heel relaxed -- geen idee wie de producer is -- en ik smoke er dan ook geregeld een jointje bij.. chillend.. de rhymes zijn fo sho 't checkuh waard

pi_3013747
    quote:
    First Ear Plug out in early March
    As the Spring of 2002 slowly approaches us, the long-awaited "Ear Plug" series on M-Boogie's Ill Boogie Records are also getting closer. Artists doing the "Ear Plug" efforts include Emanon, Mars ILL & The Molemen. But as the release dates for the first four releases now are revealed by Ill Boogie, we're getting flavors from Yesh, Apathy & Celph Titled and - perhaps the most anticipated ear plugs of them all - the Demigodz EP... Check out the first release schedule part for the "Ear Plug" series below:

03/05/02 - Yesh 12" single "Shout"
    03/19/02 - Yesh EP "IntoFreshThings"
    04/02/02 - Apathy & Celph Titled present The Demigodz 12" "Don't You Even Go There"
    04/16/02 - The Demigodz EP "The Godz Must Be Crazy?"

Van http://www.boom-bap.com

Ik wil echt die Demigodz EP!!

Hebben jullie enig idee wie die Yesh is? Heb er nl nog nooit van gehoord! Heeft ie al eerder dingen gereleased?

pi_3013886
    Ohw en nog een tip: Hij is al een tijdje uit Edan - Mic Manipulator / Humble Magnificent / Adrenaline Rush / Dope Rhymes For Sure... Lekkere, beetje bombastische, beats met vette rhymes! Zeker het checken waard!

En nieuwer: 13 - Clear The Spot / Get This Started.. 13 kent iedereen waarschijnlijk wel van Slow Burnin (geproduceerd door Evidence van Dilated Peoples) En dit zijn ook weer 2 zeer dope tracks moet ik zeggen!

En wie nog niet Curb You Nerve van de Almyghty Myghty Pythons (Souls of Mischief + Pharcyde) heeft moet m meteen downen!! Super mooi nummer!

[Dit bericht is gewijzigd door Kid_RisK op 01-02-2002 18:34]

pi_3021080
    Jay Dee & A Tribe Called Quest - That Shit
    Staat op Funkmaster Flex 60 Minutes Of Funk Volume III geloof ik.. heel chillende beat van Jay Dee.. gegarandeerd dat je hier een pitje op rookt:P

De La Soul ft. Truth Enola - Voicetress
    Staat op de Wide Angels Compilation, echt een heel relaxede beat en de hook is doooooope.. dum dum dum

pi_3035154
    Mos Def - Travelin' Man

En dan bedoel ik niet die met:

Memories don't live like people do
    They always remember you
    Whether things are good or bad, its just the memories

Maar met:

I'm leaving, on the next plane. Don't know when i'll be back again. Kiss me and smile for me, tell me that u'll wait for me.

Dat refrein is echt heerlijk om mee te zingen

pi_3042238
    Check! Ik heb net een mailtje gekregen van Celph Titled, misschien dat het nog wat mensen hier boeit:
    quote:
    peace rik,

first of all thanks for taking the time to drop a nigga a line and thanks for the positive feedback - i'm glad you feelin' the shit, it's much appreciated.

yes, i am working on a solo album, i hope to have it completed within the next 6 months or so. if you have liked everything i've done thus far, you will definitely like the lp. i spit some of the rawest shit on it and i saved a lot of my best beats for it, i also got beats from dj cheapshot and get large productions from france.

the demigodz ep is actually completed. it is coming out on cd and double vinyl on april 16th. the first single from it, "don't you even go there" drops april 2nd. it is being released on ill boogie records (mykill miers, akbar, m-boogie, etc.) please spread the word on that, we hope it gets the response it deserves. the ep includes all 12 emcees in the crew, but mainly showcases myself, apathy, rise, esoteric, & louis logic.

and to answer your question in regards to other shit i produced or collabed with people on.. rise's new single "bkny" is out on fat beats, i produced the a-side of that. later this month, check for lexicon's new single which includes a remix to "makin' music" featuring myself and apathy. keep an eye for these 12"s in the next couple months:

lord digga - "who you rollin' with" b/w "all world" (i produced both sides of this joint)

dutchmassive (of equilibrium) - "evaporate" b/w "the hook (f/ apathy, majik most, c-rayz walz, celph titled, & louis logic)" & "soul searchin (f/ pack fm, produced by j. rawls)"

majik most (of equilibrium) - "majik's theme" b/w "forget you" & "mother molesters (f/ apathy, louis logic, & celph titled)"

that's about it for the near future, i'm mainly going to be working on the album.

no tours booked just yet, stay in touch with me i'll keep you posted on anything that might come about. i know that there is a tour starting at the end of march with apathy, esoteric, & j-live that might come your way. i couldn't make it, wish i could've.

anyway, thanks again for the support and holla at me whenever. hope all is well with you, take care.

peace

[Dit bericht is gewijzigd door Kid_RisK op 04-02-2002 07:50]

pi_3058386
    quote:
    Op zondag 03 februari 2002 18:09 schreef DeF2K het volgende:
    I'm leaving, on the next plane. Don't know when i'll be back again. Kiss me and smile for me, tell me that u'll wait for me.

Dat refrein is echt heerlijk om mee te zingen

Das van John Denver btw. Leaving on a jetplane. Ook een heel mooi nummer

Jaja, * keeper is back from da grave. Kom maar weer op met de freshe nieuwe hiphop shit. Ik ben wel voorlopig werr ff aan het zoeken naar alles wat hierboven vermeldt word.

Minder goed nieuws van mijn kant weer, ik kan niet naar DJ Premier, omdat ik dan op wintersport ben
    Gelukkig had ik nog geen kaartjes

pi_3071713
    Aiiyo tnx voor het posten van die Celph Titled ish, altijd leuk om goed informed te zijn (en zeker als dat uit directe bronnen is natuurlijk:!)

nog wat aanraders:
    Supreme NTM - Respire
    Over de tekst zal ik het niet hebben, want zó goed ben ik nou ook weer niet in het Frans.. maar de beat is iig zwaar bouncy en de emcees flowen ILLL!

Mykill Miers - Raw Shit
    Als je z'n 1e album phet vond, dan vind je deze track zeker ook dope.. nog steeds slaughter-mc lyrics en dreigende beats.. check dus deze track van z'n nieuwe album (The Second Coming)

Nas - The Second Coming
    Geen idee op welk album deze track op voorkomt.. de beat is sinister en tegelijk ook relaxed.. the hook is geskretjst, doet me denken aan een premo productie.. lyrics zijn nas style; observing en prophet-stylo.. check het uit..

[Dit bericht is gewijzigd door dunniecash op 06-02-2002 19:39]

pi_3088295
    quote:
    Op woensdag 06 februari 2002 19:30 schreef dunniecash het volgende:
    Mykill Miers - Raw Shit
    Als je z'n 1e album phet vond, dan vind je deze track zeker ook dope.. nog steeds slaughter-mc lyrics en dreigende beats.. check dus deze track van z'n nieuwe album (The Second Coming)
    Die plaat heb ik, is een goede. Beetje spooky dreigende beats, dito lyrics. Erg chill
    pi_3103952
    O.C. ft. Big L - Dangerous
    Dit --naar mijn mening-- juweeltje staat op O.C.'s 2e album "Jewelz" .. ik persoonlijk vind O.C. altijd zwaar underrated, maar ook op deze bouncende party beat flowt ie weer ILL en de hook is typisch D.I.T.C. stijl:

If you want it, we got it
    Ladies, spot it
    No doubt about it, fly and exotic
    When we on the scene it's a major plus
    And whoever facin us we dangerous

En dan Big L -> hij flowt als altijd en de lyrics zijn weer mad funny, check z'n laatse line van de 2e verse:

I chew chumps like chewsticks, known for poppin new hits
    I know you want me hoe if I was you I'd want me too bitch!

-- checken dus :!)

zondag 10 februari 2002 @ 10:44:05 #70
    20985 Mighty_Angela
    'You Are What You Smoke&#
    pi_3112303
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2002 20:55 schreef Premo het volgende:

[..]

reflection eternalll

dat nummer 'for woman', wauwww

die hele cd is trouwens goed (mooi gewoon), op school leen ik hem elke dag

Als niemand cool is, neem ik die zware taak wel op mij :)
      zondag 10 februari 2002 @ 11:01:39 #71
    20985 Mighty_Angela
    'You Are What You Smoke&#
    pi_3112359
    Swollen Members is zoiezo goed, als je me even de tijd neemt zal ik wel een lijstje voor jullie maken, heb net 2 nieuwe cd's

En ik wil nog even de persoon gelijk geven die zei dat ie niet lang genoeg naar Talib kon luisteren, dat probleem heb ik ook

Als niemand cool is, neem ik die zware taak wel op mij :)
    pi_3113845
    Paar lekkere zondagochtendtracks:

Self Scientific - Return
    Lone Catalysts (ft. Talib Kweli) - Due Process
    A Tribe Called Quest - Steve Biko
    Brand Nubian - Slow Down
    Gang Starr - Ex Girl To The Next Girl

pi_3115609
    Een paar smaakvolle zondagavond trekks:
    Aceyalone - Accepted Eclectic
    Ace Lover ft. Uncle Paulie - Weed Spots
    Declaime feat. Medaphoar - Do that dance
    D.I.T.C. - Internationally Known (Remix)
    Dynasty - Wildcat
    Infamous MC - Y'all not ready
    Nas - Life Is Like A Dicegame
    Pismo - The Game
    The Roots - Silent Treatment (Remix)
    Shabaam Sahdeeq - Sound Clash
    Unspoken Heard - Truly Unique (Koolade Remix)
    pi_3134944
    Gisteren de dvd van Taxi gekocht (2 tientjes bij de FRS!). Die film is sowieso heel cool maar die muziek zeker ook; lekkere hiphop door IAM.

Tu Me Plais is echt een zwaar relaxed nummer, vet zomers. Zit wel een beetje cheesy vrouwestem in maar is toch goed. La Vie De Rêve is ook al zo vet! En die track die je hoort bij de achtervolging over de snelweg op t einde is helemaal de bom! Weet iemand hoe die heet? Ik zag op die tracklist wel 'Ultime Poursuite' staan, maar op AG kan ik daar nix mee vinden.

pi_3140321
    Ik had het lekkere nummer Oh La La van (waar ik achteraf pas achterkwam) van The Wiseguys in mijn hoofd. Na een paar nummertjes van deze gasten gedownd te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik hier wel een album van wou

Ze hebben er twee

The antidote (98) en Executive suite (96)...

Het rare is dat het nummer Oh La La (95) alleen op die cd uit 98 staat . Maar goed.. welke raden jullie aan?

pi_3174227
    En? Gaat er nog iemand naar de Melkweg vanavond??
    pi_3175296
    Nee, ik ga naar Malta vanavond

.. ya gotta let a hoe be a hoe

pi_3242782
    maar weer eens omhoog schoppen met wat woensdagavond traxx
  • Blackalicious -- Alphabet Aerobics
  • New Flesh feat Gift of Gab -- Communicate
  • The Roots -- Mellow My Man
  • Spearhead -- Listener Supported
  • Roots Manuva -- Artical
  • D.I.T.C -- Thick
  • A Tribe Called Quest -- Stir it up {Steve Biko}
  • Lateef the Truth Speaker -- The Wreckoning {Dj Shadow Remix}
  • Nightmares on wax feat O.C. -- Burn Me Slo
  • pi_3253870
    Bij deze wil ik ff graag speciale aandacht vragen voor AKHENATON, lid van de Franse formatie IAM. Zijn eerste solo werk, Meteque et Mat, is een CD van wereld klasse. Hieronder zal ik enkele nummers toelichten die voor mij er boven uitspringen.

- Bad Boys de Marseille Part I: Geniale samenwerking met Fonky Family

- Bad Boys de Marseille Part II: Wederom samen met Fonky Family. De beat is later gejat door Nas.

- Le Calme Comme Essence: Chillfactor: 10

- La Face B: zet het volume op MAX

- Au Fin Fond D'une Contrae: in eerste instantie vond ik dit één van de mindere nummers van de CD, maar naarmate ik de CD vaker ging luisteren steeg het nummer in aanzien)

- Lettre Aux Hirondelles: laat Akhenaton maar rappen... dan komt het wel goed

- Meteque et Mat: Akhenaton op zijn best

- Eclater Un Type Des Assedic: simpelweg trippende shit

En eigenlijk vergeet ik nou nog 12 nummers...

Bigheadz R.I.P.
    pi_3254031
    Weliswaar een oldie, maar een CD die te weinig props krijgt/heeft gekregen, is Liquid Swords van GZA. Door de ware kenners echter zwaar gewaardeerd! HAL9000S omschreef het ooit als volgt:

"ik heb nog nooit iemand zo beheerst horen rappen als de GZA op Liquid Swords"

En hij heeft gelijk. Dat geldt trouwens niet alleen voor de GZA, maar ook voor alle gastrappers, van de Method Man tot Killah Priest, die zelfs een solo-nummer (B.I.B.L.E.) heeft op de CD.

Ongekend rauwe beats. En naar mijn mening is deze CD beter dan Ironman van Ghostface en Only Built 4 Cuban Linx... van Raekwon. Hij komt zelfs in de buurt van Enter The Wu-Tang: 36 Chambers.

Dope tracks van de CD:
    - 01. Unexplained & Liquid Swords
    - 02. Duel Of The Iron Mic
    - 03. Living In The World Today
    - 06. Labels
    - 07. 4th Chamber
    - 08. Shadow Boxin'
    - 13. B.I.B.L.E. (Basic Intructions Before Leaving Earth)

Bigheadz R.I.P.
    pi_3269301
    quote:
    Op woensdag 06 februari 2002 19:30 schreef dunniecash het volgende:

Nas - The Second Coming
    Geen idee op welk album deze track op voorkomt.. de beat is sinister en tegelijk ook relaxed.. the hook is geskretjst, doet me denken aan een premo productie.. lyrics zijn nas style; observing en prophet-stylo.. check het uit..

De beat is gejat van de franse groep IAM. Ik geloof dat dat nummer Demain C'est Loin (ik weet niet precies hoe je het schrijft) heet.

Ik geloof trouwens ook niet dat dit nummer origineel is opgenomen, want het eerste couplet rapt Nas met een Illmatic-flow en de volgende coupletten rapt hij meer met een I Am-flow (wat rustiger en naar mijn mening minder relaxed). Volgens mij heeft één of andere prutser dat nummer in elkaar geflatst.

Bigheadz R.I.P.
    pi_3284596
    Hmm, The Second Coming is wel uitgekomen op 12" ..
    pi_3285387
    De beat is in ieder geval zwaar gejat, en ook op 12" kan het door een prutser in elkaar geflanst zijn. Volgens mij had Nas gewoon nog wat oude opnames liggen, en die shit heeft hij gebruikt voor dat nummer.
    Bigheadz R.I.P.
    pi_3285495
    Ja kan wel.. maar ja jatten is ook zo'n vaag begrip.. als een emcee of rapper een beat gebruikt die al eens is gebruikt door een andere emcee of rapper is het jacken, maar het samplen van een compleet nummer is weer geen jatten.. ik bedoel.. de beat van Eminem - My Name Is, is gewoon eigenlijk de beat van Labi Siffre - I Got The! Er is echt gewoon niks aan veranderd.. persoonlijk heb ik er niks tegen.. ik bedoel, Premier gebruikt de horns in het begin van Screamin Jay Hawkins' "I Put A Spell On You" voor Kick In The Door en dat is écht een gruwelijk nummmer..m ajahhh.. blijft een rare zaak..
    pi_3286319
    Samplen vind ik nou niet direct tot de categorie jatwerk behoren. Tenminste niet als je er iets origineels mee doet. Bij The Second Coming heeft Nas domweg niets veranderd aan het nummer. Niet bepaald origineel dus
    Bigheadz R.I.P.
    pi_3288899
    built it from scratch van X-ecutioners is echt een hele vette cd die ik iedereen kan aanraden..

Andere CD`s die ik op het moment wel kan waarderen zij
    Dialated People - expansion team ( met DJ BABU van de Beatjunkies )
    The Beatnuts - Take it or Squeeze It
    Jurrasic 5 - Quality Control
    Talib Kwali & DJ Hi-tek Reflection Eternal - Train of Thougt
    DJ Hi-tek - Hi-technology
    een natuurlijk Soundbombing 1/2

De meeste zijn dus wel CD van het Rawkus label..
    altijd vet..

We search..
    pi_3291644
    Aiite okee, maar Eminem heeft bijv. met My Name Is echt NIKS maar dan ook NIKS origineels met die track van Labi Siffre gedaan.. en Puffy heeft I'm Coming Out ook gewoon eigelek helemaal voor z'n Mo Money, Mo Problems gebruikt (maar ja dat kan je dan ook weer niet anders verw8en van die man) .. maar idd, als ze creatief zijn isset dope.. zoals Premo Joe Simon's "Drowning In The Sea Of Love" echt maaaaaaasterlijk heeft gebruikt voor You Know My Steez, daaayum!
    pi_3299915
    * DeF2K heeft de nieuwe X-Ecutioners!
    nog niet goed geluisterd though
    pi_3299943
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2002 20:18 schreef JesusThePimp het volgende:
    Bij deze wil ik ff graag speciale aandacht vragen voor AKHENATON, lid van de Franse formatie IAM. Zijn eerste solo werk, Meteque et Mat, is een CD van wereld klasse. Hieronder zal ik enkele nummers toelichten die voor mij er boven uitspringen.

- Bad Boys de Marseille Part I: Geniale samenwerking met Fonky Family

- Bad Boys de Marseille Part II: Wederom samen met Fonky Family. De beat is later gejat door Nas.

- Le Calme Comme Essence: Chillfactor: 10

- La Face B: zet het volume op MAX

- Au Fin Fond D'une Contrae: in eerste instantie vond ik dit één van de mindere nummers van de CD, maar naarmate ik de CD vaker ging luisteren steeg het nummer in aanzien)

- Lettre Aux Hirondelles: laat Akhenaton maar rappen... dan komt het wel goed

- Meteque et Mat: Akhenaton op zijn best

- Eclater Un Type Des Assedic: simpelweg trippende shit

En eigenlijk vergeet ik nou nog 12 nummers...

ik vind Akhenaton z'n raps wel vet maar omdat ik er zeer weinig van begrijp valt het me toch een beetje tegen
    pi_3299958
    Mag ik ff vragen wat nou precies de bedoeing van dit topic is?
    Want ik snap er geen bal van.
    pi_3300293
    quote:
    Op maandag 25 februari 2002 20:05 schreef bossie het volgende:
    Mag ik ff vragen wat nou precies de bedoeing van dit topic is?
    Want ik snap er geen bal van.
    Nou, als je een nieuw album/nummer hebt en je vind het goed (of oud) dan mag je vertellen wat je er vind en daar kunnen andere users dan op in gaan

(moet wel hiphop zijn uiteraard)

pi_3300354
    Er is een nieuwe van 2pac.

outlawz F/2pac - Worldwide

Ik vind het een dope nummer, werd er niet gezegd dat 2pac dit jaar terugkwam ?
    Kijk eens naar die persoon in het laatste fragment achter die blad. Die lijkt verdomd veel op 2pac.
    Voor de rest is het gewoon een tof nummer!

pi_3301300
    quote:
    Op maandag 25 februari 2002 20:35 schreef bossie het volgende:
    Er is een nieuwe van 2pac.

outlawz F/2pac - Worldwide

Ik vind het een dope nummer, werd er niet gezegd dat 2pac dit jaar terugkwam ?
    Kijk eens naar die persoon in het laatste fragment achter die blad. Die lijkt verdomd veel op 2pac.
    Voor de rest is het gewoon een tof nummer!

Die gozer achter dat blad is dus zeker wel een look-a-like van 2pac.

En ik vind dat nieuwe nummer typerend voor de state of hip-hop nowadays: terrorisme voor het oor!

Bigheadz R.I.P.
    pi_3301928
    Die nieuwe CD van KRS-One 'Spiritual Minded' is minder dat zijn oude werk, maar bevat naar mijn mening toch enkele relaxte nummers:

- The Conscious Rapper
    - Come To The Temple
    - Dayz Ahead
    - Never Give Up

Wat is jullie mening over Spiritual Minded?

Bigheadz R.I.P.
    pi_3302335
    Wie heeft er wel eens iets van Living Legends gehoord? Ik heb een aantal nummers van hun gedownload en die shit klinkt aardig dope. Zeker de moeite waard om een keer te downen/luisteren
    Bigheadz R.I.P.
    pi_3303380
    Kent iemand de groep Us3? Die staan binnenkort in Paradiso, en in RELOAD (snowboardblad) stond een review van een cd van die groep. Nu heb ik al ff wat nummers gedowned, maar ik kan nog niet luisteren want mn boxen staan ff uit mn pc (lang verhaal, vakantie enzo ). Maar goed. als het wat is, laat ik het weten. Ervaringen voor nu mogen ook al gedeeld worden

Verder tips voor de mensen die een Mediamarkt in de buurt hebben: die hadden 2 weekjes terug veel cd's in de aanbieding, waaronder oud werk van Biggie, Jaÿ-Z en Nas etc. voor ¤7,99!! Gaat dat checken, als het er nog is...

pi_3304220
    toen ik ff mijn cd collectie doorliep van het weekend kwam ik dit ceedeetje tegen was wel weer een opluchting naar mijn mening een fantatische verzamelaar :

Word lab UK
    1. Mark B.& Blade --Don't see the signs
    2. MSI & Asylum -- Animals
    3. Braintax -- Plastic Chat
    4. Tha En4cers -- Never Ending Beginning
    5. Life -- In Memory
    6. Nextmen feat. TY -- Turn It Up A Little
    7. Numskullz -- Raindrops
    8. Skitz , Rodney P , Skinnyman , Wildflower , Riddla & Primecuts -- Twilight Of The Gods
    9. UK Kartel -- Takeover Bio
    10. Aspects -- Kronos
    11. Roots Manuva -- Baptism {Original}
    12. Creators feat Tribell -- War Zone
    13. Blak Twang -- Masterchef Sandwich
    14. Lewis Parker -- The Variations

bewijst weer eens dat er in europa ook goede engelstalige hiphop gemaakt kan worden voor de verandering

pi_3304785
    quote:
    Op maandag 25 februari 2002 23:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    toen ik ff mijn cd collectie doorliep van het weekend kwam ik dit ceedeetje tegen was wel weer een opluchting naar mijn mening een fantatische verzamelaar :

Word lab UK
    1. Mark B.& Blade --Don't see the signs
    2. MSI & Asylum -- Animals
    3. Braintax -- Plastic Chat
    4. Tha En4cers -- Never Ending Beginning
    5. Life -- In Memory
    6. Nextmen feat. TY -- Turn It Up A Little
    7. Numskullz -- Raindrops
    8. Skitz , Rodney P , Skinnyman , Wildflower , Riddla & Primecuts -- Twilight Of The Gods
    9. UK Kartel -- Takeover Bio
    10. Aspects -- Kronos
    11. Roots Manuva -- Baptism {Original}
    12. Creators feat Tribell -- War Zone
    13. Blak Twang -- Masterchef Sandwich
    14. Lewis Parker -- The Variations

bewijst weer eens dat er in europa ook goede engelstalige hiphop gemaakt kan worden voor de verandering

hm, dan moet ik me toch maar eens wat meer in de UK hiphop gaan verdiepen
    pi_3306771
    Wat vinden jullie van de cd:

Bustah Rhymes - Genesis.

Ik heb hem zelf, en ik vind hem persoonlijk een beetje tegenvallen.

pi_3308708
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2002 11:01 schreef bossie het volgende:

Bustah Rhymes - Genesis.

Ik verwacht ook niet anders van een nieuwe CD van Busta Rhymes.
    Bigheadz R.I.P.
    pi_3312708
    ennnnnnnnnnnnnnnnn vandaag gehaald:

Big L - Lifestylez ov da poor & dangerous

(vond The Big Picture wel goed)

GZA - Liquid Swords

(op aanraden van JesusThePimp )

DJ Shadow - Entroducing

(na er zo veel van gehoord te hebben (+mp3tjes) maar gehaald )

DJ Honda II

('kvond Travellin' Man en On The Mic wel goed)

Common - Like Water For Chocolate

('kvond The Light altijd al een goed nummer+ coole guest appearances)

dinsdag 26 februari 2002 @ 17:54:18 #102
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_3312953
    Dat nr vergeet ik altijd the noemen :
    Common -- Payback Is A Grandmother
    dat nr is zow lekker
    pi_3313119
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2002 17:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    Dat nr vergeet ik altijd the noemen :
    Common -- Payback Is A Grandmother
    dat nr is zow lekker
    Die van DJ Premier is ook wel koel!

The 6th Sense..

pi_3313595
    quote:
    Op maandag 25 februari 2002 21:54 schreef JesusThePimp het volgende:
    Die nieuwe CD van KRS-One 'Spiritual Minded' is minder dat zijn oude werk, maar bevat naar mijn mening toch enkele relaxte nummers:

- The Conscious Rapper
    - Come To The Temple
    - Dayz Ahead
    - Never Give Up

Wat is jullie mening over Spiritual Minded?

Ik ben lange tijd een 'fan' geweest van zijn werk, vooral de oudere platen van BDP zijn echte klassiekers. Wat ik waardeerde was vooral de diepgang van de teksten die soms gewoon poëtische kunstwerken waren. Aangezien ik een hekel heb aan die nep gangster promoters die alleen maar over mercedes benz en gouden kettingen lullen, is KRS altijd een goed alternatief geweest.
    Reli-troep kan ik nog slechter aanhoren dan gangstarap dus KRS is voor mij nu echt even over. Hij lijkt de nieuwe jezus wel. Ik heb nog niet de hele cd gehoord maar wat ik tot nu toe hoorde vond ik dus klote

effe wat anders nu:

zelf ben ik vooral een electro liefhebber. dus ook OLDSKOOL hiphop/electro. Ik weet dat een hoop mensen de juiste platen niet kunnen vinden of op een breakdance feest een plaat horen waarvan ze dan de naam weer niet weten.
    check http://electroempire.com, ga naar de 'music section' en kies 'browse oldschool database'
    hier staat een megalijst van haast alle platen ooit uitgebracht, zoek deze op met bv audiogalaxy en veel luisterplezier...

met geen suiker toegevoegd
    pi_3315074
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2002 17:37 schreef DeF2K het volgende:
    GZA - Liquid Swords (op aanraden van JesusThePimp )
    Laat me aub ook ff weten wat je ervan vindt. Ben benieuwd...
    Bigheadz R.I.P.
    pi_3315168
    "When the mc's came to live out their name...". Ja, da's inmiddels wel een klassieker.
    Like a steam locomotive, rollin' down the track
    He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
    pi_3315681
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2002 18:53 schreef Soundwave het volgende:

[..]

check http://electroempire.com, ga naar de 'music section' en kies 'browse oldschool database'
    hier staat een megalijst van haast alle platen ooit uitgebracht, zoek deze op met bv audiogalaxy en veel luisterplezier...

Goeie site!
    Bigheadz R.I.P.
    pi_3318836
    " Probeer ook ff te zeggen waarom het nummer zo goed of slecht is, anders koop ik straks allemaal spul wat zuigt... "

anders heb je gewoon een eigen mening, en ondek je de muziek zelf..
    schande gewoon echt.. hiphop kennis is diep triest in nederland

maar goed.. als je dan advies wil, hou het niet alleen bij engels talige hiphop,
    check franse rap uit, begin met supreme ntm - that's my people
    ontdek de rest zelf maar

pi_3319109
    quote:
    Op Wednesday 27 February 2002 09:58 schreef nonsense het volgende:
    maar goed.. als je dan advies wil, hou het niet alleen bij engels talige hiphop,
    Ooohh???!! Echt waar?

Ik probeer de Fokkers al tijden aan de Franse hip-hop te brengen, maar het lukt nog niet echt. Persoonlijk ben ik trouwens niet zo'n fan van Supreme NTM. Enkele andere aanraders (naast degene die ik al genoemd heb):
    - Dubmatique
    - Fabe
    - Fonky Family
    - Freeman
    - Doc Gyneco (zijn CD 'Premiere Consultation' is vrij softe hip-hop, maar wel erg lekker)
    - DJ Kheops
    - Rocca (lekker rauwe stijl, zeker de moeite waard)

[Dit bericht is gewijzigd door JesusThePimp op 27-02-2002 10:42]

Bigheadz R.I.P.
      woensdag 27 februari 2002 @ 11:50:58 #110
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_3319865
    Ik vind Franse Hiphop wel leuk om te luisteren , maar te ontoegankelijk voor mij omda'k de teksten gewoon niet kan verstaan het zelfde heb ik met Itailiaanse{heb ik nog een vaag tapje van toen ik daar 2 jaar geleden op vakantie was} klinkt leuk , maar versta er geen snars van.
    pi_3321352
    quote:
    Op Wednesday 27 February 2002 11:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    Ik vind Franse Hiphop wel leuk om te luisteren , maar te ontoegankelijk voor mij omda'k de teksten gewoon niet kan verstaan het zelfde heb ik met Itailiaanse{heb ik nog een vaag tapje van toen ik daar 2 jaar geleden op vakantie was} klinkt leuk , maar versta er geen snars van.
    uhuh, same here, vind ik ook irritant
    hoewel ik Les Nubians wel ernstig relaxed vind...
    pi_3323402
    quote:
    Op Wednesday 27 February 2002 09:58 schreef nonsense het volgende:
    anders heb je gewoon een eigen mening, en ondek je de muziek zelf..
    schande gewoon echt.. hiphop kennis is diep triest in nederland
    Sorry, wat heeft dat met een eigen mening te maken? Iemand zegt "dit nummer is goed want dat en dat", dan check ik dat nummer wel uit.
    Als iemand hier een lijst met 100+ nummers post, dan heb ik toch niet de tijd om al die nummers te checken. Als die dan ff de highlights eruit haalt. Daarbij, als ff de stijl van het nummer wordt aangegeven bijv. weet ik ook of ik het wel leuk vind ofcourse.
    En dat laatste zinnetje is dan weer helemaal uit zn verband...maargoe

Tip van mij nogmaals: Us3. Jazzy/funk hiphop. Erg chill.
    Nummers: Cantaloop, You Can't Hold Me Down en nog wat (check gewoon Us3 op AG aight)

pi_3332781
    Check allemaal Superrappin' Volume II (als je dat niet al gedaan had) .. bevat enkele gruwelekeeee nummmers:
    - Thrust - Amazing
    - Infamous MC - Y'All Not Ready
    - Declaime ft. Medaphoar - Do That Dance
    - J-Live - Ships Pass
    - Pete Rock ft. Grand Agent - This Is What They Meant..

eigelek zijn al die nummers phet, majah

pi_3332789
    Alleen die 2 nummers goed?! Ik vind deze nummers op HII echtr zwaaaar gruwelijk:
    - Rawcokits - For Every Day That Goes By
    - S-On - Go Crazy
    - Keith Murray & 50 Grand - Hai!
    - Black Attack - 5 Seconds
    maar die hele CD is idddddddddd zwaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr dope
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2002 17:37 schreef DeF2K het volgende:
    DJ Honda - HII

('kvond Travellin' Man en On The Mic wel goed)

pi_3341356
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2002 08:51 schreef dunniecash het volgende:
    Alleen die 2 nummers goed?! Ik vind deze nummers op HII echtr zwaaaar gruwelijk:
    - Rawcokits - For Every Day That Goes By
    - S-On - Go Crazy
    - Keith Murray & 50 Grand - Hai!
    - Black Attack - 5 Seconds
    maar die hele CD is idddddddddd zwaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr dope
    [..]
    nou, het zat meer zo, ik had die nummers toevallig gedownload, so i figured dat heel die cd dan wel goed zou zijn , maar hij is idd dope
    pi_3341384
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2002 15:43 schreef keeper het volgende:
    Tip van mij nogmaals: Us3. Jazzy/funk hiphop. Erg chill.
    Nummers: Cantaloop, You Can't Hold Me Down en nog wat (check gewoon Us3 op AG aight)
    hmm, ik stond eergisteren met een cd'tje van Us3 in m'n handen (bij de FRS ) toen ik in de jazz bak stond te snuffelen... hij was 10 euro maar ik had alleen maar 10 euro bij me en die wou ik net aan iets anders gaan besteden
    pi_3341941
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2002 20:39 schreef DeF2K het volgende:

[..]

hmm, ik stond eergisteren met een cd'tje van Us3 in m'n handen (bij de FRS ) toen ik in de jazz bak stond te snuffelen... hij was 10 euro maar ik had alleen maar 10 euro bij me en die wou ik net aan iets anders gaan besteden

En aan wat dan wel meneer Def2k???
    pi_3341994
    Ik heb 'Broadway & 52nd' van US3 een keer goedkoop op de kop getikt (de bibliotheek hield uitverkoop), en hoewel de beats en samples best wel lekker zijn (hoe kan het ook anders, het komt allemaal uit de Blue Note-catalogus) wordt het niveau van die cd toch een beetje omlaag gehaald door de zeer matige rappers. 't is ook niet die hitschijf met 'Cantaloop' erop, trouwens. Dat is wel een leuk nummer.

Het is maar een mening, your mileage may vary.

pi_3342212
    Sowieso, ik hou me zeker aanbevolen voor tips op het gebied van meer jazz/funk-achtige hiphop. De overbekenden zoals Gangstarr, Digable Planets etc. ken ik uiteraard wel.
    pi_3347210
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2002 10:34 schreef JesusThePimp het volgende:

[..]

Ooohh???!! Echt waar?

Ik probeer de Fokkers al tijden aan de Franse hip-hop te brengen, maar het lukt nog niet echt. Persoonlijk ben ik trouwens niet zo'n fan van Supreme NTM. Enkele andere aanraders (naast degene die ik al genoemd heb):
    - Dubmatique
    - Fabe
    - Fonky Family
    - Freeman
    - Doc Gyneco (zijn CD 'Premiere Consultation' is vrij softe hip-hop, maar wel erg lekker)
    - DJ Kheops
    - Rocca (lekker rauwe stijl, zeker de moeite waard)

de reden dat ik ntm als tip gaf is opdat ik vind dat het een goede basis om mee te beginnen,
    maar goed, behalve de artiesten die jij nu noemt moet je ook zeker deze checken:

Shurik'n,starflam,lunatic,LIM,Rohff,fafLaRage,
    AKH,lesX,Le3eme-Oeih,IVmyPeople,113,booba,ill,
    IAM,boulogneZoo,akhenaton,ol'Kainry,lord-Kossity,oxmoPuccino,
    KDD,NAP,rocca,sniper,wallen,sullySefil,oxmoPuccino.

tip. nl.bol.com kun je aantal cd's bestellen
    http://raplik.multimania.com/index0.htm
    check die site ook eens.,

pi_3348319
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2002 21:23 schreef keeper het volgende:

[..]

En aan wat dan wel meneer Def2k???

blonde maroc
    pi_3348596
    quote:
    Op vrijdag 01 maart 2002 10:37 schreef nonsense het volgende:

[..]

Shurik'n,starflam,lunatic,LIM,Rohff,fafLaRage,
    AKH,lesX,Le3eme-Oeih,IVmyPeople,113,booba,ill,
    IAM,boulogneZoo,akhenaton,ol'Kainry,lord-Kossity,oxmoPuccino,
    KDD,NAP,rocca,sniper,wallen,sullySefil,oxmoPuccino

- Shurik'n - reeds genoemd in dit topic
    - Faf La Rage - vind ik persoonlijk niet echt sterk
    - AKH - staat AKH niet voor Akhenaton (hij heeft in ieder geval wel een single die zo heet)
    - Le 3eme-Oeile - matige rappers
    - IAM - ook al meerdere keren genoemd
    - akhenaton - alweer?
    - KDD - ook erg matig, ik hou niet van de manier waarop ze klassiek proberen te integreren in hip-hop. iets wat IAM dus wel heel goed kan
    - Rocca - ook al genoemd

Wat ik met deze post wil zeggen weet ik niet

Bigheadz R.I.P.
    pi_3348655
    Die stinkmuziek zuigt!
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_3350081
    quote:
    Op vrijdag 01 maart 2002 12:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Die stinkmuziek zuigt!
    Dit getuigt van enorme intelligentie!

NOT

Bigheadz R.I.P.
    pi_3353874
    quote:
    Die stinkmuziek zuigt!
    quote:
    Kom in dit topic nou niet melden dat hip-hop van die zuigmuziek is, want in de topictitel staat duidelijk HipHop dus waarom klik je er dan op?

Recalcitrante bui ofzo

quote:
    Op vrijdag 01 maart 2002 12:09 schreef DeF2K het volgende:
    blonde maroc
    Tja die keuzes he
    pi_3356224
    quote:
    Die stinkmuziek zuigt!
    jij stinkt en zuigt

en nu opzouten

pi_3356243
    quote:
    Op vrijdag 01 maart 2002 20:20 schreef keeper het volgende:
    Tja die keuzes he
    ik huur wel eens een cd'tje van Us3
    net zo goekoop
    pi_3361170
    quote:
    Op maandag 21 januari 2002 23:02 schreef keeper het volgende:
    Aangezien het Guru Jazzmatazz topic inmiddels behoorlijk off-topic begint te raken en ik dankzij dat topic toch wel aardig wat vette hiphopplaten heb ontdekt, hier een nieuw review topic.

Heb je een nieuwe MC/DJ/groep ontdekt en wil je dat met ons delen? Wil je de nieuwe plaat/CD van je favo artiest ff promoten of je mening erover spuien? Kortom, heb je een mooie tip of afrader op hiphop-gebied, meldt het hier.

Een beetje gebaseerd op www.rapreviews.com dus. Probeer ook ff te zeggen waarom het nummer zo goed of slecht is, anders download koop ik straks allemaal spul wat zuigt...

Hopelijk komen hier een beetje leuke discussies uit over nieuwe platen en golden oldies en kan iedereen zijn muziekcollectie weer uitbreiden met wat dope shit.

Dus: def2k, Premo, JesusThePimp, dunniecash, Kid_Risk en alle andere hiphop-liefhebbers: leef je uit

--
    Edit1
    [mod-wannabe]
    Even, ter overvloede misschien. Maar ik wil in dit topics geen links zien naar mp3's, videoclips, albums of al het spul wat je sowieso niet mag posten hier.
    [/mod wannabe]

tjek dan eens http://stage.vitaminic.nl/main/youngblood2/all_tracks/

en zeg me wat je ervan vindt

pi_3361194
    oh..ok..ik geef dus net een link door voor een mp3
    wat nu??
    ik kan dit namelijk niet in woorden uitdrukken..
    je mottut gewaun hooreeeeeh!!
    pi_3361305
    quote:
    Op zaterdag 02 maart 2002 14:52 schreef youngbloodmusic het volgende:
    oh..ok..ik geef dus net een link door voor een mp3
    wat nu??
    ik kan dit namelijk niet in woorden uitdrukken..
    je mottut gewaun hooreeeeeh!!
    Ja maar dit is niet illegaal, das van jezelf toch?

Stond er niet een interview met die groep in de RELOAD laatst?

pi_3362118
    quote:
    Op zaterdag 02 maart 2002 15:05 schreef keeper het volgende:

[..]

Ja maar dit is niet illegaal, das van jezelf toch?

Stond er niet een interview met die groep in de RELOAD laatst?

helemaal juist...door martijn haa geschreven...
    dat waren wij onder andere...en de REDRUM crew
      zaterdag 2 maart 2002 @ 19:30:08 #132
    17865 SportsIllustrated
    The fightingest.
    pi_3363083
    www.rapreviews.com is een lachertje...www.y2hiphop.com heeft oneindig veel betere besprekingen. En dat zeg ik als geheel belangeloze buitenstaander
    Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
    pi_3363553
    quote:
    Op zaterdag 02 maart 2002 17:27 schreef youngbloodmusic het volgende:

[..]

helemaal juist...door martijn haa geschreven...
    dat waren wij onder andere...en de REDRUM crew

Ja ik las het op wintersport en ik dacht hmmm, heb ik daar niet een tijdje terug een paar nummers van gedownload? Ja dus..
    quote:
    Op zaterdag 02 maart 2002 19:30 schreef SportsIllustrated het volgende:
    En dat zeg ik als geheel belangeloze buitenstaander
    Jaajaa
    pi_3378700
    quote:
    Op vrijdag 01 maart 2002 12:35 schreef JesusThePimp het volgende:

[..]
    Wat ik met deze post wil zeggen weet ik niet

niet poepen dan

24 maart Bibal

pi_3382936
    YoungBloodMusic!
    Nu!
    Op radio Rijnmond

cool

Naar aanleiding van wat ook al weer

pi_3399153
    quote:
    Op maandag 04 maart 2002 10:29 schreef nonsense het volgende:

[..]

niet poepen dan

24 maart Bibal

Bilal bedoel je?

Gaat mn zusje heen. Die gaat ook naar India.Arie btw.

En zaterdag in de Paradiso Bassline Oldskool Special. Wie gaat er?

pi_3412378
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2002 21:40 schreef Zander het volgende:
    Sowieso, ik hou me zeker aanbevolen voor tips op het gebied van meer jazz/funk-achtige hiphop. De overbekenden zoals Gangstarr, Digable Planets etc. ken ik uiteraard wel.
    Probeer eens wat nummers van The Proov te luisteren. Een Nederlandse groep met beetje jazzy stijl.
    pi_3418245
    Is iemand nog van plan om 5 april naar J-Live in de Effenaar (Eindhoven) te gaan?

Ik zal er in ieder geval zeker zijn. J-Live is naar mijn mening toch wel één van de betere rappers. Ik ken weinig nummers waar zijn raps zwak en ondoordacht zijn.

Bigheadz R.I.P.
    pi_3419385
    En nu er toch gevraagd wordt wie naar bepaalde concerten en shit gaan: wie gaat ern naar de Public Enemy Marlboro Flashback van Rudeboy? Ik ga dat misschien wel in Paradiso checken, dus..
    pi_3435563
    quote:
    Op maandag 04 maart 2002 16:39 schreef DeF2K het volgende:
    YoungBloodMusic!
    Nu!
    Op radio Rijnmond

[afbeelding]
    cool

Naar aanleiding van wat ook al weer

aanstaande donderdag moeten wij optreden voor de grote prijs van zuid holland...in waterfront..rotterdam bij blaak..jesnapt wel waar
    anders ga je even naar http://www.waterfront.nl
    of kijk ff op onze pagina

kom gewoon kijken ofzo..
    neem je vrienden mee
    er is een publieksprijs..

zondag 10 maart 2002 @ 20:29:08 #141
    24351 LiNiaaL
    Wie is je vader?
    pi_3449636
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2002 11:01 schreef bossie het volgende:

Bustah Rhymes - Genesis.

doper dan alles wat hij ooit heeft gemaakt, deze gast heeft als een van de weinige rappers die min of meer commercieel zijn gegaan nog stijl: ipv een rooie ferrari(zoals iedereen doet...) pakt hij in zn clip een stoomwals!!!

de trax op mijn zelf samengestelde 'chill discs':
    Spookrijders - Het Gaat Je Goed Af
    Ja Rule - Smokin And Ridin
    DMX ft. Faith Evans - I Miss You
    De La Soul - Special (ik zet de andere De La Soul trax er niet op maar DLS is ALTIJD relaxed!)
    Brainpower ft. Rollarocka - Chill
    Adam F & Guru ft. Carl Thomas - Karma (Comes Back Around)(check trouwens Adams dope album KAOS)
    2Pac - Letter To My Unborn
    Talib Kweli ft. Hi-Tek - The Blast (moet het album nog hebben...)
    Tank ft. Ja Rule - Race Against Time (dit is meer RnB)(van the Fast & the Furious SDTRK)
    Xzibit - Paparazzi(klassieker)
    Puff Daddy ft. Faith Evans - I'll Be Missing You(al helemaal een klassieker)
    The Roots ft. Erika Badu - You've Got Me
    Eve ft. Gwen Stefani - Let Me Blow Your Mind
    MOP - Cold As Ice
    Fugees - Ready Or Not
    Coolio - Gangsta's Paradise
    R. Kelly ft. Jadakiss - Fiesta
    Ray J ft. Lil' Kim - Wait A Minute(meer RnB)
    E-Life - I Wonder Why(check zn album Eleven)
    Pharaohe Monch & Mos Def ft. Nate Dogg - Oh No
    Black Eyed Peas ft. Macy Gray - Request Line(is hun album de moeite/t geld waard?)
    2Pac ft. Snoop Dogg - 2 Of Amerikaz Most Wanted
    Coo Coo Cal - How Does It Feel To Ya(nieuwe single...)
    Dr. Dre & 2Pac - California Love(klassieker, er wordt alleen weinig in gerapt)
    Brainpower ft. DJ Mass - Expertise(niet echt 'chill' maar die lyrics zijn DOPE!)
    Method Man & Redman - How High Part II
    Nas ft. Lauryn Hill - If I Ruled The World
    MC Lyte ft. Xscape - Keepin' On (heet ie ei'k wel zo?)

p.s. naar reply's over commercialiteit zal ik niet luisteren, ik schijn een van de weinige te zijn die de muziek zelf hogere prioriteit geeft als de commercialiteit ervan???

[b]ik roep alle 'echte' alto's op om zich vanaf nu ipv alto, originalo te noemen en zich verre te keren van het zinloze, hersenloze, stoerdoenerige extreem-alternativisme: [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/173323/9]klik[/url][/b]
    pi_3449804
    quote:
    Op zondag 10 maart 2002 20:29 schreef LiNiaaL het volgende:
    p.s. naar reply's over commercialiteit zal ik niet luisteren, ik schijn een van de weinige te zijn die de muziek zelf hogere prioriteit geeft als de commercialiteit ervan???
    pi_3450053
    quote:

[..]

ermm, tja, je moet toegeven dat die supercommerciele rappers weinig soeps uitbrengen

[Dit bericht is gewijzigd door DeF2K op 10-03-2002 21:21]

pi_3450459
    Gisteren gehaald:
    Ge-Ology ft. Talib Kweli & Sadat X - Communicate - Een droge beat met daarover een heeeel vette bassline en daaroverheen weer de raps van Talib en Sadat zorgen voor een heel dope nummer! Vooral Sadat flipt m echt weer eens op deze track.. Die remix die op de B-side staat is ook erg goed, alleen vind ik die hook niet echt goed op die instrumental passen maar de muziek op zich is dope.
    Stimulated Dummies - Stimulated Allstars (ft. Del, Sadat X, Casual & Missin' Linx) / Del Meets The Dummies (ft. Del) - Ook een dope 12, met een van mn fav mc's (Del!) en nogmaals Sadat X die hier ook weer ill bezig is! Anyway hij is al een tijdje uit maar ik had deze plaat nog nooit gehoord en t is zeker een aanrader! De beat van Stimulated Allstars doet me een beetje denken aan Paragraph President van Blackalicious, maar is dan nog vetter. MC's zijn ook on point, hook is lekker, dus... Dope nummer! Op de B-side staat een goeie track met Del die zoals altijd lekker soepel flowt. Vette beat, gescratchte hook.. nix speciaals maar wel goed..
    Atmosphere - Ford Two - Ik had het Lucy Ford album al een hele tijd terug gedownload maar ik wou toch nog ff wat origineel vinyl van hun hebben dus heb ik deze gekocht omdat daar The Woman With The Tattooed Hands en Nothing But Sunshine op staan, 2 nummers die zeker bij mn alltime fav. hiphop nummers horen!

Had al wat andere zooi gekocht dus hier bleef t bij

pi_3450633
    Onder die andere zooi viel trouwens ook dit boek:

Ego Trips Book Of Rap Lists

Heel grappig boek met honderden lijstjes zoals bijvoorbeeld de 10 favoriete skits van Prince Paul, 15 nummers die eindigen met explosies, Noreaga's favoriete liefdesverhalen in films, 20 James Brown nummers en de nummers waar ze later voor het eerst weer in gesampled werden etc etc etc. Naast heel informatief vaak ook erg funny! Zeker het checken waard!

pi_3451064
    quote:
    Op zondag 10 maart 2002 21:48 schreef Kid_RisK het volgende:
    Onder die andere zooi viel trouwens ook dit boek:

Ego Trips Book Of Rap Lists

Heel grappig boek met honderden lijstjes zoals bijvoorbeeld de 10 favoriete skits van Prince Paul, 15 nummers die eindigen met explosies, Noreaga's favoriete liefdesverhalen in films, 20 James Brown nummers en de nummers waar ze later voor het eerst weer in gesampled werden etc etc etc. Naast heel informatief vaak ook erg funny! Zeker het checken waard!

Waar heb je dat boek gekocht? Toch niet bij amazon.com?

En waar vind ik mp3's van de Almyghty Myghty Pigeons? Niet op Audiogalaxy helaas

pi_3453710
    quote:
    Op zondag 10 maart 2002 22:19 schreef keeper het volgende:

[..]

Waar heb je dat boek gekocht? Toch niet bij amazon.com?

En waar vind ik mp3's van de Almyghty Myghty Pigeons? Niet op Audiogalaxy helaas

Ik heb m bij de ABC in de Kalverstraat gekocht, daar lag nog zeker een stapel van een boek of 10 dr van zaterdag.

T is ook Myghty Pythons btw

pi_3455347
    quote:
    Op maandag 11 maart 2002 07:35 schreef Kid_RisK het volgende:

[..]

Ik heb m bij de ABC in de Kalverstraat gekocht, daar lag nog zeker een stapel van een boek of 10 dr van zaterdag.

Ah mooi. Daar kom ik toch wel eens, dus ff checken dan..
    quote:
    T is ook Myghty Pythons btw
    pi_3458380
    Ff snel nog een tipje: Virtuoso ft. Del & Casual - All We Know - Normaal dig ik dit soort bombastische viool beats niet echt maar deze is heel cool! Virtuoso is ook wel een vette mc, net als Del & Casual uiteraard

Over de Hieroglyphics crew gesproken, is er iemand naar Souls Of Misschief geweest, afgelopen zaterdag in de Patronaat in Haarlem? Ik had er wel naar toe gewild maar ik hoorde pas die dag dat t en ik had geen tijd meer om t te regelen enzo dus helaas was ik er niet!
    En J-Live/Apathy/7L&Esotheric ga ik ook al missen omdat die gasten alleen in Eindhoven en Groningen komen!
    Check trouwens zaterdag de 23e de Melkweg, overdag platenbeurs, s'avonds feessie, met DJ SP en Cut-Nice, Rockid met een turntablism setje en verder nog breakers en een graff tentoonstelling ofzoiets dacht ik!

Edit: Ik had nogal zitten kutten

[Dit bericht is gewijzigd door Kid_RisK op 11-03-2002 21:59]

pi_3460461
    Main Source - Snake Eyes
    Large Pro on point als altijd.. gruwelijk droog begin hahah en dan een lekker droge beat met dope bassline en Extra spit natuurlijk stndrd dope lyrics.. er zit ook een heel dope fluitje opeens in het liedje en het einde is ook weer lekker leip droog hahah

Large Professor - Have Fun
    Om maar even in de Extra P sferen te blijven verkeren (wow het rijmt:P) .. check ook zekersteweten deze pokew .. harde superdroge beat maar zeker wel een bouncertje hoor..

Large Professor ft. Neek The Exotic - Rhyme Mania '99
    Yeah.. word up.. for ya atmosphere.. it's crystal clear.. large pro, what you ain't know? Zo begint Large Pro deze bouncy pokoe met stndrd dope large pro lyrics.. neek the exotic komt ook doop (stndrd ook eigenlijk toch?) checke dus

dinsdag 12 maart 2002 @ 22:01:07 #151
    24351 LiNiaaL
    Wie is je vader?
    pi_3468672
    quote:
    Op zondag 10 maart 2002 21:07 schreef DeF2K het volgende:

[..]

ermm, tja, je moet toegeven dat die supercommerciele rappers weinig soeps uitbrengen

meestal klopt dat maar dat bekijk ik wel per liedje

ik luister soms nog steeds eminem - slim shady lp, de shit waar ie beroemd mee is geworden en ik vin t nog steeds dope EN JULLIE KUNNEN EROVER ZEIKEN WAT JE WILT!!!

[b]ik roep alle 'echte' alto's op om zich vanaf nu ipv alto, originalo te noemen en zich verre te keren van het zinloze, hersenloze, stoerdoenerige extreem-alternativisme: [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/173323/9]klik[/url][/b]
    pi_3468899
    quote:
    Op dinsdag 12 maart 2002 22:01 schreef LiNiaaL het volgende:
    meestal klopt dat maar dat bekijk ik wel per liedje

ik luister soms nog steeds eminem - slim shady lp, de shit waar ie beroemd mee is geworden en ik vin t nog steeds dope EN JULLIE KUNNEN EROVER ZEIKEN WAT JE WILT!!!

Slim Shady LP staan zeker een paar dope nummers op.

Brain Damage, If I Had, Role Model zijn toch hele vette nummertjes.

Vooral die beat van Role Model uhuh

pi_3471549
    quote:
    Op dinsdag 12 maart 2002 22:01 schreef LiNiaaL het volgende:
    eminem - slim shady lp
    Grappig, drie keer raden wat ik vandaag mee naar school heb genomen om me door het blokuur wiskunde heen te slepen..
    pi_3504898
    okee gokje dan [3x]
    eminem - slim shady lp?
    eminem - slim shady lp?
    eminem - slim shady lp?

verder.. check deze illuh shit:

Saukrates ft. Masta Ace & O.C. - Rollin'
    Relaxend nummertje, rustige beat, chille sample.. de hook wordt dope gezongen.. echt zo'n track waar je voor het slapen gaan een pitje op rookt weet je wel?

Mood & Hi-Tek - Karma
    Het gesamplede "ooh-ooh-ooh" van een of ander -lekker- chicky doet't m voor mij in deze track.. relaxede shit..

Fat Lip - What's Up Fatlip?
    Deze track is DE SHIT.. Fat Lip kraakt zichzelf ("my voice is wack") op een gruwelijk relaxede droge beat met een supervrolijk riedeltje.. "who am i kiddin, who am i foolin, when they be like 'what's up fatlip?' and i say 'coolin'"

O.C., Chubb Rock, Jeru The Damaja - Return Of The Crooklyn Dodgers
    Eén van m'n favoriete Premo beats. Check de emcees. Nuff said.

pi_3504907
    -- edit: oja, voor ik het vergeet, check óók part 2 van hi-tek & mood - karma!!
    pi_3504942
    quote:
    Op zondag 10 maart 2002 21:07 schreef DeF2K het volgende:

[..]

Alle rappers brengen weinig soeps uit.
    Maar ja wat maakt het nou uit of het commercieel is. Het gaaat erom of je het goed vindt.
    pi_3516359
    Even een vraagje, die sample uit Clarity van Nextmen -> waar is die ook alweer van? Ik weet 100% zeker dat ik dat sampletje al eerder heb gehoord.. kan alleen @#$*@#$* niet op de tracknaam komen (zo irritant is dat..) help me out, pls
      zondag 17 maart 2002 @ 20:09:12 #158
    24672 Ghettobob
    Get rich, or die trying
    pi_3517474
    ik vind pain is love van ja-rule, the great depression van dmx, stillmatic van nass, tarantula van mystikal en ride or die 3 van ruffryders wel heel goed, en dan kun je het commerciele zooi noemen wat je wil.
    om het met een qoute te zeggen ; als je niet commercieel bent maak dan geen plaatjes.
    Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
    pi_3526913
    Er is een verschil tussen geld verdienen met hip-hop en hip-hop maken om geld te verdienen. De rappers die alleen maar over de bling-bling rappen beschouw ík iig niet als hip-hop artiest, maar als commercieel product.. rappers die met meer komen dan die thuggish ruggish shit maar toch geld verdienen, die gun ik het meer dan Ja Rule die elke week een nieuwe clip uitbrengt waarvan ik de beats nauwelijks kan onderscheiden qua hitlijst&pop-potentie..
      maandag 18 maart 2002 @ 18:59:00 #160
    24672 Ghettobob
    Get rich, or die trying
    pi_3529159
    gelukkig verschillen smaken, maar je kan het een ook als gevolg van het ander zien; dus dat ie zo succesvol is en dat ie elke week een nieuwe clip kan uitbrengen omdat ie zo goed is.... maar das dan waarschijnlijk een meningsverschil.
    ik ben het met je eens dat sommige rappers het een beetje overdrijven maar dat heeft imho niet veel met de kwaliteit van de muziek opzich te maken.
    Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
    pi_3535892
    quote:
    Op maandag 18 maart 2002 18:59 schreef Ghettobob het volgende:
    ik ben het met je eens dat sommige rappers het een beetje overdrijven

...een beetje

Verder vind ik niet dat je op andere mensen mag afgeven als ze toevallig ook van commerciele muziek houden. Bovendien is het gewoon triest om een fan van een underground artiest te zijn en op het moment dat hij/zij doorbreekt er op neer te gaan kijken. Als die artiest door/voor zijn succes een compleet andere stijl aanneemt is het een ander verhaal natuurlijk.

pi_3538915
    quote:
    Op dinsdag 19 maart 2002 11:01 schreef Premo het volgende:
    [afbeelding]
    Jaja, No Limit Records! Als er één platenlabel lelijke protserige hoezen maakt is het dat label wel.
    quote:
    Bovendien is het gewoon triest om een fan van een underground artiest te zijn en op het moment dat hij/zij doorbreekt er op neer te gaan kijken.
    True, maar daar ben ik de laatste tijd ook iets anders over gaan denken. Bijvoorbeeld toen Eminem (tja niet echt DE underground-rapper, maar toch) Stan uitbracht. En vooral al die remakes er op. Brrr. Dat nummer had jij gewoon nooit als single uit moeten brengen IMO.
    Of, vrij naar Herman Koch:
    quote:
    Je hebt dat bandje nog zien optreden in de Melkweg, en nu staan ze opeens in de Kuip. Dan is het toch anders, niet meer exclusief
    Zit wel wat in. Misschien naïef, but hey, that's my middle name.
    pi_3539120
    quote:
    Op dinsdag 19 maart 2002 14:41 schreef keeper het volgende:
    ...

Bijvoorbeeld toen Eminem (tja niet echt DE underground-rapper, maar toch) Stan uitbracht. En vooral al die remakes er op. Brrr. Dat nummer had jij gewoon nooit als single uit moeten brengen IMO.

...

hmmmh

Ik vind Stan juist een van zijn beste nummers. Het is net alsof hij ook serieus kan doen, afgezien van celebrity-bashen en gewoon raar doen.

en remakes?

pi_3540447
    Ja, remakes.. zoals die wacke Slimme Schemer ft. Tido [[wat een humor..]] track.. ennnuh, Stan van Cam'ron, gericht aan Stan Spit..
    pi_3543451
    quote:
    Op dinsdag 19 maart 2002 14:54 schreef Premo het volgende:
    Ik vind Stan juist een van zijn beste nummers. Het is net alsof hij ook serieus kan doen, afgezien van celebrity-bashen en gewoon raar doen.

en remakes?

Stan is ook een heel goed nummer, maar het is toch jammer dat die op single is uitgebracht en zo'n hype werd. Lees dat stukje over exclusiviteit nog maar eens over

En remakes, ja. Slimme Schemer en zo zijn er nog wel een paar parodieën op Stan te noemen (niet per se als single uitgebracht, maar gewoon voor de leuk op de radio ofzo).

pi_3544541
    quote:
    Op dinsdag 19 maart 2002 19:32 schreef keeper het volgende:

[..]

Stan is ook een heel goed nummer, maar het is toch jammer dat die op single is uitgebracht en zo'n hype werd. Lees dat stukje over exclusiviteit nog maar eens over

En remakes, ja. Slimme Schemer en zo zijn er nog wel een paar parodieën op Stan te noemen (niet per se als single uitgebracht, maar gewoon voor de leuk op de radio ofzo).

Ah, excusiviteit! Die link had ik ff niet gelegd. Dat is bij mij ook totaal niet een maat voor hoe leuk ik het nummer vind.

Je icon heerscht btw .

pi_3544636
    quote:
    Op dinsdag 19 maart 2002 21:00 schreef Premo het volgende:
    Ah, excusiviteit! Die link had ik ff niet gelegd. Dat is bij mij ook totaal niet een maat voor hoe leuk ik het nummer vind.
    Nee bij mij ook niet, ik blijf het een goed nummer vinden. Maar goed, laten we daar maar niet meer over hebben
    quote:
    Je icon heerscht btw .
    Ik neem aan mn webicon? Thx Ja, ik was die malle keeper een beetje zat. Dan maar een stukje uit een vette clip de Beasties (Alive, voor de niet zo oplettende lezer )

[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 19-03-2002 21:15]

pi_3547311
    Mn 1200e post. Die wilde ik toch wel ff in dit topic doen. Ergens anders zou toch niet gepast zijn
    En om nou meer een juich-topic in Onzin te maken..
    De vorige (1000 posts) was ook niet zo'n succes (10 replies na hevig spammen )

Dus hierbij!

pi_3547544
    quote:
    Op dinsdag 19 maart 2002 23:27 schreef keeper het volgende:
    Mn 1200e post. Die wilde ik toch wel ff in dit topic doen. Ergens anders zou toch niet gepast zijn
    En om nou meer een juich-topic in Onzin te maken..
    De vorige (1000 posts) was ook niet zo'n succes (10 replies na hevig spammen )

Dus hierbij!

woensdag 20 maart 2002 @ 21:01:41 #170
    24351 LiNiaaL
    Wie is je vader?
    pi_3557547
    quote:

[..]

doper dan alles wat hij ooit heeft gemaakt, deze gast heeft als een van de weinige rappers die min of meer commercieel zijn gegaan nog stijl: ipv een rooie ferrari(zoals iedereen doet...) pakt hij in zn clip een stoomwals!!!

de trax op mijn zelf samengestelde 'chill discs':
    Spookrijders - Het Gaat Je Goed Af
    Ja Rule - Smokin And Ridin
    DMX ft. Faith Evans - I Miss You
    De La Soul - Special (ik zet de andere De La Soul trax er niet op maar DLS is ALTIJD relaxed!)
    Brainpower ft. Rollarocka - Chill
    Adam F & Guru ft. Carl Thomas - Karma (Comes Back Around)(check trouwens Adams dope album KAOS)
    2Pac - Letter To My Unborn
    Talib Kweli ft. Hi-Tek - The Blast (moet het album nog hebben...)
    Tank ft. Ja Rule - Race Against Time (dit is meer RnB)(van the Fast & the Furious SDTRK)
    Xzibit - Paparazzi(klassieker)
    Puff Daddy ft. Faith Evans - I'll Be Missing You(al helemaal een klassieker)
    The Roots ft. Erika Badu - You've Got Me
    Eve ft. Gwen Stefani - Let Me Blow Your Mind
    MOP - Cold As Ice
    Fugees - Ready Or Not
    Coolio - Gangsta's Paradise
    R. Kelly ft. Jadakiss - Fiesta
    Ray J ft. Lil' Kim - Wait A Minute(meer RnB)
    E-Life - I Wonder Why(check zn album Eleven)
    Pharaohe Monch & Mos Def ft. Nate Dogg - Oh No
    Black Eyed Peas ft. Macy Gray - Request Line(is hun album de moeite/t geld waard?)
    2Pac ft. Snoop Dogg - 2 Of Amerikaz Most Wanted
    Coo Coo Cal - How Does It Feel To Ya(nieuwe single...)
    Dr. Dre & 2Pac - California Love(klassieker, er wordt alleen weinig in gerapt)
    Brainpower ft. DJ Mass - Expertise(niet echt 'chill' maar die lyrics zijn DOPE!)
    Method Man & Redman - How High Part II
    Nas ft. Lauryn Hill - If I Ruled The World
    MC Lyte ft. Xscape - Keepin' On (heet ie ei'k wel zo?)

toevoegingen(wat meer 'non-commerciele' zooi):
    van Soundbombing II(echt 'da bomb'):
    Sir Menelik ft. Grand Puba, Sadat X - 7XL
    Common ft. Sadat X - 1-9-9-9
    Reflection Eternal ft. Bahamadia - Chaos
    verder:
    Aaliyah - Rock The Boat (RnB af en toe kan zeker ook voor de [lounge mode])
    De La Soul ft. Glenn Lewis - Am I Worth You?
    RHCP - Under The Bridge ('Rock' kan ook)
    E-Life - Life
    De La Soul - U Can Do (Life)
    Talib Kweli & Hi-Tek (Reflection Eternal) - Eternalists
    Coolio - C U When U Get There
    2Pac - 2 Live & Die In LA

en ik kan verder voor de [lounge/moe mode] zeker albums adviseren van:
    - De La Soul
    - E-Life

plz vul dit lijstje aan(chill stuff)

woensdag 20 maart 2002 @ 21:05:03 #171
    24351 LiNiaaL
    Wie is je vader?
    pi_3557604
    quote:
    Op dinsdag 19 maart 2002 11:01 schreef Premo het volgende:

[..]

[afbeelding]
    ...een beetje

Verder vind ik niet dat je op andere mensen mag afgeven als ze toevallig ook van commerciele muziek houden. Bovendien is het gewoon triest om een fan van een underground artiest te zijn en op het moment dat hij/zij doorbreekt er op neer te gaan kijken. Als die artiest door/voor zijn succes een compleet andere stijl aanneemt is het een ander verhaal natuurlijk.

ja je hebt gelijk dit vind ik echt NIET om aan te zien en ik kan ook niet begrijpen dat men dit soort albums koopt
    Als ik dit in de FRS zie staan kan het nog zo'n dope rapper zijn, ik koop het echt nooit!!!
    pi_3558026
    quote:
    Op woensdag 20 maart 2002 21:01 schreef LiNiaaL het volgende:
    van Soundbombing II(echt 'da bomb'):
    Sir Menelik ft. Grand Puba, Sadat X - 7XL
    Common ft. Sadat X - 1-9-9-9
    Reflection Eternal ft. Bahamadia - Chaos
    Soundbombing II is dope
    Maar ik vind persoonlijk
  • Pharaohe Monch & Shabaam Sahdeeq - WWIII
  • The High & Mighty ft Mos Def & Mad Skillz - B-Boy Document 99
  • Dilated Peoples & Tash - Soundbombing
  • Company Flow - Patriotism

• Toch vetter.
    quote:
    Op woensdag 20 maart 2002 21:05 schreef LiNiaaL het volgende:
    Als ik dit in de FRS zie staan kan het nog zo'n dope rapper zijn, ik koop het echt nooit!!!
    Ik kom dan ook weinig in de FRS om CD's te kopen
    Maar ik begrijp je punt
    pi_3558985
    quote:
    Op woensdag 20 maart 2002 21:35 schreef keeper het volgende:

[..]

Ik kom dan ook weinig in de FRS om CD's te kopen
    Maar ik begrijp je punt

Ik kan nergens CD's kopen . Vroeger was er nog een mooie grote Virgin platenzaak in Den Haag, maar die ik om mij nog onduidelijke redenen gesloten. Nu moet ik het doen met een FRS en Plato, waarvan de laatste sinds als policy heeft zo min mogelijk hiphop in te kopen geloof ik. .

Ik word gedwongen het met mp3's te doen. .

pi_3559304
    quote:
    Op woensdag 20 maart 2002 22:44 schreef Premo het volgende:
    Ik kan nergens CD's kopen . Vroeger was er nog een mooie grote Virgin platenzaak in Den Haag, maar die ik om mij nog onduidelijke redenen gesloten. Nu moet ik het doen met een FRS en Plato, waarvan de laatste sinds als policy heeft zo min mogelijk hiphop in te kopen geloof ik. .
    Ja de Virgin in Amsterdam is ook al dicht. Ze zijn failliet dacht ik. Gelukkig heb ik Concerto en Fame nog over (en Rhythm Import, maar daar koop ik eigenlijk nooit iets).
    quote:
    Ik word gedwongen het met mp3's te doen.
    I'm not a lamer, they make me
      donderdag 21 maart 2002 @ 00:33:27 #175
    12217 _Osiris_
    live by the board die with it
    pi_3560408
    jij , jij , jij en jij!

ga je schamen

zoveel dope hiphop en wat staat er niet tussen

<b>Funk doobiest</b> dat is zo vet gewoon
    ik heb dr 2 albums van wich doobie u b en brotha doobie errug vetjes gewoon.
    jedi mind tricks heb ik ook totaal niet gezien vind ik errug vet zeker het 1ste album

maar voor de rest .....

wat is image als jij jezelf voor doet als een ander
    pi_3573959
    quote:
    Op dinsdag 19 maart 2002 14:41 schreef keeper het volgende:

[..]

Jaja, No Limit Records! Als er één platenlabel lelijke protserige hoezen maakt is het dat label wel.
    [..]

ja o en wat dacht je dan van cashmoney millionaires??
    das helemaal van de gekken
      vrijdag 22 maart 2002 @ 15:00:55 #177
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_3579417
    owkee no limit zuigt op deze lyric van c-murdfer o ghetto dope na dan :
    quote:
    Let me give a shot out to the D Boys (drug dealas)
    Neighborhood dope man
    I mean real niggas
    Thata make a dolla out a fifteen cents
    Ain't got a dime, but I rides and pay the rent
    Professional crackslanger I serve fiends
    I once went to jail for having rocks up in my jeans
    But nowadays I be too smart for the Taz
    C Murder been known to keep the rocks up in the skillet man
    Waitin on a kilo they eight I'm straight you dig
    What you need ten
    Ain't no fuckin order too big
    And makin crack like this is the song
    You won't be getting yo money if yo shit ain't cooked long
    Never cook yo dope it might come out brown
    Them fiends gonna run yo ass clean outa town
    But fuck that I'm bout to put my soldias in the game
    And tell ya how to make crack from cocaine.
    1. Look for the nigga wit the whitest snow
    2. No buying from no nigga that you don't know
    make yo way to the kitchen where the stove be
    You get the baking soda I got yo D
    Get the triple beam and measure out yo dope
    Mix one gram of soda every seven grams of coke
    An shake it up until it get harder
    Then sit the tube in some ready made cold water
    Twist the bitch like a knot while it's still hot
    And watch that shit while it can rise to the fuckin top
    Now ya cocaine powda is crack.
    Nigga I hopes you strapped cause you might get jacked.
    qua beats en cxdhoesjes is het wel erg het zelfde voor de rest , maar dit stukje lyric vinnik toch echt fantastisch
    pi_3581640
    quote:
    Op vrijdag 22 maart 2002 15:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    [..]

qua beats en cxdhoesjes is het wel erg het zelfde voor de rest , maar dit stukje lyric vinnik toch echt fantastisch

Hahahahahahah
    LoL
      zondag 24 maart 2002 @ 20:58:49 #179
    24351 LiNiaaL
    Wie is je vader?
    pi_3600497
    quote:
    Op vrijdag 22 maart 2002 15:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

Let me give a shot out to the D Boys (drug dealas)
    Neighborhood dope man
    I mean real niggas
    Thata make a dolla out a fifteen cents
    Ain't got a dime, but I rides and pay the rent
    Professional crackslanger I serve fiends
    I once went to jail for having rocks up in my jeans
    But nowadays I be too smart for the Taz
    C Murder been known to keep the rocks up in the skillet man
    Waitin on a kilo they eight I'm straight you dig
    What you need ten
    Ain't no fuckin order too big
    And makin crack like this is the song
    You won't be getting yo money if yo shit ain't cooked long
    Never cook yo dope it might come out brown
    Them fiends gonna run yo ass clean outa town
    But fuck that I'm bout to put my soldias in the game
    And tell ya how to make crack from cocaine.
    1. Look for the nigga wit the whitest snow
    2. No buying from no nigga that you don't know
    make yo way to the kitchen where the stove be
    You get the baking soda I got yo D
    Get the triple beam and measure out yo dope
    Mix one gram of soda every seven grams of coke
    An shake it up until it get harder
    Then sit the tube in some ready made cold water
    Twist the bitch like a knot while it's still hot
    And watch that shit while it can rise to the fuckin top
    Now ya cocaine powda is crack.
    Nigga I hopes you strapped cause you might get jacked.

je meent het he???
      zondag 24 maart 2002 @ 21:42:18 #180
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_3601132
    quote:
    Op zondag 24 maart 2002 20:58 schreef LiNiaaL het volgende:

[..]

je meent het he???

wel als je het met de gemmiddelde No-Limit / Cashmoney lyric vergelijkt
      zondag 24 maart 2002 @ 21:59:21 #181
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_3601453
    en dan nu een lyric die ik echt waardeer :
    quote:
    Latyrx feat El P -- Lookin' over a City
    [Lateef]
    Looking, over a city, that's gritty, and rather pretty
    A pity, it's hard to find, but inequity, cover
    every itty bitty square diamond of jiggy
    They givin ??, up to woodsy
    manipulatin they minds in the alleyways
    These dizzy and shitty rats, the sizes of kitty-kats
    They cross paths when traffic subsides; somewhere
    some brothers is overstandin on a hot black rooftop
    Freestylin for they GOT damn lives, the spirit, it gets live
    and answers the question why God blessed the Earth
    But, buildings block out the sky, and the children
    are oversexualized, media-wise, brutalized by parents
    at the tender age of five, in front of they siblings wide-eyed
    Nah not surprised, just the real scene regularly
    Up in between the lies, try to put it together GET
    they pieces of the pie, hope they clever and tough
    Make it better before they die, plant the next seeds
    somewhere in the South Bronx, or Patterson ??
    The baddest with sharp chomp, to splatter when mouths-off
    Retali' and swear he could damage em Dunn
    but that will shatter his Mom's faith
    in the art that she burns, herbs and candles of perm'
    It's hard to call it see cause times change and the world turn
    Some end up slangin dope, some end up strung out
    on coke and sherm, some party every night for the rest of they life
    and some learn, go corporate all professional rhetoric
    with sensational glory, let me tell you all one day
    that it is it ain't boring, and so hard to ignore it
    Cause any day in this fork, that they callin New York
    Based on nothin but currents, you can find yourself a failure
    or a success story
    On the subway, at three in the mornin, huh
    Or on the corner, or up on a rooftop yawnin
    Meditatin upon it, lookin over a city that's gritty
    and rather pretty, a pity
    It's hard to find but inequity covers every itty bitty
    square diamond, the engine, of America, inchin
    toward hysteria, pimpin, every fate

[El-P]
    My friends are the faces you sit on, lickin a profit popsic'
    where food is just a necessity between sitcom watchin
    Soak up quick image instead of black marks on papyrus
    fabric logic, where true to dirt perps go incogninant
    Think of Soup Nazi, empatzi project hard copy
    Books will suffer Farenheits, quality of life flesh sliced
    Omega daylight quota, pop luck lottery info
    GigaPet rapist, internet pedophile disco
    Sensationalist function of truth, dirty ass fetish
    Glass bubble lo-cal profile, the year's fiscal
    Workin family, Social Jowe, boot camp
    Rehab group home kid, idolized cartoon missile
    Mostly, lonely, plant life
    Cement arena scream when you don't listen closely
    Switchblade amaze young gun Brooklyn blood transplant
    immature Menendez fashion
    Crystal Method lover, buy the bottle, jungle captive
    where MC's got little cocks on teeth with fillings out like magnets
    Caught up in the dragnet, tri-felon
    Shoula packed a plastic handheld lead shark repellant
    I sense the tension building, since canvas killing
    K-9's roam trained our district
    Culture murder politic sadistic
    Policy ?? backtrack, caught up in a tune from rockin fat cap
    I told him it was art but just got laughed at
    Burner liquid concoction on hot celsius
    and kelpachlorics for the fatal facial, spray deface you
    Sooner than never, most lawless progress together
    Fuck the bullshit, I react to acid flux product definitive junk
    brain rape train bottle burners or books, FUCK THAT!

[Lyrics Born]
    Imagine this, Angeles, or San Francisco
    And everybody sandwiched in, can't stop here and ambulences
    don't nobody ass-kiss, ain't practical bein passive
    in the city you ask so much ass and mo' asses
    It's a batch of latin girl, actin rappin off the spanish
    english quest, can't understand, as the languages clash
    And every ad is vandalism, the trash gets aneurysms
    It's delegates and panelists all representin they nationalism
    and the battle inches on, every section seperated
    by eth-nic features decorated veterans deliverin
    les-sons to the younger people stoops that double as bleachers
    And I'm part, of an elite fleet, of MC's, and Truthspeakers
    I import, concrete beats, that just speak, when my moods flavor
    My peers I beg forgiveness, I just don't buy twelve inches
    Too many independents, they share the same resemblence
    Too hard to make decisions, I built up a resistance
    like I'm fightin off a sickness plus they just don't hold my interest
    but, missionin out, to the indigineous birthplace
    The first day, I inched below the sur-face
    and found, inspiration, in surplus, in my, in-terpretation
    of disturbed crazy world, of love, dope shit, attemptin contemplation on
    Uniquely woven and continously flowin intricately sewn into
    the fabric of the nation New York City keep on mowin em down baby!

pi_3601726
    Lyrics zonder beat is toch meestal een stuk wacker eigenlijk.. ik bedoel lyrics kunnen phet zijn maar als iemand niet kan flowen en geef delivery heeft.. wtf dan
    pi_3601922
    quote:
    Op zondag 24 maart 2002 22:14 schreef dunniecash het volgende:
    Lyrics zonder beat is toch meestal een stuk wacker eigenlijk.. ik bedoel lyrics kunnen phet zijn maar als iemand niet kan flowen en geef delivery heeft.. wtf dan
    Idd

Hierbij zou ik sowieso ff willen vragen nu niet opeens allemaal lyrics hier te droppen, die je zelf heel vet vindt, want ik denk eigenlijk dat niemand het leest, en het heeft dus ook niet echt enige toegevoegde waarde aan dit topic.
    Als je een leuk stukje lyric heb mag je dat wel meedelen, maar doe dan een klein stukje eruit, en niet die hele lap

Ow, en nog een hiphoptippie

Mos Def and Massive Attack - I Against I
    Komt van de Blade 2 OST. Vette beat, spooky sample-tjes en Mos Def natuurlijk

pi_3601985
    Wij begrijpen elkaar
    quote:
    Op zondag 24 maart 2002 22:26 schreef keeper het volgende:
    Hierbij zou ik sowieso ff willen vragen nu niet opeens allemaal lyrics hier te droppen, die je zelf heel vet vindt, want ik denk eigenlijk dat niemand het leest, en het heeft dus ook niet echt enige toegevoegde waarde aan dit topic.
    Als je een leuk stukje lyric heb mag je dat wel meedelen, maar doe dan een klein stukje eruit, en niet die hele lap
      zondag 24 maart 2002 @ 22:38:05 #185
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_3602080
    owkee , kzou ophjuoden met whack te doen

ff nog een paar tipjes :

Kool Kieth feat Black Silver -- Lost in space
    Cannibal Ox -- Atom
    Latyrx -- Quiet Storm
    Dj Shadow feat Gift of Gab -- Enthropy part C{Count and Estimate}
    Mass Influence -- Get Loose
    Saukrates -- Aye,Aye Studder

pi_3602141
    Luister voor een dope track met een grappig geil[?] chickie Princess Superstar ft. High & Mighty - Babysitter en lach je stuk maar dit keer niet omdat het wáck [als Ja Rule ofzo ]is..

EN CHECK MARCO BORSATO MET JA RULE - DROMEN ZIJN BEDROG (I'M NOT A REAL NIGGA!)

pi_3602284
    quote:
    Op zondag 24 maart 2002 22:30 schreef dunniecash het volgende:
    Wij begrijpen elkaar
    Aight jeweettoch

Trouwens, als je serieus bent: enters maak je met [br] in je sig

pi_3602482
    Oja, chill, ik had eerst <BR> geprobeerd.. kwas dichtbij hehehe
    quote:
    Op zondag 24 maart 2002 22:53 schreef keeper het volgende:
    Trouwens, als je serieus bent: enters maak je met [br] in je sig
    pi_3605239
    quote:
    Op zondag 24 maart 2002 22:26 schreef keeper het volgende:

Mos Def and Massive Attack - I Against I

Erg nice ja! T schijnt dat Mos Def samen met Massive Attack een album aan t maken is! (Ik hoorde ook al een tijdje terug dat Mos Def bezig is met een collabo met George Clinton en de Gorillaz maar daar heb ik ook verder bar weinig over gehoord)

Was er iemand trouwens afgelopen zaterdag bij die What's Da Flavor ish in de Melkweg? T was super rustig maar Empress en Raymzter waren dope, Rockid scratchte een heel vette set en Cut Nice draaide lekkere plaatjes. Jammer dat t pas na 12en heel druk werd, bij die Crossfader shit.

pi_3617596
    quote:
    Op maandag 25 maart 2002 07:38 schreef Kid_RisK het volgende:

[..]

T schijnt dat Mos Def samen met Massive Attack een album aan t maken is! (Ik hoorde ook al een tijdje terug dat Mos Def bezig is met een collabo met George Clinton en de Gorillaz maar daar heb ik ook verder bar weinig over gehoord)

cool! cool! cool!
    pi_3650030
    Voor de liefhebbers:

kom eens langs op #hiphop op irc.fokzine.net

pi_3685773
    Net ff het nieuwe album van J-Live (All Of The Above) neergeladen. Bij deze door mij gebombardeerd tot album van 2002 (tot nu toe dan).

De tracklisting kun je hier vinden:
    http://www.madrapper.freeserve.co.uk/previews/jlive.html

Bigheadz R.I.P.
    pi_3715373
    rite now op mtv

Jay-Z ft. Roots unplugged...
    pretty cool...
    Voor degenen die de cd al enkele malen gehoord hebben (like me) ist mssn minder bijzonder

pi_3718110
    quote:
    Op woensdag 03 april 2002 22:16 schreef DeF2K het volgende:
    rite now op mtv

Jay-Z ft. Roots unplugged...
    pretty cool...
    Voor degenen die de cd al enkele malen gehoord hebben (like me) ist mssn minder bijzonder

Weet je toevallig of die uitzending nog herhaald wordt? Die cd is echt goed!

Binnenkort (Of nu al?) uit, en ook heel vet: Lauryn Hill @ MTV Unplugged

pi_3718182
    Check trouwens eens Pity Party People van Anticon als je een beetje into Sage Francis / Slug achtige hiphop bent.. Normaal zijn die nummers van hun imo beetje saai, chagrijnig geneuzel maar dit nummer is wel chill.. Zelfs die raps van Dose One vinnik nu te pruimen

Demigodz hebben nu een 12" uit; "Don't You Even Go There" met Ap, Celph & Louis Logic, en "Well, well, well" met Rise en Esoteric.. Vooral die eerste track is vet!

Nieuwe single van Insight (van oa Mental Mechanic en Universal met Mr Lif) is ook cool, vooral de B kant, met de party track Ghetto Blaster en t relaxte Words Of Encouragement..

Edan's hele album is nu ook uit geloof ik, maar ik heb m nog niet gehoord! Die singles Sing It Shitface en Humble Magnificent waren iig wel tight!

Binnenkort ook een weer nieuwe Pete Rock: Queen (met Soul Supreme).. Ben niet echt weg van die MCs maar die beat is super nice!

En dat waren wel weer mn aanraders voor vandaag

pi_3733064
    quote:
    Op donderdag 04 april 2002 07:50 schreef Kid_RisK het volgende:

[..]

Weet je toevallig of die uitzending nog herhaald wordt? Die cd is echt goed!

Binnenkort (Of nu al?) uit, en ook heel vet: Lauryn Hill @ MTV Unplugged

Hm, weet ik niet..
    ik heb trouwens wel die Lauryn Hill cd... nog niet echt goed geluisterd though...
    pi_3743178
    Mr Lif Live at the Middle East - Freestyle Session featuring Akbar and Akrobatik --> check die shit, dope!
    pi_3782384
    *sgop*

keeper, heb je Moment Of Truth nu al binnen? .

pi_3788253
    quote:
    Op woensdag 10 april 2002 09:08 schreef Premo het volgende:
    *sgop*

die hadtie al lang hoor
    pi_3788467
    quote:
    Op woensdag 10 april 2002 09:08 schreef Premo het volgende:
    *sgop*

Ja de post kwam hem niet brengen. Klinkt goed!
    pi_3788652
    quote:
    Op woensdag 10 april 2002 18:16 schreef DeF2K het volgende:

[..]

die hadtie al lang hoor

Ik zocht gewoon een reden om weer eens in dit topic te posten. Hij viel bijna van de pagina af als je op 'Premo' searchte.. .
    pi_3788658
    quote:
    Op woensdag 10 april 2002 18:42 schreef keeper het volgende:

[..]

Ja de post kwam hem niet brengen. Klinkt goed!

Je vorige icon was leuker, hoewel deze ook wel wat heeft .
    pi_3792180
    quote:
    Op woensdag 10 april 2002 19:08 schreef Premo het volgende:

[..]

Je vorige icon was leuker, hoewel deze ook wel wat heeft .

Ja deze is maar tijdelijk. Hij staat toch bij endoria.net dus die wissen hem over 2 weken ofzo. Daarna neem ik mn oude wel weer

Ow..mensen. Kom eens op IRC!

irc.fokzine.net #hiphop

klikken als je een IRC prog hebt

pi_4064265
    *En deze mag ook wel weer eens omhoog!*

Heb laatst t nieuwe album van J-Live gedownt (en vervolgens braaf de eerste 12" gekocht ) en t is zeker een aanrader! All Of The Above is een afwisselend album, geproduceerd door DJ Spinna, Joe Money (?) en Touch Of Jazz.

Op de 12" staan de nummers Satisfied en A Charmed Life, wat ik zelf 2 van de beste tracks op t album vind.
    Satisfied heeft een dikke reggea-achtige beat en tighte lyrics over al t onrecht in de wereld. Misschien een beetje overdreven soms maar wel oprechte teksten die zeker sense maken.
    A Charmed Life is heel wat anders. Over een jazz nummer reminisced J-Live over zijn jeugd en zijn opkomst als mc. Alleen al de instrumental is heel goed luisterbaar, en Live past zich goed aan de muziek aan, waardoor dit nummer nog een extra boost krijgt.

Dit valt trouwens ook op als je de rest van het album luistert; van soulfull (Like This Anna) tot abstract (Stir Of Echoes), J-Live weet met elke beat wel raad...
    Lyrically is t album ook heel erg dope. Goed te volgen, maar tegelijkertijd ingewikkelde lyrics die je het ene moment aan het denken zetten en je het andere moment gewoon entertainen of laten wegdromen.

Anyway je moet m gewoon zelf maar luisteren, ik voelde m helemaal niet de eerste keer dat ik ff snel die mp3tjes doorskipte, maar nadat ik er een keer góed naar geluisterd had bleek t toch wel een dope album te zijn!
    Afwisselend, fris, dope beats, dope rhymes... een album wat al bijna zeker in mijn top 3 van dit jaar komt te staan!

pi_4085314
    Heeft èèn van jullie de cd Best of both worlds?
    Hoe is die?
    pi_4103538
    Iemand nog tips ofzo?? Luister de laatste tijd vrij weinig hiphop (alleen de albums van J-Live en Blackalicious en een paar 12s eigenlijk) maareh zie ik veel over t hoofd of is er de laatste tijd gewoon weinig leuks uitgekomen?

Donderdag ligt trouwens Sage Francis - Personal Journals bij FatBeats als t goed is! Maarja Craig kennende duurt dat nog wel een maandje ofzo

Ohja ik heb geen zin om een vette review ofzo te typen maar Blazing Arrow van Blackalicious is ook wel een aanrader.. Niet zo mooi als Nia maar wel heel soulfull en catchy enzo de meeste nummers!

pi_4103638
    quote:
    Op maandag 06 mei 2002 17:27 schreef bossie het volgende:
    Heeft èèn van jullie de cd Best of both worlds?
    Hoe is die?
    Van Jay-Z en R.Kelly?

Ik ken hem niet, maar de reviews waren niet best. En ik geloof de reviewers wel in dit geval (of ik moet hem tegenkomen op een ftp)

pi_4184773
    ik heb een aantal leuke albums er bij

UNKLEsounds - Do Aliens Dream of Electronic Beats (3cd mix)
    dit is een tres coole mix. Check deze site voor meer info: http://homepage.ntlworld.com/andrewlochhead/djmixes/androids.htm

DJ Food & DK - Now, Listen!
    DJ Shadow - The Private Press
    DJ Shadow - Brainfreeze breaks (alle nummers uit Brainfreeze origineel)
    Deltron 3030 - Deltron 3030

en nog wat zooi

dinsdag 14 mei 2002 @ 12:10:26 #209
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_4184818
    hmmz de laatste tijd {ong 1.5 uur geleden} alleen gekocht
    El-P -- Fantastic Damage

en tot nu toe vinnik hem fijn klinken , Def2 hoe vond je btw die Dj Food & DK

pi_4185066
    quote:
    Op dinsdag 14 mei 2002 12:07 schreef DeF2K het volgende:
    ik heb een aantal leuke albums er bij

UNKLEsounds - Do Aliens Dream of Electronic Beats (3cd mix)
    dit is een tres coole mix. Check deze site voor meer info: http://homepage.ntlworld.com/andrewlochhead/djmixes/androids.htm

DJ Food & DK - Now, Listen!
    DJ Shadow - The Private Press
    DJ Shadow - Brainfreeze breaks (alle nummers uit Brainfreeze origineel)
    Deltron 3030 - Deltron 3030

en nog wat zooi

Cool!
    Vooral die UNKLESounds mixen! Waar heb je die vandaan?
    En hoe is The Private Press?? ben wel benieuwd aangezien Endtroducing en Psyence Fiction hoog in mn top 10 fav albums staan, maar wat ik gehoord heb (Monosyllabik, Giving Up The Ghost en die nieuwe single) vond ik zo op het eerste gezicht niet echt geweldig...
    pi_4192854
    quote:
    Op dinsdag 14 mei 2002 12:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    hmmz de laatste tijd {ong 1.5 uur geleden} alleen gekocht
    El-P -- Fantastic Damage

en tot nu toe vinnik hem fijn klinken , Def2 hoe vond je btw die Dj Food & DK

DJ Food & DK vind ik een zeer goeie plaat
    pi_4192906
    quote:
    Op dinsdag 14 mei 2002 12:27 schreef Kid_RisK het volgende:

[..]

Cool!
    Vooral die UNKLESounds mixen! Waar heb je die vandaan?
    En hoe is The Private Press?? ben wel benieuwd aangezien Endtroducing en Psyence Fiction hoog in mn top 10 fav albums staan, maar wat ik gehoord heb (Monosyllabik, Giving Up The Ghost en die nieuwe single) vond ik zo op het eerste gezicht niet echt geweldig...

UNKLEsounds heeft iemand naar me geupload beswel groot, rond de 470 mb...

In het begin vond ik The Private Press een beetje eentonig album, nu heb ik hem een paar keer geluisterd en word het al stukken bezig. Hijs niet zo geniaal als Endtroducing en er zit iets minder afwisseling in vind ik.. toch vind ik het een zeer ok album. Je kan wel goed merken dat Shadow een beetje zijn stijl heeft veranderd..

Het laatste nummer is trouwens errug vet. Een 12 min live opname van DJ Shadow, Cut Chemist en Nu-Mark.. onder andere 'turntable percussions' wat echt heel koel is

donderdag 16 mei 2002 @ 10:28:44 #213
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_4214651
    ff nieuwe toevoeging

Arsonists -- Date of birth

lekker Albumpje

{btw ben ik waarschijnlijk over een weekje weer op IRC , als de foonlijk is doorgetrokken naar mijn nieuwe kamer {heb het LCD zscherm van mijn pa gejat , en dus geen zin om dat ding continu naar beneden te slepen om op een P60 te serven}

pi_4222369
    quote:
    Op dinsdag 14 mei 2002 20:40 schreef DeF2K het volgende:
    Het laatste nummer is trouwens errug vet. Een 12 min live opname van DJ Shadow, Cut Chemist en Nu-Mark.. onder andere 'turntable percussions' wat echt heel koel is
    Oeh, die ga ik in de Melkweg zien, die 3 heren
    pi_4223085
    quote:
    Op vrijdag 17 mei 2002 11:49 schreef keeper het volgende:

[..]

dat weet ik en ik ben gigantisch jaloers
    pi_4224803
    quote:
    Op vrijdag 17 mei 2002 13:03 schreef DeF2K het volgende:

[..]

dat weet ik en ik ben gigantisch jaloers

Zal ik een fotootje maken

pi_4226731
    quote:
    Op vrijdag 17 mei 2002 11:49 schreef keeper het volgende:

[..]

Hmm ik hopelijk ook!

Mjah.. klein probleempje is t dat t midden in mn examens zit en dat mn vrienden bovendien nooit meer geld hebben

Weet iemand of ze s'middags nog bij Fat Beats langskomen ofzo?

pi_4231204
    quote:
    Op vrijdag 17 mei 2002 19:12 schreef Kid_RisK het volgende:

[..]

Hmm ik hopelijk ook!

Mjah.. klein probleempje is t dat t midden in mn examens zit en dat mn vrienden bovendien nooit meer geld hebben

Weet iemand of ze s'middags nog bij Fat Beats langskomen ofzo?

Dat geld probleem ken ik. Ik wil ook op vrijdag naar Drum Rhythm, maar niemand wil met me mee (alleen zaterdag, want dan komen bekendere groepen, terwijl het programma IMO op vrijdag vetter is)
    pi_4264837
    Babu-Duck_Season_Volume_1-2002-EGO

Net ff snel geluisterd.. Die exclusive van de Beatnuts is dope! Zomerse shit

Voor de rest niet zo veel nieuws gehoord de laatste tijd...

pi_4265997
    Yeah die Babu had ik al gesjekt, is wel dope.. dope productie idd op die Beatnuts die freddie foxxx is ook phet..
      vrijdag 24 mei 2002 @ 21:43:46 #221
    18155 JesusThePimp
    Bobbieluud!
    pi_4314607
    Kennen de hip-hop kenners hier Louis Logic? Goeie sjit!
    Bigheadz R.I.P.
    pi_4319073
    quote:
    Op vrijdag 24 mei 2002 21:43 schreef JesusThePimp het volgende:
    Kennen de hip-hop kenners hier Louis Logic? Goeie sjit!
    Tuurlijk!

Factotum is echt een mooi nummer! En die dingen die hij met de Demigodz gemaakt heeft zijn ook dope.. Moet toch maar eens een album van m checken.

Heeft iemand het album van Non Phixion al gehoord? Ik vond hun eerst niet echt al te boeiend maar die beats (van oa Necro en Premo) zijn gewoon zo vet en Ill Bill en consorten rhymen toch wel lekker. Zoek bijvoorbeeld eens 'The CIA Is Trying To Kill Me' en je weet wat ik bedoel

dinsdag 28 mei 2002 @ 12:01:59 #223
    29081 NiZegUrlie
    Come Again ?!
    pi_4359129
    Waaaaaat die nieuwe album van Musiq Soulchild is uit las ik nu net (*schaam* wist ik nog helemaal niet), ik denk wel dat het een goed album is?! Moet wel, ik bedoel Musiq...Hij is relaaaaaaaaax. Ik ben very happy nu hehe:-)

[Dit bericht is gewijzigd door NiZegUrlie op 28-05-2002 16:13]

dinsdag 28 mei 2002 @ 21:17:07 #224
    18155 JesusThePimp
    Bobbieluud!
    pi_4366889
    quote:
    Op dinsdag 28 mei 2002 12:01 schreef NiZegUrlie het volgende:
    Waaaaaat die nieuwe album van Musiq Soulchild is uit las ik nu net (*schaam* wist ik nog helemaal niet), ik denk wel dat het een goed album is?! Moet wel, ik bedoel Musiq...Hij is relaaaaaaaaax. Ik ben very happy nu hehe:-)
    *Plof

Dat was de Veronica-gids die op de deurmat viel vanmiddag, of niet?

Iemand al het nieuwe album van Brainpower gecheckt? Ik geloof niet dat ie al officieel uit is, maar je weet dat de wegen van Internet ondoorgrondelijk zijn In ieder geval, ik heb hem net voor het eerst geluisterd. Klinkt een beetje rommelig af en toe, maar er staan wel wat aardige nummers op.

Bigheadz R.I.P.
    pi_4366930
    quote:
    Op dinsdag 28 mei 2002 12:01 schreef NiZegUrlie het volgende:
    Check 'Religous' das echt dé zomertrack van dit jaar voor mij

Anyway, goed nieuws: binnenkort in de melkweg:

Beatnuts & Non Phixion, op 19 juni
    en
    Blackalicious! op 3 juli!

Eindelijk weer eens wat dope acts die naar Amsterdam komen! zullen wel weer gecanceld worden maarja..

pi_4366940
    quote:
    Op dinsdag 28 mei 2002 21:17 schreef JesusThePimp het volgende:
    Iemand al het nieuwe album van Brainpower gecheckt? Ik geloof niet dat ie al officieel uit is, maar je weet dat de wegen van Internet ondoorgrondelijk zijn In ieder geval, ik heb hem net voor het eerst geluisterd. Klinkt een beetje rommelig af en toe, maar er staan wel wat aardige nummers op.
    Is ie beter of minder dan die vorige?
      dinsdag 28 mei 2002 @ 21:42:49 #227
    18155 JesusThePimp
    Bobbieluud!
    pi_4367168
    quote:
    Op dinsdag 28 mei 2002 21:21 schreef Kid_RisK het volgende:

[..]

Is ie beter of minder dan die vorige?

Ik heb niet alle nummers. Ik heb er maar 8, maar op basis van die 8 vind ik hem iets minder. Maar misschien zijn die nummers die ontbreken wel de beste nummers van het album. Het is ook nog maar de eerste keer dat ik de nummers hoor, misschien vereist de CD wel een inluisterperiode, maar in eerste instantie zeg ik, minder goed!

[Edit]Ik zie net dat het ook van de demo van het album Breinstein is. Wie weet staan op het origineel de helft van die nummers die ik heb niet. Ik trek mijn voorbarige recensie nog maar ff in, totdat het album gewoon in de winkel ligt [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door JesusThePimp op 28-05-2002 22:10]

Bigheadz R.I.P.
      woensdag 29 mei 2002 @ 00:51:30 #228
    29081 NiZegUrlie
    Come Again ?!
    pi_4369901
    quote:
    Op dinsdag 28 mei 2002 21:17 schreef JesusThePimp het volgende:
    *Plof

Dat was de Veronica-gids die op de deurmat viel vanmiddag, of niet?

Jah Gheheh:D
    En waar blijft Blackstar nou met hun nieuwe album hmz:{
    Die had eigenlijk al lang moeten zijn toch
    pi_4369909
    quote:
    Op dinsdag 28 mei 2002 21:20 schreef Kid_RisK het volgende:
    Anyway, goed nieuws: binnenkort in de melkweg:

Beatnuts & Non Phixion, op 19 juni
    en
    Blackalicious! op 3 juli!

Eindelijk weer eens wat dope acts die naar Amsterdam komen! zullen wel weer gecanceld worden maarja..

Daar heb ik ook wel zin in idd.

Maar voor jou laatste zinnetje ben ik ook wel een beetje bang

Kent iemand de Effenaar in Eindhoven? Daar schijnen wel dope hiphop-dingen gehouden te worden (oa Hi and Mighty waren daar laatst).

pi_4375232
    quote:
    Op woensdag 29 mei 2002 00:53 schreef keeper het volgende:Kent iemand de Effenaar in Eindhoven? Daar schijnen wel dope hiphop-dingen gehouden te worden (oa Hi and Mighty waren daar laatst).
    Als égte Brabander ben ik zeer zeker op de hoogte van het bestaan van de Effenaar. En ja, er worden inderdaad regelmatig relaxte hip-hopdingen georganiseerd (naast vele andere dingen, zoals reggae avonden ). En het zijn niet eens de kleinste artiesten die er optreden, ikzelf heb er o.a. Jeru The Damaja en The Pharcyde gezien. De laatste keer dat ik er was werd Word! georganiseerd met optredens van Apani B. Fly Emcee, 7L& Esoteric, Apathy en last but not least J-Live! Hele relaxte show, ruim 2,5 uur lang live optreden. Das niet voor de katse kut dacht ik zo!

Het was wel jammer dat het niet zo druk was, maar de sfeer was er niet minder om

Bigheadz R.I.P.
    pi_4375343
    Heeft iemand die ouwe Engelstalig sjit van Extince wel eens gecheckt? Voorbeelden zijn nummers als Holland Rocks The House en Girlie Prince

Extince klinkt op die nummers alsof hij een zak aardappelen aan zijn noten had hangen!

Bigheadz R.I.P.
    pi_4384782
    En voorzover het nog niet het geval was, heeft nu ook AZ toegegeven aan de commerciële rotzooi die hip-hop tegenwoordig te vaak voortbrengt! Ik heb net het nieuwe album (18 juni komt ie uit) Aziatic van AZ van het internet geplukt en hij vliegt er ook weer even snel af, als dat hij binnenkwam. Dag AZ, ook u wordt bijgeschreven op de lijst met artiesten dat in de neerwaartse spiraal terecht is gekomen.
    Bigheadz R.I.P.
      donderdag 30 mei 2002 @ 17:38:05 #233
    29081 NiZegUrlie
    Come Again ?!
    pi_4386598
    De Effenaar is soooo tof, morgen gaan we uit in Eindhoven, even kijken of er iets leuks in de effenaar is te doen. Ze hebben daar ook 1x in de maand (geloof ik) zo een drum'n'bass avond. Ben er een keer geweest, zwaar relax, en erg goede sfeer.
    pi_4550591
    *Kick!*

Heb deze maar ff omhoog getrapt, belangrijk nieuws voor alle échte heads hiero :

Aankomende zaterdag (15e) is er in het alom bekende 'De Kern' in Purmerend weer een Phat Planet feessie! Gratis toegang(!), goedkope drank, een turntablism showcase van de SL Troopers, eventueel break- en mc-battle en de rest van de muziek wordt verzorgd door DJ 360, Phat Planet residents Ironik en Sendar.. en.. jawel.. moi! (Voor t eerst op een feest! stress!!)
    Dusseh wel de moeite waard om naar dit gehucht af te reizen

Niet dat ik ook maar verwacht dat er daadwerkelijk iemand komt maarja...

pi_4561691
    19 Juni = Beatnuts & Non-Phixion in Melkweg (A'dam)
    23 Juni = Peanut Butter Wolf + Madlib in Mazzo (A'dam)
    30 Juni = Parkpop @ Den Haag met een klein uurtje X-Ecutioners
    7 Juli = Hiphop Sunday: Wu-Tang Killa Beez + Truestylers Nijmegen + DMC Championship (in Nijmegen dus)
    pi_4561767
    Je vergeet 15 juni, Phat Planet in Purmerend pik!

En 3 juli (als ik het me goed herinner) Blackalicious in de Melkweg

pi_4575491
    Big Tymers - Still Fly
    Cam'Ron - Hey Ma
    C-Murder - That Ain't Right

alledrie niet echt fonky underground... maar naar mijn idee zeker wel lekker

pi_4575885
    quote:
    Op woensdag 29 mei 2002 00:51 schreef NiZegUrlie het volgende:

[..]
    En waar blijft Blackstar nou met hun nieuwe album hmz:{
    Die had eigenlijk al lang moeten zijn toch

Nieuw Blackstar album?!?! geiillll
    Talib Kweli & Mos Def zijn echt een heerlijke combo.
    pi_4631509
    ok,

ik meng me ook in deze conversatie.. ben gisteren (zondag) naar Wu Tang KillaBeez geweest.. een echte afrader.. de helft is er niet (RZA, Sunz of Man, Killah Priest en nog wat gelooof ik) de rest is niks op Shabazz na, waar ik overigens nog wel een handtekeningetje van heb en even mee gepraat heb..

Cilvaringz (die Wu-Tilburger) viel me erg mee.. klonk erg goed vond ik..

Nou dat was het..

verder nog even wat dope treks:

showbiz and ag - fat pockets (radio remix) (lekkere old skool, alles van Showbiz & AG is erg)
    showbiz and ag - you want it (deze dus ook)

Saian Supa Crew komen op lowlands en kheb ze een tijdje geleden in de melkweg gezien echt heel cool.. versta er geen kont van maar de show is echt super..

arsonists - halloween relaxte beat..

high and mighty ft el p and bo - hands on experience (erg leuk)

jeru the damaja - you can't stop the prophet (de beat he )

El-P - accidents don't happen
    ben zelf een groot fan van company flow en def jux (label van El-P) Cannibal Ox is ook echt heel cool.. enne dit nummer van Camu Tao, Hold the Floor. Mr Len heeft ook zijn eigen plaat uitgebracht ook een goede plaat.

krs one - step into a world (is tie al geweest )

Dälek - Classical Homicide (vage shit, kweet niet hoe ik er aan kom, heb wat mp3s)

a tribe called quest - scenario (klassieker)

micranots - critical

dat was het voor nu...

Laters

Mieras

pi_5000371
    Tis weer tijd voor een post van mijn zijde in dit topic. ff een paar relaxte tracks als tussendoortje:

DJ Quik - Change The Game (zomers)
    Kemphanen - Weet je nog (lekkere nederhop)
    A Tribe Called Quest - Electric Relaxation (Properly Relaxed Mix) (misschien wel beter dan het origineel)
    Jemini The Gifted One - Funk Soul Sensation (de funk zelve)
    Krewcial - Okayplayer Theme 2 (kunnen Belgen ook al rappen? dat volk blijft verbazen)
    All Natural - Stellar (de zaligheid zelve)
    Last Emperor - One Life (rustig, maar heel vet)
    Louis Logic - Dust To Dust (gewoon lekker)
    Roots Manuva - Witness (One Hope) (Download ook de clip erbij)
    All Natural - It's OK (strak nummertje)
    Grand Agent - King Me (It's The Grand Age)
    Apani B Fly Emcee - Strive (na een lange afwezigheid gaat ze toch weer nieuw spul uitbrengen, en gelukkig maar getuige o.a. dit nummer)
    Moka Only - Love Story (Could It Be I&acute;m Falling In Love van the O'Jays, maar dan zoals Moka dat Only kan.
    Scapegoat Wax - Aisle 10 (Madlib Remix) (Madlib! altijd goed)
    Count Bass D - No Time For Fakin' (Madlib again, beetje Grand Puba achtig, maar dan anders )

En dat was het voor dit moment.

Bigheadz R.I.P.
    pi_5003025
    ik zeg het maar 1x:
    Dit zijn echt een paar van de beste niet al te bekende hiphop albums/platen:

Big L - The Big Picture
    Cannibal Ox - The Cold Vein
    Tommy Tee - Beats Bonds & Beliefs
    Swollen Members - Bad Dreams

Knahmsayin?
    pi_5605932
    Hmm.. ik heb dit album nu ook op m'n harde schijf staan en ik moet zeggen: ik vind het best wel meevallen hoe "slecht" dit album is hoor. Er staan zeker wel een paar aardige nummers op (Fan Mail, Paradise (Life),
    I'm Back, The Essence (met Nas!), A-1 Performance, Once Again (dope beat)) .. de rest is ook wel grappig, maar niet heel phet ofzo

Ik hou waarschijnlijk gewoon van AZ's dikke flow en lyrics ..

quote:
    Op donderdag 30 mei 2002 15:42 schreef JesusThePimp het volgende:
    En voorzover het nog niet het geval was, heeft nu ook AZ toegegeven aan de commerciële rotzooi die hip-hop tegenwoordig te vaak voortbrengt! Ik heb net het nieuwe album (18 juni komt ie uit) Aziatic van AZ van het internet geplukt en hij vliegt er ook weer even snel af, als dat hij binnenkwam. Dag AZ, ook u wordt bijgeschreven op de lijst met artiesten dat in de neerwaartse spiraal terecht is gekomen.
    pi_5621730
    OK ff een paar van mijn favoriete albums. Er zitten alleen oudjes tussen maar ik vind ze nog steeds vet.

Westside conection- Bow Down
    Scarcface- untouchable
    Geto boys- ressurection
    Origino gun clapaz (OGC)- the storm
    Heltah skeltah- nocturnal/ magnum force
    DPG- Dillinger and young gotti

En AUB speciale aandacht voor Above The Law. Dit zijn echte hiphoppers uit de jaren van NWA. Ze traden ook geregeld op op het latere werk bvan nwa en eazy e. Ik vind met name de albums time will reveal en uncle sam's curse uitstekend.

Kokane behoorde tot de kern van deze groep (hoewel hij officieel geen lid was van ATL). Ik kan jullie zijn eerste album funk upon a rhyme van harte aanbevelen.

Alles mag zolang je niet betrapt wordt
    pi_6081828
    Nog mensen goeie tips voor me?
    Ik zoek gangsta rap en dan in de vorm van:
    Mystikal/ Snoop Dogg - Woof!

Gewoon een beetje gestoord

donderdag 3 oktober 2002 @ 00:52:50 #245
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_6082906
    gister voor de verandering maar weer een paar albumpjes gehaald

Antipop Consortium -- Arrhytmia
    DSP (Dynamic Syncopation Productions) -- In The Red
    Dj Vadim -- U.S.S.R. : The Art Of Listening
    Mr Lif -- I Phantom
    Various Artists-- One Big Trip
    Various Artists-- Urban Renewal Project

pi_6083092
    Wow, dit tipoc bestaat nog. .

Übertip: Non Phixion - The Future is Now (al weer tijdje uit, maar check die shit!).

pi_6083142
    wacht maar op de lord Rakim Allah
    Geef me een pilsje en je weet dat ik met je proost
    pi_6085548
    Mensen mensen, wat een nostalgie!

Wat aanraders voor onze mensen:

Dynasty - Lovely Day
    Je kent ze misschien wel van die verschrikkelijke underground KRAKER "Wildcat", rauw als een motherfucker. Dit is ook weer zo'n meesterlijke track, zij het met een veel rustigere beat. Piano-sampletje is echt meesterlijk. Zo'n track waarbij je herinneringen ophaalt onder het genot van verslavende middelen, laat ik het zo zeggen. Production door DJ Eclipse. Checken.

Nas - My Way
    Van z'n Lost Tapes album, productie door Alchemist. Gevoelige beat, hij rapt dope en het gaat diep. Onder andere over de dood van z'n mattie Ill Will natuurlijk, maar het blijft indrukwekkend.

O.C. & Square One - Lay Down And Die
    Goddamn, ik hou echt van vocal samples. Hier ook weer eentje dus, en shit is dope. Duister en donker noem ik de beat en O.C. en Square One komen allebei diep en dope. Wreedaardig, zouden sommige mensen zeggen. Hook is dope, D.I.T.C. stijl als je het mij vraagt.

pi_6306233
    met een kickje:

Planet Asia - Pure Coke
    Angie Martinez - If I Could Go
    Big Tymers - Oh Yeah

pi_6317493
    Ja, die Pure Coke had ik al eens gementioned hierzo

Verder, als we toch aan het kicken zijn:

Nas - Made You Look
    Nieuwste track van z'n binnenkort uitkomende album "God's Son" .. de beat geeft me, zeker met dat begin, een soort old school gevoel. De lyrics zijn vrij simpel, niet erg diep ofzo, maar het flowt allemaal erg lekker. Erg dope track naar mijn mening. Zeker checken.

Gang Starr - Battle
    Track van de soundtrack van "8 Mile". Lekker Premo beat (wanneer es niet?) en Guru spit eigenlijk z'n standaard wel dope lyrics. Niks op aan te merken dus. Dope. Met een hoofdletter.

quote:
    Op maandag 28 januari 2002 17:38 schreef dunniecash het volgende:
    Aiite dan, nog even wat aanradertjes om te downen o.i.d.

Planet Asia - Pure Coke
    Dope beat met hoorns, ik vind het een soort 'war-beat', Planet Asia ript het aggressiever dan normaal (mede door de beat?) .. de hook is een beetje droog gezongen.. door wie eigenlijk?

pi_6940491
    *Schop

Zeker de moeite waard om het volgende cd'tje te checken:
    Adeem - Sweet Talking Your Brain

Doet me heel erg veel denken aan Atmosphere. Niet alle nummers zijn even relaxed, maar er zitten een paar dope tracks tussen, zoals:

- Broken Right Wing
    - Sweet Talk
    - Circulation
    - Maker Mine

Bigheadz R.I.P.
    pi_6941097
    Ja die is echt goed!!

Dat laatste nummer (Stargazing geloof ik) is ook heel vet en die spoken word track ook!

Als je ooit de kans krijg moet je zeker die filmpjes van Adeem op Scribble Jam kijken.. daaamn die gast kan echt dope freestylen!

pi_6941173
    quote:
    Op vrijdag 22 november 2002 11:40 schreef Kid_RisK het volgende:
    Als je ooit de kans krijg moet je zeker die filmpjes van Adeem op Scribble Jam kijken.. daaamn die gast kan echt dope freestylen!
    Als ik naar ScribbleJam.com ga dan krijg ik alleen maar een junkerige link naar mp3.com. Of is dat ook wat je bedoeld?

Trouwens, volgens mij nog niet genoemd in dit topic:
    Lexicon - It's The L

Twee broers, lyrically niet de beste, maar wel lekkere beats en flows.

Dope tracks:
    - Charismatic Rapper (één van de beste tracks die ik dit jaar heb gehoord)
    - It's The L
    - You Gotta Stop
    - The Official
    - Makin Music
    - Years and Years
    - Nikehead

Bigheadz R.I.P.
    pi_6941589
    quote:
    Op vrijdag 22 november 2002 11:44 schreef JesusThePimp het volgende:

[..]

Als ik naar ScribbleJam.com ga dan krijg ik alleen maar een junkerige link naar mp3.com. Of is dat ook wat je bedoeld?

Nee ik had die freestyles op een video van Scribble Jam gezien, kan je wel bestellen op Sandbox of TurntableLab ofzo en is zeker aan te raden! Battles van Slug, Adeem, Sage Francis, Esoteric en dat soort gasten, en verder nog dope turntablism, breakers & graff..

Dat nummer Charismatic Rapper is idd vet trouwens.. moet ook maar eens dat album gaan luisteren..

pi_7749047
    Om dit topic maar weer eens even leven in te blazen:

Cam'ron ft. Juelz Santana - Oh Boy
    Cam'ron is een rapper, gesigned bij de R.O.C. click waar Jay-Z het bekendste product van is, hands down. De beat is geproduceerd door Guru (niet die van Gang Starr, maar een andere gast uit het R.O.C.-kamp) geloof ik, die ook de track Blueprint 2 op Jay-Z's gelijknamige album geproduceerd heeft. Het kan ook Just Blaze zijn btw. Over die productie: hij is MAD TIGHT. De beat is gelaced met een hele dikke xylofoon-achtige sample met hoge tonen en een voice-sample van een tjik die "boy" of "oh boy" zegt, gecombineerd met de lyrics:

It's the D-I-P ("Boy") plus the R-O-C ("Boy")
    You'll be D-O-A ("Boy") your moms will say ("Oh Boy")
    Shit, ain't no stoppin 'em, guns we got a lot of 'em
    Shit, matter of fact, Guru, start poppin 'em
    Then slap up his ("Boy") clap up his ("Boy")
    Wrap up his ("Boy") get them gats ("Oh Boy")

Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van Cam'ron en al die andere gasten uit het R.O.C.-kamp en de lyrics zijn nou ook niet zo heel erg geweldig, maarrr deze beat maakt echt alles goed, die voice-sample: ik krijg 'm niet meer uit m'n kop.. tjek het uit zou ik zeggen!

O.C. - Beyond
    Omar Credle, beter bekend als O.C. is één van de betere underground emcees. Hij zit al jarenlang in de game maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit een clip van hem gezien, noch op de T.V. noch op Internet. Hij vormde samen met o.a. Fat Joe en Lord Finesse de hip-hop click D.I.T.C., die nu Wildlife heet en niet meer zo productief is. O.C. stond altijd al garant voor dikke flows en vette teksten, braggadocio shit. Z'n laatste album "Bon Appetit" viel wat tegen, maar deze track laat O.C. van z'n beste kant zien. De beat is geproduceerd door JS1 die je misschien wel kent van op het net rondcirculerende battle-mp3'tjes. De piano-sample is ontzettend dik, verveelt nauwelijks en geeft een melancholische klank aan O.C.'s ouderwets dope lyrics, die volkomen tot z'n recht komen op deze beat:

Servin 'em love like tennis, scarred is my witness at this very moment
    My poetry crush opponents, aiiyo I fear no omens
    Yeah, I lost love once in my lifetime, to blow off steam I write rhymes
    Phenomenal speak jewels to reach some fools
    Learn now and not later from people, it's bad news
    Dog, I fail to prevail, in this game called life
    No such thing as perfection while you live life

De scratches en cuts tussendoor en aan het eind zijn ook on-point en maken het echt af voor mij. Een hele vette underground track, nauwelijks op Internet te vinden helaas. Op vinyl is ie echter wel te koop.. haal 'm in huis zou ik zeggen.

pi_8487330
    Met een hele grote kick omhoog

Soundbombing 3 - Various Artists

Een nieuwe Rawkus release staat meestal garant voor dope hiphop shit, zo ook deze 3e editie van Soundbombing gemixt door Cipha Sounds & Mr. Choc.

Een lekkere cd maar klinkt wel een beetje gelikter dan de eerdere edities, maar er staan toch wel juweeltjes op zoals Yelling Away van Zap Mamma Ft. Common & Talib Kweli; Round & Round Remix Jonell Ft. Method Man, Pharoahe Monch & Kool G Rap; What Lies Beneath van Q-Tip (All Time Hero ) en nog veel meer.
    Eigenlijk hoef je maar 1nummer te skippen: Crew Deep van Skillz Ft. Missy & Kandi, alleen de beat is leuk, maar dat was 'ie ruim 20 jaar geleden ook al nl. Rappers Delight, jammer dat het nummer zo verneukt wordt.

Voor de liefhebber toch wel een aanrader, maar zo dope als deel 1 was zal het nooit meer worden

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
    PSV, de logische kampioen
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_9107295
    Slotje.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')