http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Jakarta.html?p=2,1quote:JAKARTA - In Jakarta zijn in drie dagen meer dan 340.000 mensen dakloos geworden en 20 omgekomen door de aanhoudende overstromingen. Volgens de voorspellingen houden de stevige regenbuien de komende dagen nog in hevige mate aan, waardoor voor een complete chaos wordt gevreesd in de vijftienmiljoen inwoners tellende hoofdstad van Indonesië
Bij tienduizenden bewoners in geïsoleerde gebieden in met name Noordoost-Jakarta en buitensteden zoals Depok, Bekasi en Tangerang is grote voedselschaarste ontstaan.
Ook ontstaan er problemen op het gebied van de volksgezondheid, omdat bewoners van de getroffen gebieden massaal ziek worden door diarree en verkoudheid. Gevreesd wordt voor het uitbreken van epidemieën zoals knokkelkoorts vanwege de aantrekkende kracht van het overschot aan vuil regenwater op muskieten.
Zaterdagnacht viel het weer met bakken uit de hemel, waarmee het water tot een hoogte van vier meter steeg en meer inwoners op de vlucht sloegen.
In Jakarta stijgt ondertussen de spanning door de steeds hogere voedselprijzen en de tienduizenden ontheemden die een veilig en droog heenkomen zoeken. Vrouwen en kinderen staan uren in de rij voor een schamel pakketje rijst of gekookte noedels.
In Oost-Jakarta braken enkele vechtpartijen uit toen de spanning en ontberingen van de laatste dagen sommige Indonesiërs te veel werden. Veel kinderen misten zo hun kans om voedsel in ontvangst te nemen.
De voedseldistributie wordt met name bemoeilijkt, omdat veel bewoners ervoor kiezen dichtbij hun overstroomde huizen te blijven. In Noord-Jakarta is daarom een helikopter ingezet om vanuit de lucht voedsel naar geïsoleerde gebieden te brengen.
Niet alleen de armoedige kampongs in Jakarta zijn geraakt door het opkomende water, ook het financiële centrum van Jakarta is volledig blank gezet waardoor de economische schade voor Indonesië de komende weken niet te overzien is. Ook beginnen de luxe hotels zoals het Four Seasons water binnen te krijgen en vrezen velen dat het Presidentiële Paleis in Jakarta binnenkort zal onderlopen.
Ziekenhuizen moesten gisterenavond spoorslags honderden zwaarzieke patiënten evacueren in het noodweer, toen het water enkele verdiepingen blank zette.
Straathandelaren in de Indonesische hoofdstad doen echter goede zaken door de aanhoudende vraag aan levensmiddelen, waar in de overstroomde gebieden grote behoefte aan is.
ja dat is de reden natuurlijk...quote:Op zondag 4 februari 2007 18:39 schreef Meki het volgende:
De reden van al deze overstromingen komt doordat er rond Jakarta teveel bomen worden gekapt door de bevolking!
En in Jakarta zelf. De hele stad is één grote betonnen bak waar het water niet meer weg kan lopen of in de grond zakken. En riolering is er simpelweg niet, in een stad met 15 miljoen inwoners.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:39 schreef Meki het volgende:
De reden van al deze overstromingen komt doordat er rond Jakarta teveel bomen worden gekapt door de bevolking!
En ook omdat USA fuck heeft aan de klimaatquote:
Klopt, en nou verzuipen die indo´s omdat ze niet nadenken.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:39 schreef Meki het volgende:
Ik zal tegen al die kinderen vertellen dat het hun schuld was als ik ze in de hemel tegenkomquote:Op zondag 4 februari 2007 18:58 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
Klopt, en nou verzuipen die indo´s omdat ze niet nadenken.
De ironie..........
Meteen weer verwerpen in ridiculisatie, typisch.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:09 schreef heiden6 het volgende:
De V.S. hiervan de schuld geven.
Schopje naar TRU, graag.
Goh, mijn hart bloedt.....quote:Op zondag 4 februari 2007 19:06 schreef Xith het volgende:
[..]
Ik zal tegen al die kinderen vertellen dat het hun schuld was als ik ze in de hemel tegenkom
de VS heeft hier zeker mee te makenquote:Op zondag 4 februari 2007 19:09 schreef heiden6 het volgende:
De V.S. hiervan de schuld geven.
Schopje naar TRU, graag.
tis Meki...quote:Op zondag 4 februari 2007 18:41 schreef -skippybal- het volgende:
Prachtig die link naar USA
wat doe jij er eigenlijk aan?quote:Op zondag 4 februari 2007 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
de VS heeft hier zeker mee te maken
zij weigeren om iets te doen tegen de klimaatverandering
Waarom denk je dat die landen rescourses uit de grond trekken voor productie, 3 maal raden welke landen dat hout kopen.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:20 schreef star_gazer het volgende:
Het ligt uiteraard aan Amerika dat Indonesië zo corrupt is
aan de klimaatquote:
Ik ben het wel van plan, binnenkort comedy night dus dan zal die hoax van Al Gore ook wel voorbij komen.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:11 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Meteen weer verwerpen in ridiculisatie, typisch.
Mischien moet jij eens an inconvenient truth zien.
Of gewoon minder mensen fokken, bv. in Indonesië zelf.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:30 schreef Meki het volgende:
[..]
aan de klimaat
minder Gas / KWH gebruiken en meer lopen
indirect welquote:Op zondag 4 februari 2007 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Meki op z'n best? Regen komt nu ook al door de VS?
Inderdaad, dus niet alleen de USquote:Op zondag 4 februari 2007 19:30 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die landen rescourses uit de grond trekken voor productie, 3 maal raden welke landen dat hout kopen.
Ik zal je een beetje helpen, je kunt het samenvatten met 'het westen'
quote:Op zondag 4 februari 2007 19:40 schreef Darklight het volgende:
Wanner Wanneer leer je nou eens normale Nederlandse zinnen te typen tiepen.
zullen we dat samen doenquote:Op zondag 4 februari 2007 19:40 schreef Darklight het volgende:
Wanner leer je nou eens normale Nederlandse zinnen te typen
waar moeten ze heen zwemmen dan, een ander eiland?quote:Op zondag 4 februari 2007 20:01 schreef Reunity het volgende:
arme Indo's, ik hoop dat de meesten ten minste zwemdiploma A & B hebben.
Ja de grote boze bush heeft zijn indianen tooi op gezet en de regen dans gedaanquote:Op zondag 4 februari 2007 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Meki op z'n best? Regen komt nu ook al door de VS?
quote:Op zondag 4 februari 2007 20:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Tsja Allah heeft het zo gewild.
WTFquote:Op zondag 4 februari 2007 18:39 schreef Meki het volgende:
wij de mens kijken naar de machten van USA hoe zij de wereld kapot maken.
quote:Op zondag 4 februari 2007 19:39 schreef Meki het volgende:
[..]
indirect wel
zij hebben papier en hout nodig dus gaan zij ermee door kappen met bomen
Ja, want dat is de waarheidquote:Op zondag 4 februari 2007 19:11 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Meteen weer verwerpen in ridiculisatie, typisch.
Mischien moet jij eens an inconvenient truth zien.
ja zo origineel ook hèquote:Op zondag 4 februari 2007 18:41 schreef -skippybal- het volgende:
Prachtig die link naar USA
Het klopt ook nog hoor! Ik dacht vanmiddag aan de komende vakantie in Californië en toen stootte ik mijn voet op een hele vervelende manier aan een kist. Mijn voet bloedde --> schuld van de VS.quote:
"Een betere wereld begint bij jezelf."quote:Op zondag 4 februari 2007 18:46 schreef Meki het volgende:
[..]
En ook omdat USA fuck heeft aan de klimaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |