De door hem genoemde Velbon is aluminium. Dus dat moet wel tegen een stootje kunnen.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:05 schreef Matrixxx het volgende:
Wat vind jij te duur? Ik heb een Manfrotto inclusief kop voor 135 euro. Na dat gepruts met een Vanguard wilde ik weleens iets wat ik kon vertrouwen qua sterkte. De Manfrotto staat als een huis. Ervaring met Velbon heb ik niet, behalve weleens in een winkel geprobeerd. Ik vond hem te plastic..
Ik heb de 750N van velbon, poten zijn vierdelig, bij de 450r zijn ze driedelig. Verder is de middenkolom deelbaar, waardoor je nog lager bij de grond kan komen (64 cm / 28 cm) . Het statief is stevig genoeg voor een 30D met grip en een Sigma 50-500. Met de middenkolom op zijn hoogst krijg je bij deze lens/body combo een lichte flexibiliteit in de middenkolom, staat de middenkolom helemaal naar beneden is hij onbeweegbaarsolide. bij een normale lens heb je er geen last van.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:35 schreef Kremers het volgende:
Ik ben aan het rondkijken voor een statief, is nog niet makkelijk met al die keuze mogelijkheden
Ik denk dat het een Velbon 450r wordt, heeft iemand ervaring met dat ding? Manfrotto vind ik iets te duur, omdat je er nog een kop bij moet kopen. Ik zal ook niet elke keer dat ding meenemen of gebruiken, dus een dure heeft om die reden ook geen zin.
Wat ik mij alleen afvraag, levert Velbon nou standaart met tas of niet? Ik dacht van niet? De webshop waar ik hem wil kopen, cameranu.nl, levert zo te zien geen tassen van Velbon, en om nou de hele tijd met dat ding op je rug rond te lopen
Net even wat plaatjes bekeken op manfrotto.com, ziet er goed uitquote:Op zondag 4 februari 2007 18:11 schreef Xilantof het volgende:
Deze vond ik zo snel:
http://www.fotokonijnenbe(...)php?id_product=20526
Ik gebruik een 3-wegs-hoofd.
Dus vind ik prima werken. Minder vlot dan een balhoofd waarmee je met 1 knop losdraaien gelijk alle kanten op kunt bewegen, maar je kunt hem wel erg precies instellen.
Daar kwam ik ook achter...oplossing is erg simpel, je camera andersom op de kop zetten...quote:Op maandag 5 februari 2007 08:55 schreef freud het volgende:
Nadeel van die Manfrotto met 3 weg vond ik (althans bij die van Pdehoog), dat hij niet zo recht omhoog gesteld kan worden.
Het laag bij de grondse probleem kan je ook oplossen door de middenkolom andersom in je statief te plaatsen. Werkt (bij mij tenminste) naar tevredenheid.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:28 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Daar kwam ik ook achter...oplossing is erg simpel, je camera andersom op de kop zetten...
Lastig is dan wel dat de instelknoppen aan de voorkant zitten...maar het gaat dus wel...lens kan in dat geval loodrecht omhoog wijzen..
Ander nadeel is dat je niet heel erg laag bij de grond kan komen vanwege de centrale stang die op de grond komt, is wel weer op te vangen door die stang in te korten...maar das wel een rigoreuze oplossing....
CC.
Dat is volgens de handleiding ook de goede manierquote:Op maandag 5 februari 2007 11:14 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Het laag bij de grondse probleem kan je ook oplossen door de middenkolom andersom in je statief te plaatsen. Werkt (bij mij tenminste) naar tevredenheid.
die bedoelde ik ja. Hoewel ik hem amper gebruik heb ik er nooit spijt van gehad om hem te kopen. Echt een puik ding!quote:Op zondag 4 februari 2007 19:12 schreef Kremers het volgende:
[..]
Net even wat plaatjes bekeken op manfrotto.com, ziet er goed uit
Statief kan max 7KG, kop max 5KG, meer dan zat. I think we have a winner
Zat er niet bij, het was een okeesjon!quote:Op maandag 5 februari 2007 12:12 schreef pirke het volgende:
[..]
Dat is volgens de handleiding ook de goede manier
Ik verwacht hem niet al te vaak te zullen gebruiken. Ik heb ook een schoudertas voor mijn body+gear, als er dan nog een apparaat van 2~3kilo bij komt sleep ik mij een ongelukquote:Op maandag 5 februari 2007 12:49 schreef Matrixxx het volgende:
[..]
die bedoelde ik ja. Hoewel ik hem amper gebruik heb ik er nooit spijt van gehad om hem te kopen. Echt een puik ding!
Vanavond meteen proberen, heb de handleiding nog steeds niet gelezen...quote:Op maandag 5 februari 2007 12:12 schreef pirke het volgende:
[..]
Dat is volgens de handleiding ook de goede manier
dat merk ik ook altijd en uiteindelijk ben je dan alsnog veel duurder uit. Gewoon gelijk goed doen, desnoods wat langer wachten tot je het geld bij elkaar hebt en dan gelijk goed kopen. Veel plezier ermee!quote:Op maandag 5 februari 2007 14:39 schreef Kremers het volgende:
Nou, ik heb hem besteldHAd alleen natuurlijk ook weer een afstandsbediening + tas nodig, waardoor ik alsnog op ¤200 uitkwam
Ach ja, heb ik iig wel een goede tas en statief spulHeb van mijn vorige tas ervaringen (tas voor camera) geleerd dat je niet elcheapo moet kopen, omdat je na een tijdje dan toch weer een duurdere gaat kopen.
Manfrotto heeft zat moois, en grappig genoeg, in de lagere prijsklassen (ong. 100-150 EUR alles is relatief...) wat zwaardere statieven van ijzer.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:22 schreef Disorder het volgende:
Ik wil gerne een statief met zwaar onderstel die dus niet snel omdondert. Hij mag ook vrij hoog kunnen (ooghoogte). Waar kom ik dan ongeveer terecht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |