abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45975101
Ik ben aan het rondkijken voor een statief, is nog niet makkelijk met al die keuze mogelijkheden

Ik denk dat het een Velbon 450r wordt, heeft iemand ervaring met dat ding? Manfrotto vind ik iets te duur, omdat je er nog een kop bij moet kopen. Ik zal ook niet elke keer dat ding meenemen of gebruiken, dus een dure heeft om die reden ook geen zin.

Wat ik mij alleen afvraag, levert Velbon nou standaart met tas of niet? Ik dacht van niet? De webshop waar ik hem wil kopen, cameranu.nl, levert zo te zien geen tassen van Velbon, en om nou de hele tijd met dat ding op je rug rond te lopen
pi_45976292
Wat vind jij te duur? Ik heb een Manfrotto inclusief kop voor 135 euro. Na dat gepruts met een Vanguard wilde ik weleens iets wat ik kon vertrouwen qua sterkte. De Manfrotto staat als een huis. Ervaring met Velbon heb ik niet, behalve weleens in een winkel geprobeerd. Ik vond hem te plastic..
fotografie FTW
  FOK!fotograaf zondag 4 februari 2007 @ 17:06:18 #3
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45976348
Hier nog een oud topic met veel informatie... lees hem even door ook.
Statief kopen, advies gevraagd

Verder blijven er nog wat vragen over.
Budget? doel van statief (waarvoor wil je hem gebruiken)? Binnen? Buiten? Ruw terrein? Zijn dit allemaal zaken waar je rekening mee hebt gehouden?

Het is in elk geval goed dat je al onderzoek hebt gedaan.
Wat ik nu alleen zie bij cameranu.nl is dat de kop e.d. ook nog optioneel is. Of kijk ik nu verkeerd?

er staat: "Klik hier voor een handig koppen & snelkoppelingsplaatje-overzicht (optioneel)"
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zondag 4 februari 2007 @ 17:09:01 #4
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45976448
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:05 schreef Matrixxx het volgende:
Wat vind jij te duur? Ik heb een Manfrotto inclusief kop voor 135 euro. Na dat gepruts met een Vanguard wilde ik weleens iets wat ik kon vertrouwen qua sterkte. De Manfrotto staat als een huis. Ervaring met Velbon heb ik niet, behalve weleens in een winkel geprobeerd. Ik vond hem te plastic..
De door hem genoemde Velbon is aluminium. Dus dat moet wel tegen een stootje kunnen.
Verder ben ik het wel met je eens.
Een oud(e) mod van dit forum zei ook altijd iets in de volgende strekking: "ik vind het vreemd dat men duizenden euro's uitgeeft aan dure apparatuur, en dit volgens toevertrouwen aan een statiefje van 3 tientjes van de kijkshop."
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45978293
Kijkshop was ik ook niet van plan hoor Maar waar heb jij je manfrotto met kop voor ¤135 gekocht? Ik heb even bij koopdigitaal gekeken, en kom wat hoger uit. Maar dat komt omdat die website ook niet echt overzichterlijk is... statieve en koppelstukjes/balhoofden enzo staat op dezelfde pagina, mat als gevolg iets van 7 pagina's aan prodcuten om door te nemen.. Heb je misschien een typenummer voor mij? Dan gebruik ik de search wel op die site.

Over de kop: Ik heb gelezen dat een balhoofd aangeraden wordt, maar die maakt het geheel zo duur. Wat gebruiken jullie? En is zo'n standaard plaatje niet voldoende?

Ik zal hem niet altijd meenemen, vind het niet praktisch eb het extra gewicht is vervelend. Maar ik wel wel eens foto's kunnen nemen in low-light situaties. Het concert gebouw aan Het IJ bijvoorbeeld geeft heel mooi licht zo laat op de avond

Hij moet buiten te gebruiken zijn, ruw terrein zal ik niet al teveel gebruikt worden, maar het is wel handig natuurlijk als hij dat aan kan

Verder moet het max te dragen gewicht toch wel minimaal 4kg zijn. Niet dat ik 4kg aan camera+lens heb, maar dan heb je tenminste wel een beetje een stevig statief. Die dingen die maar 2kg aan kunnen vertrouw ik niet....

¤135 vind ik nog wel te doen, ik kwam echter rond de ¤200 uit.....
  FOK!fotograaf zondag 4 februari 2007 @ 18:11:26 #6
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45978745
Deze vond ik zo snel:
http://www.fotokonijnenbe(...)php?id_product=20526

Ik gebruik een 3-wegs-hoofd.
Dus vind ik prima werken. Minder vlot dan een balhoofd waarmee je met 1 knop losdraaien gelijk alle kanten op kunt bewegen, maar je kunt hem wel erg precies instellen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zondag 4 februari 2007 @ 18:47:23 #7
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_45980102
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:35 schreef Kremers het volgende:
Ik ben aan het rondkijken voor een statief, is nog niet makkelijk met al die keuze mogelijkheden

Ik denk dat het een Velbon 450r wordt, heeft iemand ervaring met dat ding? Manfrotto vind ik iets te duur, omdat je er nog een kop bij moet kopen. Ik zal ook niet elke keer dat ding meenemen of gebruiken, dus een dure heeft om die reden ook geen zin.

Wat ik mij alleen afvraag, levert Velbon nou standaart met tas of niet? Ik dacht van niet? De webshop waar ik hem wil kopen, cameranu.nl, levert zo te zien geen tassen van Velbon, en om nou de hele tijd met dat ding op je rug rond te lopen
Ik heb de 750N van velbon, poten zijn vierdelig, bij de 450r zijn ze driedelig. Verder is de middenkolom deelbaar, waardoor je nog lager bij de grond kan komen (64 cm / 28 cm) . Het statief is stevig genoeg voor een 30D met grip en een Sigma 50-500. Met de middenkolom op zijn hoogst krijg je bij deze lens/body combo een lichte flexibiliteit in de middenkolom, staat de middenkolom helemaal naar beneden is hij onbeweegbaarsolide. bij een normale lens heb je er geen last van.

En ja, er zit standaard een tas bij.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_45981133
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:11 schreef Xilantof het volgende:
Deze vond ik zo snel:
http://www.fotokonijnenbe(...)php?id_product=20526

Ik gebruik een 3-wegs-hoofd.
Dus vind ik prima werken. Minder vlot dan een balhoofd waarmee je met 1 knop losdraaien gelijk alle kanten op kunt bewegen, maar je kunt hem wel erg precies instellen.
Net even wat plaatjes bekeken op manfrotto.com, ziet er goed uit

Statief kan max 7KG, kop max 5KG, meer dan zat. I think we have a winner
pi_45991230
Kijk, het nadeel van een goedkoop statief: je hebt er niks aan.

Als het ook maar een beetje (en een heel mini klein beetje is al te veel) wiebelt, kan je wel een dikke camera met dikke lens hebben, maar komt er een bewogen beeld uit. Op een statief zou ik niet bezuinigen, anders kan je er beter geen kopen in mijn ogen...

@Kremers: die combi heb ik ook, superstatief!!
dus
pi_45991383
Heb sinds kort de 440 van velbon. Zit een tas bij. Ik ben tevreden. Solide maar toch licht
  FOK!fotograaf maandag 5 februari 2007 @ 08:55:26 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45998901
Nadeel van die Manfrotto met 3 weg vond ik (althans bij die van Pdehoog), dat hij niet zo recht omhoog gesteld kan worden. Ik heb ook een Velbon geloof ik, en die kon dat wel. De Manfrotto's staan wel als een huis, en die Velbon op zijn max heeft wel wat speling, zeker met het mechanisme van de centrale kolom.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_46000525
quote:
Op maandag 5 februari 2007 08:55 schreef freud het volgende:
Nadeel van die Manfrotto met 3 weg vond ik (althans bij die van Pdehoog), dat hij niet zo recht omhoog gesteld kan worden.
Daar kwam ik ook achter...oplossing is erg simpel, je camera andersom op de kop zetten...
Lastig is dan wel dat de instelknoppen aan de voorkant zitten...maar het gaat dus wel...lens kan in dat geval loodrecht omhoog wijzen..

Ander nadeel is dat je niet heel erg laag bij de grond kan komen vanwege de centrale stang die op de grond komt, is wel weer op te vangen door die stang in te korten...maar das wel een rigoreuze oplossing....

CC.
Mistakes are the portals of discovery.
pi_46000715
Ik heb de 450r van Velbon. Ideaal dingetje hoor .
Heb hem bij Konijn gehaald en er zat een tas met schouderhengsel bij.
  FOK!fotograaf maandag 5 februari 2007 @ 11:14:26 #14
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_46001519
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:28 schreef CrazyCharlie het volgende:

[..]

Daar kwam ik ook achter...oplossing is erg simpel, je camera andersom op de kop zetten...
Lastig is dan wel dat de instelknoppen aan de voorkant zitten...maar het gaat dus wel...lens kan in dat geval loodrecht omhoog wijzen..

Ander nadeel is dat je niet heel erg laag bij de grond kan komen vanwege de centrale stang die op de grond komt, is wel weer op te vangen door die stang in te korten...maar das wel een rigoreuze oplossing....

CC.
Het laag bij de grondse probleem kan je ook oplossen door de middenkolom andersom in je statief te plaatsen. Werkt (bij mij tenminste) naar tevredenheid.
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_46003028
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:14 schreef CompuMess het volgende:

[..]

Het laag bij de grondse probleem kan je ook oplossen door de middenkolom andersom in je statief te plaatsen. Werkt (bij mij tenminste) naar tevredenheid.
Dat is volgens de handleiding ook de goede manier
dus
pi_46003911
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:12 schreef Kremers het volgende:

[..]

Net even wat plaatjes bekeken op manfrotto.com, ziet er goed uit

Statief kan max 7KG, kop max 5KG, meer dan zat. I think we have a winner
die bedoelde ik ja. Hoewel ik hem amper gebruik heb ik er nooit spijt van gehad om hem te kopen. Echt een puik ding!
fotografie FTW
  FOK!fotograaf maandag 5 februari 2007 @ 13:02:49 #17
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_46004313
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:12 schreef pirke het volgende:

[..]

Zat er niet bij, het was een okeesjon!
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_46004470
ik heb een vanguard mg-5.... gewoon heel basic en simpel ding, maar hij doet wat ik van hem verwacht (blijven staan)
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_46005905
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:49 schreef Matrixxx het volgende:

[..]

die bedoelde ik ja. Hoewel ik hem amper gebruik heb ik er nooit spijt van gehad om hem te kopen. Echt een puik ding!
Ik verwacht hem niet al te vaak te zullen gebruiken. Ik heb ook een schoudertas voor mijn body+gear, als er dan nog een apparaat van 2~3kilo bij komt sleep ik mij een ongeluk

Dat is ook de reden dat is zo heb lopen twijfelen over wat ik nou moet kopen. Maar ik denk dat het de investering wel waard is ja
pi_46006920
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:12 schreef pirke het volgende:

[..]

Vanavond meteen proberen, heb de handleiding nog steeds niet gelezen...

CC.
Mistakes are the portals of discovery.
pi_46007175
Nou, ik heb hem besteld HAd alleen natuurlijk ook weer een afstandsbediening + tas nodig, waardoor ik alsnog op ¤200 uitkwam

Ach ja, heb ik iig wel een goede tas en statief spul Heb van mijn vorige tas ervaringen (tas voor camera) geleerd dat je niet elcheapo moet kopen, omdat je na een tijdje dan toch weer een duurdere gaat kopen.
pi_46011736
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:39 schreef Kremers het volgende:
Nou, ik heb hem besteld HAd alleen natuurlijk ook weer een afstandsbediening + tas nodig, waardoor ik alsnog op ¤200 uitkwam

Ach ja, heb ik iig wel een goede tas en statief spul Heb van mijn vorige tas ervaringen (tas voor camera) geleerd dat je niet elcheapo moet kopen, omdat je na een tijdje dan toch weer een duurdere gaat kopen.
dat merk ik ook altijd en uiteindelijk ben je dan alsnog veel duurder uit. Gewoon gelijk goed doen, desnoods wat langer wachten tot je het geld bij elkaar hebt en dan gelijk goed kopen. Veel plezier ermee!
fotografie FTW
pi_46089202
Ik heb hem vanavond ontvangen

Precies op de juiste dag, morgen veel sneeuwval
pi_49623223
Ik wil gerne een statief met zwaar onderstel die dus niet snel omdondert. Hij mag ook vrij hoog kunnen (ooghoogte). Waar kom ik dan ongeveer terecht?
  FOK!fotograaf maandag 21 mei 2007 @ 21:26:27 #25
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_49623381
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:22 schreef Disorder het volgende:
Ik wil gerne een statief met zwaar onderstel die dus niet snel omdondert. Hij mag ook vrij hoog kunnen (ooghoogte). Waar kom ik dan ongeveer terecht?
Manfrotto heeft zat moois, en grappig genoeg, in de lagere prijsklassen (ong. 100-150 EUR alles is relatief...) wat zwaardere statieven van ijzer.
(de duurdere statieven zijn stevig en juist -minder- zwaar)

Of wil je persee een Velbon oid?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')