zo te zien heeft die missende wel ERG slecht vast gezetenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:00 schreef tnimble het volgende:
Lekker zeg die lui.
Ook bij die schoosteen hoort er niet zomaar uit te valen. En daarnaast als je het lood in zo'n muisetrappatje monteert heb je vaak erg weinig overlap waardoor bij wind er water over het lood heen naar binnen waait.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo te zien heeft die missende wel ERG slecht vast gezeten![]()
gezien er praktish niks in het metselwerk mis?
Ben net klaar met alle fouten te bekijken, hopelijk doet de volgende rubriek me vertrouwen krijgen in de vakmanquote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:59 schreef Walter-Ego het volgende:
@MMach: Ik neem aan dat je ook meteen de rubiek 'Slim opgelost' doorgekeken hebt. Wat een simpele, maar briljante oplossingen staan daar tussen. En ladingen vakwerk!
Eerder als logeerkamer die vrij vaak gebruikt wordt, dan er permanent te wonenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:20 schreef dvr het volgende:
Gaan die vrouw en dochter daar echt 'wonen' als ze er zijn, of is het meer een logeerkamer om zich 's avonds in terug te trekken en er te slapen? Als ze er de hele dag zitten, is het misschien goed om ook over de rest van de kamerindeling te denken. Een fonteintje kan dan erg handig zijn, of een tafel waar dat kleintje aan kan werken zonder de hele tijd in haar slaapvertrekje te hoeven zitten. En het is wat voorbarig, maar dat soort zolders kan erg warm worden dus ventilatie in dat slaapkamertje zal ook nog een punt worden.
Zoals je ze in een van de laatste tekeningen hebt staan moet datwel lukken hoor. Mss wel handig om er met een roostertje te nemen die open kunnen als de gaskachels aan staan.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:40 schreef MMach het volgende:
[..]
Eerder als logeerkamer die vrij vaak gebruikt wordt, dan er permanent te wonen![]()
Een kitchenette enzo komt er ook, dus het is dan ook wel voorzien op permanenter gebruik. Van ventilatie heb je inderdaad een punt. Niet alleen van warmte tijdens de zomer, maar ook van warmteverspreiding tijdens de winter. Er komen 2gaskachels te staan. De afgescheiden ruimte moet even ogenblikkelijk warm kunnen worden als de grote ruimte. Maar ik heb gelukkig wel plaats voor de nodige ventilatiekanalen om de grote met de kleine ruimte te verbinden.
Iemand een idee of 2 veluxen die open kunnen, genoeg frisse lucht kunnen binnen laten als ze open staan?
Mijn ouders hebben in een soortgelijke zolderkamer maar één zo'n tuimelraam en dat voldoet prima. Wel zit er in de naastgelegen overloop naar de trap ook een klein schoepenrooster in het dak (met aan de buitenkant zo'n schoorsteentje) dat niet dicht kan, zodat er altijd ventilatie is, en onder de deur tussen zolderkamer en overloop zit een extra ruime kier. Op de overloop bevindt zich ook de verwarmingsketel (op aardgas), maar die betrekt zijn zuurstof van buiten. Doen die gaskachels bij jouw opdrachtgeefster dat ook? Als ze de lucht uit de kamer gebruiken, en als die kamer afgesloten kan worden, dan lijkt het me erg belangrijk dat daarbinnen ook een bepaalde minimumventilatie gegarandeerd is, dus ook als die tuimelramen dicht zijn.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:40 schreef MMach het volgende:
Iemand een idee of 2 veluxen die open kunnen, genoeg frisse lucht kunnen binnen laten als ze open staan?
Ik zou het opzeker vragen / dan wel eisen. Met gewone regen zal je niet zo snel last hebben, maar met een storm of met stuifsneeuw kan je je plafond weer gaan sausen omdat er vochtplekken zittenquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:18 schreef MMach het volgende:
De dakmannentjes zijn nog altijd niet gekomen, zelfs niet na ontelbare telefoontjes en persoonlijke ontmoetingen. 'Het is maar een werkje van een uurtje' maar intussen loopt er meer en meer water in. Ik ben ook nog even aan het twijfelen of ze moet vragen om de loodslabben ook goed te laten plaatsen (meer overlap), eigenlijk zou dat wel moeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |