abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2007 @ 21:03:18 #256
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_47205819
Na ziek geweest te zijn, veel deadlines en andere bezigheden, dan toch weer een mini vooruitgang:

Wie goed kijkt ziet verschil.
(elk werk waar ge de voorgaande zin moet bijzeggen, valt onder de categorie: saai kutwerk)
Kben begonnen met de naden afplakken en het gaat nog wel een tijdje duren als ik zie hoe snel het vooruit gaat. Nu ja, what needs to be done, needs to be done.
pi_47220457
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:03 schreef MMach het volgende:
Na ziek geweest te zijn, veel deadlines en andere bezigheden, dan toch weer een mini vooruitgang:
[afbeelding]
Wie goed kijkt ziet verschil.
(elk werk waar ge de voorgaande zin moet bijzeggen, valt onder de categorie: saai kutwerk)
Kben begonnen met de naden afplakken en het gaat nog wel een tijdje duren als ik zie hoe snel het vooruit gaat. Nu ja, what needs to be done, needs to be done.
Kun je geen knaapje uit de buurt voor een klein bedrag inhuren om dat te doen? t is niet moeilijk, alleen een enorme kut-klus... heeft zo'n mannetje ook weer een leuk zakcentje en jij kunt je op belangrijkere dingen storten. Uren kan je natuurlijk gewoon declareren daarna
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:19:06 #258
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47222248
goed bezig kerel... echt wederom zwaar respect!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  donderdag 15 maart 2007 @ 20:33:28 #259
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_47313449
ty
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:26 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Kun je geen knaapje uit de buurt voor een klein bedrag inhuren om dat te doen? t is niet moeilijk, alleen een enorme kut-klus... heeft zo'n mannetje ook weer een leuk zakcentje en jij kunt je op belangrijkere dingen storten. Uren kan je natuurlijk gewoon declareren daarna
Good thinkin'! Ik heb al gebeld nr een vriend en die wil dat wel doen als ie tijd heeft.
Intussen ben ik al begonnen aan de afscheidingsmuur van de kamer van het kleintje. Het zegt nog niet veel, maar het is een begin:

Balkenmaten zijn 63x150. Volgens de tabellen van balkenmaten en mogelijke overspanningen met maar 2 steunpunten is dit ruim voldoende. Het is maar een overspanning van 2m50

[ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 15-03-2007 20:43:08 ]
pi_47313513
KlusGuru!
pi_47327604
als zometeen die balken eenmaal goed staan dan gaat het heel snel vloeren leggen en muren dicht spijkeren is zo gedaan namelijk
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:03:45 #262
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_47346229
Mwehe, tzal nog wel iets langer duren dan direct, temeer omdat ik niet altijd kan werken.
Desalniettemin is er vandaag weer een beetje vooruitgang:
De balken die het mini tussenverdiepje zullen dragen liggen er:

Voor vandaag eindig ik met dit (hout is op, winkels zijn dicht)

De bedoeling is dat het ongeveer zoiets wordt, dat muurtje:

Kben erg tevreden over de stevigheid, khad verwacht dat het met die hoekijzers en lijm niet voldoende zou zijn en wat gammel, maar het is nu al goed onbeweeglijk.
pi_47349450
Schiet weer goed op MMach.

Ondertussen is in ons atelier de zaagtafel weer hersteld dus als je eens wat moet zagen, kom gerust af hé
pi_47349538
Ziet er zoals gewoonlijk weer goed uit!
pi_47352014
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:29 schreef tnimble het volgende:
Ziet er zoals gewoonlijk weer goed uit!
Ik vind van niet. Ik vind het een gore bende. OPRUIMEN Mmach.
Zo gebeuren er ongelukken.
pi_47355588
Zou het onverantwoord zijn om dat puin door de veluxen naar beneden te gooien?
pi_47356061
en hoeven de balken die tegen de stenen muur steunen... niet behandeld te worden ?
Vroeger met loodmenie; nu mét ?
pi_47363120
woo zit er goed uit ze! Ben onder de indruk.

Solingjan heeft volgens mij wel beetje gelijk.
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:16:48 #269
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_47364404
Het is idd wel een beetje een bende Maar ik ben echt wel onder de indruk van dit project en de projecten die je hiervoor hebt gedaan. Je zou eigenlijk een klusprogramma moeten gaan doen op tv Keep up the good work

Voor de rest is deze post een beetje een verstopte TVP
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:56:18 #270
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_47365544
Jaja, het is een bende, ik kan echt niet ordelijk werken. Als ik een balkje zaag wil ik direct zien of het past, en niet zo eerst het afgezaagde afvalstuk netjes opzij leggen, het zaagsel zacht van de macine blazen, machine terug recht zetten, etc en dan pas gaan passen. Maar het wordt straks opgekuist, dorothee doet dat liever dan ik en zij wil het doen

AnneX: ik denk dat dat alleen moet in het geval balken rechtstreeks in contact komen met cement of ander kalkhoudende dingen. Zoals een balk in de muur steken. Vermoedelijk zijn het ook alleen de kopse vlakken die behandeld worden. (ik ka me vaag balken met ronde eindvlakken herinneren die ik al ergens heb gezien). In elk geval is het hier geen kale muur, maar een geverfde, waardoor er geen contact is tussen hout en steen. Bij ons thuis zijn alle verdiepen gemaakt van onbehandelde balken, en die liggen er intussen ook al 98 jaar.
Ik zou het toch interessant vinden om te weten in welke gevallen dat wel moet worden gedaan en wat de precieze gevaren zijn. Mss heb je wel een linkje? Of Solingjan,tnimble, walter-ego,..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')