Jaja, het is een bende, ik kan echt niet ordelijk werken. Als ik een balkje zaag wil ik direct zien of het past, en niet zo eerst het afgezaagde afvalstuk netjes opzij leggen, het zaagsel zacht van de macine blazen, machine terug recht zetten, etc en dan pas gaan passen.
![]()
Maar het wordt straks opgekuist, dorothee doet dat liever dan ik en zij wil het doen
AnneX: ik denk dat dat alleen moet in het geval balken rechtstreeks in contact komen met cement of ander kalkhoudende dingen. Zoals een balk in de muur steken. Vermoedelijk zijn het ook alleen de kopse vlakken die behandeld worden. (ik ka me vaag balken met ronde eindvlakken herinneren die ik al ergens heb gezien). In elk geval is het hier geen kale muur, maar een geverfde, waardoor er geen contact is tussen hout en steen. Bij ons thuis zijn alle verdiepen gemaakt van onbehandelde balken, en die liggen er intussen ook al 98 jaar.
Ik zou het toch interessant vinden om te weten in welke gevallen dat wel moet worden gedaan en wat de precieze gevaren zijn. Mss heb je wel een linkje? Of Solingjan,tnimble, walter-ego,..