abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46957095
je vergeet de uren
  Moderator / Miss SHO maandag 5 maart 2007 @ 21:40:12 #242
22592 crew  Ole
pi_46957172
Lijkt me ook wel zo fijn in de winter, die isolatie
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_46958404
Netjes hoor, maar dat kind bij die trap, ging dat wel goed?
  maandag 5 maart 2007 @ 22:13:10 #244
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46958618
werkuren is iets in de 40-50, weet ik niet zo precies uit m'n hoofd.
Ik zie nu pas die foto van die kantine, das echt wel tof. Alleen jammer datze dan zo'n lelijk systeemplafond laten zitten.
En marsepein, dat ging helemaal goed, haar mama staat op de trap onder haar, maar dat kan je net niet zien.
pi_46958754
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:13 schreef MMach het volgende:
En marsepein, dat ging helemaal goed, haar mama staat op de trap onder haar, maar dat kan je net niet zien.
Gelukkig, het ziet er namelijk niet veilig uit! Maar complimenten hoor. Doordat het een behoorlijke zolder is, is het meer werk dan een kleine ruimte. En als je kijkt hoeveel werk je verzet hebt dan is het helemaal o.k.
pi_46959336
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:30 schreef MMach het volgende:
en 12 glaswolrollen van 4,2m² gesneden in 84 stukken.
Toch fijn/prettig dat je alweer iets klaar hebt.

Maar 12 rollen. Heb je je niet vertelt?
  maandag 5 maart 2007 @ 22:38:11 #247
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46959639
Het waren zeker 12 rollen, maar kweet niet meer zeker hoeveel m² per rol er was. Niet dat het belangrijk is natuurlijk. De totale oppervlakte was iets van een 72-76m² meen ik mij te herinneren. Er zal dus 6.2m² op 1 rol zitten opv 4.2. Kzal morgen nog es kijken op het plastiekske.
pi_46960769
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:38 schreef MMach het volgende:
Het waren zeker 12 rollen, maar kweet niet meer zeker hoeveel m² per rol er was. Niet dat het belangrijk is natuurlijk. De totale oppervlakte was iets van een 72-76m² meen ik mij te herinneren. Er zal dus 6.2m² op 1 rol zitten opv 4.2. Kzal morgen nog es kijken op het plastiekske.
Ik bedoel dat je niet te weinig declareert.

Maar geloof maar dat Bieke dat aan haar energie rekening gaat zien. Wat die isolatie heeft gekost heeft ze er binnen een paarmaanden uit. En daarna is het alleen maar winst.

Je schreef dat de baddingen uit het zicht komen. Dus een geheel oppervlak. Dan moet je toch nog een frame maken waar de gipsplaten tegen komen.Toch?
  maandag 5 maart 2007 @ 23:55:41 #249
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46962160
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:09 schreef Solingjan het volgende:

[..]
Ik bedoel dat je niet te weinig declareert.

Maar geloof maar dat Bieke dat aan haar energie rekening gaat zien. Wat die isolatie heeft gekost heeft ze er binnen een paarmaanden uit. En daarna is het alleen maar winst.

Je schreef dat de baddingen uit het zicht komen. Dus een geheel oppervlak. Dan moet je toch nog een frame maken waar de gipsplaten tegen komen.Toch?
Er hangt meer isolatie aan het dak nu he, dubbel zoveel. Eerst de 6cm rotswol en dan de 6cm glaswol+dampscherm in een frame.

En er komt inderdaad nog een frame. Maar nu nog niet. Ik wil zoveel mogelijk draagstructuren onzichtbaar hebben, dus eerst worden het platform en de kamerafscheiding gemaakt. De steunbalken komen dan in de valse wanden te zitten. Dat heeft als voordeel dat het frame makkelijker te maken zal zijn. Niet alleen zorgt dat platform ervoor dat de ladder ed niet meer nodig zijn, het zorgt er ook voor dat de schuine zolderwanden worden opgedeeld. Dat wil dus zeggen dat je ze per stuk vlak maakt. Maak je eerst de gypprocwanden dan moet je de schuine wanden in 1 vlak maken. Grote oppervlakken met grote onnauwkeurigheden maken het moeilijker. Nu heb je dus een schuin wandje in de kamer, een schuin wandje boven de trap tot de spant, dan nog voorbij de spant, etc. Niemand die kan zien dat bv de helling van het dak in de kamer wat kleiner is dan de helling buiten de kamer. Toch denk ik dat die schuine wanden moeilijk proper te krijgen gaan zijn. Vooral de hoogte lijkt me wat moeilijk.
MDF ga ik ook wel vrij veel gebruiken. Zeker al voor de omkisting van de steunbalken, en voor de scheidingswand van de kamer. De cirkels ga ik proberen uitfrezen ipv uitzagen met een decoupeerzaag. Misschien gaat het gaan, ik hoop het althans, want een ronder gat betekent een forse reductie in afwerkingstijd.
pi_46962864
cirkels kan je toch uitzagen en dan verder afvijlen/schuren? wel met een dunne soort mdf dan hé
pi_46962931
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:55 schreef MMach het volgende:

Niet alleen zorgt dat platform ervoor dat de ladder ed niet meer nodig zijn, het zorgt er ook voor dat de schuine zolderwanden worden opgedeeld. Dat wil dus zeggen dat je ze per stuk vlak maakt. Maak je eerst de gypprocwanden dan moet je de schuine wanden in 1 vlak maken. Grote oppervlakken met grote onnauwkeurigheden maken het moeilijker.
Daar komt de aap uit de mouw - slim bedacht zeg!! Juist omdat die dakwanden zo lang zijn, leek het me zo moeilijk om ze vlak en strak te krijgen.

Je met zilverfolie ingepakte zolder doet denken aan een kunstwerk van Christo, die hele gebouwen pleegt in te pakken.
Misschien moet je het maar zo laten

Laat je het dak in een punt samenkomen, zoals nu, of bouw je er een iets verlaagd plafond in, waar je misschien ook wat licht- en ventilatietechniek in kwijt kunt? Ik denk dat dat wel mooi zou staan in zo'n strakke ruimte.
pi_46963122
Mss beter dat je een afvlakking maakte , zo kan je de nok extra isoleren, of toch gemakkelijker, is het punt waar bij de meeste daken een serieus warmte lek is wegens moeilijk te isoleren
pi_46963314
Dat zeg ik!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:54:46 #254
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46973522
Dat komt er ook, maar ook hier geldt hetzelfde verhaal. Eerst het skelet, dan de afwerking. Er moet daar nog electriciteit enzo lopen, dus dat doen we maar op het einde. Bovenaan komen waarschijnlijk heel de nok lang kleine ledspotjes.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:10:56 #255
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_46974080
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:54 schreef MMach het volgende:
Dat komt er ook, maar ook hier geldt hetzelfde verhaal. Eerst het skelet, dan de afwerking. Er moet daar nog electriciteit enzo lopen, dus dat doen we maar op het einde. Bovenaan komen waarschijnlijk heel de nok lang kleine ledspotjes.
goed denkwerk MMach
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')