quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:09 schreef Solingjan het volgende:[..]
Ik bedoel dat je niet te weinig declareert.Maar geloof maar dat Bieke dat aan haar energie rekening gaat zien. Wat die isolatie heeft gekost heeft ze er binnen een paarmaanden uit. En daarna is het alleen maar winst.
Je schreef dat de baddingen uit het zicht komen. Dus een geheel oppervlak. Dan moet je toch nog een frame maken waar de gipsplaten tegen komen.Toch?
Er hangt meer isolatie aan het dak nu he, dubbel zoveel. Eerst de 6cm rotswol en dan de 6cm glaswol+dampscherm in een frame.
En er komt inderdaad nog een frame. Maar nu nog niet. Ik wil zoveel mogelijk draagstructuren onzichtbaar hebben, dus eerst worden het platform en de kamerafscheiding gemaakt. De steunbalken komen dan in de valse wanden te zitten. Dat heeft als voordeel dat het frame makkelijker te maken zal zijn. Niet alleen zorgt dat platform ervoor dat de ladder ed niet meer nodig zijn, het zorgt er ook voor dat de schuine zolderwanden worden opgedeeld. Dat wil dus zeggen dat je ze per stuk vlak maakt. Maak je eerst de gypprocwanden dan moet je de schuine wanden in 1 vlak maken. Grote oppervlakken met grote onnauwkeurigheden maken het moeilijker. Nu heb je dus een schuin wandje in de kamer, een schuin wandje boven de trap tot de spant, dan nog voorbij de spant, etc. Niemand die kan zien dat bv de helling van het dak in de kamer wat kleiner is dan de helling buiten de kamer. Toch denk ik dat die schuine wanden moeilijk proper te krijgen gaan zijn. Vooral de hoogte lijkt me wat moeilijk.
MDF ga ik ook wel vrij veel gebruiken. Zeker al voor de omkisting van de steunbalken, en voor de scheidingswand van de kamer. De cirkels ga ik proberen uitfrezen ipv uitzagen met een decoupeerzaag. Misschien gaat het gaan, ik hoop het althans, want een ronder gat betekent een forse reductie in afwerkingstijd.