Eigenlijk wou ik deze vraag stellen aan mensen die aan vechtsport doen (en dus in het sportforum), maar eigenlijk is het (in potentie) wel een interessant algemeen topic. Ik las net in [WGR] over een vader die belaagd werd door een vrouw, niks terug deed, waarna vervolgens zijn dochter die vrouw te lijf ging.
En nu bleef er maar één vraag knagen. Wat zou ik in de schoenen van pa gedaan hebben? Ik denk dat ik haar eerst van me af had geduwd en als ze door bleef gaan, dat ik 'r dan wel een por had gegeven. Oké, vrouwen zijn zwakker, maar als ze mij slaan zou dan niet moeten gelden wat voor elke zwakkere tegenstander geldt: wat je geeft, krijg je terug (en dan heb ik het over de intensiteit van je techniek, dus niet de één slaat voluit, dus nu mag jij ook voluit) met misschien een kleine mark-up om duidelijk te maken dat de ander beter subito kan stoppen?
Ben benieuwd wat met name vrouwen hiervan vinden. Als je als vrouw een man slaat, vind je het dan belachelijk dat hij je terugslaat?
Oh en even voor de goede orde en voor het delen van mijn eigen 'ervaring', ik heb één keer een meisje geslagen en toen was ik dertien, zij was een kop groter en trok letterlijk m'n nieuwe shirt aan stukken, waarschijnlijk niet expres, maar op z'n minst verwijtbaar onvoorzichtig. Was 25 gulden, vet duur voor mij destijds, ze was de hele tijd al bloedirritant, dus ik werd woest. Ik had 'r niet moeten slaan natuurlijk. En sindsdien heb ik ook nooit meer iemand geslagen (behalve met vechtsport). Deze vraag is dus puur uit nieuwsgierigheid en niet omdat m'n handen jeuken of zo en zoek naar rechtvaardiging oid. Absoluut niet, vraag me gewoon af wat de heersende mening is.
Contemnunt spinam cum rosae deliberant