abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46015175
Goed, auto is opgehaald. Zonder zeuren kreeg ik de auto mee voor 110 euro toen ik vroeg om een specificatie, ze hadden blijkbaar gehoopt dat ik ging onderhandelen wat mij een verkapte bekentenis. Lijkt dat ze idd teveel hebben gerekend in de hoop dat ik zonder morren zou betalen.

Het is voor mij verder afgedaan, ga d'r geen woorden meer vuil aan maken.
pi_46030600
topic.

Hij belt je netjes dat het 120 euro gaat kosten en je gaat akkoord. Het blijkt uiteindelijk 130 euro te zijn en jij gaat janken om een tientje? Jezus zeg... doe het de volgende keer zelf als je zo krenterig bent. 120 euro man, daar veeg ik mijn reet mee af. Dat is echt een koopje. Mijn autorekeningen zijn al gauw het twintigvoudige.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 6 februari 2007 @ 04:38:46 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46030722
3 paginas crap om een tientje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 04:42:44 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46030730
Telefonische afspraak: voor 120pleuro superspeciale leidingen.

Geleverd: voor 130pleuro 3 meter benzineleiding van 10 pleuro per meter, een paar klemmetjes, een stukje leiding wat er nog lag + de tuid om het er onder te zetten.

Die 2 komen (in mijn ogen) niet overeen. De leidingen zijn niet superspeciaal en hij heeft er, als ik terug ga rekenen, vrij lang over gedaan.

Ben je gepwned/opgelicht/getild/bedrogen/afgetroggeld: ja.
Ben je enormgepwned/opgelicht/getild/bedrogen/afgetroggeld: nee.
Kost het je veel moeite je recht te halen: ja.

Ik kan het me wel voorstellen dat je er niet blij van wordt.
Mijn advies: betalen, auto ophalen en er nooit meer terug komen. Was die garagist wel eerlijk/netjes/enzovoorts geweest dan was je er vast wel terug gekomen. Als je dat niet doet, heeft hij door deze actie een potentiele klant verloren en neem je toch een beetje wraak, al merkt die garagist dat niet/nauwelijks.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 6 februari 2007 @ 04:53:31 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_46030747
Best een toffe Porsche hoor Vooral in (originele) en nette staat een begerenswaardige auto. Niet zo erg snel, maar een zeer puike wegligging

Post eens een foto, ik ben wel benieuwd! Wat voor Porsche heb je nog meer?

Over die kosten, tsja het is natuurlijk aan de ruime kant. Maar die telefonische overeenkomst van 120 euro heb je wél staan. Dat het uiteindelijk 130 wordt is natuurlijk niet netjes. Maar ik kan me niet voorstellen dat daar iemand moeilijk over zou doen.
pi_46032421
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:09 schreef StefanP het volgende:
120 euro man, daar veeg ik mijn reet mee af.
Gewoon pleepapier absorbeert beter...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:51:27 #57
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_46032474
WGR?
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:52:11 #58
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_46032489
Trouwens, je had beter kunnen betalen en later de zaak aanvechten. Want de garage heeft het recht je auto te houden totdat deze betaald is. Je kan dit veelal achteraf pas aanvechten.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:01:40 #59
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_46034031
Conclusie: Jij laat een Porsche 924 bij de garage achter omdat je zeikt over een tientje?
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:08:55 #60
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_46034248
Sowieso; waarom naar de beun met dit ding?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:44:34 #61
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46038647
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:53 schreef leolinedance het volgende:
Best een toffe Porsche hoor Vooral in (originele) en nette staat een begerenswaardige auto. Niet zo erg snel, maar een zeer puike wegligging

Post eens een foto, ik ben wel benieuwd! Wat voor Porsche heb je nog meer?

Over die kosten, tsja het is natuurlijk aan de ruime kant. Maar die telefonische overeenkomst van 120 euro heb je wél staan. Dat het uiteindelijk 130 wordt is natuurlijk niet netjes. Maar ik kan me niet voorstellen dat daar iemand moeilijk over zou doen.
je bedoelt audi
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:46:19 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_46040448
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 13:44 schreef Pumatje het volgende:

[..]

je bedoelt audi
Hoezo? Ik had begrepen dat ie 2 Porsches had...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:31:33 #63
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46041909
924 is imo geen porsj.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_46045204
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:31 schreef Pumatje het volgende:
924 is imo geen porsj.
Je zet jezelf weer goed voor lul door te laten merken dat je minimale auto kennis hebt. De 924 zit geen Audi onderdeel op!! De motor is de helft van de 928's v8 zo komen ze aan die 4 cilinder. De 944 zit wel een Audi motor in.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:04:43 #65
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_46048968
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:05 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je zet jezelf weer goed voor lul door te laten merken dat je minimale auto kennis hebt. De 924 zit geen Audi onderdeel op!! De motor is de helft van de 928's v8 zo komen ze aan die 4 cilinder. De 944 zit wel een Audi motor in.
Hij werd wel bij Audi gebouwd...
(het is trouwens eigenlijk een Volkswagen)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:09:39 #66
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_46049158
Hmm.. trouwens wel zeker een Audi-motor volgens deze link: http://home.hetnet.nl/~jozef-porsche924/historie/

In het voorjaar van 1976 starten de productie van de Porsche 924 in de AUDI fabrieken in Neckarsulm. Deze kleine Sportwagen was oorspronkelijk door Porsche ontwikkeld in opdracht van Volkswagen. Als volkswagen toch besluit deze sportwagen niet te produceren besluit Porsche deze zelf te bouwen. De Coupé had een vlakken motorkap en wegklap koplampen. Opvallend was de grote glazen achterklep. De watergekoelde 4 cylinder kwam uit de AUDI 100 en was met een Aluminium cylinderkop en een Bosch K-Jetronic benzine injectie systeem uitgerust. De kracht overdracht tussen de motor en versnellingbak was door een Transaxle-systeem verbonden. Door een starre buis liep een viervoudig gelagerde aandrijfas. Van 1976 tot en met 1985 werden 121.240 Porsche 924 auto's gebouwd.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:32:20 #67
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_46050046
Hmm, dan blijkt het toch iemand anders te zijn die voor lul staat
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:25:08 #68
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_46052450
[quote]Op dinsdag 6 februari 2007 19:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, dan blijkt het toch iemand anders te zijn die voor lul staat
[/quote

pi_46056865
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:31 schreef Pumatje het volgende:
924 is imo geen porsj.
Waarom deed men er dan in Neckarsulm een Porscheembleem op?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46056901
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:05 schreef PeuRac het volgende:

Je zet jezelf weer goed voor lul door te laten merken dat je minimale auto kennis hebt. De 924 zit geen Audi onderdeel op!! De motor is de helft van de 928's v8 zo komen ze aan die 4 cilinder. De 944 zit wel een Audi motor in.
Andersom. De 924 heeft een motor op basis van een Audi blok. De 924s en de 944 hebben de halve V8.

Klok-klepel dus.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46259131
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:09 schreef StefanP het volgende:
topic.

Hij belt je netjes dat het 120 euro gaat kosten en je gaat akkoord. Het blijkt uiteindelijk 130 euro te zijn en jij gaat janken om een tientje? Jezus zeg... doe het de volgende keer zelf als je zo krenterig bent. 120 euro man, daar veeg ik mijn reet mee af. Dat is echt een koopje. Mijn autorekeningen zijn al gauw het twintigvoudige.
Ach, knul, wat ben je stoer met je geld teveel. Als je eerst had gelezen had je nu niet hoeven komen patsen dat je een auto hebt die je kleine lulletje compenseert.
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:38 schreef Megumi het volgende:
3 paginas crap om een tientje.
Zoveelste nutteloze post van iemand werkelijk waar niet kan begrijpen waar dit over gaat.
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:42 schreef 2cv het volgende:
Telefonische afspraak: voor 120pleuro superspeciale leidingen.

Geleverd: voor 130pleuro 3 meter benzineleiding van 10 pleuro per meter, een paar klemmetjes, een stukje leiding wat er nog lag + de tuid om het er onder te zetten.

Die 2 komen (in mijn ogen) niet overeen. De leidingen zijn niet superspeciaal en hij heeft er, als ik terug ga rekenen, vrij lang over gedaan.

Ben je gepwned/opgelicht/getild/bedrogen/afgetroggeld: ja.
Ben je enormgepwned/opgelicht/getild/bedrogen/afgetroggeld: nee.
Kost het je veel moeite je recht te halen: ja.

Ik kan het me wel voorstellen dat je er niet blij van wordt.
Mijn advies: betalen, auto ophalen en er nooit meer terug komen. Was die garagist wel eerlijk/netjes/enzovoorts geweest dan was je er vast wel terug gekomen. Als je dat niet doet, heeft hij door deze actie een potentiele klant verloren en neem je toch een beetje wraak, al merkt die garagist dat niet/nauwelijks.
Een uitzonderlijk persoon die de kern van het verhaal snapt, mooi. Overigens is de auto al opgehaald voor 110 euro.
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:53 schreef leolinedance het volgende:
Best een toffe Porsche hoor Vooral in (originele) en nette staat een begerenswaardige auto. Niet zo erg snel, maar een zeer puike wegligging

Post eens een foto, ik ben wel benieuwd! Wat voor Porsche heb je nog meer?

Over die kosten, tsja het is natuurlijk aan de ruime kant. Maar die telefonische overeenkomst van 120 euro heb je wél staan. Dat het uiteindelijk 130 wordt is natuurlijk niet netjes. Maar ik kan me niet voorstellen dat daar iemand moeilijk over zou doen.
De 130 euro was het probleem niet. Maar zoals bijna niemand lijkt te begrijpen wordt mij verteld dat de leidingen 120 euro kosten omdat ze speciaal zijn. Als ik dan aankom en hij geeft toe dat het 40 euro aan materiaal heeft gekost en ik vraag hoe ie dan op 130 euro komt vind ik het jammer dat ik geen antwoord krijg. Hij sprak spontaan geen woord Nederlands meer. Uiteindelijk bij mijn volgende bezoek kreeg ik er heel onverstaanbaar uit dat hij er 3 uur mee bezig geweest. Ik heb gezien hoe de leidingen liepen en dit is gewoon niet mogelijk. Maar goed, ik had m'n specificatie en weet hoe de vork in de steel zit. Omdat ik geen zin meer had in ander langdurig geouwehoer heb ik de auto betaald en kreeg ik ineens maar te horen dat ik nog maar 110 euro hoefde te betalen.

Maar goed, meeste Fokkertjes weten het zogenaamd beter, al is dat vreemd aangezien ze er niet bij waren. En tja, omdat ik een specificatie vraag zal ik wel anderhalf uur huilend voor de deur hebben gestaan dat 130 euro te duur was ofzo

Maar goed, foto'tjes:


Is m'n 'daily' driver. Vrij standaard, alleen andere velgjes, uiterst fijn auto'tje.


De betreffende auto, ooit een keer gekocht in een leuke bui. Maar staat nu tevens te koop omdat ik ook nog een 325 heb. Deze gaat er uit omdat ik met die groene veel meer binding heb.
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:01 schreef D-FENS het volgende:
Conclusie: Jij laat een Porsche 924 bij de garage achter omdat je zeikt over een tientje?
Conclusie: jij had een onvoldoende voor begrijpend lezen
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:08 schreef MikeyMan het volgende:
Sowieso; waarom naar de beun met dit ding?
Porsche garage doet alsof er geen onderdelen meer voor zijn en ze er daarom niet meer aan willen beginnen. Ik zocht gewoon een normale garage in de buurt en toen kwam ik hier uit. Een kennis van me ging hier altijd heen en had er redelijke ervaringen mee. Maar hij kwam ook niet met een rode Porsche Audi Volkswagen aan
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:31 schreef Pumatje het volgende:
924 is imo geen porsj.
Zou ik een topic in KLB openen waarom Porsche heeft toegestaan z'n naam aan deze auto te verbinden, jankbal!

Het hele verhaal VW/Audi/Porsche is voor zo ver mij dit bekend is: Volkswagen wilde een sportieve auto bouwen. Door de oliecrisis hadden ze er geen vertrouwen meer in, maar er zat wel al veel geld in de ontwikkeling. Toen heeft Porsche het project overgenomen voor een fractie van de toen al gemaakte kosten omdat ze een betaalbaar instapmodel wilden. Er is toen gekozen om het 2L blok uit de Audi 100 te nemen, iets te kietelen en in de Porsche te lepelen. Waarschijnlijk wederom om kosten te besparen. Audi is dan wel (vaak) FWD, maar wel meestal met het blok in de lengte. Dit had als voordeel dat het Audi 100 blok zo zou passen en er geen apart blok ontwikkelde hoefde te worden. Uiteindelijk is dit alsnog wel gedaan door het 2,5L 4 cil. blok te bouwen voor de 924S en wat vervolgens volgens mij weer met aanpassingen is gebruikt als basis voor de 924 Turbo.
pi_46260497
quote:
Omdat ik geen zin meer had in ander langdurig geouwehoer
Daarom dacht je: ik rakel dit oude topic nog maar eens op?
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_46260974
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:44 schreef $tranger het volgende:
...
Het is voor mij verder afgedaan, ga d'r geen woorden meer vuil aan maken.
Profetische woorden, blij dat je het afgedaan hebt en dat je je verder het hoofd er niet meer over breekt. Zou toch al te zot worden he, als je wekenlang gefrustreerd raakt van zo'n sleutelturk voor twee tientjes.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_46274058
Inderdaad, raakte d'r echt zwaar gefrustreerd van, zoals je dat inderdaad zo geweldig hebt ingeschat met je bijna magische gave je in te leven in mensen die je niet kent. Daarom heb ik maar gewoon even een week niet gereageerd, even op adem komen, poe poe.

Maar hij kan weer helemaal los, kom maar op annonieme forumzeiknerds!!
pi_46284902
Wat een zielige aap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')