quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:09 schreef StefanP het volgende:![]()
topic.
Hij belt je netjes dat het 120 euro gaat kosten en je gaat akkoord. Het blijkt uiteindelijk 130 euro te zijn en jij gaat janken om een tientje? Jezus zeg... doe het de volgende keer zelf als je zo krenterig bent. 120 euro man, daar veeg ik mijn reet mee af. Dat is echt een koopje. Mijn autorekeningen zijn al gauw het twintigvoudige.
Ach, knul, wat ben je stoer met je geld teveel. Als je eerst had gelezen had je nu niet hoeven komen patsen dat je een auto hebt die je kleine lulletje compenseert.
quote:
Zoveelste nutteloze post van iemand werkelijk waar niet kan begrijpen waar dit over gaat.
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:42 schreef 2cv het volgende:Telefonische afspraak: voor 120pleuro superspeciale leidingen.
Geleverd: voor 130pleuro 3 meter benzineleiding van 10 pleuro per meter, een paar klemmetjes, een stukje leiding wat er nog lag + de tuid om het er onder te zetten.
Die 2 komen (in mijn ogen) niet overeen. De leidingen zijn niet superspeciaal en hij heeft er, als ik terug ga rekenen, vrij lang over gedaan.
Ben je gepwned/opgelicht/getild/bedrogen/afgetroggeld: ja.
Ben je
enormgepwned/opgelicht/getild/bedrogen/afgetroggeld: nee.
Kost het je veel moeite je recht te halen: ja.
Ik kan het me wel voorstellen dat je er niet blij van wordt.
Mijn advies: betalen, auto ophalen en er nooit meer terug komen. Was die garagist wel eerlijk/netjes/enzovoorts geweest dan was je er vast wel terug gekomen. Als je dat niet doet, heeft hij door deze actie een potentiele klant verloren en neem je toch een beetje wraak, al merkt die garagist dat niet/nauwelijks.
Een uitzonderlijk persoon die de kern van het verhaal snapt, mooi. Overigens is de auto al opgehaald voor 110 euro.
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:53 schreef leolinedance het volgende:Best een toffe Porsche hoor
![]()
Vooral in (originele) en nette staat een begerenswaardige auto. Niet zo erg snel, maar een zeer puike wegligging
![]()
Post eens een foto, ik ben wel benieuwd! Wat voor Porsche heb je nog meer?
Over die kosten, tsja het is natuurlijk aan de ruime kant. Maar die telefonische overeenkomst van 120 euro heb je wél staan. Dat het uiteindelijk 130 wordt is natuurlijk niet netjes. Maar ik kan me niet voorstellen dat daar iemand moeilijk over zou doen.
De 130 euro was het probleem niet. Maar zoals bijna niemand lijkt te begrijpen wordt mij verteld dat de leidingen 120 euro kosten omdat ze speciaal zijn. Als ik dan aankom en hij geeft toe dat het 40 euro aan materiaal heeft gekost en ik vraag hoe ie dan op 130 euro komt vind ik het jammer dat ik geen antwoord krijg. Hij sprak spontaan geen woord Nederlands meer. Uiteindelijk bij mijn volgende bezoek kreeg ik er heel onverstaanbaar uit dat hij er 3 uur mee bezig geweest. Ik heb gezien hoe de leidingen liepen en dit is gewoon niet mogelijk. Maar goed, ik had m'n specificatie en weet hoe de vork in de steel zit. Omdat ik geen zin meer had in ander langdurig geouwehoer heb ik de auto betaald en kreeg ik ineens maar te horen dat ik nog maar 110 euro hoefde te betalen.
Maar goed, meeste Fokkertjes weten het zogenaamd beter, al is dat vreemd aangezien ze er niet bij waren. En tja, omdat ik een specificatie vraag zal ik wel anderhalf uur huilend voor de deur hebben gestaan dat 130 euro te duur was ofzo
![]()
Maar goed, foto'tjes:
![]()
Is m'n 'daily' driver. Vrij standaard, alleen andere velgjes, uiterst fijn auto'tje.
![]()
De betreffende auto, ooit een keer gekocht in een leuke bui. Maar staat nu tevens te koop omdat ik ook nog een 325 heb. Deze gaat er uit omdat ik met die groene veel meer binding heb.
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:01 schreef D-FENS het volgende:Conclusie: Jij laat een Porsche 924 bij de garage achter omdat je zeikt over een tientje?
Conclusie: jij had een onvoldoende voor begrijpend lezen
![]()
quote:
Porsche garage doet alsof er geen onderdelen meer voor zijn en ze er daarom niet meer aan willen beginnen. Ik zocht gewoon een normale garage in de buurt en toen kwam ik hier uit. Een kennis van me ging hier altijd heen en had er redelijke ervaringen mee. Maar hij kwam ook niet met een rode
Porsche Audi Volkswagen aan
![]()
quote:
Zou ik een topic in KLB openen waarom Porsche heeft toegestaan z'n naam aan deze auto te verbinden, jankbal!
Het hele verhaal VW/Audi/Porsche is voor zo ver mij dit bekend is: Volkswagen wilde een sportieve auto bouwen. Door de oliecrisis hadden ze er geen vertrouwen meer in, maar er zat wel al veel geld in de ontwikkeling. Toen heeft Porsche het project overgenomen voor een fractie van de toen al gemaakte kosten omdat ze een betaalbaar instapmodel wilden. Er is toen gekozen om het 2L blok uit de Audi 100 te nemen, iets te kietelen en in de Porsche te lepelen. Waarschijnlijk wederom om kosten te besparen. Audi is dan wel (vaak) FWD, maar wel meestal met het blok in de lengte. Dit had als voordeel dat het Audi 100 blok zo zou passen en er geen apart blok ontwikkelde hoefde te worden. Uiteindelijk is dit alsnog wel gedaan door het 2,5L 4 cil. blok te bouwen voor de 924S en wat vervolgens volgens mij weer met aanpassingen is gebruikt als basis voor de 924 Turbo.