abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45969040
Voor m'n Porsche 924 was ik op zoek naar een goedkope garage om wat brandstofleidingen te vervangen, want deze waren lek. Het was zo'n simpel klusje dat ik 't in weze wel aan elke garage toevertrouwde. Dus ik een garage in de buurt gevonden, auto achtergelaten en afgesproken dat ik gebelt zou worden voor een prijs.

Wordt ik uiteindelijk gebelt, krijg ik te horen dat het 120 euro gaat kosten omdat het speciale leidingen waren. Er van uitgaande dat het dan ook echt superbijzonder was akkoord gegaan. En gister zou ik de auto komen ophalen. Op de bon die ik kreeg stond alleen 130 euro en verder geen specificatie van wat er waaraan is gebeurd...

Dus ik gevraagd om een specificatie, het tonen van de oude leidingen en een verklaring waar die 130 euro in zat. Natuurlijk krijg je dan eerst het gezeik dat je niet moet zeuren, maar betalen, waarna ik kalmpjes aan heb uitgelegd dat ik alleen vraag naar een specificatie.

Uiteindelijk kon meneer de sleutelturk mij niet meer vertellen dan dat er 3 meter 10mm flexibele brandstof leiding gebruikt was, 4 nieuwe slangenklemmen en nog een stukje leiding wat ie nog had liggen. Daarbij heeft ie zelf toegegeven dat de leiding 10 euro de meter kostte.

Aangezien de auto nog op de brug stond heb ik er onder gekeken hoe de leidingen liepen. De leidingen zaten volledig in het zicht en konden zonder moeite doorgeleid worden. Ikzelf, als ik een brug had gehad, had het in 20 minuten gekunt, inclusief peuk en koffie.

Uiteindelijk zou er dus nog 10 euro bijgekomen zijn omdat er nog 5 liter benzine is bijgevult. Is weer typisch zoiets onaantoonbaars en volgens mij ook zwaar overbodig aangezien de tank nog geeneens op reserve stond.

Al met al ben ik uiteindelijk zonder te betalen weggelopen en heb de auto achtergelaten. Ik zit me te beraden wat ik maandag ga ondernemen. Ik denk dat ik ten eerste de oude leidingen eens wil bekijken en een specificatie wil van waar de overige 100 euro in zijn gaan zitten dan.

Iemand hier nog andere tips en ideeën?
pi_45969140
Arbeidsloon? Overige 'overhead'? Investeringen in brug en garage terugverdienen?

Je ging telefonisch akkoord met 120 euro. Klaar.
pi_45969173
Ja, neem nog eens 100 euro extra mee maandag, hij gaat stallingskosten in rekening brengen.
pi_45969325
Nope, ik ging akkoord met speciale leidingen die 120 euro zouden kosten. Achteraf geeft ie zelf toe dat het leidingen van 10 euro de meter zijn, da's andere koek.
pi_45969358
En maandag kom je en is je auto is weg.

Hoop dat je iig iets op papier hebt staan
pi_45969418
Dat inkoopprijzen een aantal keren over de kop gaan, is heel gebruikelijk in d'economie.
pi_45969512
Dus 3 meter leiding van 10 euro, da's 30 euro. Dan 4 slangenklemmen, kostat? Stukje leiding 'dat ie had liggen', ook niet gratis. Stel dat we nu op 50 euro zitten, kostprijs. Dan is 120 euro totaal toch niet gek? .
pi_45969642
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:51 schreef DennisMoore het volgende:
Dus 3 meter leiding van 10 euro, da's 30 euro. Dan 4 slangenklemmen, kostat? Stukje leiding 'dat ie had liggen', ook niet gratis. Stel dat we nu op 50 euro zitten, kostprijs. Dan is 120 euro totaal toch niet gek? .
Is het ook niet aangezien de "sleutelturk" natuurlijk ook betaald moet worden
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_45969858


wel porsche willen rijden en dan niet de onderhoudskosten willen betalen!

als je zo stoer zegt dat je het zelf kan dan doe je dat toch? zijn genoeg garages (klussers) te vinden waarbij je gewoon de ruimte en gebruik van brug enzo kunt huren... kun je het inderdaad zelf doen!

120¤ voor nieuwe leidingen incl. arbeidsloon is niet al te hoog hoor, denk dat je bij een officiele porsche dealer het 3 tot 4 voudige kwijt bent!
  zondag 4 februari 2007 @ 14:04:42 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45969958
Wat zou het zonder "speciale leidingen" gekost hebben? Als het anders 100 euro gekost zou hebben en nu net iets meer omdat ze een maatje groter/dikker/weetikveel zijn vind ik het nog niet zo vreemd.
Vampire Romance O+
  zondag 4 februari 2007 @ 14:21:19 #11
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45970598
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, neem nog eens 100 euro extra mee maandag, hij gaat stallingskosten in rekening brengen.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_45971893
Als je het zelf had kunnen doen, waarom breng je hem dan weg
pi_45974814
Een bonnetje van de benzine moet hij wel kunnen overleggen lijkt mij. Voor de 120 ballen neemt hij overigens ook de verantwoordelijkheid van de reparatie op zich. Als jij er de volgende dag mee weg gaat en je auto gaat de lucht in omdat de brandstofleiding lek is, krijgt hij het er behoorlijk moeilijk mee.

Ach laat hij in totaal eens op ee ¤55,- aan materiaalkosten komen dan blijft er nog ¤75,- over. Als hij hiervoor een uurtje bezig is geweest (incl. bestellen van materialen enz...) dan is het verschil niet zo groot meer.
Wellicht ben je bij de poot geomen, maar niet heel erg. Voortaan gewoon zelf doen dus. Met dit soort wagens moet je of centen hebben, of handig zijn. (of mazzel hebben)
pi_45975079
verkapt - ik heb een porsche - topic.
pi_45976789
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:57 schreef BaraCuda het volgende:
Als je het zelf had kunnen doen, waarom breng je hem dan weg
Euhm, omdat ik geen autobrug op m'n balkon heb staan
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:27 schreef patje74 het volgende:
Een bonnetje van de benzine moet hij wel kunnen overleggen lijkt mij. Voor de 120 ballen neemt hij overigens ook de verantwoordelijkheid van de reparatie op zich. Als jij er de volgende dag mee weg gaat en je auto gaat de lucht in omdat de brandstofleiding lek is, krijgt hij het er behoorlijk moeilijk mee.

Ach laat hij in totaal eens op ee ¤55,- aan materiaalkosten komen dan blijft er nog ¤75,- over. Als hij hiervoor een uurtje bezig is geweest (incl. bestellen van materialen enz...) dan is het verschil niet zo groot meer.
Wellicht ben je bij de poot geomen, maar niet heel erg. Voortaan gewoon zelf doen dus. Met dit soort wagens moet je of centen hebben, of handig zijn. (of mazzel hebben)
Materiaalkost kan niet meer dan 40 euro zijn geweest max. Het gaat er mij niet om hoe duur ze zijn, maar dat het niet reeël is. Er zit 90 euro aan arbeidsloon in op iets wat maximaal een half uur had kunnen duren. Nu gun ik iedereen van harte z'n geld te verdienen, maar dan vind ik 180 euro per uur buiten proportie.

Als ie verder ook nog iets kon specificeren dan had ik er direct mee akkoord gegaan, maar dat was blijkbaar niet mogelijk. Nu is een 924 opzich helemaal geen dure auto om te onderhouden. Simpele techniek (golf en kever) en behoorlijk degelijk. Graag had ik het zelf gedaan, maar helaas waren er (zoals eerder aangegeven) de mogelijkheden niet om het zelf te doen.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:34 schreef Repeat het volgende:
verkapt - ik heb een porsche - topic.
Sterker nog, ik heb er 2. Maar mocht ik nou echt die intentie hebben dan zou ik er waarschijnlijk niet bij hebben vermeld dat het een 924 was, denk je niet?
  zondag 4 februari 2007 @ 17:30:46 #16
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45977330
ermm.. je moet niet mekkeren ..

40¤ materiaal.
en dan half uurtje van jou.. dat is snel voor bij kan ik je vertellen.
olie bakje pakken..
slang opmeten..
nieuwe slang op maat knippen/zagen.
zaag/kniptang pakken om de ouwe slangklemmen los te knippen..
(collega die ff langs komt om iets te vragen??)

je oude rommel laten ophalen door een recyclings bedrijf paar eurie.
administratie kosten..
5l benzine..
en ik denk eerder dat je 3kwartier gefactureerd krijgt.
klote klusje waar ze niks aan verdienen, sjah hun moeten ook rond komen. en dat is niet met dit soort nonsense klusjes die elke klootviool kan uitvoeren.

40¤ materiaal
40ish¤ aan tijd
oude rommel dat afgevoert moet worden door een recyclings bedrijf.. (geen idee hoeveel dat kost)
administratie kosten.. ook gauw 5-10 euro.
dan zit je dus al ongeveer op 100¤
en dan ga jij mekkeren over die 30¤ die overblijft?
pi_45977617
Ik waardeer je reactie heel erg. Jij kan namelijk op afstand iets wat die garage niet eens kan terwijl het van ze verwacht wordt; een factuurtje maken. Hadden zij dat ook gedaan, dan hadden ze 100 euro omzet gehad ipv een mekkerende klant. Maar idd, dan hadden ze waarschijnlijk wel 30 euro minder kunnen berekenen.
pi_45977880
Het is normaal dat er een marge van 30-40% of zelfs meer op de materialen zit, daar moeten ze nou eenmaal wat aan verdienen. Dan krijg je nog wat arbeidskosten (tot ¤ 90 per uur is normaal) en dan heb je echt niet veel te veel betaald hoor.

Ik vind persoonlijk dat je niet moet zeuren.. zelf kun je het niet en een goedkopere garage vind je waarschijnlijk ook niet gauw (bevriende garages en beunhazen niet meegerekend). Een factuur had je trouwens gewoon weer 10 euro extra gekost en dan was ie verder nog steeds hetzelfde geweest
pi_45980648
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, neem nog eens 100 euro extra mee maandag, hij gaat stallingskosten in rekening brengen.
Een Bovag garage mag dat pas als de auto minimaal 3dagen na de afgesproken datum wordt opgehaald. Die drie dagen mogen dan wel meegerekend worden.

@TS, zo onredelijk lijkt dat bedrag me niet, sterker nog, het lijkt me nog goedkoop ook

Maar ff een vraagje, flexibele buis voor de brandstofleiding? Da mag nie Er zijn maar een paar punten waarop dat mag bij een auto, en dan moet het zo kort mogelijk zijn. Dus die 3 meter flexibel, gaat je bij de apk de nek kosten ben ik bang.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 4 februari 2007 @ 19:13:35 #20
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_45981183
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:34 schreef Repeat het volgende:
verkapt - ik heb een porsche - topic.
Een 924? Daar moest je je 20 jaar geleden al bijna voor schamen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_45986742
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:00 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Een Bovag garage mag dat pas als de auto minimaal 3dagen na de afgesproken datum wordt opgehaald. Die drie dagen mogen dan wel meegerekend worden.

@TS, zo onredelijk lijkt dat bedrag me niet, sterker nog, het lijkt me nog goedkoop ook

Maar ff een vraagje, flexibele buis voor de brandstofleiding? Da mag nie Er zijn maar een paar punten waarop dat mag bij een auto, en dan moet het zo kort mogelijk zijn. Dus die 3 meter flexibel, gaat je bij de apk de nek kosten ben ik bang.
Het is eigenlijk bijna raar, maar mag ik je in ieder geval hartelijk bedanken voor het inhoudelijk reageren
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:13 schreef Dromer het volgende:

[..]

Een 924? Daar moest je je 20 jaar geleden al bijna voor schamen.
Niet iedereen rijd 924 omdat ze porsche willen rijden. Je schamen of overdreven trots zijn op je auto is uberhaupt al bevestiging dat je een klein piemeltje hebt
  zondag 4 februari 2007 @ 21:17:24 #22
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_45987294
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:00 schreef PeuRac het volgende:
Maar ff een vraagje, flexibele buis voor de brandstofleiding? Da mag nie Er zijn maar een paar punten waarop dat mag bij een auto, en dan moet het zo kort mogelijk zijn. Dus die 3 meter flexibel, gaat je bij de apk de nek kosten ben ik bang.
Ik weet dat in mn Saab en in de Peu 205 van mn zus gewoon van voor naar achter flexibele slang zit. Nooit wat van gehoord. Volgens mij ben je verkeerd geinformeerd.

Heb trouwens ook eens benzineleiding gekocht als vacuumslang bij een automaterialenzaak. Kwamen ze gewoon met een rol van honderdduizend meter aanzetten. Volgens mij mag je gewoon van voor naar achter flexibel hebben hoor.

Overigens loopt iedereen wel te bitchen op de TS, maar 130 euro voor zo'n frutklus is gewoon diefstal. Een ashoes vervangen met nog wat kleins kostte me laatst 200 euro, dat was 2 1/2 uur arbeid plus onderdelen. Dat heb je echt niet nodig voor een benzineslang vervangen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_45991956
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:13 schreef Dromer het volgende:

[..]

Een 924? Daar moest je je 20 jaar geleden al bijna voor schamen.
De 924 is de meest ondergewaardeerde Porsche ooit!! Zeker in de S uitvoering is het echt een geweldige auto om in de rijden, dankzij de gekantelde in lengte richting achter de vooras geplaatste 2 cilinder en transaxle achterwiel aandrijving heeft een 924 de meest ideale opstelling voor een goede wegligging. Deze heeft de 924 dan ook.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_45992140
pwnd
pi_45992255
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:38 schreef $tranger het volgende:


Iemand hier nog andere tips en ideeën?
Ik vind je ook een zeikerd. 100 euro is 1 uur werken voor een dure garage. Zeg dat deze 60 euro per uur vraagt, 30 euro materiaal kosten, de brandstof..

Doe het in het vervolg zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')