Erg herkenbaar.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, de dame van het ziekenhuis vertelde ook heel blij dat dit allemaal nieuwe wetten zijn die de boel makkelijker moeten maken, maar ik val dus net tussen die wetten in. En dan heel blij 'oh, maar u kunt wél een betalingsregeling treffen!' roepen. Flikker op, ik ben net van m'n betalingsregeling van de verzekeraar af
.
Mwa, toen was het sowieso een zooitje in verzekeringland en kreeg ik bij mijn aanvraag eind januari te horen dat het wel even zou duren. Daarnaast heb ik in die hele periode tot ik verzekerd was geen gebruik gemaakt van m'n verzekering (afgezien van de fysio dus, maar dat was een eenmalige afspraak). Dat, en ik had er gewoon geen erg in. En toen ik uiteindelijk belde (en een volle anderhalf uur, serieus, aan de lijn hing) duurde het nog een grove maand tot ik bericht kreeg.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:11 schreef arneaux het volgende:
[..]
Erg herkenbaar.
t Valt me alleen wel op dat je wel érg laat nabelt, of alles wel gelukt is, 3 maanden? Op die manier laat je 't wel een beetje op zn beloop. Bovendien moet je toch zelf ook wel gemerkt hebben, voor de fysio, dat je geen premie betaalde? Ik zeg dit niet om de poten onder je tafel vandaan te zagen, maar dit zijn denk ik ook vragen die de verzekeraar en het ziekenhuis zichzelf stellen.
Mjah, normaal is het dus geen probleem omdat de meeste mensen toch wel verzekerd zijn als ze een keer in het ziekenhuis komen maar inderdaad, dit valt er dus net buiten.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:23 schreef soylent het volgende:
Sjesus, dit is wel kut. Dus als je ooit eens een gesprek hebt gehad in het ziekenhuis, en je neemt daarna een verzekering, dan moet je maar hopen dat je nooit geopereerd wordt voor hetzelfde, omdat het dan 'een behandeling' is die je zelf mag lappen?
Tja het argument dat je er amper gebruik van hebt gemaakt, gaat niet op. Dat is namelijk niet iets waarop je zelf invloed hebt. En ik snap je heel erg goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben bang dat je behoorlijk tussen wal en schip valt. Ik zou iig niet ermee instemmen dat jij t nu zelf moet betalen.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:23 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwa, toen was het sowieso een zooitje in verzekeringland en kreeg ik bij mijn aanvraag eind januari te horen dat het wel even zou duren. Daarnaast heb ik in die hele periode tot ik verzekerd was geen gebruik gemaakt van m'n verzekering (afgezien van de fysio dus, maar dat was een eenmalige afspraak). Dat, en ik had er gewoon geen erg in. En toen ik uiteindelijk belde (en een volle anderhalf uur, serieus, aan de lijn hing) duurde het nog een grove maand tot ik bericht kreeg.
Ik weet het, maar het was meer om aan te geven dat ik er dus niet mee bezig was en er niet aan dachtquote:Op zondag 4 februari 2007 00:29 schreef arneaux het volgende:
[..]
Tja het argument dat je er amper gebruik van hebt gemaakt, gaat niet op. Dat is namelijk niet iets waarop je zelf invloed hebt.
Als ze verwachten dat ik als zielige studente even een rekening van 3000 euro betaal zijn ze niet goed snikquote:En ik snap je heel erg goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben bang dat je behoorlijk tussen wal en schip valt. Ik zou iig niet ermee instemmen dat jij t nu zelf moet betalen.
t Maakt ze geen fuck uit of je student bent of niet.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het was meer om aan te geven dat ik er dus niet mee bezig was en er niet aan dacht.
[..]
Als ze verwachten dat ik als zielige studente even een rekening van 3000 euro betaal zijn ze niet goed snik.
Dat mag ook in delen hoorquote:Op zondag 4 februari 2007 00:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het was meer om aan te geven dat ik er dus niet mee bezig was en er niet aan dacht.
[..]
Als ze verwachten dat ik als zielige studente even een rekening van 3000 euro betaal zijn ze niet goed snik.
Het ziekenhuis kan hier weinig aan doen.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Jottemquote:
Das geen ziekenhuisbedquote:Op zondag 4 februari 2007 00:49 schreef soylent het volgende:
[..]
Het ziekenhuis kan hier weinig aan doen. Als ze 3000 euro moeten afboeken kan misschien dit kindje niet meer geholpen worden.![]()
[afbeelding]
Je hoeft nooit in 1 keer dat gehele bedrag te betalen. Wel zal de aflossing per maand vrij hoog liggen. Reken sowieso op 300 euro p/m.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jottem.
Maar stel nou dat ik het hele bedrag moet betalen, hoe zou ik dat aan kunnen vechten? Heeft een rechtzaak hierin mogelijkheid?
[..]
Das geen ziekenhuisbed.
Ja, dat is een mogelijkheid. Al vrees ik dat je juridisch misschien niet heel erg sterk staat. Daarom is het absoluut belangrijk dat je bijgestaan wordt door een advocaat die ervaring heeft met dit soort zaken.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jottem.
Maar stel nou dat ik het hele bedrag moet betalen, hoe zou ik dat aan kunnen vechten? Heeft een rechtzaak hierin mogelijkheid?
Wie wil je tegen vechten dan? Daar zit je grootste probleem. De rekening van het ziekenhuis is terecht (dat geef je zelf ook aan). Daar is niets aan te doen helaas.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jottem.
Áls het al zover komt dat het een betalingsregeling word accepteer ik 300 p/m niet hoor. Wáy te hoog.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:52 schreef arneaux het volgende:
[..]
Je hoeft nooit in 1 keer dat gehele bedrag te betalen. Wel zal de aflossing per maand vrij hoog liggen. Reken sowieso op 300 euro p/m.
Nee, ik ben terugwerkend verzekerd vanaf 1 januari 2006. De rekening staat op december 2005.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:57 schreef _Flash_ het volgende:
Lullig voor je... Maar toch je eigen schuld vrees ik.
Maar als je met terugwerkende kracht premie hebt betaald, dan was je toch gewoon verzekerd lijkt me dan?
Bedankt voor de tip, ik ga binnenkort 's langs het Juridisch Loket.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:56 schreef soylent het volgende:
[..]
Ja, dat is een mogelijkheid. Al vrees ik dat je juridisch misschien niet heel erg sterk staat. Daarom is het absoluut belangrijk dat je bijgestaan wordt door een advocaat die ervaring heeft met dit soort zaken.
Voordat het zover komt kun je misschien ook een klacht indienen bij de Ombudsman Zorgverzekeringen: doe de wizard op http://www.skgz.nl/klachtgeschil.php
Ik weet alleen niet of zij ook gaan over de beslissing om iets wel/niet te vergoeden; ik vrees dat ze je toch naar de rechter doorverwijzen. Al met al zou ik zelfs bij het invullen van zo'n klacht vooraf de input van een advocaat vragen. Je hebt maar een kans en het gaat toch om minimaal 3KEUR (je gaat bij een betalingsregeling ook rente betalen).
Ja, dat vergeet ik dus steeds. Maandag is het eerste wat ik doe uitstel van betaling aanvragen.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wie wil je tegen vechten dan? Daar zit je grootste probleem. De rekening van het ziekenhuis is terecht (dat geef je zelf ook aan). Daar is niets aan te doen helaas.
De vraag is nu of je je verzekeraar zo ver gaat krijgen om de rekening te betalen. Durf niet te zeggen in hoe verre dat gaat lukken. Je zou zeker een keer kunnen bellen met of je rechtsbijstand verzekering of een andere juridische hulplijn om informatie te zoeken.
Wat je in ieder geval doen moet, als je de rekening thuis hebt gekregen, is het ziekenhuis bellen en het uitleggen, anders krijg je straks nog een incasso-buro achter je aan ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |