Thanks, ik wist het niet helemaal zekerquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:22 schreef Meeldraad het volgende:
Jep.
ik krijg de 276 euro terug die ik al had betaald bij de voorlopige aanslag van begin 2006quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:46 schreef wolferl het volgende:
jeej ik krijg 299 euro terug. gerechtigheid noem ik dat.
Oke, dank je. Nog een vraagje, voor mijn werk moet ik reizen en maak ik dus kosten. Deze betaal ik eerst zelf en dan krijg ik ze terug van mijn werkgever. Kan ik deze dan toch invullen als reiskosten?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:20 schreef Meeldraad het volgende:
E-biljet krijg je doorgaans als je 3 jaar achter elkaar een T-biljet hebt ingevuld. En ja, je bent verplicht om 'm terug te sturen. Oh, en hij is om aangifte mee te doen
Ja hoor. Bij de aftrekposten -- > buitengewone uitgaven, in de rekenhulp voor de algemene uitgavenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:46 schreef Light het volgende:
Afgelopen jaar kreeg ik maandelijks van de belastingdienst een beetje geld toegestopt voor de hoge zorgverzerkingskosten. Moet ik dat ook nog ergens in m'n aangifte invullen? En zo ja, waar?
Hmmja, het zit wat verstopt. Maar kennelijk had ik het al eens gevonden, want het vakje was niet meer leeg.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:11 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Ja hoor. Bij de aftrekposten -- > buitengewone uitgaven, in de rekenhulp voor de algemene uitgaven
De bijtelling is verwerkt in de jaaropgave. Vooropgesteld dat jij juist hebt aangegeven wat je wel/niet privé met de auto rijdt en je baas de juiste cataloguswaarde heeft gebruikt. Hierover is dus al loonheffing/inkomstenbelasting afgedragen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:33 schreef Trem het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de bijtelling voor de leaseauto? Valt daar nog iets te halen?
Als je met dit jaar, 2006 bedoelt, heb je gelijk.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:35 schreef IbeBen het volgende:
Nee, dit zit vanaf dit jaar bij de Loonbelasting, dus daar is je baas verantwoordelijk voor, kan je niets meer mee doen in de aangifte.
Is die premie aanvullende zorgverz. per definitie het door mij betaalde minus die 1050?quote:Op zondag 11 februari 2007 16:37 schreef ManAtWork het volgende:
Inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet = ingehouden bijdrage ZVW = 1950
Van de aan de zorgverzekeraar betaalde premie kun je het deel voor de aanvullende premie invullen bij 'premie aanvullende zorgverzekering'. De basispremie = de standaardpremie (1015 per persoon).
Nee, die ¤ 1.050,-- is niet je basispremie, maar is de basispremie die de BD hanteert.quote:Op zondag 11 februari 2007 16:40 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Is die premie aanvullende zorgverz. per definitie het door mij betaalde minus die 1050?
En ziektekosten zijn pas aftrekbaar boven ¤ 2.157 (inclusief premie zorgverzekering), als je daar in de buurt komt heeft het wmb weinig zin om het allemaal te specificeren.quote:Op zondag 11 februari 2007 16:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, die ¤ 1.050,-- is niet je basispremie, maar is de basispremie die de BD hanteert.
De premie aanvullende zorgverzekering vind je gewoon op je premiespecificatie.
Waar haal je dat vandaan? Het is namelijk afhankelijk van je drempelinkomen.quote:Op zondag 11 februari 2007 16:50 schreef Light het volgende:
[..]
En ziektekosten zijn pas aftrekbaar boven ¤ 2.157 (inclusief premie zorgverzekering), als je daar in de buurt komt heeft het wmb weinig zin om het allemaal te specificeren.
Waarschijnlijk zn eigen drempelinkomenquote:Op zondag 11 februari 2007 16:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Het is namelijk afhankelijk van je drempelinkomen.
Dat gok ik ook, jaquote:Op zondag 11 februari 2007 17:20 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zn eigen drempelinkomen![]()
Hmmkay, lekker makkelijk is dat weer. En er staat ook nergens waar het op gebaseerd is, maar ik zie het bedrag inderdaad aangepast worden als ik m'n inkomen op 0 zet.quote:Op zondag 11 februari 2007 16:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Het is namelijk afhankelijk van je drempelinkomen.
Vanaf een drempelinkomen van 6.784 euro p.p. (dubbel voor fiscale partners) bedraagt de drempel 11,5% van het drempelinkomen.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:31 schreef Light het volgende:
[..]
Hmmkay, lekker makkelijk is dat weer. En er staat ook nergens waar het op gebaseerd is, maar ik zie het bedrag inderdaad aangepast worden als ik m'n inkomen op 0 zet.
Als het inkomen lager is dan het drempelinkomen dan wordt die 11,5% van het drempelinkomen genomen. Tenminste, dat lijkt qua bedrag te kloppen als ik m'n inkomen op 0 stel.quote:Op zondag 11 februari 2007 18:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vanaf een drempelinkomen van 6.784 euro p.p. (dubbel voor fiscale partners) bedraagt de drempel 11,5% van het drempelinkomen.
Het is dus inderdaad niet zo moeilijk![]()
Bruto uiteraard.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:56 schreef _Alien_ het volgende:
welk loon vul ik in bij de electronische aangifte, Fiscaal(denk ik), bruto of netto?
wellicht voor de hand liggende vraag, maar ik kan het nergens duidelijk vinden
bvd Alien
quote:Op zondag 11 februari 2007 22:50 schreef LennyKravitz het volgende:
Stel
Je koopt een huis en woont nog bij je ouders zolang je dat huis gaat verbouwen. De woning is dan niet je hoofdverblijf... in die periode.
Is dat voordelig of nadelig?
Het wordt gecontroleerd aan de hand van de gegevens die zijn zelf hebben binnengekregen.(banken, verzekeraars, werkgevers, andere instanties)quote:Op zondag 11 februari 2007 23:52 schreef Spike1506 het volgende:
Word het ook nog gecontroleerd door de belasting? (stel je hebt aantal dingen verkeerd ingevuld..)
Ah gelukkig..quote:Op zondag 11 februari 2007 23:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het wordt gecontroleerd aan de hand van de gegevens die zijn zelf hebben binnengekregen.(banken, verzekeraars, werkgevers, andere instanties)
Niet fiscaal loon?quote:Op zondag 11 februari 2007 23:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bruto uiteraard.
[..]
De rente kun je dan gewoon aftrekken. (maximaal 2 jaar + het lopende kalenderjaar)
Wel fiscaal uiteraard, ik las daar een beetje overheen, ik lette meer op het woordje "netto", vandaar.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:58 schreef Light het volgende:
[..]
Niet fiscaal loon?
Nouja, ik moet toch nog afwachten wat er precies op m'n jaaropgave staat.
Klopt ook wel, maar vanaf 1 januari.quote:Op maandag 12 februari 2007 00:39 schreef Cynix ® het volgende:
Ok, ik dacht dat de nieuwe WOZ-waarde al ingegaan was. Thnx.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |