Luister naar deze man, hij is wijs.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:14 schreef Sloffie het volgende:
respect dat je haar zo steunt!![]()
maar zij is steeds bang dat jij ervandoor gaat met je ex... als ik in jouw schoenen stond had ik iets spontaans gedaan (als brieven, praten, ringen etc niet meer helpen) en dan in de vorm van haar kamer helemaal volplakken met briefjes met de tekst "jij bent alles voor me, ik laat je nooit meer gaan" oid, ik vind het zelf kansloos klinken nu ik het zeg (zelfkennis) maar ik denk dat het wel wat doet met haar... denk je niet?
Waar slaat dat op?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:42 schreef MooieLuL het volgende:
waarom neem je in gods naam een relatie met iemand die angstoornissen heeft en depressief is?
haat je jezelf zo erg ?
Idd, zo iemand kan je nooit overtuigen, wat je ook probeert. Ze moet van binnen veranderen en dat gebeurt niet zonder therapie etc.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat zooi verwijderd.
TS: als je vriendin niet meer op therapie wil zal ze toch echt een andere manieren moeten vinden om hier vanaf te komen want dit hou je niet lang vol.
Lief gebaar inderdaadquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:17 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Luister naar deze man, hij is wijs.
Waarom moet de TS zich helemaal aan zijn vriendin aanpassen? Het probleem ligt bij zijn vriendin, zij zal moeten leren om TS te vertrouwen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:40 schreef Snakiej het volgende:
Oi man, ik ken het gevoel van je vriendin, ik heb ook schrik om mijn vriendin kwijt te geraken, en ik slaap er ook amper van als ik erover pieker.
Wat veel doet is bij mijn vriendin te zijn, want dan ben je op je gemak.
Wat jij moet doen, is (indien mogenlijk) contact breken met je ex. Dat maakt het al gemakkelijker. Beloof bijvoorbeeld op je vakantie van niet te drinken, dat doet ook veel (een niet nuchter mens denkt anders over relaties als een nuchter mens)
Iig mooi om bij je vriendin te blijven, want je relatie moet er onder lijden
(mijn vriendin weet er niets van...)
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:52 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Waarom moet de TS zich helemaal aan zijn vriendin aanpassen? Het probleem ligt bij zijn vriendin, zij zal moeten leren om TS te vertrouwen.
Ja, hiep hoi, ik hou zoveel van je en ik ga nooit meer bij je wegquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:14 schreef Sloffie het volgende:
respect dat je haar zo steunt!![]()
maar zij is steeds bang dat jij ervandoor gaat met je ex... als ik in jouw schoenen stond had ik iets spontaans gedaan (als brieven, praten, ringen etc niet meer helpen) en dan in de vorm van haar kamer helemaal volplakken met briefjes met de tekst "jij bent alles voor me, ik laat je nooit meer gaan" oid, ik vind het zelf kansloos klinken nu ik het zeg (zelfkennis) maar ik denk dat het wel wat doet met haar... denk je niet?
klopt. hoe?quote:Op zondag 4 februari 2007 01:09 schreef MUUS het volgende:
Jij kan hier niets aan doen, al ga je op je hoofd staan. Er is niets wat je kunt zeggen of doen waardoor dit ineens is weggetoverd.
Zíj moet hier aan werken.
Ja, heel lullig, maar dat moet groeien. Ze is pas 16 en heeft al het één en ander voor de kiezen gehad.quote:
Door iets meer d'r best te doen dan alleen klagen over haar angsten. Prima dat ze geen therapie meer wil, maar dan moet ze wel op een andere manier rationeler leren nadenken.quote:
juist en dat is het punt nou! omdat zij zich zo aan mij vasthoud is die stap zo ongelovelijk moeilijk om te nemen!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:28 schreef Barcaconia het volgende:
Je snapt natuurlijk wel dat je hier onmogelijk uitkomt, geloof me ik ken de situatie.
Ze hangt zo erg aan jou vast, dat jij het niet uit durft te maken als de tijd daar is dat je dat wilt (die komt denk ik wel met zo iemand). Je voelt jezelf schuldig en blijft alsmaar doorgaan, totdat alles nog maar van 1 kant zal komen. Als het dan knapt uiteindelijk, zal je vriendin óf doodongelukkig zijn (misschien tijdelijk?), óf ze zal je proberen kosten wat kost terug te krijgen (soort van stalker).
Succes ermee, maar misschien zit je er nu al te ver in.
vind je? Het lijkt mij (op basis van deze ene post) meer een gestoorde freak, maar goed. Hoe dan ook, fact of the matter is: je hebt NOOIT de garantie dat een relatie (of de liefde in zijn algemeenheid) voor eeuwig is en het zou tegen het meisje in kwestie niet eerlijk zijn om iets anders te suggereren.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:17 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Luister naar deze man, hij is wijs.
Ik kan het me wel voorstellen dat ze niet meer in therapie gaat hoor. Mensen vergeten soms hoeveel dat van je vergt. Uiteindelijk zul je het zelf moeten doen en is een therapeut niets meer dan iemand waarbij je je verhaal kwijt kunt en die je handvaten kan geven.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:44 schreef Frenker het volgende:
Nee, ze gaat écht niet meer in therapie, Nooit meer. zelfs niet met mij.
Ze moet inderdaad zelf het probleem oplossen maar ze is zelf ook ten einde raad.
het is gewoon heel vervelend, omdat we allebei neit meer weten wa te doen.
doe ff normaal joh.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:42 schreef MooieLuL het volgende:
waarom neem je in gods naam een relatie met iemand die angstoornissen heeft en depressief is?
haat je jezelf zo erg ?
Ja ja, jou het leven zuur maken, maar het zelf vertikken om er ál het mogelijke aan te doen?quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:44 schreef Frenker het volgende:
Nee, ze gaat écht niet meer in therapie, Nooit meer. zelfs niet met mij.
Ze moet inderdaad zelf het probleem oplossen maar ze is zelf ook ten einde raad.
Er waren drie maanden nodig om het probleem te verplaatsenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:46 schreef jagermaster het volgende:
Dus in totaal maximaal 3 maanden waren er nodig om van een angststoornis af te komen??
MooieLul (wateennaam..) verwoordt wel waar het op neer komt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:42 schreef MooieLuL het volgende:
haat je jezelf zo erg ?
Bedankt voor je reactiequote:Op donderdag 8 februari 2007 22:46 schreef jagermaster het volgende:
[..]
doe ff normaal joh.
als ik een rekensommetje maak dan heb je ergens in juni 2006 met haar een relatie gekregen. In augustus (dan is toch lowlands?) ging je naar lowlands toe. Dus in totaal maximaal 3 maanden waren er nodig om van een angststoornis af te komen??
Ja klopt allemaal!Nouja of ze er helemaal van af was weet ik niet, maar met medicijnen (oxazepam) ging het wel en hebben we het erg naar ons zin gehad
Daarbij komt nog het volgende, ze is anderhalfjaar niet naar school geweest. In die tijd viel zij onder de leerplichtwet. Dus hieruit mag ik de conclussie trekken dat ze in volledige dagbehandeling zat?
Nee dat niet, ze diets helemaal niets, daardor kreeg ze op een gegeven moment inderdaad wel te maken metjustitie en moest ze voorkomen, zo heeft ze nu een voorwaardelijke taakstraf, en wordt er streng toezicht gehouden op haar 'naar-school-gaan-gedrag"
Kan me vergissen maar hier klopt voor mijn gevoel iets niet. Iemand die anderhalf jaar niet naar school gaat om een angststoornis dan een vriendje krijgt en dan na drie maanden opeens naar lowlands gaat, dat lijkt me stug.
Ik vind het ook vreemd maar het gaf haar veel vertrouwen en we hebben het erg naar ons zin gehad, een al al positiefs dus
Het heeft geen zin om te zeggen dat je haar niet verlaat. Want uit het eind van het verhaal komt bij mij naar voren dat je het zelf ook niet meer zo ziet zitten. Je wilt wel bij haar blijven maar de grens wordt ook bereikt bij jou wat jij zelf aan kan. Zou zelf zeggen waar het op staat. Je kan er omheen blijven draaien, maar dat schiet niet op. Uiteindelijk kan jij haar angst niet wegnemen dat jij haar niet verlaat maar zal zij dit zelf moeten inzien en hier zal zij zelf aan moeten werken. Ik wil haar echt niet verlaten en laat me er niet gek van maken, als ik merk dat ik er zelf door wordt beinvloed neem ik een stapje terug en laat ik alles afkelen.. de bui waait vanzelf weer over.... totdat deze weer op komt zetten
Inderdaad!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:05 schreef jadelovespat het volgende:
Ik vind het heel knap dat je zo'n steun bent voor je vriendin, ze boft met je!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |