abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:16:03 #1
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_45948928
Ik ben vandaag beetje vogels wezen kijken en heb daarbij wat plaatjes geschoten, zie hieronder het resultaat. Alle foto's zijn gemaakt door mijn Bigma heen.
Ik hoop dat jullie ze een beetje gelukt vinden, en anders hoor ik het wel wat er beter had gekund..

#1 - Blauwstaart bij Zandvoort

#2 - Nog een keer de Blauwstaart bij Zandvoort

#3 - Een Schotse Hooglander (we zochten eigenlijk de Grote Pieper)

#4 - Zie omschrijving van foto #3

#5 - 2 opvliegende Nijlganzen

#6 - Zeehond bij Zandvoort

[ Bericht 1% gewijzigd door sgoldie op 03-02-2007 20:54:23 ]
pi_45949004
ik vind de onderste hooglander en de zeehond heel leuk , Bij de laatste dacht ik "komt er nog wat?" en toen kwam dat lieve zeehondenkopje nog
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_45949255
Die hooglanders Vooral het standpunt bij de eerste Errug tof En die zeehond is ook wel mooi zeg Lekker veel ruimte eromheen Leuk serieetje
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:35:42 #4
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_45949507
Leuk dat je het Blauwstaartje hebt gevonden! Je was zeker niet de enige fotograaf die hem stond te kieken? Ik krijg wel de indruk dat je hem niet van statief hebt gefotografeerd.
Life is what you make it.
pi_45949798
Mooie foto's, vooral die zeehond
pi_45949964
# 4 doet het voor mij. Gewoon lekkere diepte, fijne kop. Ik heb niet zo veel met vogeltjes, sorry!

Zeehondje is gewoon cute!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:02:57 #7
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_45950592
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:35 schreef Schanulleke het volgende:
Leuk dat je het Blauwstaartje hebt gevonden! Je was zeker niet de enige fotograaf die hem stond te kieken? Ik krijg wel de indruk dat je hem niet van statief hebt gefotografeerd.
neeh was niet de enige... zeker 20 man, met kanonnen van lenzen...is mijn Bigma ineens niet meer zo big.
Waren iets van 25 man, maar wel makkelijk te fotograferen hoor. Ik stond met statief niet uitgeklapt, dus gebruikte hem zeg maar als monopod.
Is een aanrader hoor! vandaag gelukkig geluk gehad met het weer, dat was echt super! Zijn ook nog bij de Pallas Boszanger geweest, die ook gezien, alleen was niet te fotograferen, te donkere bomen, en beestje was te snel.

Maar vind je ze niet helemaal scherp genoeg van de blauwstaart omdat je zegt dat ik ze niet met een statief heb gemaakt?

p.s. voor de mensen die het nieuws hebben gemist, die Blauwstaart zal waarschijnlijk de bijzonderste/zeldzaamste vogel zijn/worden van 2007, en is maar een paar keer eerder ooit in Nederland gezien, vandaar dat ik hem op de foto heb gezet...ik weet het, het is niet hele erge spectaculaire foto, maar het gaat om de zeldzaamheid!
pi_46035242
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:02 schreef sgoldie het volgende:

[..]

neeh was niet de enige... zeker 20 man, met kanonnen van lenzen...is mijn Bigma ineens niet meer zo big.
Waren iets van 25 man, maar wel makkelijk te fotograferen hoor. Ik stond met statief niet uitgeklapt, dus gebruikte hem zeg maar als monopod.
Is een aanrader hoor! vandaag gelukkig geluk gehad met het weer, dat was echt super! Zijn ook nog bij de Pallas Boszanger geweest, die ook gezien, alleen was niet te fotograferen, te donkere bomen, en beestje was te snel.

Maar vind je ze niet helemaal scherp genoeg van de blauwstaart omdat je zegt dat ik ze niet met een statief heb gemaakt?

p.s. voor de mensen die het nieuws hebben gemist, die Blauwstaart zal waarschijnlijk de bijzonderste/zeldzaamste vogel zijn/worden van 2007, en is maar een paar keer eerder ooit in Nederland gezien, vandaar dat ik hem op de foto heb gezet...ik weet het, het is niet hele erge spectaculaire foto, maar het gaat om de zeldzaamheid!
Hij wordt al weken iedere dag gezien op ongeveer dezelfde plek, dus voor mij is het bijzondere er een beetje van af Tis nu een kwestie van naar Zandvoort rijden en je ziet hem, op die manier is de waarde van het zien van die vogel er wel een beetje af voor mij.

Maar wel mooie foto's van t beestje hoor
pi_46038892
De eerste twee foto's vind ik net niet helemaal scherp ogen, jammer.
De eerste vind ik wel mooier dan de tweede, door de fijne compositie en de fijne dof.
#3 heeft een fijn standpunt van zo laag wel denk ik dat je iets meer met de compositie had moeten doen. Zet het beest niet helemaal in het midden maar meer aan de zijkant van de foto, en laat iets meer ruimte boven en onder zodat het weidse van de omgeving er mooi uit komt, en de machtigheid van het dier.
#4 erg mooi
#5 goed moment, niet heel veel op te zien voor niet-kenners...
#6 ook erg leuk goede dof maar toch wel erg veel ruimte aan de bovenkant.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46042939
Foto 1/2: Leuk vogeltje
Foto 3: Hij lijkt veel groter dan 'ie is, leuk standpunt.
Foto 4: Uitlijning OK, goed gecropt en geen storende elementen
Foto 5: Actiefoto, had misschien in landschapsoriėntatie leuker geweest
Foto 6: Schattig , ik zou hem afcroppen zodat je geen zand ziet, maar dat is mijn mening
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:50:41 #11
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_46047135
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:50 schreef sgoldie het volgende:
zoiets?

[afbeelding]

Misschien wil Pieterburen hem wel van je kopen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:32:07 #13
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_46052786
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:42 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Hij wordt al weken iedere dag gezien op ongeveer dezelfde plek, dus voor mij is het bijzondere er een beetje van af Tis nu een kwestie van naar Zandvoort rijden en je ziet hem, op die manier is de waarde van het zien van die vogel er wel een beetje af voor mij.

Maar wel mooie foto's van t beestje hoor
ja dat is zo...dat maakt het wel leuk, makkelijk op de foto te krijgen, en toch een zeldzame vogel te pakken :-)

ik kan het iedereen aanraden die vogels fotograferen leuk vindt. Alleen ben je daar niet de enige
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')