Klopt. Maar intern gezien blijft het Amsterdam tegen rotterdam. Die jongens uit Mijdrecht houden dan meer van Amsterdam, bijvoorbeeld. Tuurlijk heeft het ook véél met de club te maken, maar de stad telt evenveel, zoniet meer. Bij veel van onze jongens tenminste.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:45 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Bij clubs als Ajax en feyenoord komen mensen uit het hele land. Kijk bijvoorbeeld naar de omgeving Mijdrecht, Vinkeveen. Daar komen al tig jaar aardig wat Ajax hoolies vandaan.
maak maar een topic aan daarover.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:33 schreef type_29 het volgende:
blabla
aangezien jouw topic nergens over gaat doe ik het hierquote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maak maar een topic aan daarover.
nee dus, kappen met je geziek... (de i en de e staan in goede volgorde, maar je mag ze ook omdraaien)quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:39 schreef type_29 het volgende:
[..]
aangezien jouw topic nergens over gaat doe ik het hier
tja, zo is het nu eenmaal
de meningen zijn daarover verdeeld.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:39 schreef type_29 het volgende:
[..]
aangezien jouw topic nergens over gaat doe ik het hier
tja, zo is het nu eenmaal
is ook niet vreemd aangezien 1/3e van de bevolking in de grote steden allochtoon is.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:50 schreef Seif het volgende:
Bij de grote clubs als Ajax en Feyenoord zitten er ook veel molukkers en surinamers tussen.
dat rellen is hun leuke dag uit... Het is het machtsgevoel.... je loopt met een grote groep en hebt het groepsgevoel overwinnelijk te zijn..... Vaak i.c.m alcohol/pillen willen die hoolies sensatie en dat krijgen ze door de politie (of tegenstander) te gaan uitlokken met alle gevolgen van dien.... ze willen actie en dat krijgen ze ook vaak.....quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
maar wat bezielt die mensen dan om, naast een leuke dag uit, ook ff te gaan rellen? met alle gevolgen en schade van dien.
Geen idee, maar ik weet wel dat hij het nu niet meer is!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:12 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Was Carlo Picornie niet leider van de Ajax F-side en Surinamer?
Toepasselijke sig.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:16 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik weet wel dat hij het nu niet meer is!![]()
Voor mij of carlo, hihi!quote:
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:32 schreef buzzer het volgende:
en weer open, en a.u.b. geen ongefundeerde bullshit roepen in dit topic
?quote:
Jazeker. Pompeii, klassiek hooliganism:quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar komt het voorbeeld van rellen als supporter vandaan eik? zijn er oude romeinse geschriften te vinden waarbij de tegenstanders elkaar bevochten?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pompeiiquote:n 59 n.C. vonden er hevige rellen plaats in het amfitheater tussen inwoners van Pompeii en het naburige Nuceria, waarbij vele doden vielen. Het was voor keizer Nero aanleiding het amfitheater tien jaar te sluiten. Het voorval is beschreven door Tacitus (Annalen, XIV, 17).
http://www.luth.se/luth/p(...)itus/annals.xiv.htmlquote:About the same time a trifling beginning led to frightful bloodshed between the inhabitants of Nuceria and Pompeii, at a gladiatorial show exhibited by Livineius Regulus, who had been, as I have related, expelled from the Senate. With the unruly spirit of townsfolk, they began with abusive language of each other; then they took up stones and at last weapons, the advantage resting with the populace of Pompeii, where the show was being exhibited. And so there were brought to Rome a number of the people of Nuceria, with their bodies mutilated by wounds, and many lamented the deaths of children or of parents. The emperor entrusted the trial of the case to the Senate, and the Senate to the consuls, and then again the matter being referred back to the Senators, the inhabitants of Pompeii were forbidden to have any such public gathering for ten years, and all associations they had formed in defiance of the laws were dissolved. Livineius and the others who had excited the disturbance, were punished with exile.
Precies ja..quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:32 schreef Freeflyer het volgende:
hooligans komen in alle lagen van de bevolking voor. van hoog tot laag van blank tot welke huidskleur dan ook. je zal nog verbaasd zijn wat voor opleiding en baan sommigen hebben...
Jawel, door Bas van Hout in 1998.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:30 schreef jna het volgende:
is er eigenlijk nooit een documentaire gemaakt over hooligans in Nederland zoals wel in Engeland is gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |