abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:39:57 #1
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45943261
uit wat voor samenstelling bestaan hooligans eigenlijk. zijn het voornamelijk mensen van autochtone afkomst? als ik kijk meestal wel. wat zijn dat eigenlijk voor klootzakken?

drang om te rellen, ik heb dat nooit begrepen.

wie wel en wie ook niet?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:41:32 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_45943295
Bij Feyenoord heb je ook wel een aardige groep Molukkers er bij zitten
pi_45943321
Zijn voornamelijk autochtonen volgens mij. Met een IQ van <50.
pi_45943362
Over het algemeen wel. Allochtonen rellen meestal op straat.
X
X
X
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:44:51 #5
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_45943382
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:43 schreef Frasier het volgende:
Over het algemeen wel. De meeste allochtonen rellen op straat.
De meeste hooligans rellen ook op straat
pi_45943481
Bij de grote clubs als Ajax en Feyenoord zitten er ook veel molukkers en surinamers tussen.
death is once so do it FisabilAllah
pi_45943493
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:44 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De meeste hooligans rellen ook op straat
Maar wel met een goede reden
Ik support gevallen topclubs!
pi_45943535
Van de internationaal meest beroerde clubs qua hooligans zijn de hooligans vaak ultra-nationalistisch. Blank, autochtoon en man. Clubs als Rode Ster Belgrado, Dinamo Zagreb, Paris SG en Lazio Roma.
pi_45943650
Volgens mij heeft het ook te maken met de samenstelling van de bezoekers bij voetbalwedstrijden en dat is volgens mij nog steeds autochtoon. Dus is ook te verwachten dat de grootste groep hooligans van autoichtone afkomst is.

Misschien leuker om te ondezoeken het verband tussen hooliganisme en intelligentie. Ik denk dat daar best nog verrassende uitkomsten uit kunnen komen.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:02:15 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45943706
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Van de internationaal meest beroerde clubs qua hooligans zijn de hooligans vaak ultra-nationalistisch. Blank, autochtoon en man. Clubs als Rode Ster Belgrado, Dinamo Zagreb, Paris SG en Lazio Roma.
volgens mij zijn ze ook niet hooggeschoold en doen ze routinewerk en om dat te doorbreken gaan ze wekelijks rellen... zucht.
pi_45944958
Autochtonen ja, en molukkers zoals al eerder gezegd.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:32:53 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_45945988
en weer open, en a.u.b. geen ongefundeerde bullshit roepen in dit topic
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_45946488
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:39 schreef zoalshetis het volgende:
uit wat voor samenstelling bestaan hooligans eigenlijk. zijn het voornamelijk mensen van autochtone afkomst? als ik kijk meestal wel. wat zijn dat eigenlijk voor klootzakken?

drang om te rellen, ik heb dat nooit begrepen.

wie wel en wie ook niet?
Ligt er aan. De Molukkers hebben altijd wel een speciaal plekje ingenomen. Daarnaast hebben clubs als Ajax en feyenoord altijd wel surinamers, marokkanen, etc er tussen gehad. Maar de samenstelling van die groepen kan heel snel veranderen. Mensen komen, mensen gaan.

En tsja, klootzakken... Sommige wel, sommige niet.

Drang om te rellen? De hele dag op pad met je maatjes, lekker gek doen. Beetje de Viking uithangen, komen, zien en overwinnen. De baas spelen, ergens bij horen, je eigen genootschapje hebben, deel uitmaken van een pan-europese subcultuur, het spelletje voetbal ook nog eens leuk vinden, op zoek naar avontuur en gekke belevenissen, aparte mensen ontmoeten.
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mij zijn ze ook niet hooggeschoold en doen ze routinewerk en om dat te doorbreken gaan ze wekelijks rellen... zucht.
Verschilt per club, per periode, per groep.

Het gros is niet bijzonder hoog opgeleid, maar er zitten ook universitaire studenten tussen en dat zijn echt niet de buitenbeentjes of de meelopers hoor.

Er zitten domme lummels tussen, maar bij mijn eigen club weet ik er ook die bijvoorbeeld kunstwerken restaureren, huisarts zijn, net een universitaire studie bedrijfseconomie hebben afgerond, een eigen bedrijf hebben, noem maar op.

Zoals alles in dit leven is het allemaal een stuk complexer dan een hoop mensen denken. De ene hooligan is de andere niet.

Maar om antwoord te geven op je vraag: het is niet allemaal wit, maar overwegend wel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:12:37 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45947075
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:49 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ligt er aan. De Molukkers hebben altijd wel een speciaal plekje ingenomen. Daarnaast hebben clubs als Ajax en feyenoord altijd wel surinamers, marokkanen, etc er tussen gehad. Maar de samenstelling van die groepen kan heel snel veranderen. Mensen komen, mensen gaan.

En tsja, klootzakken... Sommige wel, sommige niet.

Drang om te rellen? De hele dag op pad met je maatjes, lekker gek doen. Beetje de Viking uithangen, komen, zien en overwinnen. De baas spelen, ergens bij horen, je eigen genootschapje hebben, deel uitmaken van een pan-europese subcultuur, het spelletje voetbal ook nog eens leuk vinden, op zoek naar avontuur en gekke belevenissen, aparte mensen ontmoeten.
[..]

Verschilt per club, per periode, per groep.

Het gros is niet bijzonder hoog opgeleid, maar er zitten ook universitaire studenten tussen en dat zijn echt niet de buitenbeentjes of de meelopers hoor.

Er zitten domme lummels tussen, maar bij mijn eigen club weet ik er ook die bijvoorbeeld kunstwerken restaureren, huisarts zijn, net een universitaire studie bedrijfseconomie hebben afgerond, een eigen bedrijf hebben, noem maar op.

Zoals alles in dit leven is het allemaal een stuk complexer dan een hoop mensen denken. De ene hooligan is de andere niet.

Maar om antwoord te geven op je vraag: het is niet allemaal wit, maar overwegend wel.

maar wat bezielt die mensen dan om, naast een leuke dag uit, ook ff te gaan rellen? met alle gevolgen en schade van dien.
  Moderator zaterdag 3 februari 2007 @ 18:17:29 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_45947186
Ik zou mijn baan niet op het spel zetten als ik arts was Straks ben jij diegene die gearresteerd word. Leg dat je patienten maar eens uit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_45947538
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar wat bezielt die mensen dan om, naast een leuke dag uit, ook ff te gaan rellen? met alle gevolgen en schade van dien.
Het is voor velen niet echt het rellen, maar gewoon het groepsgevoel en de kameraadschap. En een beetje kloten ja, wat af en toe een relletje inhoudt...
pi_45947562
Genoeg Turken en Marokkanen die rellen. Zie het WK - 20 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:35:51 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45947691
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:31 schreef cultheld het volgende:
Genoeg Turken en Marokkanen die rellen. Zie het WK - 20 .
waar komt het voorbeeld van rellen als supporter vandaan eik? zijn er oude romeinse geschriften te vinden waarbij de tegenstanders elkaar bevochten?
pi_45947807
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

De spanning die je de hele dag voelt van een mogelijk aanstaande confrontatie. Naam maken voor je groepie. Want als er wat gebeurt weet iedereen het een uur later. Dus je moet je eer hoog houden. Je gaat op in het cultuurtje.

En ondertussen heb je gewoon veel lol en een uniek saamhorigheidsgevoel. Zoals je dat al vanaf je 3e hebt wanneer je in groepsverband iets doet wat niet mag,

EK
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar komt het voorbeeld van rellen als supporter vandaan eik? zijn er oude romeinse geschriften te vinden waarbij de tegenstanders elkaar bevochten?
Ek 1988, NL-Deutschland. De sfeer van vijandigheid.

Het is een bestaande cultuur die zich zeker tot 10 jaar geleden heel openlijk kon manifesteren. Ik persoonlijk werd aangetrokken door het rumoer, de beleving, etc. En als je eenmaal 'binnen' bent, ben je 16 jaar en wil je niet bij de mietjes horen, etc, etc

Iedereen heeft z'n eigen verhaal.
pi_45947818
Het is niet echt club tegen club, meer stad tegen stad. Of wijk tegen wijk zoals in Engeland. Het gebeurt gewoon voornamelijk bij het voetbal, maar Ajax - feyenoord is qua rellen meer gewoon Adam tegen rdam.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:41:40 #21
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_45947861
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:42 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Zijn voornamelijk autochtonen volgens mij. Met een IQ van <50.
Ik denk dat de meeste jongens die daar rondlopen een hoger IQ hebben als het gemiddelde in Nederland....
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
pi_45947991
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:40 schreef Bananenman het volgende:
Het is niet echt club tegen club, meer stad tegen stad. Of wijk tegen wijk zoals in Engeland. Het gebeurt gewoon voornamelijk bij het voetbal, maar Ajax - feyenoord is qua rellen meer gewoon Adam tegen rdam.
Bij clubs als Ajax en feyenoord komen mensen uit het hele land. Kijk bijvoorbeeld naar de omgeving Mijdrecht, Vinkeveen. Daar komen al tig jaar aardig wat Ajax hoolies vandaan.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:04:17 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45948548
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:41 schreef -Sandstorm- het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste jongens die daar rondlopen een hoger IQ hebben als het gemiddelde in Nederland....
dan
pi_45948569
Ik kan me volledig vinden in de berichten van Pappie_Culo en Banenenman.

Het merendeel van de hooligans is autochtoon en het gaat vooral om het groepsgevoel, de band die je opbouwt, de naam die je hoog wil houden of hoger wil maken.

Nou zul je er waarschijnlijk wel een aantal laagopgeleiden vinden, maar vergis je niet, in alle hooligangroepen kom je héél, héél veel verschillende mensen tegen.
pi_45948605
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:05 schreef Jurruh het volgende:
Nou zul je er waarschijnlijk wel een aantal laagopgeleiden vinden, maar vergis je niet, in alle hooligangroepen kom je héél, héél veel verschillende mensen tegen.
En dat is soms ook juist het leuke. Zoveel verschillende mensen, van 100% kansloos tot 99% kansrijk... En toch allemaal aan die bar zitten met hetzelfde idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')