Kdrama's zijn inderdaad verslavend in het begin. Torrents bestond nog niet dus ging ik die series streamen. En i.p.v. subs waren er samenvattingen. Maar als je dus te veel Kdrama's achter elkaar kijkt, begint het op een gegeven moment te vervelen.
Het liefst kijk ik naar Chinese series en vooral wuxia series. In Kdrama is er teveel op relaties gericht. Zoals het beroep dat de personen uitvoeren is alleen maar een achtergrond voor de love stories. Jdrama zijn in het algemeen beter dan Kdrama, alleen vind ik die series vaak veelste kort. En ik vind ook dat het vaak erg oppervlakkig blijft. Ik weet dat het met de cultuur te maken heeft, maar ik kan het niet erg aan wennen.
Chinese drama's zijn veel meer varierend dan K en Jdrama's. De series gaan over verschillende periodes die meestal niet te lang duren. Veel ancient Kdramas zoals "Palace" heeft b.v. iets van 54 of meer eps, elk 1 uur lang, wat ik echt te lang vind om te kijken.
Trouwens een goede sites over Aziatische series met focus op TVB (Hong Kong series) is
spcnet. Er staan heel veel reviews en kun je ook wat themevideos kijken. Maar ik kijk dus graag naar ancient Chinese series. Hier een plaatje van de serie Return of the Condor heroes 2006.
![]()
Het verhaal is van een mega populair roman geschreven door Jin Yong. Het bestaat uit 3 delen en is vele malen verfilmd in Z-O Azie.