Tortelduiven, ik heb hier een vast stelletje die elke dag komt buurten, ze vinden mijn treurwilg lekker zitten en vinden het wel aardig dat er elke dag wat te eten ligt voor ze.
Mussen, hele bergen mussen, zeker een stuk of tien tegelijkertijd, komen ook elke dag even buurten, nestelen onder de dakpannen.
Pimpelmeesjes, die dankbaar gebruik maken van de biologische afbreekbare voederdingen die ik samen met mijn zoontje heb gemaakt(heel leuk en simpel, men neme een wc rol, of een keukenrol, smeren die in met pindakaas en doen er vogelzaad op), ook zij komen elke dag buurten.
2 mereltjes gezien vandaag, 1 mannetje en 1 vrouwtje, het mannetje is ook een dagelijkse gast, het vrouwtje kon ik nog niet, was volgens mij haar eerste keer in mijn tuin.
Verder nog wel wat volk gezien in de treurwilg, maar die staat helemaal achterin de tuin, dus ik weet niet wat voor vogels, iets ter grote van een merel, kan best een lijster geweest zijn, die komt ook regelmatig even langs en veel klein grut.
Het is hier altijd een drukte van jewelste in de tuin, grappig is dat met 4 katten, je zou denken dat ze dat niet zouden zien zitten, maar ze lachen de katten gewoon uit, zo zat laatst 1 van de tortelduiven op de trampoline(vraag me niet waarom), odie kwam de tuin binnen, die eropaf, tortel zat te kijken zo van jahaaa dat dacht jij zeker, bleef ook gewoon zitten in de wetenschap dat de kat hem niet kon bereiken met 1 sprong en hij dus toch al weg zou zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.