Halsbandparkieten.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:56 schreef DutchPlayer het volgende:
Ik zie hier wel eens van die groene vogeltjes, best groot lijkt een beetje op een papagaai/parkiet achtig.
Die vind ik zelf wel stoer!
Ja, die zie ik hier in Amsterdam ook wel veel inderdaad.quote:De Halsbandparkiet komt sinds 1968 in het wild voor in Nederland. Het eerste exemplaar zag men in Ockenburg bij Den Haag. Grote populaties leven momenteel onder andere in Amsterdam en Den Haag.
Ha haquote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:48 schreef Haaarbal het volgende:
Ik zag een katvogelhet was een soort kat waar een vogel uit de bek groeide!
Wat een goed idee! Bij deze OP aangepast!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh en lijstjes met foto's is misschien ook leuk?
Leukquote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:43 schreef Ezri het volgende:
[..]
Wat een goed idee! Bij deze OP aangepast!Als ik nog iets kan toevoegen / veranderen hoor ik dat graag.
Ontopic: ik zag wat halsbandparkieten overvliegen, luid schreeuwend, of hoe-noem-je-dat, piepend?
Vandaag drie halsbandparkieten in mijn straat gezien. Bij Amsterdam Centrum. Ik weet dat er een grote kolonie van een stuk of 50 vlakbij woont. Verder zag ik 2 zwanen, ontelbare meeuwen van diverse soorten, een troep waterhoenen, een paar gewone eenden, een flink stel stadsduiven, 5 meesjes, 2 merels en 3 eksters, 3 reigers en 2 kraaien.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:46 schreef Ezri het volgende:
[..]
Halsbandparkieten.
[afbeelding]
[..]
Ja, die zie ik hier in Amsterdam ook wel veel inderdaad.
Tsskquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Ha ha![]()
Reageer dan niet![]()
Ik heb grotendeels binnen gezeten vandaag, een hoop werklui in huis, ik heb dus niet veel vogels gezien behalve de doorsnee, meeuwen en zo.
Oh en lijstjes met foto's is misschien ook leuk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |