Ben je wel eens rond openingstijd/sluitingstijd in de aldi geweest?quote:
Of als er goedkoop wat wordt verkocht (computer e.d.)quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:10 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Ben je wel eens rond openingstijd/sluitingstijd in de aldi geweest?
Het is daar oorlog.
Dan heb je heel marokko in de winkel.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:12 schreef Bleekwater het volgende:
[..]
Of als er goedkoop wat wordt verkocht (computer e.d.)![]()
Inderdaadquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:06 schreef Daniel.J het volgende:
'Niggas from the hood' zijn meestal zelf blank en spreken met marokkaans accent, ze dragen bontkraagjes en 'pimpen' meisjes rond de 16 die zelf graag suikerdrankjes lusten en ook met bontkraagjes lopen, dit zijn hun 'bitches'
Denken die mensen soms dat wanneer ze met accent praten meer geaccepteerd worden door mensen die proberen goed nederlands te praten en er niks aan kunnen doen dat ze met accent praten?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:18 schreef Shadowke het volgende:
[..]
InderdaadZo triest.
Maar moet je bijvoorbeeld eens op de voetballer Klaas Jan Huntelaar letten: een paar weken na zn transfer van Heerenveen naar Ajax had hij al een zielig Marokkanen accentje
En zo zijn er wel meer... Van Persie bijvoorbeeld
Was het erg met je eens maar tot je gezeik over GroenLinksquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:24 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Denken die mensen soms dat wanneer ze met accent praten meer geaccepteerd worden door mensen die proberen goed nederlands te praten en er niks aan kunnen doen dat ze met accent praten?
(bedoel daar niet de jeugd mee, die probeert juist niet nederlands te praten gezien hun eigen onverstaanbare 'straat'taal die ze erbij ontwikkeld hebben...had ik het nog geeneens over gehad)
Ik ben voor heropvoedingskampen maar door partijen als Groenlinks krijgen we eerder multicultikampen, waar volbloed nederlanders marokkaans accent en straattaal moeten leren.
Er zijn lui van 40 tegenwoordig die er nog zo fout bijlope, die theorie gaat dus niet op.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:41 schreef soleshaker het volgende:
Je moet dit meer zien als een soort "pubertijd", iedereen (nouja, de meeste mensen iig) heeft (hebben) zo'n periode dat ze tegendraads zijn en rare dingen doen etc., later als diezelfde mensen wat volwassener worden kijken ze erop terug en schamen ze zich voor de extremere acties die ze in die tijd hebben uitgevroten, dit is net zoiets. later als ze volwassen worden creeren ze een mental block om die herinneringen uit te wissen en doen ze alsof er niets aan de hand is.
Mja, het hele multiculti drama is natuurlijk de 'schuld' van de VVD of CDAquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:38 schreef Daniel.J het volgende:
Dat was een grapje, al vind ik groenlinks wel een inhoudloze zeikpartij.
magoed jeweetog yoquote:Sinds 1977 heeft iedere partij in de oppositie gezeten. Maar het levert ook een interessant optelsommetje op: wie heeft het langst de regeringsverantwoordelijkheid gedragen.
PvdA ruim 13 jaar
D66 bijna 13 jaar
CDA ongeveer 21 jaar
En de VVD? Van de afgelopen dertig jaar is de VVD bijna 24 jaar een regeringspartner.
Het probleem is dat mensen die gewoon ABN spreken opeens krom en scheef Nederlands gebruiken om lekker urban en tof te zijn oid.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:45 schreef Vladimiiiiir het volgende:
Maar...wat is nou precies het probleem?![]()
Je ergert je aan dat accent, oke kan ik me ook wat bij voorstellen maar belgen praten ook irritant![]()
Voorderest ben je zeker jaloers omdat jij dat nooit voor elkaar kreeg toen je (ooit lang geleden) jong was?
en nu wens je hun tzelfde toe?
![]()
![]()
Volwassenen schamen zich er anders ook niet voor, zie: van Persie/Huntelaar/alle belachelijke Nederlandse rappers etc.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:41 schreef soleshaker het volgende:
Je moet dit meer zien als een soort "pubertijd", iedereen (nouja, de meeste mensen iig) heeft (hebben) zo'n periode dat ze tegendraads zijn en rare dingen doen etc., later als diezelfde mensen wat volwassener worden kijken ze erop terug en schamen ze zich voor de extremere acties die ze in die tijd hebben uitgevroten, dit is net zoiets. later als ze volwassen worden creeren ze een mental block om die herinneringen uit te wissen en doen ze alsof er niets aan de hand is.
na dat een half jaar te doen, weten ze opeens niet meer hoe je normaal moet spellen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:49 schreef Shadowke het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen die gewoon ABN spreken opeens krom en scheef Nederlands gebruiken om lekker urban en tof te zijn oid.
ik had het dan ook over de lui die volwassen werden, over lui die hun hele leven in hun pubertijd blijven hangen heb ik met geen woord gesproken ;-)quote:quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:41 schreef soleshaker het volgende:
Er zijn lui van 40 tegenwoordig die er nog zo fout bijlope, die theorie gaat dus niet op.
Maar waarom tochquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:52 schreef HansU het volgende:
[..]
na dat een half jaar te doen, weten ze opeens niet meer hoe je normaal moet spellen.
Devolutie dus, zoals al eerder genoemd hier.
Devolutie vind ik een goed woord voor de huidige maatschappelijke ontwikkelingen in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |