abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:06:59 #1
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45914216
Voor degenen die het vergeten zijn, we leven in nederland we hebben hier geen ghettos (op de aldi na)
en hebben allemaal wel op de basisschool gezeten dus zouden 'abn' moeten kunnen spreken.

Niets is minder waar in de praktijk.

Nederlandse kinderen praten als marokkaantjes die hier op vakantie lijken te zijn, Mensen met 'muzikale' ambities zingen over bitch, dough, fuck, shit, en whack.
(ter vertaling: hondje, deeg, penetratie, poepen, klap)

'Niggas from the hood' zijn meestal zelf blank en spreken met marokkaans accent, ze dragen bontkraagjes en 'pimpen' meisjes rond de 16 die zelf graag suikerdrankjes lusten en ook met bontkraagjes lopen, dit zijn hun 'bitches'
Deze 'kinderen' zijn erg gerespecteerd en dat is alles waar het om draait 'respect' verkregen door 'props'
en 'dough' (vertaling: aanzien verkregen door waren en deeg)

De urban cultuur lijkt in de ogen van heren politici daarom natuurlijk op een goede buisiness om te subsidieren, ik bedoel.. waren en deeg..
Dat lijken de jaren 50 wel toen we allemaal bakkerijen opbouwden om geld te 'maken'.

Maar er waren ook mensen tegen het systeem, mensen die de culturele vooruitgang genaamd urban 'haatten' en deze demonische duitse lastpakken maakten een politieke partij!
nog erger dan de Pnvd!!
Deze partij heette "leefbaar rotterdam"

De "harde urban werkers" wilden die subsidie graag hebben om hun oprichting van de straat voort te zetten.

~

Genoeg gegrapt, Wat bezield de jeugd, en meer nog de jong volwassenen die aan die urban onzin meedoen, flikker toch op, respect voor dat soort gejengel en verloedering van normen?...
Een corrigerende klap voor je karlkanis kun je krijgen

Toch wordt deze cultuur geaccepteerd.
Ik kan zelf enkel bedenken 'uit medelijden' en een sociaal respect, wat eigenlijk op dat gebied nieteens constructief is, eerder een devolutie van ons sociale stelsel, en de structuur an sigh, een soort van apenmonarchie (en nee niet racistisch bedoeld) houd de jeugd zich op, ze zijn stoer en hoemeer geld en meisjes ze om zich heen hebben hoe 'succesvoller' ze zijn, de 'straat' is hun huis, en ben je niet van de 'straat' dan ben je een 'poser' (vertaling: iemand die kleding past)

En hulde aan Sørensen 'rapt' uit woede in clip
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45914265
(op de aldi na)
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_45914275
Sorensen klinkt nogal.....zweeds...
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:10:42 #4
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45914333
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:08 schreef Honky het volgende:
(op de aldi na)
Ben je wel eens rond openingstijd/sluitingstijd in de aldi geweest?
Het is daar oorlog.
pi_45914388
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:10 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ben je wel eens rond openingstijd/sluitingstijd in de aldi geweest?
Het is daar oorlog.
Of als er goedkoop wat wordt verkocht (computer e.d.)
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:13:38 #6
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45914419
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:12 schreef Bleekwater het volgende:

[..]

Of als er goedkoop wat wordt verkocht (computer e.d.)
Dan heb je heel marokko in de winkel.
pi_45914554
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:06 schreef Daniel.J het volgende:
'Niggas from the hood' zijn meestal zelf blank en spreken met marokkaans accent, ze dragen bontkraagjes en 'pimpen' meisjes rond de 16 die zelf graag suikerdrankjes lusten en ook met bontkraagjes lopen, dit zijn hun 'bitches'
Inderdaad Zo triest.
Maar moet je bijvoorbeeld eens op de voetballer Klaas Jan Huntelaar letten: een paar weken na zn transfer van Heerenveen naar Ajax had hij al een zielig Marokkanen accentje
En zo zijn er wel meer... Van Persie bijvoorbeeld
heb je mij proberen te bellen zaterdagnacht?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LOL @ Pietverdriet --> Wat spreek jij vloeiend...
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:24:00 #8
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45914706
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:18 schreef Shadowke het volgende:

[..]

Inderdaad Zo triest.
Maar moet je bijvoorbeeld eens op de voetballer Klaas Jan Huntelaar letten: een paar weken na zn transfer van Heerenveen naar Ajax had hij al een zielig Marokkanen accentje
En zo zijn er wel meer... Van Persie bijvoorbeeld
Denken die mensen soms dat wanneer ze met accent praten meer geaccepteerd worden door mensen die proberen goed nederlands te praten en er niks aan kunnen doen dat ze met accent praten?
(bedoel daar niet de jeugd mee, die probeert juist niet nederlands te praten gezien hun eigen onverstaanbare 'straat'taal die ze erbij ontwikkeld hebben...had ik het nog geeneens over gehad )

Ik ben voor heropvoedingskampen maar door partijen als Groenlinks krijgen we eerder multicultikampen, waar volbloed nederlanders marokkaans accent en straattaal moeten leren.
pi_45915025
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:24 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Denken die mensen soms dat wanneer ze met accent praten meer geaccepteerd worden door mensen die proberen goed nederlands te praten en er niks aan kunnen doen dat ze met accent praten?
(bedoel daar niet de jeugd mee, die probeert juist niet nederlands te praten gezien hun eigen onverstaanbare 'straat'taal die ze erbij ontwikkeld hebben...had ik het nog geeneens over gehad )

Ik ben voor heropvoedingskampen maar door partijen als Groenlinks krijgen we eerder multicultikampen, waar volbloed nederlanders marokkaans accent en straattaal moeten leren.
Was het erg met je eens maar tot je gezeik over GroenLinks ja met 8 zetels in de TK veranderen ze het hele land
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:38:44 #10
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45915167
Dat was een grapje, al vind ik groenlinks wel een inhoudloze zeikpartij.
pi_45915254
Je moet dit meer zien als een soort "pubertijd", iedereen (nouja, de meeste mensen iig) heeft (hebben) zo'n periode dat ze tegendraads zijn en rare dingen doen etc., later als diezelfde mensen wat volwassener worden kijken ze erop terug en schamen ze zich voor de extremere acties die ze in die tijd hebben uitgevroten, dit is net zoiets. later als ze volwassen worden creeren ze een mental block om die herinneringen uit te wissen en doen ze alsof er niets aan de hand is.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:45:49 #12
154916 Vladimiiiiir
the magic song :o
pi_45915367
Maar...wat is nou precies het probleem?
Je ergert je aan dat accent, oke kan ik me ook wat bij voorstellen maar belgen praten ook irritant
Voorderest ben je zeker jaloers omdat jij dat nooit voor elkaar kreeg toen je (ooit lang geleden ) jong was?
en nu wens je hun tzelfde toe?

pi_45915393
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:41 schreef soleshaker het volgende:
Je moet dit meer zien als een soort "pubertijd", iedereen (nouja, de meeste mensen iig) heeft (hebben) zo'n periode dat ze tegendraads zijn en rare dingen doen etc., later als diezelfde mensen wat volwassener worden kijken ze erop terug en schamen ze zich voor de extremere acties die ze in die tijd hebben uitgevroten, dit is net zoiets. later als ze volwassen worden creeren ze een mental block om die herinneringen uit te wissen en doen ze alsof er niets aan de hand is.
Er zijn lui van 40 tegenwoordig die er nog zo fout bijlope, die theorie gaat dus niet op.
pi_45915432
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:38 schreef Daniel.J het volgende:
Dat was een grapje, al vind ik groenlinks wel een inhoudloze zeikpartij.
Mja, het hele multiculti drama is natuurlijk de 'schuld' van de VVD of CDA
quote:
Sinds 1977 heeft iedere partij in de oppositie gezeten. Maar het levert ook een interessant optelsommetje op: wie heeft het langst de regeringsverantwoordelijkheid gedragen.
PvdA ruim 13 jaar
D66 bijna 13 jaar
CDA ongeveer 21 jaar
En de VVD? Van de afgelopen dertig jaar is de VVD bijna 24 jaar een regeringspartner.
magoed jeweetog yo
pi_45915484
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:45 schreef Vladimiiiiir het volgende:
Maar...wat is nou precies het probleem?
Je ergert je aan dat accent, oke kan ik me ook wat bij voorstellen maar belgen praten ook irritant
Voorderest ben je zeker jaloers omdat jij dat nooit voor elkaar kreeg toen je (ooit lang geleden ) jong was?
en nu wens je hun tzelfde toe?

Het probleem is dat mensen die gewoon ABN spreken opeens krom en scheef Nederlands gebruiken om lekker urban en tof te zijn oid.
pi_45915530
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:41 schreef soleshaker het volgende:
Volwassenen schamen zich er anders ook niet voor, zie: van Persie/Huntelaar/alle belachelijke Nederlandse rappers etc.
pi_45915549
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:49 schreef Shadowke het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen die gewoon ABN spreken opeens krom en scheef Nederlands gebruiken om lekker urban en tof te zijn oid.
na dat een half jaar te doen, weten ze opeens niet meer hoe je normaal moet spellen.
Devolutie dus, zoals al eerder genoemd hier.
Devolutie vind ik een goed woord voor de huidige maatschappelijke ontwikkelingen in Nederland.
pi_45915604
quote:
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:41 schreef soleshaker het volgende:
Er zijn lui van 40 tegenwoordig die er nog zo fout bijlope, die theorie gaat dus niet op.
ik had het dan ook over de lui die volwassen werden, over lui die hun hele leven in hun pubertijd blijven hangen heb ik met geen woord gesproken ;-)
pi_45915609
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:52 schreef HansU het volgende:

[..]

na dat een half jaar te doen, weten ze opeens niet meer hoe je normaal moet spellen.
Devolutie dus, zoals al eerder genoemd hier.
Devolutie vind ik een goed woord voor de huidige maatschappelijke ontwikkelingen in Nederland.
Maar waarom toch
pi_45915650
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:54 schreef Shadowke het volgende:

[..]

Maar waarom toch
Omdat de kinderen steeds dommer woorden door gigantische taalachterstanden ed.
pi_45915786
afzetten tegen de maatschappij, deden hardrockers in hun tijd ook...
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:01:50 #22
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_45915811
Flikker toch lkker zelf op met je gezeik!
Krijg lekker een overdosis drugs, hond!

wie ben jij om een muziekstroming tot "maatschappelijk probleem van mytische proporties" te bombarderen?

2 generaties gelden liepen er ook van die bekrompen mensen zoals jezelf rond, te kanekren op Rock en Roll... het zou verderfelijk zijn voor de jeugd...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 februari 2007 @ 14:01:58 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_45915814
zeer triest idd
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:02:05 #24
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45915822
Ah, een essay á la BSB
pi_45915872
Ah, wat origineel! Een topic waarin geklaagt wordt over de 'urban scene'. Daar hadden we nog niet genoeg van.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')