abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52395259
TVP!

Ik zit nog met een erg groot dilemma... Ik ga begin 2008 naar zuid amerika en wil dus duidelijk spaans kunnen spreken. Nu is het probleem dat ik in Februari ook nog 2 skivakanties in Oostenrijk heb geboekt (klinkt een beetje als een luxe probleem, ik weet het). Dus de opties zijn eigelijk in het kort:

1. Zo snel mogelijk hier in nederland met een prive leraar beginnen tot en met januari, en februari naar oostenrijk en daarna naar Zuid Amerika
2. In januari een 4 weekse cursus in Spanje gaan doen, Februari terug komen voor de andere vakantie om daarna naar Zuid amerika te vertrekken
3. In januari naar Zuid Amerika vertrekken, daar eerst een maand of anderhalf een cursus doen en het hele Oostenrijk verhaal laten schieten.

Wat lijkt jullie wijsheid?

Ow en nog eens iets. Tickets naar Zuid Amerika; Heeft iemand daar nog de gouden tip voor? Ik kan eigelijk niets goedkopers vinden dan 2 enkeltjes te nemen, eerst voor 200 euro met LTU naar New York of Miami, en vervolgens voor 330 euro met Avianca via Bogota naar Sao Paulo (daar wil ik namelijk mijn reis beginnen). Sorry voor dit offtopic
"Wir schnapsen zusammen, und keiner ist allein!"
pi_52395471
Malaria pillen zijn nergens voor nodig in Zuid Amerika
Wat je zeker wel moet doen is je gele boekje bijwerken en meenemen: op internationale vluchten binnen Zuid Amerika wordt daar vrij streng op gecontroleerd. In ieder geval kom je Brazilie vanuit het noorden niet binnen zonder dat boekje.
zonnig Brasil
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:01:06 #78
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_52407480
Thx voor de reacties. Ik had zelf ook het gevoel dat 6 uur wel veel zou zijn per dag (vooral als je priveles doet). We neigden inderdaad allebei naar een apart gastgezin en ook dus priveles. Dit om de onderdompeling te bevorderen..
Waarschijnlijk reserveren we de taalschool ook al gewoon van te voren inderdaad, we gaan toch niet mee met een georganiseerde reis dus de prijs zou indd niet hoger moeten liggen. Bijkomend voordeel is dat we als we aankomen niet meteen naar een hostel moeten gaan zoeken (in ons gebrekkige spaans) en dan ook nog een goeie taalschool vinden; we worden dan gewoon opgehaald door het gastgezin. Beste oplossing dus.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:09 schreef Blaatmaster het volgende:
-blaat-
ik zou keuze 3 doen denk ik, dan heb je meer geld over voor je reis en een betere beheersing van Spaans denk ik.
Ik heb mijn reis geboekt via www.tnfsh.nl, op de site kun je een offerte laten aanmaken (krijg je per mail) en vond het goedkoop en het zag er betrouwbaar over. Bovendien konden we kiezen om van een ander vliegveld terug te vliegen (heen naar Quito en terug vanuit Santiago de Chili).

-edit- typefoutje

[ Bericht 5% gewijzigd door peejdorie op 16-08-2007 22:28:59 ]
pi_52622646
als je toch van tevoren al een taalschool wilt kiezen kun je ook eens kijken op www.linguaschools.com. Zij hebben dezelfde prijzen als de taalscholen zelf en hebben reeds een selectie gemaakt. Ik heb geen goedkopere kunnen vinden en alles lijkt heel betrouwbaar en goed verzorgd te zijn.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:27:42 #80
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52625205
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:58 schreef andrzej het volgende:
als je toch van tevoren al een taalschool wilt kiezen kun je ook eens kijken op www.linguaschools.com. Zij hebben dezelfde prijzen als de taalscholen zelf en hebben reeds een selectie gemaakt. Ik heb geen goedkopere kunnen vinden en alles lijkt heel betrouwbaar en goed verzorgd te zijn.
Alleen is de keuze zo te zien erg beperkt...
*´¨)
¸.ˇ ¸.ˇ´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.ˇ´ (_.ˇ´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_52625888
quote:
Ow en nog eens iets. Tickets naar Zuid Amerika; Heeft iemand daar nog de gouden tip voor? Ik kan eigelijk niets goedkopers vinden dan 2 enkeltjes te nemen, eerst voor 200 euro met LTU naar New York of Miami, en vervolgens voor 330 euro met Avianca via Bogota naar Sao Paulo (daar wil ik namelijk mijn reis beginnen). Sorry voor dit offtopic
Ik heb 350 euro betaald voor mijn enkele reis naar Bogotá: 50 euro voor Eindhoven - Madrid met RyanAir en daarna 300 euro voor Madrid - Bogotá met Avianca.

Maar één grote waarschuwing: zonder visum (ik heb een visa de cortesía voor mijn werk hier) kom je op een enkele reis Colombia NIET binnen! Je moet echt een retour hebben. Als je het bovenstaande namelijk doet dan zul je geweigerd worden bij de check-in balie in New York. Een medereiziger van mij had namelijk hetzelfde in Madrid (ook Avianca) en moest ter plekke een enkele reis uit Colombia kopen (a 250 euro) om nog mee te kunnen. Bovendien denk ik ook dat je niet eens in New York komt: het Visa Waiver programma (je moet in de VS door de douane, óók alleen voor een transfer!) laat alleen mensen toe die aantoonbaar een retourticket hebben - mij werd daar een jaar terug om gevraagd toen ik naar Argentinië reisde via de VS.

Je kunt er eventueel onderuit komen door een paar nep e-tickets uit te printen. Denk niet dat ze daar achter komen, maar ik weet niet of ik het risico zou willen lopen.

Edit: Oh, je gaat naar Brazilie Weet niet hoe het daar zit, maar daar schijnen ze ook nogal streng te zijn. Ik geloof dat Varig vanaf Frankfurt een goedkope oplossing is.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:00:20 #82
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_52650665
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:51 schreef Knakker het volgende:

[..]

Ik heb 350 euro betaald voor mijn enkele reis naar Bogotá: 50 euro voor Eindhoven - Madrid met RyanAir en daarna 300 euro voor Madrid - Bogotá met Avianca.

Maar één grote waarschuwing: zonder visum (ik heb een visa de cortesía voor mijn werk hier) kom je op een enkele reis Colombia NIET binnen! Je moet echt een retour hebben. Als je het bovenstaande namelijk doet dan zul je geweigerd worden bij de check-in balie in New York. Een medereiziger van mij had namelijk hetzelfde in Madrid (ook Avianca) en moest ter plekke een enkele reis uit Colombia kopen (a 250 euro) om nog mee te kunnen. Bovendien denk ik ook dat je niet eens in New York komt: het Visa Waiver programma (je moet in de VS door de douane, óók alleen voor een transfer!) laat alleen mensen toe die aantoonbaar een retourticket hebben - mij werd daar een jaar terug om gevraagd toen ik naar Argentinië reisde via de VS.

Je kunt er eventueel onderuit komen door een paar nep e-tickets uit te printen. Denk niet dat ze daar achter komen, maar ik weet niet of ik het risico zou willen lopen.

Edit: Oh, je gaat naar Brazilie Weet niet hoe het daar zit, maar daar schijnen ze ook nogal streng te zijn. Ik geloof dat Varig vanaf Frankfurt een goedkope oplossing is.
Is het ook goed als je retourtje vanuit een ander land is? Wij vliegen heen naar Quito, Ecuador en terug vanuit Santiago de Chile. Accepteren ze dat ook als een retourticket?
pi_52657579
Tja, dat hangt denk ik van de coulance van het incheck-personeel af; ik weet alleen dat ze je met een enkeltje sowieso niet toelaten. Wel vreemd, want de douanebeambten boeit het sowieso niet (die vragen er niet naar).

Ik had i.i.g. een ticket heen naar Buenos Aires en terug vanaf Costa Rica, met een jaar ertussen. Dat mag officieel óók niet -een toeristenvisum is maar 90 dagen geldig, en ik kon niet aantonen dat ik na 90 dagen gegarandeerd Argentinie weer uit zou zijn- maar ze lieten mij wel gewoon toe. Beetje dubbelop verhaal, maar met een enkeltje kon je wel eens de klos zijn.
pi_52785183
Ik was dit ook van plan te doen, maar op hert laatste moment mocht het opeens niet meer van mijn ouders. Maar ik ben het nog steeds van plan alleen dan als ik 17 of 18 ben! (Ik ben nu 15)
pi_52785346
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:09 schreef Blaatmaster het volgende:
TVP!

Ik zit nog met een erg groot dilemma... Ik ga begin 2008 naar zuid amerika en wil dus duidelijk spaans kunnen spreken. Nu is het probleem dat ik in Februari ook nog 2 skivakanties in Oostenrijk heb geboekt (klinkt een beetje als een luxe probleem, ik weet het). Dus de opties zijn eigelijk in het kort:

1. Zo snel mogelijk hier in nederland met een prive leraar beginnen tot en met januari, en februari naar oostenrijk en daarna naar Zuid Amerika
2. In januari een 4 weekse cursus in Spanje gaan doen, Februari terug komen voor de andere vakantie om daarna naar Zuid amerika te vertrekken
3. In januari naar Zuid Amerika vertrekken, daar eerst een maand of anderhalf een cursus doen en het hele Oostenrijk verhaal laten schieten.

Wat lijkt jullie wijsheid?

je kunt ook heel el cheapo naar curacao. Vanaf daar naar Colombia of Venezuela
Life sucks
pi_52815789
Klopt... enkele reis met Dutch Antilles Express (flydae.com, je kutn niet online boeken ) vanaf Curacao naar Colombia/Venezuela kost ook geen drol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')