ik zou keuze 3 doen denk ik, dan heb je meer geld over voor je reis en een betere beheersing van Spaans denk ik.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:09 schreef Blaatmaster het volgende:
-blaat-
Alleen is de keuze zo te zien erg beperkt...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:58 schreef andrzej het volgende:
als je toch van tevoren al een taalschool wilt kiezen kun je ook eens kijken op www.linguaschools.com. Zij hebben dezelfde prijzen als de taalscholen zelf en hebben reeds een selectie gemaakt. Ik heb geen goedkopere kunnen vinden en alles lijkt heel betrouwbaar en goed verzorgd te zijn.
Ik heb 350 euro betaald voor mijn enkele reis naar Bogotá: 50 euro voor Eindhoven - Madrid met RyanAir en daarna 300 euro voor Madrid - Bogotá met Avianca.quote:Ow en nog eens iets. Tickets naar Zuid Amerika; Heeft iemand daar nog de gouden tip voor? Ik kan eigelijk niets goedkopers vinden dan 2 enkeltjes te nemen, eerst voor 200 euro met LTU naar New York of Miami, en vervolgens voor 330 euro met Avianca via Bogota naar Sao Paulo (daar wil ik namelijk mijn reis beginnen). Sorry voor dit offtopic
Is het ook goed als je retourtje vanuit een ander land is? Wij vliegen heen naar Quito, Ecuador en terug vanuit Santiago de Chile. Accepteren ze dat ook als een retourticket?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:51 schreef Knakker het volgende:
[..]
Ik heb 350 euro betaald voor mijn enkele reis naar Bogotá: 50 euro voor Eindhoven - Madrid met RyanAir en daarna 300 euro voor Madrid - Bogotá met Avianca.
Maar één grote waarschuwing: zonder visum (ik heb een visa de cortesía voor mijn werk hier) kom je op een enkele reis Colombia NIET binnen! Je moet echt een retour hebben. Als je het bovenstaande namelijk doet dan zul je geweigerd worden bij de check-in balie in New York. Een medereiziger van mij had namelijk hetzelfde in Madrid (ook Avianca) en moest ter plekke een enkele reis uit Colombia kopen (a 250 euro) om nog mee te kunnen. Bovendien denk ik ook dat je niet eens in New York komt: het Visa Waiver programma (je moet in de VS door de douane, óók alleen voor een transfer!) laat alleen mensen toe die aantoonbaar een retourticket hebben - mij werd daar een jaar terug om gevraagd toen ik naar Argentinië reisde via de VS.
Je kunt er eventueel onderuit komen door een paar nep e-tickets uit te printen. Denk niet dat ze daar achter komen, maar ik weet niet of ik het risico zou willen lopen.
Edit: Oh, je gaat naar BrazilieWeet niet hoe het daar zit, maar daar schijnen ze ook nogal streng te zijn. Ik geloof dat Varig vanaf Frankfurt een goedkope oplossing is.
je kunt ook heel el cheapo naar curacao. Vanaf daar naar Colombia of Venezuelaquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:09 schreef Blaatmaster het volgende:
TVP!
Ik zit nog met een erg groot dilemma... Ik ga begin 2008 naar zuid amerika en wil dus duidelijk spaans kunnen spreken. Nu is het probleem dat ik in Februari ook nog 2 skivakanties in Oostenrijk heb geboekt (klinkt een beetje als een luxe probleem, ik weet het). Dus de opties zijn eigelijk in het kort:
1. Zo snel mogelijk hier in nederland met een prive leraar beginnen tot en met januari, en februari naar oostenrijk en daarna naar Zuid Amerika
2. In januari een 4 weekse cursus in Spanje gaan doen, Februari terug komen voor de andere vakantie om daarna naar Zuid amerika te vertrekken
3. In januari naar Zuid Amerika vertrekken, daar eerst een maand of anderhalf een cursus doen en het hele Oostenrijk verhaal laten schieten.
Wat lijkt jullie wijsheid?
Ow en nog eens iets. Tickets naar Zuid Amerika; Heeft iemand daar nog de gouden tip voor? Ik kan eigelijk niets goedkopers vinden dan 2 enkeltjes te nemen, eerst voor 200 euro met LTU naar New York of Miami, en vervolgens voor 330 euro met Avianca via Bogota naar Sao Paulo (daar wil ik namelijk mijn reis beginnen). Sorry voor dit offtopic![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |